
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Příběh tohoto nešťastníka
Nikdy jsem neuvažoval, že budu vlastnit Favorita, nikdy mě nějak nelákal, bylo jich stále hafo, obzvláště u nás na Novobydžovsku, kde není neobvyklé potkat v denním provozu embéčko, žigulíka, nebo stodvacítky, tudíž tu favoritů je hafo. Není tu dodnes problém potkat Silverline, Blackline, jezdí tu i Milion edition a Prima. Tento Fanouš je z naší obce, předchozí majitel volal, že ví, že sbírám veterány, nabídl mi favorita, říkal, že má jít do šrotu, mělo to háček, říkal, že jeho syn Zadřel motor, říkal jsem si zda ho opravdu nenechat sešrotovat, po poradě s jinými sběrateli aut, a ti říkali, ať se nerozmýšlím a beru, Special line se prý tak moc nevidí. I když cena podle mě nebyla adekvátní, tak jsem ho tedy 4.12. 2018 zachránil. Je to teda special line, který ač má ze všech ,,linů" nejchudší výbavu, tak se i tak pomalu ale jistě stává vzácnějším a bylo jich vyrobeno kolem 11tisíc ks. Jde o poslední akční verzi Favoritů a Formanů. Auto vyrobeno v roce 1994, auto v suprovém stavu, garážované a do dnešní doby najelo 114 tisíc km, v plánu je zprovoznit ho a vylepšit. Snad mě to auto bude těšit ;-)
Technické údaje
Rok výroby: 1994
Výrobce: Škoda ČR
Typ: 136 special line - model 93
Motor: 781.136 B
Objem: 1289 ccm
Jednobodové vstřikování Bosch MonoMotronic
Převodovka: 5 kvalt
Barva: Karibská zeleň 5280
Výbava: Special line ( otáčkoměr, imobilizér, střešní okno, 4x repro, audio sestava Blaupunkt- Rádio Blaupunkt Boston CC 22, otevírání kufru od ridiče, vyhřívaná zrcátka, polepy sloupků a polep kolem zadního okna, na autě při koupi byly už jen pozůstatky a zbytky, výškově stavitelné pásy, el. zapalovač a další...)
Opravy a úpravy
Nové boční blinkry
lízátka dopředu a dozadu
Opraveno
Čtyřramenný volant
Rádio
Podložky pod SPZ
Polepy B sloupků
Litá kola Ronal
stropní hodiny
Kouřová světla
Uzamykatelný kastlík
Plány
Ofuky oken
Maska s přídavnými světly
Oprava lemů
Mřížky na mlhovky
origo anténa
prvky z výbav Comfort line a GLX
Originál správné sedačky, máme, jen vyčistit a namontovat
2018
Koupě vozu, dotažení domů, začátek prací, vyndaná vačka, rozvody, sehnán blok
2019
Skládání motoru, pomalu ale jistě, Opraveno, shánění prvků z lepší výbavy-pomalu skupujeme, Rádio, volant, lízátka, podložky, litá kola Ronal, sehnány správné sedadla od Jimbeam655, Kouřová světla, uzamykatelný kastlík, absolvována STK
( Snad mě to auto bude těšit ;-) ) >>>> asi netěšilo
29.8. 2019 PRODÁNO
Nikdy jsem neuvažoval, že budu vlastnit Favorita, nikdy mě nějak nelákal, bylo jich stále hafo, obzvláště u nás na Novobydžovsku, kde není neobvyklé potkat v denním provozu embéčko, žigulíka, nebo stodvacítky, tudíž tu favoritů je hafo. Není tu dodnes problém potkat Silverline, Blackline, jezdí tu i Milion edition a Prima. Tento Fanouš je z naší obce, předchozí majitel volal, že ví, že sbírám veterány, nabídl mi favorita, říkal, že má jít do šrotu, mělo to háček, říkal, že jeho syn Zadřel motor, říkal jsem si zda ho opravdu nenechat sešrotovat, po poradě s jinými sběrateli aut, a ti říkali, ať se nerozmýšlím a beru, Special line se prý tak moc nevidí. I když cena podle mě nebyla adekvátní, tak jsem ho tedy 4.12. 2018 zachránil. Je to teda special line, který ač má ze všech ,,linů" nejchudší výbavu, tak se i tak pomalu ale jistě stává vzácnějším a bylo jich vyrobeno kolem 11tisíc ks. Jde o poslední akční verzi Favoritů a Formanů. Auto vyrobeno v roce 1994, auto v suprovém stavu, garážované a do dnešní doby najelo 114 tisíc km, v plánu je zprovoznit ho a vylepšit. Snad mě to auto bude těšit ;-)
Technické údaje
Rok výroby: 1994
Výrobce: Škoda ČR
Typ: 136 special line - model 93
Motor: 781.136 B
Objem: 1289 ccm
Jednobodové vstřikování Bosch MonoMotronic
Převodovka: 5 kvalt
Barva: Karibská zeleň 5280
Výbava: Special line ( otáčkoměr, imobilizér, střešní okno, 4x repro, audio sestava Blaupunkt- Rádio Blaupunkt Boston CC 22, otevírání kufru od ridiče, vyhřívaná zrcátka, polepy sloupků a polep kolem zadního okna, na autě při koupi byly už jen pozůstatky a zbytky, výškově stavitelné pásy, el. zapalovač a další...)
Opravy a úpravy
Nové boční blinkry
lízátka dopředu a dozadu
Opraveno
Čtyřramenný volant
Rádio
Podložky pod SPZ
Polepy B sloupků
Litá kola Ronal
stropní hodiny
Kouřová světla
Uzamykatelný kastlík
Plány
Ofuky oken
Maska s přídavnými světly
Oprava lemů
Mřížky na mlhovky
origo anténa
prvky z výbav Comfort line a GLX
Originál správné sedačky, máme, jen vyčistit a namontovat
2018
Koupě vozu, dotažení domů, začátek prací, vyndaná vačka, rozvody, sehnán blok
2019
Skládání motoru, pomalu ale jistě, Opraveno, shánění prvků z lepší výbavy-pomalu skupujeme, Rádio, volant, lízátka, podložky, litá kola Ronal, sehnány správné sedadla od Jimbeam655, Kouřová světla, uzamykatelný kastlík, absolvována STK
( Snad mě to auto bude těšit ;-) ) >>>> asi netěšilo
29.8. 2019 PRODÁNO
Honza/Škoda Favorit/Special Line - PRODÁNO - komentáře:
Mám už přichystany jiný motor 

