skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Technické informace:
Škoda Favorit 135 LXi
r.v. 1994 najeto 175 000 km
Motor:
-135 se vstřikováním Bosch
-výkon 40 kw,katalysátor
Výbava:
-rádio
-digitální stropní hodiny
-centrální zamykání na dálkové ovládání
-imobilizer
-střešní okno
-lehce tónované okna
-zapalovač
-zadní stěrač s ostřikovačem
-lízátko pod nárazníkem
------------------------- --
12.-13.7.2011 - Vzali jsme Fanouše na velký výlet do jeho rodiště v Mladé Boleslavi a ještě pojezdili po okolí. Za dva dny najel přes 1000 kilometrů bez poruchy. Teda skoro. Na D1,kousek od Humpolce jsme vjeli do díry velké jak lavor. Tím se vytrhl levý přední zvon,který drží tlumič. Ale to jsme zjistili až doma,kdy se mi zdálo,že auto stojí nakřivo.
18.7.2011 - Vytržené uložení opraveno a pořádně vyztuženo. Teď s tím můžeme aj skákat :D
4.8.2011 - Tak dneska úspěšně zvládnutná technická,dva roky máme pokoj. V lehkých závadách obvyklé vady jako koroze budky a netěsnost motoru a převodovky a podobně... hlavně že to máme:-)
26.8.2011 - Dneska jsme udělali velký nákup na vrakovišti a hned jsme to všechno namontovali. Takže máme pěkné GLX tapece,které tam Syvlinka sama namontovala,konečně nám fungujou stropní hodiny,vyměněn snímač otáček,takže už je to spolehlivé auto a nastartuje všude,nová nádobka na ostřikovače,takže už aj vidíme ven a dokonce aj dozadu. Navečer jsme ho trochu umyli,protože byl chudák hodně zaneřáděný...
9.10.2011 - dneska vyměněn výfuk,který nám upadl minulý týden cestou do Brna. Ještě teď slyším ten řev v uších,120 kilometrů bez výfuku byl masakr.. No,jedna závada odstraněna,taď to pro změnu přestalo dobíjet.. NO aspoň není nuda..:-/
13.10.2011 - tak konečně opraveno dobíjení. Už to všechno funguje,tak doufám,že to dlouho vydrží.
14.10.2011 - tak nám to fungování dlouho nevydrželo. Dneska naše šílené tempo nevydrželo levá poloosa. Jel jsem,najednou šílené cukání do volnatu,ale nějak jsem dojel domů. Při parkování při vytočených kolech v tom zapraskalo a utrhlo se to :-(( Ach jo,já se na to už fakt vykašlu...
15.10.2011 - dnešní mega akce výměna poloosy uúspěšně zvládnuta. Ráno jsem se vzbudil a přemýšlel,kde se v sobotu dá sehnat poloosa. A napadl mě Prostějov. A tak jsem se tam vypravil,vymontoval poloosu a ještě nějaké kraviny,pak jsem fanouše dotáhl k baráku a poloosu vyměnil. Takže už to zase jezdí:-) A když už jsem byl v tom,vyměnil jsem silentbliky,co drží výfuk,které jsem minulý týden neměl.. Takže úspěšný den :-D
16.10.2011 - dneska jsme z fanouše odbrousili rez,která kazila jinak tak dokonalý vzhled auta. Pak jsem místa zalaminoval,protože kit by byl málo a přetřel základovkou. Modrou to přestříkám pozdějc. A nebo to nechám,obrousím lak z kapoty a nechám ju zreznout. A pak budu objíždět tunning srazy a vyhrávat poháry :-DDD
28.10.2011 - dneska jsem si ráno přivstal,abych všechno,co jsem si naplánoval stihl. A hned jsem se přemístil do garáže,a začal dělat na fanoušovi. Sundal jsem vanu a vyčistil všechen nepořádek,kterého naštěstí moc nebylo,pak jsem ji pořádně přetěsnil,nalil nový olej,do převodovky taky. A pak jsem se vrhl na podběhy. Jsou natřené základem a vystříkané tlumexem. Tlumiče jsem natřel černým alkytonem. A nakonec jsem dolakoval do modré barvy opravené místa a celou přední masku. A večer jsem přezul na zimní a zase nasadil poklice,protože jsem sehnal jednu,kterou mi kdosi ukradl. Teď se mi fanouš docela aj líbí..
