skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak tohle je můj bourák.
Již dlouhou dobu jsem si chtěl pořídit toto autíčko. Líbí se mi tvarama, tak i svou užitnou hodnotou. Protože jako student těch finančních prostředků není mnoho, došel jsem k závěru, že koupím nějakou "pěknou" bouračku. Šlo mi o to, že opravovat bouraná auta mě baví, mám to kde dělat a i to náčiní nějaké mám.
A tak jednou mě zaujal inzerát v Annonci, kde člověk prodával bouranou Fe combi na zadek totál + k tomu ještě jedná náhradní bouraná kastle.
A tak jsem po pár zádhelech s majitelem nakonec auto koupil. Sice pak byla ještě drobná kovbojka vymámit z majitele papíry a přepsat auto na mě, ale naštěstí už je to za mnou.
Takže popis aut.
Ta bouraná Felda dostala hroznou mordu na zadek (Transportér s hrazdou) a jak poskočila, nabourala předek o Fábii. Takže prakticky celá L strana nepoužitelná, vlna na střeše a totálně zdeformovaný L zadek (do stavu krátké Feliny), oba přední blatníky, kapota, 5.dveře, světla a zadní nárazník KO. Ale jinak šlo Felinu ještě před koupí nastartovat a ještě vyjela na odtahovku.
Ke stavu auta : komplet nová přední náprava (ramena, kotouče, řízení, kuláky, tlumiče), nová zadní náprava, nové rozvody brzd, nový výfuk (trošku deformovaný) a nové rozvody.
Bohužel LP tlumič je vadný (i když byl nový) a LZ nepřežil nehodu (je 2x zalomený). Kupodivu přežil bez větší újmy přední nárazník i s mlhovkami.
Zajímavostí bylo, že minulý majitel stačil auto akorát koupit, nechal udělat takřka kompletní GO, prošel úspěšně STK a cestou z ní auto naboural. Celkem si ho tedy neužil.
Náhradní kastle byla dost překvapení. Byl to rozebraný vrak na jednom sídlišti a víceméně to bylo připraveno na odvoz do šrotu. Na skeletu zbyly pouze dveře (mimo 5.), bouraná přední kapota a dost brutálně byla střelená z pravého boku - pravý předek (pravý nosník byl zcela zlomený). Jinak aby toho nebylo málo, kastle byla po obou bocích drápnutá. Později jsem přišel na to, že byla ještě střelená dost na zadek.
Ke kompletnosti. Mělo to zadní nápravu (bez pneu), nádrž, levou přední polonápravu, část řízení, naštěstí i rozvody brzd a benzínu.
Chyběla komplení elektroinstalace, ruplé čelní okno, chybějící střešní okno, hodně nekompletní dveře.
Další cca 3 měsíce bylo třeba udělat následující :
bouranou Feldu komplet odstrojit
vytahat komplet elektroinstalaci
vyříznout chladičovku
sundat motor s převodovkou, nápravou a řízením
uříznout PP podběh
na náhradním skeletu:
sundat chladičovku
uříznout PP podběh
napasovat PP podběh z druhého auta
dočistit motorový prostor
namontovat motor, převodovku a přední nápravu s řízením
navařit novou chadičovku
natahat elektroinstalaci
srovnat bouraný zadek
dostrojit zbytek auta
Největším problémem se nakonec stalo shánění střešního okna. Sehnal jsem nakonec 3 okna, ale ani jedno nesedělo. Nakonec jsem se naštval a skončil jsem u střešního okna ze starého Wartburga, které jsem drobně zaříznul. Ale sedí tam pěkně a hlavně do auta neteče !
Původně jsem si to krásně maloval, jak všude po vrakovištích bude dílů, ale jak jsem se mýlil. Když už díl byl, chtěli za něj více, než já mohl sehnat nový díl. A jejich argument ? Vždyť to je nalakované, či je to originální díl. Takže třeba za blatník chtěli 800, př. kapota 2-2.5tis, 5.dveře 3,5-5tis, př.světlo 800, př.blinkr 200.
Nakonec se mi povedlo sehnat díly levněji z Annonce, ale shánění to bylo dost složité a mnohokrát se mi stalo, že inzerující člověk nakonec prodával díl v dost ubohé kvalitě.
Nakonec se vše povedlo, auto už jezdí a jsem s ním moc spokojený. Jede to, topí to, moc to nežere a je to náklaďák !
Zbývá vyvařit zadní lemy a nalakovat, pak budu úplně spokojený.
Již dlouhou dobu jsem si chtěl pořídit toto autíčko. Líbí se mi tvarama, tak i svou užitnou hodnotou. Protože jako student těch finančních prostředků není mnoho, došel jsem k závěru, že koupím nějakou "pěknou" bouračku. Šlo mi o to, že opravovat bouraná auta mě baví, mám to kde dělat a i to náčiní nějaké mám.
A tak jednou mě zaujal inzerát v Annonci, kde člověk prodával bouranou Fe combi na zadek totál + k tomu ještě jedná náhradní bouraná kastle.
A tak jsem po pár zádhelech s majitelem nakonec auto koupil. Sice pak byla ještě drobná kovbojka vymámit z majitele papíry a přepsat auto na mě, ale naštěstí už je to za mnou.
Takže popis aut.
Ta bouraná Felda dostala hroznou mordu na zadek (Transportér s hrazdou) a jak poskočila, nabourala předek o Fábii. Takže prakticky celá L strana nepoužitelná, vlna na střeše a totálně zdeformovaný L zadek (do stavu krátké Feliny), oba přední blatníky, kapota, 5.dveře, světla a zadní nárazník KO. Ale jinak šlo Felinu ještě před koupí nastartovat a ještě vyjela na odtahovku.
Ke stavu auta : komplet nová přední náprava (ramena, kotouče, řízení, kuláky, tlumiče), nová zadní náprava, nové rozvody brzd, nový výfuk (trošku deformovaný) a nové rozvody.
Bohužel LP tlumič je vadný (i když byl nový) a LZ nepřežil nehodu (je 2x zalomený). Kupodivu přežil bez větší újmy přední nárazník i s mlhovkami.
Zajímavostí bylo, že minulý majitel stačil auto akorát koupit, nechal udělat takřka kompletní GO, prošel úspěšně STK a cestou z ní auto naboural. Celkem si ho tedy neužil.
Náhradní kastle byla dost překvapení. Byl to rozebraný vrak na jednom sídlišti a víceméně to bylo připraveno na odvoz do šrotu. Na skeletu zbyly pouze dveře (mimo 5.), bouraná přední kapota a dost brutálně byla střelená z pravého boku - pravý předek (pravý nosník byl zcela zlomený). Jinak aby toho nebylo málo, kastle byla po obou bocích drápnutá. Později jsem přišel na to, že byla ještě střelená dost na zadek.
Ke kompletnosti. Mělo to zadní nápravu (bez pneu), nádrž, levou přední polonápravu, část řízení, naštěstí i rozvody brzd a benzínu.
Chyběla komplení elektroinstalace, ruplé čelní okno, chybějící střešní okno, hodně nekompletní dveře.
Další cca 3 měsíce bylo třeba udělat následující :
bouranou Feldu komplet odstrojit
vytahat komplet elektroinstalaci
vyříznout chladičovku
sundat motor s převodovkou, nápravou a řízením
uříznout PP podběh
na náhradním skeletu:
sundat chladičovku
uříznout PP podběh
napasovat PP podběh z druhého auta
dočistit motorový prostor
namontovat motor, převodovku a přední nápravu s řízením
navařit novou chadičovku
natahat elektroinstalaci
srovnat bouraný zadek
dostrojit zbytek auta
Největším problémem se nakonec stalo shánění střešního okna. Sehnal jsem nakonec 3 okna, ale ani jedno nesedělo. Nakonec jsem se naštval a skončil jsem u střešního okna ze starého Wartburga, které jsem drobně zaříznul. Ale sedí tam pěkně a hlavně do auta neteče !
Původně jsem si to krásně maloval, jak všude po vrakovištích bude dílů, ale jak jsem se mýlil. Když už díl byl, chtěli za něj více, než já mohl sehnat nový díl. A jejich argument ? Vždyť to je nalakované, či je to originální díl. Takže třeba za blatník chtěli 800, př. kapota 2-2.5tis, 5.dveře 3,5-5tis, př.světlo 800, př.blinkr 200.
Nakonec se mi povedlo sehnat díly levněji z Annonce, ale shánění to bylo dost složité a mnohokrát se mi stalo, že inzerující člověk nakonec prodával díl v dost ubohé kvalitě.
Nakonec se vše povedlo, auto už jezdí a jsem s ním moc spokojený. Jede to, topí to, moc to nežere a je to náklaďák !
Zbývá vyvařit zadní lemy a nalakovat, pak budu úplně spokojený.
Martin / Bourák (Fe) - komentáře:
-> Max: No prakticky jo, ale Felda už byla bráchova a on koupil nové auto, takže toto je už nadbytečné.
-> Martin: tak už jezdí kia tak jde felda do světa ?

