skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Favorit 136 GLX Black Line Celkem vyrobeno 4 756 kusů
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 Ronal Centra 6J 4x100, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
- motor 136X 50kW karburátor, při koupi 17. 11. 2019 najeto 20**** km. Tohle auto několikrát měnilo přístrojovku, mělo nepůvodní motor, takže opravdový nájezd je nedohledatelný. Takový otloukánek. Díky tomu bylo dobré tak akorát pro vlastní úpravy, představy a vychytávky po vzhledové i mechanické stránce.
* podvozek - vepředu repasované Hp Sporting, vzadu sportovní TA Technix - vše výškově nastavitelné
* ALU R14 Ronal Centra 6J 4x100, po renovaci a strojovém leštění
* vnitřně chlazené kotouče, větší průměr 260mm z Kia Rio, brzdiče, destičky Ford Sierra
* nově postavený motor v zapsaném bloku 136X - vložky, šály, kroužky, ojnice, písty, setrvák a klika - vše z Felicie MPi, vačka Urban 280/280, hlava facelift Felicia 373N - kuželové pružiny ventilů, gufera, sedla, vše upravené, těsnění Elring, snížená na 96,7mm (KP 11), el. zapalování od Vrba Motorsport v kombinaci s MPi lištou, převařené sací potrubí průměr 28mm, karburátor SEDR s úpravou trysek, otevírání klapky a demontovaný sytič
* přední náprava z Felicie se stabilizátorem; zadní komplet originální nová se stabilizátorem
* veškeré vedení trubek po autě nové, nové koberce, světla, kliky, čalounění stropu
* dotykové 2DIN autorádio, subwoofer JBL, zesilovač, 8x středové a výškové repro, upravená kaplička palubky
Z postupu prací:
* 08/2020 kompletní vyvaření karoserie, plátěná stahovací střecha, upravené a dovařené výztuhy střechy (vše od (Car Brothers Lysice)
* 09 - 12/2020 ošetření kompletního podvozku karoserie;
* 02/2021 nový celolak lak v odstínu černá lesklá 1999,
* 03/2022 absolvována úspěšně nová STK
* 12/2023 přezuto na nové pneu v legálním (konečně) rozměru 185/50 r14 Yokohama A539
* 01/2024 kompletní ošetření dutin
* 03/2024 nová STK
* 07/2024 nové výf. svody 4:1, středová trubka 55mm, koncový tlumič Soieta
* 11/2024 v TP zapsána čtyřoká maska Hella, svody 4:1 a sportovní výfuk +10dB. Může se přes zimu strojit.
Peca/Akční edice - komentáře:
-> castrol: Aha. Favorit má potom asi iný. Ale aj tak by ma zaujímali výhody :)
-> minno: to nieje z vodnej pumpy ,to je orig na felu
-> Peca: Si dal ako vzperu motora silentblok z vodnej pumpy? Aký je účel / výhody?
-> Vrba: Čekám na to čidlo tlaku oleje, pak nasadím hadice, startér, doleju kapaliny a pofrčí to aspoň na zahřátí
Tak na toto autko som velmi zvedavý. Rovnako tak by sm rád videl naživo aj Martinov Favorit, Jirkovu feldu Deacon ale aj žlutku, či Milanovu oturbenu Rapidu (rejpidu:) a mnohé ďalšie. Snád feldu zbucham do stavu za ktorý bude pouzitelny na dlhši výlet a opatrenia 2022 budú schodné aby som mohol vybehnúť aspoň na Moravu, pripadne ďalej. Držim palce tomuto favu
Peca, chválim![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![4](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/4.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Peca: Tak co ,už to vrčí?
Odvoz do autodilny Car Brothers do Lysic, kde mají narozdíl ode mne zvedák, dostatek času, kvalifikovaných rukou a zázemí pro nasazení motoru, převodovky, poloos a výfuku
-> Eidy: Navíc je to jen základní nastavení s mechanickým rozdělovačem. Ignitech a MPi lišta půjdou na jaře, až bude motor nasazen autě a bude se to ladit “pod zátěží” ![20](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/20.gif)
![20](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/20.gif)
-> Peca: Za plynem to jde hezky.
Ten “pomeranč” tam vylezl díky tomu elastickému ochrannému nástřiku pod tím, co tam byl nanesen už dříve po vyvaření. Je to po ten první ohyb blatníku, a protože jsem řešil jen akutní věci s lemem, nechal jsem to tam. Je to spis estetická věc, co se časem vyřeší až s případným celolakem ![6](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
![6](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/6.gif)
-> Apple STS Chvojkovice-Brod: No to jedině. ![8](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
![8](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/8.gif)
-> Eidy: na jaře oloupat![1](//img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
![1](http://img.skoda-virt.cz/x-smajlici/1.gif)
-> Peca 04.12.21 18:28:34: co s tím pomerančem??
Dvakrát pomazáno rezistinem, a jdem složit, nahodit podběhy a konečně zazimovat. Ať je místo a čas na Blacka
-> Peca: podběhy jsou téměř 100% záchrana celýho auta před každodenním provozem zejména v zimě... Jinak ty plasťáky si hlavně dotvaruj horkovzduškou a před nasazením velmi dobře několikrát ošetří tu hranu lemu z obou stran.... Pak není co řešit.
-> Eidy: pravda. Dost sázím na plastový podběh/tzv. nadkolí, co tu hranu překrývá. Vždycky mi přišlo i na jiných autech, že to dost pomohlo
-> Peca 29.11.21 14:42:08: Když on ten lakovanej blatník už nikdy nebude mít tu ochranu jako z fabriky. Hrana se smete rychle a pak to frčí.