skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> Eidy: tak se pak podel o reseni ? mam v garazi kamosovo Rko a taky me zbyly jen 2 diry a jeste k nim neni nic moc pristup :-/
-> havlik: v pohodě
-> Tuner#2: aby si někdo nemyslel, že jsme dva malíři pokojů
-> Zazaa, Tuner#2: Hmm, tak dneska jsem nabodoval vnitřn držáky ramen a ty vodorovný díry jsem napůl zakryl, takže tudy cesta nevede. Sice to tak nemělo vyjít, ale jinak to nešlo.
Je to na obou stranách stejně. Už jsem vymejšlel vrchní držák nebo příčku napevno, ale s tátou jsme pak vymysleli jak to udělat aby byla na šrouby. Bude to trochu vaření navíc, ale půjde to.
-> Tuner#2: aby si někdo nemyslel, že jsme dva malíři pokojů

-> Zazaa, Tuner#2: Hmm, tak dneska jsem nabodoval vnitřn držáky ramen a ty vodorovný díry jsem napůl zakryl, takže tudy cesta nevede. Sice to tak nemělo vyjít, ale jinak to nešlo.

-> Eidy: hele rád bych za tebou dorazil akorát poslední dobou furt smrdim v práci do 6ti a dýl v pondělí sem tam byl do půl 9 a pak už nemam ani chuť eště někam jet tak snad příští tejden bude nějak volněji o víkendu to asi taky neklapne to jdu nejspíš oba dva dny do práce takže by pak teoreticky mohlo být volno přes tejden eště dam vědět ju

-> Eidy: Ty jo a to ještě vychází vůči držákům v podlaze? To už musí bejt úplně mimo ne? JOKE. Jinak zadek už je dole, až to projedu, tak nafotím moje štafle 

-> Eidy: takze spajz bude jen na tech 2 vodorovnejch sroubech ? me prave v tom kamosovo Rku taky zustali jen tyhle 2 , ale furt premejslim jestli ty 2 stacej ....
-> Zazaa: Origo zkrácená příčka na vnitřních šroubech. Ty vnější svislé šrouby jsou v domečcích, který jsem odsekal. Vnitřní jdou vodorovně do stěny a ty zůstanou.
-> Eidy: jak budes uchycovat prevodovku ? zezhora do podlahy za sedackama a nebo tam budes nejak ladit zase dolu pricku ?
Dnes jsem odsekal držáky na původní příčku převodovky. Zítra to dočistím a zkusmo osadím novými držáky ramen a pak budu jen koušet, měřit, zkoušet a měřit a v sobotu to přivařím napořád. V neděli by to mohlo stát na kolech a v týdnu by to mohlo jezdit.
Ještě jsem zapoměl zmínit, že na přední nápravě jsem zvětšil záklon o další stupeň. Teď mám tedy větší o 3° oproti sérii.
A taky jsem dnes zapoměl na narozky přítulkyně. Achich ouvej. To bude zítra žehlení.
Ještě jsem zapoměl zmínit, že na přední nápravě jsem zvětšil záklon o další stupeň. Teď mám tedy větší o 3° oproti sérii.

A taky jsem dnes zapoměl na narozky přítulkyně. Achich ouvej. To bude zítra žehlení.

-> Eidy: to tu vie vela lud rozpravat o spotrebakoch:D ja som tiez vcera poskladal vcetko som naladil krasne mi to slapalo a pak kdyz sem ujel asi 4km ze jde von za kamaratmi sa mi roztrhol rozvodovy remen...takze môzem dufat ze ekd v pondelok dam hore novy tak nebudem pocut ziadne chrastanie albo ci to vôbec nastartujem

