skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
22:18:15
24.02.2013
24.02.2013
vhml
-> m8rinek: byl by z toho hezkej zkouškovej příklad na mechaniku :-D i počty ve výsledku jednoduchý, ale už si pamatuju hovno :-D
22:15:01
24.02.2013
24.02.2013
Eidy
-> m8rinek: Asi máš pravdu. O tomhle se netroufám dohadovat.
22:06:38
24.02.2013
24.02.2013
m8rinek
-> Eidy: budeme li zachovávat souřadnej systém tak do šířky na max průměru bude mít klidně 40mm (oproti 9mm), ke středu pak bude síla minimálně 5mm, takže moment setrvačnosti bude u bubnu určitě větší...
22:03:18
24.02.2013
24.02.2013
Eidy
-> Zazaa: To si říkám taky, ale buben určitě nemá třecí plochu silnou 9mm. Takže to rozložení materiálu je sporný.
21:54:20
24.02.2013
24.02.2013
Zazaa
-> Eidy: setrvacny urcite mensi - buben ma treci plochu (a velkou cast hmotnosti) na max obvodu a tim padem tam je daleko vetsi ten setrvacnej moment
neodpruzene hmoty budou stejne :)
neodpruzene hmoty budou stejne :)
21:16:24
24.02.2013
24.02.2013
Eidy
-> MOLSO: Jo, je to sranda. Inženýry v BMW asi nenapadlo, že jejich kotouče bude cpát nějakej pacient na starou škodovku .
Ale třeba vhodnej kotouč jsem hledal 3 dny.
Setrvačný hmoty? Možná jo. To by musel někdo namodelovat ve 3D a pak nechat změřit.
Ale třeba vhodnej kotouč jsem hledal 3 dny.
Setrvačný hmoty? Možná jo. To by musel někdo namodelovat ve 3D a pak nechat změřit.
21:07:43
24.02.2013
24.02.2013
MOLSO
-> Eidy: sranda ze to tak pekne pasuje ... ale pri kotuci budu tie zotrvacne hmoty mensie nie ?
21:00:02
24.02.2013
24.02.2013
Eidy
Pro zajímavost jsem zvážil zadní vlečkovej buben s kompletním štítem brzd (prase+pakny). Má 6,4kg.
Naproti tomu můj BMW kotouč spolu s Al třmeny (destičky+držáky) má taky 6,4kg. Možná je tam drobný rozdíl, ale je mimo rozlišovací schopnosti mojí váhy.
Naproti tomu můj BMW kotouč spolu s Al třmeny (destičky+držáky) má taky 6,4kg. Možná je tam drobný rozdíl, ale je mimo rozlišovací schopnosti mojí váhy.
14:55:52
24.02.2013
24.02.2013
Eidy
Nakonec i na pravým ložisku byla nějaká vůle. Beztak bych měnil obě, ale takhle to mělo větší opodstatnění. Jen nechápu, kde jsem k tak vyšlehanýmu ložisku přišel. Za těch pár set km. Na sériovým autě už by pěkně hučely. Tady nebylo slyšet nic .
09:50:20
24.02.2013
24.02.2013
vhml
-> Eidy: no to teda že se nestydíš
21:20:31
23.02.2013
23.02.2013
Eidy
-> Nwkt: jsem čekal kdo se ozve
21:06:00
23.02.2013
23.02.2013
Nwkt
-> Eidy: Takový zahnojený rameno
21:03:58
23.02.2013
23.02.2013
Eidy
Zjistil jsem, že levý ložisko má vůli a vpravo se uvolnil náboj na hřídeli. Naštěstí to není nijak vymletý a bude to stačit utáhnout. Ale z upgradu brzd je rázem i renovace.
10:38:14
21.02.2013
21.02.2013
minno
Pekné čítanie v príspevkoch zas o tých našich srdcových záležitostiach
09:19:52
17.02.2013
17.02.2013
exwrcteam
ja sem mel moznost se delsi dobu povozit jak v 928 s tak v 911 s ,... ale zelenou bych neprodal uz tedka planuju 944 ... a nestydim se za to:))
09:13:29
17.02.2013
17.02.2013
Qwak
-> m8rinek: neříkam místo éra.. můj sen je Countach.. v garáži.. ale hned vedle něj 105tka.. ... to je prostě jasnačka
12:23:52
16.02.2013
16.02.2013
Eidy
-> Zazaa: On to spíš tehdy vyprávěl kámoš. On je rozenej bavič a řeknu ti, někdy bych si to poslech znova.
12:01:26
16.02.2013
16.02.2013
T
-> m8rinek: : dík :-)
edit : přečteno a velice zábavné čtení :-) :-D
edit : přečteno a velice zábavné čtení :-) :-D
11:26:52
16.02.2013
16.02.2013
ZdenoR
Řekl bych to asi tak. eRko mam protože se mi líbí a vrtám se v něm protože mě to baví...
až mě to bavit přestane prodám eRko, vrátím flašky od piva a koupim si Lotus Elise
až mě to bavit přestane prodám eRko, vrátím flašky od piva a koupim si Lotus Elise
10:43:58
16.02.2013
16.02.2013
m8rinek
-> Qwak: Tak to nevim, vykašlat se na škodovku, vyklidit, tak by možná nějaký omšelý Porsche bylo (plnotučný). Ale tak já erko prostě chtěl, takže ho mam...