
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
22.8.2009
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
AUTO UZ JEZDI!!!!!! Po trech letech stani v garazi :) zatim jen u baraku - az probehnou nejake mesi testy, zkusim to na silnici a dam video :)
VŠECHNY DALŠÍ NOVÉ FOTKY ZDE: orangee.rajce.idnes.cz/
vyroba: květen 1993, výrobní závod Vrchlabí, vývoz německo
série : Forman 135 BMM silver line
v červenci 2002 ho objevuji odstaveného na dvoře malé německé vesnice asi 50 km za Berlínem :)
Ještě týž měsíc se po devíti letech vrací do rodné země a rodného města...ke mě :)
Motor:
koncernová klasika Audi 1,8 20V Turbo AEB (púvodně podélně uložený v Audi A4 quatro)
hodnoty udávané výrobcem PRO NOVÝ motor :) - 110kW/5700 RPM, 210Nm/1750RPM :)
vrtání: 81 mm
zdvih: 86,4 mm
komprese: 9,5:1
Turbodmychadlo KKK-K03 (pootočený vývod dmychadlové částio cca 90° kvůli místu)
intercooler - 770 x 300 x 76, účinná chladící plocha 600 x 300 x 76 mm
chlazení - hlavní vodní chladič 485 x 285 x 34 mm, vedlejší chladič 255 x 130 mm
Rozvodový mechanizmus:
kladky INA, řemen Gates,
Převodovka + spojka:
převodovka 02A z VW golf 1,8 turbo, dvouhmotový setrvák, lamela + přítlačák ze škody Octávia 1,8 Turbo
spojka hydraulická - hlavní spojkový válec 15,87 mm Audi A4, pracovní válec 19,05 mm VW golf 4
Poloosy:
Zakazkově vyrobené (Bartoš mladá Boleslav) - dimenzované na 500 Nm
Karoserie:
Bezpečnostní rám - Dlouhý, Mladá Boleslav. Všechna bodovaná místa v motorovém prostoru provařena, doplněny další ocelové výztuhy + trubkové výztuhy. Převařeny úchyty tlumičů, kompletně převařená přední chladičová stěna. Výztuhy se nevyhly samozřejmě i místům, kde je v podlaze upevněná nápravnice. Vyztuženy jsou i úchyty sedaček, bezpečnostních pásů atd.
Sedačky: Sabelt Taurus, pásy: 6ti bodové Sabelt
Držáky sedaček - vlastní návrh, materiál ocel
Nápravy:
Taktéž doplněny o další výztuhy.
Přední náprava : nápravnice Benteler modifikovaná pro upevnění do FA, příčný stabilizátor
Zadní náprava: Upravená částečně podle vzoru Felicie kit car
Brzdy:
Brzdový posilovač VW Golf 4 2,0
THV - VW golf 4 2,0 23,81mm
předek - Brzdové kotouče ATE 305 mm z Fiatu coupe Turbo, třmeny + desky ATE: Octávia RS
zadek - Brzdové kotouče Ferodo: 239 mm Fa/Fe, třmeny + desky: Octávia
na zadku zátěžový regulátor z feldy
Řízení
s posilovačem z Fe 1,6, servopumpa Audi A4 1,8T - zatím to chodí bez problémů :)
Podvozek:
HP set pro 1,6 s tužšími předními pružinami, kvůli těžšímu motoru
Ráfky + pneu:
ráfky MIM 17"/7,5", přední pneu Yokohama A520 205/40 R17, zadní pneu Hankook ventus 205/40 ZR17
Roman / Orangee - komentáře:
-> TUNER: -> jj ty silikonovy hadice sou nehorazne drahy :( Jinak sem si sehnal uz sani z octavy AGU, ale kdyz sem to tam daval, tak by to bylo snad jeste horsi - vadi svetlo a musel by se jako u ostatnich rezat vrsek chladicovky, coz mi prijde jako prasarna. Nevim no-prijde mi ze Luke Jeep nebo Ondra Talaj maj budto jeste trochu jiny sani (i kdyz octavy to mely snad porad stejny) a nebo maj ty motory dal v aute, ovsem to me vzhledem k nedostatku mista u napravnice prijde taky jako blbost - oni maj spis ty motory jenom malinko vic nakloneny dozadu, ovsem to pak neni zase misto pod kapotou a ta se musi rezat. Me tohle moje usporadani vadi jen v tom, ze bude vsechna vaha moc vepredu - takze mozna pude dozadu baterka. Jinak se taky tesim az tvuj autak uvidim nazivo