5.11.2011 - tak další pracovní sobota za nama.. Celý týden jsem přemýšlel nad tím,proč to auto nechce vůbec jet,proč jsou svíčky bílé a hlavně proč to mělo tak debilní zvuk.. A nakonec to bylo těsnění mezi hlavou a svody. Takže jsem ho vyměnil a fanouš si vrní jak kotě.. A jak dobře jede :-P Dneska mám fakt dobrou náladu :-P
8.11.2011 - dneska nám poštou došla rozpěra mezi přední tlumiče. Tak důležitá věc,aby nám zase neproletěl tlumič kapotou.. Takže hned co jsem dorazil z práce jsem ji namontoval na auto.. Pomalu se z toho stává něco,co jsem od začátku moc nechtěl... A pomalu začínám mět to auto rád... :-)
1.12.2011 - dneska jsem se zase Fanoušovi trochu pověnoval. Dostali jsme od kolegy z práce sedáky z Black lina a tak jsem je hned namontoval. Ještě jsem vyměnil termostat za nový Wahler,aby nám to topilo a vyměnil ulomené zrcátko u řidiče za kouřový Masag :-) Tak uvidíme,jak dlouho vydrží...
24.11.2011 - dneska konečně nazuty pořádné zimáky. Teda myslel jsem,že jsou pořádné. Koupil jsem je totiž použité,prý málo jeté. Ale dva jsou na vyhození,sjeté do šišata tak,že s autem pomalu nejde ani jezdit.. Já už se na to fakt... A pak věřte někomu...
5.2.2012 - fanouš jezdí bez problémů i v největších zimách pořád startuje. Navíc se občas vydáme někam zablbnout na sněhu :-)
1.6.2012 - Fanouš úspěšně jezdí na Ethanol. Zatím zkouším poměr 5:1 a spotřeba kombinovaná 7.5 litrů. A jede to líp :-)
20.7.2012 - Zkusil jsem poměr Ethanolu 7:1. Spotřeba po vyjetí celé nádrže 7.8 l/100 km. Motor má pěkný čistý chod,jen to o trochu dýl startuje. Takže pohoda
24.7.2012 - po dlouhé době si Fanouš řekl o údržbu. Uhnila vrchní miska zadního tlumiče. Takže se s ním zajelo do garáže,za 40 kč se koupily nové misky a vyměnili se na obou stranách. A protože za půl hoďky bylo hotovo,ošetčil jsem ju ještě pár šrámů,které mu od zimy přibyly.
27.10.2012 - Dneska jsem celé odpoledne věnoval Fanoušovi,abych ho připravil na zimu. Přezul jsem ho na nové zimáky,co jsem mu pořídil,dolil olej,nemrznoucí směs,kapalinu do ostřikovačů,vyměnil gumovou podložku pod vstřikovačem a taky vyměnil levé světlo,které mělo utržené jeden šroub. A pak navečer jsem světla ještě seřídil. Ještě budu muset rozchodit ten zadní stěrač,ale to asi bude chtět celý nový motorek. Jinak jsme překročili 189 000 najetých kilometrů :-)
13.11.2012 - Dneska nám Fanouše nabourala paní. Sylvinka s ním jela do práce a paní,co jela doprotisměru usnula a vyjela z pruhu. Naštěstí to odnesly jen levé zadní dveře,zadní lem a zrcátko :-( Sylvince se naštěstí nic nestalo.
