skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vyroben 8.11.1990 (čtvrtek), modelový rok 91, barva 5105 - vyblitá zelená.
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Auto jsem dostal po dědovi, v listopadu 2004. Postupně se to ale nějak zvrtlo, takže...
Motor:
-Blok Fabia 1397 ccm, snížená hlava Fabia, tenčí těsnění M-E, komprese 10.9, zvětšené kanály, upravená sedla, tvrdší ventilové pružiny
-Vačka M-E 278/265°, zdvihy 7.1/6.7 mm
-Upravené sání z BMM
-Karburátor Jikov Lekr, zvětšené difuzory a rozprašovače, přetryskovaný. Podtlakový ovladač druhé komory se slabší pružinou
-Programovatelné zapalování Ignitech TCIP4, pulsní rotor na řemenici, induktivní snímač polohy klikové hřídele
-Rozdělovač BMM, pouze pro rozdělení jiskry
-Elektrická palivová pumpa Facet 40105
-Sahara a chladič Felicia 1.6, spínání termospínačem přes relé, možnost manuálního zapnutí
-Kratší ze sériových převodovek s rozpěrným kroužkem a molybdenovými synchrony na 2. a 3. st.
-Poloosy felicia
-Svody 4-1 s lambda-sondou
-Výfuk Felicia 1.9D, oba tlumiče upraveny pro lepší průchodnost
-Výměník voda-olej Felicia 1.9D
-Odbržděno 95 HP/70 kW při 6000 rpm a 130 Nm při 4500 rpm na palivo Verva 100
Podvozek:
-Set pružin a tlumičů "HP Sporting"
-Upravená přední ramena, tvrdší silentbloky, asymetrické horní uložení v unibalech
-Přední těhlice Felicia, brzdiče Ford Sierra pístek 60 mm, chlazené kotouče 235 mm
-Vzadu sériová repasovaná náprava Felicia, tvrdší silentbloky, bubnové brzdy bez redukčních ventilů, zmenšená vůle samostavů, úhlové podložky pod náboji pro větší negativní odklony a korekci sbíhavosti.
-disky VW "P-slots" 6x14 ET38, pneu 185/55 R14
Výbava:
-elektronický přerušovač blinkrů
-kontrolka ruční brzdy
-kontrolka bezpečnostních pásů
-kontrolka větráku chladiče
-kontrolka řazení (funkce programovatelného zapalování)
-topení Felicia
-centrální zamykání na DO, ovládá i 5. dveře, nezávislý odskok 5. dveří
-výplně dveří LS
-zadní stěrač & ostřikovač
-digitální tachometr
-tónovaná okna (originální zelená)
-tlakoměr a teploměr oleje KMGY
Nepér / Favorit 136L - komentáře:
Ještě přemýšlím, že to nějak sprasím vzadu, ať jsou tam taky trochu štafle...
Tak ted se ti mozna konecne zacnou sjizdet gumy i zevnitr 

-> Nepér: : hezky pěkně 

Odlehčeno o dvě pasivní výhybky
Na výšky jsem použil nevyužitý interní zesilovač v rádiu, co má mít 4x27W RMS. Myslím, že výkonové rozložení 27/60/160W pro Hi/Mid/Low je tak akorát a další zesilovač tam dávat nechci 


Do bloku je zašroubovaný dutý šroub, ten se musí dát delší, aby se na něj dal nasadit výměník. Na straně filtru jsou závity samozřejmě stejné ale v závitu na bloku je možná rozdíl mezi fábií a favoritem.
-> Nepér: diky moc
na filtr ma favorit stejny zavit jako fabia, ale neni mi jasne o jakem sroubu mluvis, tak jestli ten zavit, ktery mas namysli je vubec na favobloku
na filtr ma favorit stejny zavit jako fabia, ale neni mi jasne o jakem sroubu mluvis, tak jestli ten zavit, ktery mas namysli je vubec na favobloku
Kotouče jsou AT 422227, brzdy jsou vyřešený tady: feliciaklub.cz/forum/view
topic.php?f=28&t...
Jsou to držáky z "malých" brzd pro Sierru bez ABS, upravené tak, aby se do nich vešly destičky a třmen pro "velké" brzdy ze Sierry s ABS.
Vyměník z 1.9 felicie pasuje do bloku Fabia plug&play, jen je třeba vzít i ten šroub. Favorit má asi jiný závit v bloku.
Jsou to držáky z "malých" brzd pro Sierru bez ABS, upravené tak, aby se do nich vešly destičky a třmen pro "velké" brzdy ze Sierry s ABS.
Vyměník z 1.9 felicie pasuje do bloku Fabia plug&play, jen je třeba vzít i ten šroub. Favorit má asi jiný závit v bloku.
-> Nepér: kotouče mas tyto? (ale ate) www.e-cat.cz/p-3179223/..
./brzdovy-kotouc-premier-f
erodo.html?cPath=1383...
ja mam ate ted desky a neprijdou mi lepsi...
ja mam ate ted desky a neprijdou mi lepsi...
jé video ze srazu ode mne. já vím kvalita videa nic moc, měl jsem si na to půjčit tvůj foťák :-)
ahoj, ten vyměník voda-olej je plug&play nebo se musi neco upravovat?, ze bych si dal zas neco do serie s LPG :)
a ty brzdy mas jak presne? u kotoucu KIA pouze stredovou diru? a jak to mas z te siery - neco jsi rikal, ze mas z modelu s ABS a neco zas bez, uz si to nepamatuji
mooc diky
jeste se chci zeptat, jaka je vyhoda BMM saciho? ma vetsi kanaly?
a ty brzdy mas jak presne? u kotoucu KIA pouze stredovou diru? a jak to mas z te siery - neco jsi rikal, ze mas z modelu s ABS a neco zas bez, uz si to nepamatuji

mooc diky
jeste se chci zeptat, jaka je vyhoda BMM saciho? ma vetsi kanaly?
-> Athlonek: Tak leda převrtat karbec na E85 a dalších pár stupňů na předstihu...
-> Danster: Tak leda na zpátečku no
-> Eidy: Na podzimním Mostě to mohlo mít tak 90 HP, ale ty zatáčky
. Jinak, až tobě to pojede, jak má, z toho mám taky strach 
-> Danster: Tak leda na zpátečku no

-> Eidy: Na podzimním Mostě to mohlo mít tak 90 HP, ale ty zatáčky


-> Nepér: Moc pěkný výkon pane. To abych si na tebe dával pozor
.A taky gratulu k moc hezkejm kolům. Ty jsou podle mýho gusta.

-> Nepér: Hodně pěknej výkon. Taky se mě líbí pojetí celýho auta
Jen škoda že to nemá náhon na zadní kola

Jen škoda že to nemá náhon na zadní kola

-> Nepér: Ješte někde chytit 5,3 koně, ať je tam ta stovka.

Nejdřív jsme naměřili 94,3 HP při 5800, po zvýšení předstihu o 1° to bylo 94,7 už ve 5500 a při snížení o 2° to bylo 92,5 HP při 5800.
-> Nepér: : hodně pěkný



-> Nepér: hezký výkon. Já si říkal co tam máš když jsem Tě v Mostě neuměl dojet
Jinak se mi líbí tyhle sportovní úpravy v nenápadném, řekl bych ještě socialistickém zbarvení karoserie:-)

Jinak se mi líbí tyhle sportovní úpravy v nenápadném, řekl bych ještě socialistickém zbarvení karoserie:-)
Naměřeno 94,7 HP při 5500 ot., 130 Nm při 4500 ot.
