Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 VW Teardrops 6J 4x100, ET38, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
* 03/2025 výměna oleje, úprava čalounění palubky a volantu, dopasování přední masky, příprava na vyjetí
Peca/Akční edice - komentáře:
-> Peca 08.04.21 09:56:42: Připojuju se k doporučení instalace serva, manévrování v nízkých rychlostech a při parkování je nebe a dudy. A mírně větší ostrost taky není k zahození. Vůbec jsem nelitoval času stráveného instalaci do Favorita. S karburatorem to vcelku chodilo a zase tolik komponent to není.
Koukni ke mě do karty - Fifa/Facko na zimu

Servo? Odporúčam, už len to, že je mierne ostrejšie, je výhodou. Ja som si ho dal, a nesťažujem sa. Navyše, ak to dáš na origo konzolu, môžeš tam pichnúť aj lepší (rozumej výkonnejší) alternátor, kľudne aj 120A od Boscha. Servo na voľnobeh utiahne aj karburátorová verzia, a beží to aj na remeniciach z BMM, takže 6drážkový remeň ti netreba.
-> Peca: No jasný.
Přiznám se, že volantu jsem si nevšiml, ale sluší mu.
-> Eidy: Tak předpokládám, že pokud tam máš rám, má auto sportovní potenciál, tedy co nejmenší hmotnost, tedy minimum tlumení a koberců kterým by rám zavazel

Ale chápu, že proplétat se rámem vleže na podlaze musí být taky dobrá jóga
-> Strycek Marty: Líbí se mi taky zatím nejvíc ze 4 variant volantů, co mám. Půjde nově počalounit a nechám ho tam.
-> ondie: Chci to mít mechanicky co nejjedodušší, žádná zbytečná elektrika, servo by asi bylo více starostí, než užitý přínos

upraveno 1x, naposled 08.04.2021 09:59:24
-> Peca: Ta palubka je teda pořádný psycho

Vpravo od budíků by to bylo hezký ukončit tím,co bývá vlevo,ale sehnat to z GB palubky a měl bys tam zase 3 čudlíky pro nějaký funkce..
Jinak pěkný pěkný,krásnej lak..
Nad servem si neuvažoval,když vidim tu Feldí nápravnici ?
Ten bavoráckej volant tomu celkem sedí designově i dobově

-> Peca: A to můžeš bejt rád, že to nemáš vyrámovaný.

Poctivé 3 večerní hodiny kamásútry pod palubkou (rozuměj jebačka jak prase) s usazením pedálové konzole, izolace, nového koberce a volantové tyče včetně zapojeni spínačky. Ale je to tam!
-> Tuner#2: Kubinovo Garde, no jo! Ježišmarjá to už je doba, ještě sahající do emailové Škoda konfery... kde je panu Kubinovi vlastně konec?
-> Peca 26.03.21 20:08:54: Toho cirkusu bys mohl posléze v budoucnu litovat, raději bych volil uhlazenější kombinace. Pamatuji si dodnes na Kubinovo Garde zespoda. Je to na chvíli. Ale jinak celkově krásná práce i to tlumení.

-> MIC: Diky Michale, no mě zas potěšilo, ze sem na Virt taky zavítáš

Diagnóza zní “cirkus”

síce nie som Favoritár, ale toto je parádna prácička! treba oceniť

Paráda, no to ticho ti bude časom až vadiť :)
-> peter13789: Na to pujde klasicka textilni vrstva jaka byla z originalu, pripadne misty doplnena. Na vibrace plechu to bude mit dost podstatny vliv, ostatne jinak by to do vlaku nebo letadel ani nedavali ;-) A neber to, material za 1 lahev vina v mnozstvi takmer neomezenem

upraveno 2x, naposled 13.03.2021 22:28:27
-> Peca: No tak 1,1 mm nieje veľa, ale určite lepšie ako nič

-> peter13789: samolepicí hliníková folie na bázi bitumenu, tl. 1,1 mm, použití od -40 do + 100 °C, krátkodobě 140°C. Nehořlavá.
Auto nebude rezonovat, a dveře půjdou použít třeba jako ozvučnice pro repro...