skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
22:10:01
04.05.2019
04.05.2019
Eidy
-> SO545: O nerezu jsem taky uvažoval, ale nakonec jdu do pozinku. Teď to vydrželo skoro 20 let a některý byly zničený kvůli chemii při mytí, to vím. Teď už používám lepší.
22:03:59
04.05.2019
04.05.2019
SO545
ja som tiez vsetko sackoval a popisoval... spojovak som nakupoval ako pozink tak nerez... druhe auto pojde o dost lahsie
22:00:05
04.05.2019
04.05.2019
Eidy
-> SO545: Dáky, snažím se. Já všechny šrouby, matičky a podložky při rozebírání schraňoval a několik večerů jsem to třídil a počítal. Možná jsem pár kusů schoval někde v bedně s vyndaným dílem, ale to jsou drobnosti. 99% toho mám. A samozřejmě mám nějaké zásoby spojováku, takže je kam šáhnout.
21:49:29
04.05.2019
04.05.2019
SO545
-> Eidy 04.05.19 21:43:01: nic nepodcenujes. ja som kupoval spojovak na 4x ale uz mam zo vsetkeho asi na 3auta.
opucoavanie pred zinkom zaruci krajsi povrch.
opucoavanie pred zinkom zaruci krajsi povrch.
21:43:01
04.05.2019
04.05.2019
Eidy
Chtell jsem začít dělat na kastli, ale celý den pršelo a nemohl jsem ji přestrkat do velký garáže. Tak jsem rozebral a vypucoval kocourem zámky kapot a pár dalších dílů, aby dobře chytil zinek. A dodělal jsem seznam spojovacího materiálu, který musím nakoupit. Dělá to 101 druhů v celkovém počtu cca 1600 kusů. Kvůli zásobám jsem to zvednul na 1912.
23:01:58
03.05.2019
03.05.2019
Eidy
Stále syslím. A nebo spořím na důchod. Při současném trendu zvyšování cen to budu ve stáří rozprodávat za tisíce peněz.
21:30:04
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
Rozebral jsem přední náboje a ze starých ložisek udělal přípravky na lisování nových. Další svary mimo spoj jsou pro zakulacení kroužků.
11:04:07
29.04.2019
29.04.2019
T
-> Eidy:
07:24:49
29.04.2019
29.04.2019
Eidy
-> T: Chtěl jsem ještě dostavět ten druhej Alfí motor, abych tu měl víc místa. Ale je zničenej blok od tý prasklý klikovky. Taky jsem chtěl dořešit vše na nápravách, abych na to nemusel myslet a teď už si říkám, že už bych mohl začít dělat na boudě.
05:17:37
29.04.2019
29.04.2019
T
-> Eidy: a na boudě ještě nemakas ? Počasí už by šlo,ne ?
21:28:06
28.04.2019
28.04.2019
Eidy
Očistit přírubu sání od barvy bylo dost náročný. Týden byla ponořená v brzdovce a skoro nic se nestalo. 2 dny jsem to patlal barvoužroutem a trochu to povolilo. Ale stejně jsem to 2 odpoledne čistil maličkejma kartáčema ve vrtačce. Ta dvousložková barva fakt drží. A ještě jsem vyrobil nátrubek na odvzdušnění motoru do expanzky.
22:57:58
24.04.2019
24.04.2019
Eidy
Postupně čistím věci na nápravy a třídím věci do zinku. Zadní doraz dosedal lehce za vrcholem a ohýbal se dozadu. To jsem vyřešil navařením sedel pro doraz. Už jen vyčistit trubku od maziva a nápravy jsou připravený na tryskání.
10:46:38
07.04.2019
07.04.2019
hans1
-> Eidy 03.04.19 09:43:49: já mám zámečnický stul ocel černá 5mm,stůl pro čistější jemnější práci černá guma cca 5m
22:52:50
03.04.2019
03.04.2019
Eidy
-> SO545: Tak hlavu si podložím hadrem. Takhle po tom můžu tahat složenej motor a nevyrábím špony ani vrypy. Ale 5mm hliník bude taky dobrej.
19:51:34
03.04.2019
03.04.2019
SO545
-> Eidy 03.04.19 09:43:49: ja mam 5mm hlinik. tiez spokojnost. olej lahko zlikvidujem a suciastky neposkodim...
12:08:39
03.04.2019
03.04.2019
castrol
-> Antony: nie to nepoznam
09:43:49
03.04.2019
03.04.2019
Eidy
-> radekp: Na tohle je dřevo špatný. Snadno se zničí. Já uvažoval o nějakým 2mm černým nebo pozinku, ale podařilo se si sehnat tohleto.
09:20:15
03.04.2019
03.04.2019
radekp
-> Eidy: Díky. Já mám 3 stolařské ponky (hoblice), ale nejsou vhodné na kovo práce. Pak tu mám ještě jeden stůl, který bych si udělal mobilní. Na kolečkách, dal na něj 2 svěráky, pacholky, brusku a stojanovku. Na desku tu mám hranoly 8x8cm...a plech bude nutností...