Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

18:53:20
27.06.2017
Eidy
-> MVM: Čoveče, už jsem měl nataženou ojnici s vydřenýma šálama a přeci se neprotočily. Jinak díky vydřeným šálám na současný ojnici se vyklepalo pouzdro na pístní čep.

Dnes ráno jsem všechno odvezl do brusírny. Přerovnají navíc blok a připraví válce se správným přesahem. Válce lehce přehonují. Hlavu líznou, byla ohnutá tak o desetinku, ale když už se v tom vrtám... Ojnice a kliku přeměří a uvidíme. Pak vezmu díly na vyvážení a na přelomu prázdnin snad začnu skládat. Mezitím si všechno ostatní umyju v benzínu, aby to bylo připravený :)



Ještě k tý hlavě. Přemýšlím, že to lehce obohatím.
18:21:22
27.06.2017
MVM
-> Fifa 27.06.17 10:53:46: No mě se spíš podle toho zadření jeví že tam (k ojnici 3.válce) nejde olej v dostatečným množství.. Natažení by asi způsobilo nejdřív protočení šálků v zámcích. Pochopitelně jak už jsem psal dřív - takový díly se vždycky musí proměřit,tady pocity a dojmy opravdu nestačí 6
10:53:46
27.06.2017
Fifa
-> Eidy: Natažené spodní oko ojnice opět zjistíš měřením průměrů oka ve staženém stavu. Přibližně by měla stačit digitální posuvka. Nedávno jsem měřil jeden blok supitem a ten měl pro změnu natažené uložení kliky...
23:43:50
26.06.2017
Eidy
-> Fifa: Doufám, že moje očekávání s dalším použitím klikovky potvrdí v brusírně.

Jinak původní klikovka z klepajícího motoru vypadá hezky, ale šály na 3. ojnici jsou vydřený až na měď. Já tomu nerozumím. Jinak motor běhal parádně. Podle mě prostě proběhly trosky ségrovky zrovna tam a ojnice je natažená. Pak jsou nový ložiska ztrátou času.

-> palinator: Kolik svící tolik ventilů. 1
upraveno 1x, naposled 26.06.2017 23:45:38
23:37:27
26.06.2017
palinator
-> vhml:

Taky jsem na to čuměl, ventilů málo, svíček moc. 47
23:26:50
26.06.2017
Fifa
-> Eidy: Jak tak koukám na fotky kliky, tak vidím jen mírné oleštění a trochu karbonových úsad z oleje. Pokud je v tolerancích rozměrů, neváhal bych jí opět použít. Jistotou by byla kontrola na trhlinky. Jestli jsou hlavní i ojniční pánve jen oleštěné, je to normální známka provozu. Říkám s chutí do instalace bez broušení.

Hlavní pánve z původního motoru co klepe vypadají jako nové 6
22:57:12
26.06.2017
vhml
-> Eidy 26.06.17 22:40:35: Nějak mě nikdy nenapadlo, že by to mohl nebýt 16V 3 Tak to s podobným motorem jezdí žena pro rohliky :-D
upraveno 1x, naposled 26.06.2017 22:57:52
22:40:35
26.06.2017
Eidy
-> vhml: A cos myslel? Je to tu v popisu už X let. 1 16V byl až v někdy v polovině 90. let. Mnohem složitější motor, který trpí na hydroštelech a má jen o pár kW víc.
22:32:52
26.06.2017
vhml
-> Eidy 26.06.17 22:16:25: to je jen 8 ventil? 9
22:16:25
26.06.2017
Eidy
Hlava je až podezřele pěkná. Ale svíce jsou dohněda, takže asi cajk. Hlavu ještě rozeberu a zítra šup do dílny. Uvidim, co mi řeknou na tu klikovku. Beru ji s sebou.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.06.2017 22:16:25
22:14:33
26.06.2017
Eidy
Hlavní ložiska po 4 letech krásný.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.06.2017 22:14:33
22:13:36
26.06.2017
Eidy
Řeklo se rozebrat :)
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 26.06.2017 22:13:36
11:56:20
26.06.2017
Dušan
me se ten motor libi natolik, ze ho chci taky 3
07:15:54
26.06.2017
MVM
-> Eidy 25.06.17 23:17:44: Na druhým válci je to pěkný,ale zato ty z třetího - to je jiná káva 7 Tam je to výrazně vydřený - musí tam být nějaká příčina. To schválně zkus zjistit,může to být zajimavé zjištění.
23:54:21
25.06.2017
Eidy
Pokračování zítra.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 23:54:21
23:17:44
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Mikrometr kontroluju originál kalibrem a sedí perfektně. Tady mám fotku pánve 2. a 3. ojnice ze svýho motoru při rozebráni 2 týdný zpátky. Pánve po 4 letech a nějakým tom honění. Druhá je lehce oblejskaná, ale jinak na můj vkus moc pěkná s ohledem na podmínky.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 23:17:44
22:59:12
25.06.2017
MVM
-> Eidy: No vidíš sám,ty ojniční pánve, že to extra zase nikdo s výměnama a kvalitou oleje nepřeháněl 8 Proto je tam to měřitelný opotřebení v toleranci i na čepech. Pokud nechceš brousit,mikrometr máš v rámci možností zkalibrovaný - tak s novýma ložiskama to musí fungovat. Uvidíš sám v jaký kondici budou Tvý stávající ložiska kde můžeš určit kolik to má najeto ..
22:44:02
25.06.2017
Pavell
-> Eidy: pěkně pokračuješ. 4
22:41:34
25.06.2017
Eidy
-> MVM: Takže dáváš zelenou? :) Setrvák vyvážený je, ale startér jeden čas zlobil a sebralo to trošku ze zubů, takže bych to radší převážil. Jinak jsem šáhnul do odpadu a tady namátkou jedna ojniční pánev.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.06.2017 22:41:34
Extreme Tyres