17.11.2012 - Oprava po bouračce. Všechno vyklepáno,dokitováno a zastříkáno :-) A jako bonus máme nové zadní světla :-P
29.11.2012 - Vyměněné obě zrcátka za kouřové,v pěkném stavu :-)
1.12.2012 - Po včerejším firemním večírku skončil Fanouš s utrženým výfukem. Asi se nějakému mému hodnému kolegovi nelíbil. Takže dneska opraveno,vyměněny všechny silentbloky,které výfuk drží. A k tomu jsem navíc vyměnil klíňák.
13.1.2013 - Dneska Fanoušova první velká akce - Slalom Hodonín. Aby to nevypadalo blbě,namontoval jsem do Fanouše skořepinu a jeli jsme si zazávodit. A nakonec super 9. místo absolutně :-)
1.2.2013 - po dlouhé době zase nějaký servis (fanouš si ho už zasloužil za to,co všechno poslední dobou zvládl a vydržel) Takže vyměněny všechny kuláky,silentbloky a podobně na přední nápravě. A světe div se,už na přední nápravě nic nemlátí. A ještě jsem opravil pravou poloosu. Na vnější straně jsem zpod manžety vylil vodu,vypucoval to,dal novou vazelínu a pak nové spony. A to všechno vyšlo na 750 kč a všechno originál Škoda.
27.5.2013 - Dneska se Fanouš vydal na svoju poslední cestu :-( Ale užil si za ty dva roky,co jsme ho měli fakt hodně a stal se opravdu legendárním autem (nebo aspoň pro mě)
Škoda Favorit 135 LXi
r.v. 1994 najeto 175 000 km
Motor:
-135 se vstřikováním Bosch
-výkon 40 kw,katalysátor
Výbava:
-rádio
-digitální stropní hodiny
-centrální zamykání na dálkové ovládání
-imobilizer
-střešní okno
-lehce tónované okna
-zapalovač
-zadní stěrač s ostřikovačem
-lízátko pod nárazníkem
------------------------- --
12.-13.7.2011 - Vzali jsme Fanouše na velký výlet do jeho rodiště v Mladé Boleslavi a ještě pojezdili po okolí. Za dva dny najel přes 1000 kilometrů bez poruchy. Teda skoro. Na D1,kousek od Humpolce jsme vjeli do díry velké jak lavor. Tím se vytrhl levý přední zvon,který drží tlumič. Ale to jsme zjistili až doma,kdy se mi zdálo,že auto stojí nakřivo.
18.7.2011 - Vytržené uložení opraveno a pořádně vyztuženo. Teď s tím můžeme aj skákat :D
4.8.2011 - Tak dneska úspěšně zvládnutná technická,dva roky máme pokoj. V lehkých závadách obvyklé vady jako koroze budky a netěsnost motoru a převodovky a podobně... hlavně že to máme:-)
26.8.2011 - Dneska jsme udělali velký nákup na vrakovišti a hned jsme to všechno namontovali. Takže máme pěkné GLX tapece,které tam Syvlinka sama namontovala,konečně nám fungujou stropní hodiny,vyměněn snímač otáček,takže už je to spolehlivé auto a nastartuje všude,nová nádobka na ostřikovače,takže už aj vidíme ven a dokonce aj dozadu. Navečer jsme ho trochu umyli,protože byl chudák hodně zaneřáděný...
9.10.2011 - dneska vyměněn výfuk,který nám upadl minulý týden cestou do Brna. Ještě teď slyším ten řev v uších,120 kilometrů bez výfuku byl masakr.. No,jedna závada odstraněna,taď to pro změnu přestalo dobíjet.. NO aspoň není nuda..:-/
13.10.2011 - tak konečně opraveno dobíjení. Už to všechno funguje,tak doufám,že to dlouho vydrží.
14.10.2011 - tak nám to fungování dlouho nevydrželo. Dneska naše šílené tempo nevydrželo levá poloosa. Jel jsem,najednou šílené cukání do volnatu,ale nějak jsem dojel domů. Při parkování při vytočených kolech v tom zapraskalo a utrhlo se to :-(( Ach jo,já se na to už fakt vykašlu...