-> RomanT: Mno já dostal nějakou bednu s hadicema myslim když jsem od Málka kupoval IC a další věci...Vlastě tam bylo spousta hadic od vody,vzduchu a další harampádí,tak jsem něco použil a jedno kolínko jsem koupil taky co je na Liazku na vodu...stálo tušim kolem 60 kč.Ale když jsem tam byl letos,tak už ty kolínka nemají a mají jen silikonový od rubeny za něco kolem litru..:-( Proto jsem to řešil trubkou v kuse kterou jsem si nechal ohnout...Ty silikonový kolínka stojí všude tak nějak podobně,ať už je to Venair,Rubena nebo Samco...prostě nehorázná darda.
Jinak jsem autíko v garáži neokukoval...)))Ale těšim se až ho uvidim naživo...
PS : pořád myslim že kdyby jsi dal rovný sání jako mam já,ušetříš si spoustu problémů a hlavně místa.....ale už máš navařenej držák,tak nic no...
Jinak jsem autíko v garáži neokukoval...)))Ale těšim se až ho uvidim naživo...

PS : pořád myslim že kdyby jsi dal rovný sání jako mam já,ušetříš si spoustu problémů a hlavně místa.....ale už máš navařenej držák,tak nic no...

-> TUNER: Přesně tak - nemám co dodat
Si byl večír u mě v garáži a omrknul to ne
Je ve předu fakt moc, ale jediný jiný řešení by bylo asi úplně odstranit a předělat chladičovku a to se mi nechce - hadice do sání budou muset bejt hodně zakroucený - asi se dneska stavim v podnikový prodej Avia a okouknu, co by se dalo použít. Kde si sháněl hadice ty?



-> RomanT: Mazec chladič...Jen se mi zdá dost vepředu a jak ho budeš napojovat na sání? Vypadá to na pěknýho "hada" aby se to tam vlezlo.
A asi by to chtělo nějakej plech pod motor - převodovku,aby se to po něm kdyžtak svezlo.
A asi by to chtělo nějakej plech pod motor - převodovku,aby se to po něm kdyžtak svezlo.
-> Tomik...:
jojo zvednou to jak kola, tak HP - tedka to stoji na starejch provizornich treningovych HP, ktery sou nastaveny myslim temer na nejniz


-> RomanT: No 10cm nejni teda moc, ale nebude to na těch 17kách trochu vejš?
-> Vencars: dik

-> Vita ze Sudet: -> black_dragons: aha ja sem nehodil ten odkaz
Tady je IC (ten uplne nahore v nabidce) www.saabtuning.cz/tdilys1
0.htm


-> RomanT: moooc pěknej forman!!! myslím si že až bude hotový, tak to bude fakt bomba!!!
a at se dílo daří!!


-> black_dragons: -> Vita ze Sudet:
je to ten nejvetsi z nabidky - a kraaasnej - v realu vypada fakt moc hezky a hlavne bytelne - no mel by, protoze bude zhruba 10 cm nad zemi, z cehoz moc radost nemam, ale neda ase svitit. Snad to to moje polorozpadly turbo udejcha



-> RomanT: auto nic moc ale pani good
hezky pracujes. KOLIK STAL IC?

-> RomanT: Ne,minulej víkend mi odešlo spojkový ložisko,tak ho budu tenhle víkend měnit.....a při tý příležitosti aspoň vyzkoušim převodovku s delšim 4 a 5 stupněm.
Když to nestihnu tak Hrocha taky nejedu.Zatim je venku hezky,tak se mi do garáže nechce...
Když to nestihnu tak Hrocha taky nejedu.Zatim je venku hezky,tak se mi do garáže nechce...

-> RomanT: ivulak je moc pekna kocka a ta siltofka je sedi.... len pekne pracuj i ja mam snahu snad coskoro vyrazime mozno i naraz sme na tom podobne

-> RomanT: cus prosim te kde si kupovat ten chladic a za kolik myslim IC dik
-> TUNER: si měnil za nějakou jinou, nebo jen za další neostrouhanou sériovku?

-> Tuner#2: Jj,převodofku tam mam pořát.....

-> TUNER: To říká ten pravej, už tam máš převodovku?

-> pistaa:
-> TUNER: 10 dní :) To je pohoda - to stihnu ještě narvat další takovej motor do naší feldy doma - do peňáku nám ta 1,3 MPi už pomalu přestává stačit

-> TUNER: 10 dní :) To je pohoda - to stihnu ještě narvat další takovej motor do naší feldy doma - do peňáku nám ta 1,3 MPi už pomalu přestává stačit

