skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
19:23:41
19.03.2024
19.03.2024
minno
-> Milan 136:
19:15:06
19.03.2024
19.03.2024
Milan 136
-> pavucina 19.03.24 18:54:00: Tady po ulici kolem baráku jezdí různý 4T jednoválce 125 s vykuchaným výfukem a jezdí samozřejmě jak dementi sem tam. Řev jako kráva a jede to 50.
To samý různý Golfy, Leony s odporným zvukem, kdy to fakt odporně střílí při deceleraci. A dement jede tak, že pořád přidává a ubírá, ideálně o půlnoci. Jako auta jsou můj život, ale tyhle pitomce bych z toho vyndal a profackoval.
To samý různý Golfy, Leony s odporným zvukem, kdy to fakt odporně střílí při deceleraci. A dement jede tak, že pořád přidává a ubírá, ideálně o půlnoci. Jako auta jsou můj život, ale tyhle pitomce bych z toho vyndal a profackoval.
18:54:00
19.03.2024
19.03.2024
pavucina
-> minno: Presne, treba 50 skutr s ladakem, zapalil bych to i s ridicem.
K motoru, bohuzel nas zdrzel bug v SW, nechal jsem tam nejnovejsi, na ktery to bylo upgradly a to se standartne vymstilo. A jeste ten predstih jen nekdy zvysila, coz bylo nebezpecny (koukal jsem do logu), tak se dal ten na kterym ja osobne mám najeto mrak.
Mel bych dve vytky, ktere by teda mohl Eidy doresit :). Jinak za meziplyn to jde jako, kdyz dupnes na plnej u elektromotoru. Jo a vlastne jsem sedel za volantem Kóčy jako jeden z mála :D, teda, když tam zrovna byl.
K motoru, bohuzel nas zdrzel bug v SW, nechal jsem tam nejnovejsi, na ktery to bylo upgradly a to se standartne vymstilo. A jeste ten predstih jen nekdy zvysila, coz bylo nebezpecny (koukal jsem do logu), tak se dal ten na kterym ja osobne mám najeto mrak.
Mel bych dve vytky, ktere by teda mohl Eidy doresit :). Jinak za meziplyn to jde jako, kdyz dupnes na plnej u elektromotoru. Jo a vlastne jsem sedel za volantem Kóčy jako jeden z mála :D, teda, když tam zrovna byl.
16:54:09
19.03.2024
19.03.2024
minno
-> Eidy 18.03.24 19:46:17: Vnímam to rovnako s tými otáčkami "po meste". A nemám rád, keď niekto robí nadmerný hluk svojim vozidlom "naschvál" a ruší tým ostatných.
13:56:30
19.03.2024
19.03.2024
Eidy
-> Bery: Já se jich ptát ani nebudu. Stejně jako v práci se mě nikdo neptá :) Naštěstí se maximální krouťák nezvýšil zásadně, jen je v širším spektru. Tak to snad bude pořád dobrý.
11:36:22
19.03.2024
19.03.2024
Bery
-> Eidy: co na tu křivku budou ty převody a obal říkat? už si se jich ptal?:-)
next level bude skříň...
Pekný motor - jak říkáte.
next level bude skříň...
Pekný motor - jak říkáte.
19:46:17
18.03.2024
18.03.2024
Eidy
-> MVM: Už jsem si říkal, jestli ještě žiješ. Naprosto chápu a souhlasím s tebou, pokud se bavíme o závodním motoru. Převody jsou čistě mechanická záležitost a dají se poskládat jakkoliv. Přestože Kóču tahám na okruhy, tak s ní jezdím i po silnici a nějak se mi nechce jezdit po městě na jedničku v 5000. Nechce se mi to kvůli sobě i kvůli ostatním lidem. Nepotřebuju, aby po mě házeli dlažební kostky.
A děkuju.
A děkuju.
18:46:44
18.03.2024
18.03.2024
MVM
-> Eidy: Vim že mě znáš a že si občas trošku rejpnu. I když auto jako celek i motor nezbývá než chválit. Jelikož se tady zmiňuje průběh Nm v rámci otáček. Ano je to uživatelsky příjemný a výhodný pro běžný civilní provoz. (Viz obliba turbomotorů). Ale jak mi řekl jednou jeden závodní inženýr. "Zajimaji mě jen posledni cca 2 tisice otáček a max hodnota výkonu". A taky někdy se takový motor brzdil jen nahoře kde jel. Dole to byla strašná hrůza, ale takovy muj oblíbený Cosworth BDG 2.0 z 70/80 let tak jel s 300PS z dvoulitru. Pochopitelně tuhle "nepružnost" a neochotu motoru pracovat v jinym režimu než nahoře je nutný eliminovat správně poskládanými převody.