15.10.2011 - dnešní mega akce výměna poloosy uúspěšně zvládnuta. Ráno jsem se vzbudil a přemýšlel,kde se v sobotu dá sehnat poloosa. A napadl mě Prostějov. A tak jsem se tam vypravil,vymontoval poloosu a ještě nějaké kraviny,pak jsem fanouše dotáhl k baráku a poloosu vyměnil. Takže už to zase jezdí:-) A když už jsem byl v tom,vyměnil jsem silentbliky,co drží výfuk,které jsem minulý týden neměl.. Takže úspěšný den :-D
16.10.2011 - dneska jsme z fanouše odbrousili rez,která kazila jinak tak dokonalý vzhled auta. Pak jsem místa zalaminoval,protože kit by byl málo a přetřel základovkou. Modrou to přestříkám pozdějc. A nebo to nechám,obrousím lak z kapoty a nechám ju zreznout. A pak budu objíždět tunning srazy a vyhrávat poháry :-DDD
28.10.2011 - dneska jsem si ráno přivstal,abych všechno,co jsem si naplánoval stihl. A hned jsem se přemístil do garáže,a začal dělat na fanoušovi. Sundal jsem vanu a vyčistil všechen nepořádek,kterého naštěstí moc nebylo,pak jsem ji pořádně přetěsnil,nalil nový olej,do převodovky taky. A pak jsem se vrhl na podběhy. Jsou natřené základem a vystříkané tlumexem. Tlumiče jsem natřel černým alkytonem. A nakonec jsem dolakoval do modré barvy opravené místa a celou přední masku. A večer jsem přezul na zimní a zase nasadil poklice,protože jsem sehnal jednu,kterou mi kdosi ukradl. Teď se mi fanouš docela aj líbí..
5.11.2011 - tak další pracovní sobota za nama.. Celý týden jsem přemýšlel nad tím,proč to auto nechce vůbec jet,proč jsou svíčky bílé a hlavně proč to mělo tak debilní zvuk.. A nakonec to bylo těsnění mezi hlavou a svody. Takže jsem ho vyměnil a fanouš si vrní jak kotě.. A jak dobře jede :-P Dneska mám fakt dobrou náladu :-P
8.11.2011 - dneska nám poštou došla rozpěra mezi přední tlumiče. Tak důležitá věc,aby nám zase neproletěl tlumič kapotou.. Takže hned co jsem dorazil z práce jsem ji namontoval na auto.. Pomalu se z toho stává něco,co jsem od začátku moc nechtěl... A pomalu začínám mět to auto rád... :-)
1.12.2011 - dneska jsem se zase Fanoušovi trochu pověnoval. Dostali jsme od kolegy z práce sedáky z Black lina a tak jsem je hned namontoval. Ještě jsem vyměnil termostat za nový Wahler,aby nám to topilo a vyměnil ulomené zrcátko u řidiče za kouřový Masag :-) Tak uvidíme,jak dlouho vydrží...
24.11.2011 - dneska konečně nazuty pořádné zimáky. Teda myslel jsem,že jsou pořádné. Koupil jsem je totiž použité,prý málo jeté. Ale dva jsou na vyhození,sjeté do šišata tak,že s autem pomalu nejde ani jezdit.. Já už se na to fakt... A pak věřte někomu...
5.2.2012 - fanouš jezdí bez problémů i v největších zimách pořád startuje. Navíc se občas vydáme někam zablbnout na sněhu :-)
1.6.2012 - Fanouš úspěšně jezdí na Ethanol. Zatím zkouším poměr 5:1 a spotřeba kombinovaná 7.5 litrů. A jede to líp :-)
20.7.2012 - Zkusil jsem poměr Ethanolu 7:1. Spotřeba po vyjetí celé nádrže 7.8 l/100 km. Motor má pěkný čistý chod,jen to o trochu dýl startuje. Takže pohoda
24.7.2012 - po dlouhé době si Fanouš řekl o údržbu. Uhnila vrchní miska zadního tlumiče. Takže se s ním zajelo do garáže,za 40 kč se koupily nové misky a vyměnili se na obou stranách. A protože za půl hoďky bylo hotovo,ošetčil jsem ju ještě pár šrámů,které mu od zimy přibyly.