-> suri 24.12.18 22:39:52: Ano,samozřejmě, podle toho,jak moc to bolí. A jak moc materiálu nalepený hliník ssebou vezme ven. Všechno jde např strojně obrobit,převrtat vyhladit - jen jde o to,jaký se zvolí postup.Nědy stači pouze začistit. Chtěl jsem jen říct že to bývá bolavé místo a musí se k uložení vačky přistupovat podle toho,jinak má tendenci se chytit znova.
-> MVM: ja som zadrel tú excelovú a tá nešla von nijak , pretočiť vôbec , jedine vybrať mrazovku pod zotrvákom a vyklepnúť , kuslo ju na treťom ložisku , keby ten môj blok stál za to a nemal iné chyby tak by som tú zátku vybral opratrne a uloženie len zabrúsil , fungovalo by to pekne no
vačka jazdí v inom bloku
vačka jazdí v inom bloku
No pokud se "rozlousklo" velký rozvodový kolo - jakože ano, tak se jen modli,aby nebyla vačka kousnutá natvrdo v bloku. Toto přesně jsem řešil v práci a bylo to tak navrdo,že se měnil blok a vačka. Tenkrát to byl v servise dostupný díl.
pěkný fáčko, s těmi lemy to je běžné, i u těch nej kousků, každopádně nevěš hklavu, lem je opravenej raz dva 

-> milos99: No, byl jsem lehce zklamán, na levo to jde

Nojo, pod lemy klasika, ale tady to je ještě hezké, viděl sem mnohem horší
-> RadovanSkodovkar: to se uvidí zítra, teď opracovávám lem
-> RadovanSkodovkar: aj tu bude , záleží ako pôjde von , dá sa to pekne začistiť
Keď som mal motor s prasknutým rozvodovým kolesom tak bola zadretá vačka..
na Facebook stránke favoritklub.cz teraz niekto ponúka sedačky s originál special line vzorom.. 

pěknej Fanouš 

-> Jura_Favorit: díky, porovnám a co posháním doplním

-> Rudá Máňa: že se k tomu ještě vracím - vyfotil jsem Ti podstatné z továrního prospektu k akčnímu modelu Special-line: i.imgur.com/niaQ8N8.jpg
Porovnání a závěr, co ze základní výbavy Special-line tam kromě nálepky je, už nechám na Tobě
Porovnání a závěr, co ze základní výbavy Special-line tam kromě nálepky je, už nechám na Tobě

-> Jura_Favorit: jo to nevím, s Favority teprve začínám

-> Rudá Máňa: o tom volantu ale opravdu pochybuju, těch se nových válí všude mraky dodnes 

-> Jura_Favorit: Chápu
proto možná je též bez hodin a s felda volantem

-> Marty227:
ono kolikrát jsou to fakt jen detaily a ptákoviny, v čem se ten akční model od série liší... Z dnešního pohledu je to úsměvné. Podobně s těmi sedačkami (tj. tvarově LX, ale s jiným vzorem) je to i u Green-line.
Ale třeba je možné, že je tento konkrétní kus už jen doběh výroby tohoto akčního modelu zbouchaný z toho, co ve fabrice zůstalo (koneckonců můj monopost, který má v papírech razítko výstupní kontroly z MB dne 26.11.1994, tedy defacto čtvrt roku po ukončení výroby krátkých, je toho zdárným příkladem); těžko říct - asi se to 100% vyloučit nedá.
Jak říkám, v žádném případě nechci tento konkrétní kus nijak shazovat (dal jsem si ho i do oblíbených jako každý akční model zde
), byl to jen dotaz... 

Ale třeba je možné, že je tento konkrétní kus už jen doběh výroby tohoto akčního modelu zbouchaný z toho, co ve fabrice zůstalo (koneckonců můj monopost, který má v papírech razítko výstupní kontroly z MB dne 26.11.1994, tedy defacto čtvrt roku po ukončení výroby krátkých, je toho zdárným příkladem); těžko říct - asi se to 100% vyloučit nedá.
Jak říkám, v žádném případě nechci tento konkrétní kus nijak shazovat (dal jsem si ho i do oblíbených jako každý akční model zde


-> Jura_Favorit: tak na vzor som zabudol, overil som si to v kamarátovom aute a máš pravdu, vzor je iný..