21:47:51
17.03.2024
17.03.2024
Fifa
-> Eidy: Zrovna jsem to chtěl zmínit, že mě zaujal ten krouťák. Jako 200 Nm (a víc) od 2750 do 6200 je mazec výsledek. Bomba pánové ladiči
05:50:15
17.03.2024
17.03.2024
Mates
-> Eidy: Myslel jsem si, že výkon bude kolem 180 koní, ale ten krouťák má hezký průběh. Pěkný
21:01:43
16.03.2024
16.03.2024
Eidy
-> Milan 136: Urban motorsport. No a samozřejmě pavouk, že to na ECU Masteru dokázal vydolovat. 4 hodiny ten motor dřel.
20:53:20
16.03.2024
16.03.2024
Milan 136
-> Eidy 16.03.24 20:48:33: Jo, to je super. Dobrá práce.
20:48:33
16.03.2024
16.03.2024
Eidy
-> Milan 136: To nevím, kolik měl. Měl jsem tam nějaký čip. Zřejmě kopie Squadry. To je červená křivka, série je černá. Ale i kdyby, tak současná křivka kroutáku je nejen výš, ale hlavně drží o cca 1000 otáček déle. Nastoupí v nějakých 2500 a drží až do 6500. Tam už je série dávno "mrtvá" (a i tak jede hezky :) ). Za mě fakt dobrý. Čísla nejsou ohromující, ale průběh je úžasnej.
19:55:19
16.03.2024
16.03.2024
Milan 136
-> Eidy 16.03.24 17:38:36: Slušný. Kolik měl vlastně starý motor? Něco kolem 160?
18:08:28
16.03.2024
16.03.2024
minno
-> Eidy: Fúha, parádne hodnoty
17:38:36
16.03.2024
16.03.2024
Eidy
Motor má za sebou pořádný záběh. Ladění nejdřív kazil bug v nejnovějším SW, kdy to plošně přidávalo předstih o 9°. Naštěstí na to pavouk přišel a po downgradu SW na předchozí verzi se vše srovnalo a vypadly z toho hezké hodnoty. Zbývají jen nějaké drobnosti, ale to se brzy vyřeší na silnici.
Díky, pavouku.
Díky, pavouku.
22:13:40
08.03.2024
08.03.2024
minno
-> Eidy 08.03.24 20:43:29: Paráda. Tak len doladiť a hurá jazdiť.
20:43:29
08.03.2024
08.03.2024
Eidy
Minulý čtvrtek nový motor prvně zavrčel s novou jednotkou. Šlo především o nastavení čidel, a velmi nahrubo zapalování a vstřiků. Pak chytnul na drc.
Dnes najel 30 km, kdy se šlo postupně od mírné zatěže až po podlahu. Odstranit cukání atd. Teď to jede tak na 70 % toho, co by mělo. Ale to se brzo doladí na válcové brzdě.
Zatím to vypadá, že motor je opravdu festový, protože po návratu, kdy měl olej ve vaně 80°C, to na volnoběh stále mazalo 3 bary s olejem 10W-40.
Dnes najel 30 km, kdy se šlo postupně od mírné zatěže až po podlahu. Odstranit cukání atd. Teď to jede tak na 70 % toho, co by mělo. Ale to se brzo doladí na válcové brzdě.
Zatím to vypadá, že motor je opravdu festový, protože po návratu, kdy měl olej ve vaně 80°C, to na volnoběh stále mazalo 3 bary s olejem 10W-40.
22:13:09
17.02.2024
17.02.2024
Ferenc Kuken
-> Eidy 11.02.24 21:02:01: Moc hezky šéfe
14:40:00
13.02.2024
13.02.2024
MVM
-> Eidy: Ano, většinou to byla sada LR převodů. Ale třeba já mám úplně jiný převody. Samozřejmě kluci to v rámci možností udělají tak,aby to na ty hřídele šlo v požadovaným poměru naroubovat. Můj subjektivní dojem je ten chod,protože předpokládám že v 1800 ot s lehce otevřenou klapkou to bude lepší..
Ale nic na tom nemění fakt,že to je jen efekt..
Ale nic na tom nemění fakt,že to je jen efekt..