27.10.2012 - Dneska jsem celé odpoledne věnoval Fanoušovi,abych ho připravil na zimu. Přezul jsem ho na nové zimáky,co jsem mu pořídil,dolil olej,nemrznoucí směs,kapalinu do ostřikovačů,vyměnil gumovou podložku pod vstřikovačem a taky vyměnil levé světlo,které mělo utržené jeden šroub. A pak navečer jsem světla ještě seřídil. Ještě budu muset rozchodit ten zadní stěrač,ale to asi bude chtět celý nový motorek. Jinak jsme překročili 189 000 najetých kilometrů :-)
13.11.2012 - Dneska nám Fanouše nabourala paní. Sylvinka s ním jela do práce a paní,co jela doprotisměru usnula a vyjela z pruhu. Naštěstí to odnesly jen levé zadní dveře,zadní lem a zrcátko :-( Sylvince se naštěstí nic nestalo.
17.11.2012 - Oprava po bouračce. Všechno vyklepáno,dokitováno a zastříkáno :-) A jako bonus máme nové zadní světla :-P
29.11.2012 - Vyměněné obě zrcátka za kouřové,v pěkném stavu :-)
1.12.2012 - Po včerejším firemním večírku skončil Fanouš s utrženým výfukem. Asi se nějakému mému hodnému kolegovi nelíbil. Takže dneska opraveno,vyměněny všechny silentbloky,které výfuk drží. A k tomu jsem navíc vyměnil klíňák.
13.1.2013 - Dneska Fanoušova první velká akce - Slalom Hodonín. Aby to nevypadalo blbě,namontoval jsem do Fanouše skořepinu a jeli jsme si zazávodit. A nakonec super 9. místo absolutně :-)
1.2.2013 - po dlouhé době zase nějaký servis (fanouš si ho už zasloužil za to,co všechno poslední dobou zvládl a vydržel) Takže vyměněny všechny kuláky,silentbloky a podobně na přední nápravě. A světe div se,už na přední nápravě nic nemlátí. A ještě jsem opravil pravou poloosu. Na vnější straně jsem zpod manžety vylil vodu,vypucoval to,dal novou vazelínu a pak nové spony. A to všechno vyšlo na 750 kč a všechno originál Škoda.
27.5.2013 - Dneska se Fanouš vydal na svoju poslední cestu :-( Ale užil si za ty dva roky,co jsme ho měli fakt hodně a stal se opravdu legendárním autem (nebo aspoň pro mě)
Martin/Fanouš 135 LXi - komentáře:
21:37:58
30.07.2012
30.07.2012
dakar.cz
-> castrol: no já si myslím že je to jedno. Jak říkám,je to spotřebák a nepotřebuju do toho cpat desetitisíce za originální díly.
21:32:21
30.07.2012
30.07.2012
castrol
-> dakar.cz: mne to vadilo este skor ako ked sa to tu ukazalo ale mas pravdu to bude jedno aj tak to zhrdzavie
21:23:50
30.07.2012
30.07.2012
dakar.cz
-> castrol: njn..ty virtí alergie. Jak kdyby to u kousku plechu nebylo jedno.
21:19:23
30.07.2012
30.07.2012
castrol
-> dakar.cz: neviem ale alergia na tuto znacku
21:07:44
30.07.2012
30.07.2012
dakar.cz
-> castrol: Proč jako? Vždyť je to jen kus plechu a stál 20 kč jeden. Nepotřebuju do spotřebáka sypat desetitisíce za originální díly a pokud možno rovnou z prvovýroby.
