Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

22:18:15
24.02.2013
vhml
-> m8rinek: byl by z toho hezkej zkouškovej příklad na mechaniku :-D i počty ve výsledku jednoduchý, ale už si pamatuju hovno :-D
upraveno 1x, naposled 24.02.2013 22:18:40
22:15:01
24.02.2013
Eidy
-> m8rinek: Asi máš pravdu. O tomhle se netroufám dohadovat.
22:06:38
24.02.2013
m8rinek
-> Eidy: budeme li zachovávat souřadnej systém tak do šířky na max průměru bude mít klidně 40mm (oproti 9mm), ke středu pak bude síla minimálně 5mm, takže moment setrvačnosti bude u bubnu určitě větší...
22:03:18
24.02.2013
Eidy
-> Zazaa: To si říkám taky, ale buben určitě nemá třecí plochu silnou 9mm. Takže to rozložení materiálu je sporný.
21:54:20
24.02.2013
Zazaa
-> Eidy: setrvacny urcite mensi - buben ma treci plochu (a velkou cast hmotnosti) na max obvodu a tim padem tam je daleko vetsi ten setrvacnej moment

neodpruzene hmoty budou stejne :)
21:16:24
24.02.2013
Eidy
-> MOLSO: Jo, je to sranda. Inženýry v BMW asi nenapadlo, že jejich kotouče bude cpát nějakej pacient na starou škodovku 1 .

Ale třeba vhodnej kotouč jsem hledal 3 dny.

Setrvačný hmoty? Možná jo. To by musel někdo namodelovat ve 3D a pak nechat změřit.
upraveno 1x, naposled 24.02.2013 21:17:59
21:07:43
24.02.2013
MOLSO
-> Eidy: sranda ze to tak pekne pasuje ... ale pri kotuci budu tie zotrvacne hmoty mensie nie ?
21:00:02
24.02.2013
Eidy
Pro zajímavost jsem zvážil zadní vlečkovej buben s kompletním štítem brzd (prase+pakny). Má 6,4kg.

Naproti tomu můj BMW kotouč spolu s Al třmeny (destičky+držáky) má taky 6,4kg. Možná je tam drobný rozdíl, ale je mimo rozlišovací schopnosti mojí váhy.
14:55:52
24.02.2013
Eidy
Nakonec i na pravým ložisku byla nějaká vůle. Beztak bych měnil obě, ale takhle to mělo větší opodstatnění. Jen nechápu, kde jsem k tak vyšlehanýmu ložisku přišel. Za těch pár set km. Na sériovým autě už by pěkně hučely. Tady nebylo slyšet nic 1 .
09:50:20
24.02.2013
vhml
-> Eidy: no to teda že se nestydíš 3 3 3
21:20:31
23.02.2013
Eidy
-> Nwkt: jsem čekal kdo se ozve 1
21:06:00
23.02.2013
Nwkt
-> Eidy: Takový zahnojený rameno 51 3
21:03:58
23.02.2013
Eidy
Zjistil jsem, že levý ložisko má vůli a vpravo se uvolnil náboj na hřídeli. Naštěstí to není nijak vymletý a bude to stačit utáhnout. Ale z upgradu brzd je rázem i renovace.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 23.02.2013 21:03:58
10:38:14
21.02.2013
minno
Pekné čítanie v príspevkoch zas o tých našich srdcových záležitostiach6
09:19:52
17.02.2013
exwrcteam
ja sem mel moznost se delsi dobu povozit jak v 928 s tak v 911 s ,... ale zelenou bych neprodal 5 uz tedka planuju 944 ... a nestydim se za to:))
09:13:29
17.02.2013
Qwak
-> m8rinek: neříkam místo éra.. můj sen je Countach.. v garáži.. ale hned vedle něj 105tka.. 40 ... to je prostě jasnačka1
12:23:52
16.02.2013
Eidy
-> Zazaa: On to spíš tehdy vyprávěl kámoš. On je rozenej bavič a řeknu ti, někdy bych si to poslech znova.3
12:01:26
16.02.2013
-> m8rinek: : dík :-)



edit : přečteno a velice zábavné čtení :-) :-D
upraveno 1x, naposled 16.02.2013 12:30:05
11:26:52
16.02.2013
ZdenoR
Řekl bych to asi tak. eRko mam protože se mi líbí a vrtám se v něm protože mě to baví...



až mě to bavit přestane prodám eRko, vrátím flašky od piva a koupim si Lotus Elise 1 1 1
10:43:58
16.02.2013
m8rinek
-> Qwak: Tak to nevim, vykašlat se na škodovku, vyklidit, tak by možná nějaký omšelý Porsche bylo (plnotučný). Ale tak já erko prostě chtěl, takže ho mam...
Extreme Tyres