-> venni: díky
Musím se s vámi podělit o zkušenost při výměně ložisek na spotřebním passatu. Zadní ložiska už byla trochu slyšet a proto jsem se je chystal vyměnit. Ovšem nakonec vše proběhlo o něco dřív a mnohem hůř než jsem si představoval. Ve čtvrtek ráno cestou do práce se několikrát ozvaly zezadu velmi nepříjemné zvuky. Měl jsem skoro infarkt. S bobkama jsem dojel do práce a odpoledne zpátky. Musel jsem to udělat hned. Po sundání kola na mě vypadla poklička náboje a vzápětí nějaký slabý kroužek. Po chvíli jsem zjistil, že slabý kroužek je zbyteček klece. Ostatní materiál zmizel. V ložisku chyběly asi 3 kuželíky a celej buben se kvrdlal nehorázným způsobem. To mě polil pot, protože co by se stalo kdyby... Radši nemyslet. Sundal jsem matku z čepu a chystal jsem se stáhnout buben. A tady začlo jít do tuhého. Buben ne a ne dolů. Vnitřní kroužek ložiska nešel stáhnout z hřídele. Zkoušel jsem všechno možné i nemožné. Stahovák si s tím nevěděl rady ani za použití narychlo vyrobeného přípravku. Kladivo, stahovák, kladivo stahovák, nadávky, kladivo, nadávky, stahovák, nic. Posledním řešením bylo vzít flexu a rozkrájet buben jako narozeninový dort. Naštěstí mě ještě napadlo svařit ložisko a pomocí páky ho celé protočit na hřídeli a tím ho dostat dolů. Ani po třetím svaření si nedalo říct. Všechny svary vždycky popraskaly. Náhodou se však v jednom místě vyloupnul kousek vnitřního kroužky a dokázal jsem vytahat všechny kuželíky ven a pak s velkou slávou dostat dbuben dolů. Vnitřní kroužek jsem pak flexou rozpůlil a zjistil, že ty ošklivé zvuky znamenaly, že se protočil na hřídeli, čímž se prakticky přivařil. Zahladit hřídel, přelisovat ložiska už pak šlo v pohodě. Ještě jsem zjistil, že vnější kroužek ložiska byl prasklý. S tímhle kolem jsem se sr** asi 5 hodin. Druhé kolo bylo za 40 minut. A to je konec.
Musím se s vámi podělit o zkušenost při výměně ložisek na spotřebním passatu. Zadní ložiska už byla trochu slyšet a proto jsem se je chystal vyměnit. Ovšem nakonec vše proběhlo o něco dřív a mnohem hůř než jsem si představoval. Ve čtvrtek ráno cestou do práce se několikrát ozvaly zezadu velmi nepříjemné zvuky. Měl jsem skoro infarkt. S bobkama jsem dojel do práce a odpoledne zpátky. Musel jsem to udělat hned. Po sundání kola na mě vypadla poklička náboje a vzápětí nějaký slabý kroužek. Po chvíli jsem zjistil, že slabý kroužek je zbyteček klece. Ostatní materiál zmizel. V ložisku chyběly asi 3 kuželíky a celej buben se kvrdlal nehorázným způsobem. To mě polil pot, protože co by se stalo kdyby... Radši nemyslet. Sundal jsem matku z čepu a chystal jsem se stáhnout buben. A tady začlo jít do tuhého. Buben ne a ne dolů. Vnitřní kroužek ložiska nešel stáhnout z hřídele. Zkoušel jsem všechno možné i nemožné. Stahovák si s tím nevěděl rady ani za použití narychlo vyrobeného přípravku. Kladivo, stahovák, kladivo stahovák, nadávky, kladivo, nadávky, stahovák, nic. Posledním řešením bylo vzít flexu a rozkrájet buben jako narozeninový dort. Naštěstí mě ještě napadlo svařit ložisko a pomocí páky ho celé protočit na hřídeli a tím ho dostat dolů. Ani po třetím svaření si nedalo říct. Všechny svary vždycky popraskaly. Náhodou se však v jednom místě vyloupnul kousek vnitřního kroužky a dokázal jsem vytahat všechny kuželíky ven a pak s velkou slávou dostat dbuben dolů. Vnitřní kroužek jsem pak flexou rozpůlil a zjistil, že ty ošklivé zvuky znamenaly, že se protočil na hřídeli, čímž se prakticky přivařil. Zahladit hřídel, přelisovat ložiska už pak šlo v pohodě. Ještě jsem zjistil, že vnější kroužek ložiska byl prasklý. S tímhle kolem jsem se sr** asi 5 hodin. Druhé kolo bylo za 40 minut. A to je konec.
-> Eidy: máš to eRko pěkně v ruce,parádní jízda 

-> Tommyk.81: přesně tak
-> Zazaa: Jojo, občas jsem měl pocit, že pletu vánočku
-> Zazaa: Jojo, občas jsem měl pocit, že pletu vánočku

-> Eidy: mazec
Fakt paráda to video. TO je teda jizda. Takový slajdy jak sviň
super



-> Eidy: pekne video ... a koukam pekne sis zakroutil volantem :)
-> Eidy: pěkná jízda pane :)
jen bych se chtěl zeptat... ona kritická zatáčka, kde se rozšlehal s tou 130kou to je na videu v čase 1:29 ??
jen bych se chtěl zeptat... ona kritická zatáčka, kde se rozšlehal s tou 130kou to je na videu v čase 1:29 ??
-> Eidy: JJ to máš pravdu, ale matku mám provařenou a přořízlej závit, tak zatím nebyl problém. Příště se nechám inspirovat
P.S. Náhrerná jízda.

P.S. Náhrerná jízda.
-> Eidy: Parádní video, vůbec si ji nešetřil
No a k těm áčkům není co dodat


-> Eidy: nechaem vo co go ae musim uznat soferujes super