20:59:16
30.07.2012
30.07.2012
castrol
-> dakar.cz: viku nee
20:50:47
07.06.2012
07.06.2012
Vojtisek
-> dakar.cz: zase buďme objektivní, že třeba na náš okres má dopravní policie dvě služební vozidla, octavii a transportera. A čekat na dopraváky hodinu+, na to se mohu vykašlat. Stačí vozit s sebou rukavice. A jelikož je policajt tvor většinou blbý, ještě bych byl určitě obviněn ze zabití, poškození cizí věci, týrání zvířat a ještě bych byl poslán na STK, jelikož by měli důvodné podezření, že moje vozidlo je v té chvíli nezpůsobilé k provoz (zničené světlo)...
20:44:33
07.06.2012
07.06.2012
dakar.cz
-> Vojtisek: jinak teda na internetu píšou :
Co s poraženým zvířetem?
Poraněné nebo mrtvé zvíře by řidiči sami ze silnice odklízet neměli. Předseda komise mysliveckého spolku v České Lípě Petr Matička jmenuje důvody: mohlo by být nemocné a od poraněného zvířete také hrozí nákaza nějakou nemocí. V neposlední řadě by mohlo být naložení bezvládného zvířete do kufru auta považováno jako pytláctví.
Pozdějším opletačkám podle Petra Matičky srážkou postižený motorista předejde tím, že k nehodě ihned zavolá místní dopravní policii. Ta pak sama kontaktuje myslivce, který zvíře ze silnice odklidí.
Co s poraženým zvířetem?
Poraněné nebo mrtvé zvíře by řidiči sami ze silnice odklízet neměli. Předseda komise mysliveckého spolku v České Lípě Petr Matička jmenuje důvody: mohlo by být nemocné a od poraněného zvířete také hrozí nákaza nějakou nemocí. V neposlední řadě by mohlo být naložení bezvládného zvířete do kufru auta považováno jako pytláctví.
Pozdějším opletačkám podle Petra Matičky srážkou postižený motorista předejde tím, že k nehodě ihned zavolá místní dopravní policii. Ta pak sama kontaktuje myslivce, který zvíře ze silnice odklidí.
20:38:04
07.06.2012
07.06.2012
castrol
-> Vojtisek: teda masiar a ten sa o to postara
20:34:17
07.06.2012
07.06.2012
Vojtisek
-> dakar.cz: si pořiď rám, jako má-> Tomaso435
20:33:36
07.06.2012
07.06.2012
dakar.cz
-> Tomaso435: nic,co bych platil..
20:33:17
07.06.2012
07.06.2012
Vojtisek
-> castrol: u nás se to veme k veterinarovi na rozbor a šup na plech
20:33:09
07.06.2012
07.06.2012
Tomaso435
-> dakar.cz: nocono.. kolix platil?
20:32:34
07.06.2012
07.06.2012
dakar.cz
-> Vojtisek: hmm...tak co už..mě nic rozumějšího nenapadlo. Kdybych uviděl krev,tak se tam ješte vyvrátím já..
20:31:55
07.06.2012
07.06.2012
castrol
-> Vojtisek: unas sa volava len lesnik ,teda mal by sa
20:31:25
07.06.2012
07.06.2012
dakar.cz
-> Tomaso435: vtipné..
20:30:53
07.06.2012
07.06.2012
Vojtisek
-> dakar.cz: bratr jako řidič z povolaní tohoto něco posrážel, ale vždycky mu bylo opicemi řečeno, že ať překážku odstraní a hotovo. Zbytečný výjezd, tak nevím...
20:28:58
07.06.2012
07.06.2012
dakar.cz
-> Vojtisek: no,aby ho někdo uklidil.. Já fakt nemůžu vidět krev a nechat sem ho tam nemohl.. A navíc se jim má zavolat,když srazíš srnu
20:28:11
07.06.2012
07.06.2012
Tomaso435
-> Vojtisek: no aby moh zaplatit pokutu ne?