mno seš borec, to se musí uznat

Ahoj, mě zajímá spíš ta odtahovka, to je tvůj barkas?
Ta felda ma krasny predni svetla :-)
ako si toto dokazal dat dokopy to nechapem
fakt cumim a gratulujem



-> Martin: Retrotuning-levný(světla sem měl na Favu, sprej mi zbyl, výfuk koupím la´denej a filtr mám), Favo=leštěnka, jen na léto a bez deště

-> Tuneman2/Fávo: No nevím, tuning a spotřebák mi nějak nejde dohromady.
Já mám Feldu taky jako spotřebáka a hlavně zimoura a nějaký tuning nepřichází v úvahu (když pominu potahy a časem snad nový lak).
Já mám Feldu taky jako spotřebáka a hlavně zimoura a nějaký tuning nepřichází v úvahu (když pominu potahy a časem snad nový lak).
-> Martin: R.v.1979, zelená, mrkni mi do id, je tam odkaz, plánuju renovaci a retrotuning(přídavná dálková světla, černá zadní světla, výfuk, atp.), ale hlavně zatím vyvařit a zprovoznit motor, jinak vlastním Favo, které taky čeká na GO-tuningový stroj, ta škodovka bude taková víceméně spotřební
Díky, nakonec to bylo více práce, než jsem čekal. Hlavně mě hodně zklamali obchodníci na wrakovištích.
Jinak když to tak počítám, na kolik to vyšlo a kolik do toho ještě investuju, tak bych určitě za tu cenu sehnal krásnou nebouranou Feldu. Na druhou stranu zase tady tím jsem získal užitečné zkušenosti a vím přesně, co v tom autě je a v jakém stavu.
-> Tuneman2/Fávo: Copak to je za auto ? R.v. 76 - užovka, stovečka ? A co s ní máš v plánu ?
Jinak když to tak počítám, na kolik to vyšlo a kolik do toho ještě investuju, tak bych určitě za tu cenu sehnal krásnou nebouranou Feldu. Na druhou stranu zase tady tím jsem získal užitečné zkušenosti a vím přesně, co v tom autě je a v jakém stavu.
-> Tuneman2/Fávo: Copak to je za auto ? R.v. 76 - užovka, stovečka ? A co s ní máš v plánu ?
Tak to je drsný příběh s krásným koncem

Klobouk dolů, mě to čeká taky, ale na o dvacet let starším nebouraným autě
