Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

08:50:23
26.03.2013
Nepér
To je tím, že to má tak obrovskou vanu 3
08:40:02
26.03.2013
Eidy
-> Bery: A co bys ty (nebo ostatní) doporučil? Mě je sympatickej pořád Castrol 10W-60. Ze všech dostupných "šedesátek" má největší viskozitu a rozumnou cenu. Někteří Alfisti pořád tlačí do Selenie, ale podle dostupných informací je řidší a dražší. Tak si říkám, co v tom oleji může být lepšího.

Koukal jsem i na Liqui Moly www.e-oleje.cz/index.php? akce=detai... , ale píšou tam lehkoběžný a to nechci.
08:07:29
26.03.2013
djmaso
-> Eidy: slušně ty :) no můžeš být rád, že to dopadlo takto co ?
07:57:50
26.03.2013
Bery
co jen zkusit jiný "medovější "olej a pak třeba jen dodělat nějakou přepážku do vany,než jít do extrému - do suchýho karteru,což bude raketa.

A za ušetřené peníze udělat klícku z crmo:-)
00:49:45
26.03.2013
jourin
-> Eidy: No ale zase ta hladina nemuze byt vysoka :-) navic pri tehle otackach by to chtelo i vyssi mazaci tlak, coz ti spojeny nadoby nevyresej.. a to uz vubec nemluvim cim by to musel byt propojeny.. i horkej olej neni ridkej jako voda :-)
00:43:04
26.03.2013
Eidy
-> jourin: Nad tím jsem ještě nepřemýšlel. Dej mi čas :)

Ne, myslel jsem prostě udělat větší zásobu oleje, nic víc. Pokud je dostatečná hladina, je to ok.
upraveno 1x, naposled 26.03.2013 00:43:23
00:26:13
26.03.2013
jourin
-> Eidy: A co si od toho slibujes? :) respektive jak mezi tim ten olej potece? A odkud ho budes sat kam?
00:21:53
26.03.2013
Eidy
-> TTomas: Jo? Tak to jsem si nevšimnul.

-> jourin: Jo, suchej karter samozřejmě znám a napadlo mě to. A taky mě napadlo trochu jinačí řešení. Co třeba napojit vanu na další nádobu s olejem. Udělat spojené nádoby? Ano, suchej karter je lepší řešení, to bezpochyby, ale tohle by mohlo fungovat. Ale zkusím zjistit, jestli něco existovalo z fabriky.

Edit: A to čerpadlo bylo elektrický? Protože napojit se na originální čerpadlo mimo motor bych zvládnul, spíš jak vyřešit odsávání mimo motor.
upraveno 1x, naposled 26.03.2013 00:23:30
23:58:38
25.03.2013
jourin
Eidy 25.03.13 23:38:57 napsal:

A jak to kleslo, tak se začal odlévat. Poznal jsem to

z druhého videa. V zatáčkách klesal tlak oleje. Na rovině ok.




Odlevani oleje ve vysokych rychlostech v zatackach je celkem problem suchy karter jej resi celkem spolehlive :-) Nevim jestli neco takoveho na Alfu existuje, ale urcite by slo pridelat externi olejove cerpadlo tak, abys mohl mit zasobu oleje v nejake nadobe, ktera bude mit vysoky sloupec oleje a nedojde tak k prisati vzduchu. Kdyz jsem to resil naposledy tak se to cerpadlo dalo sehnat myslim do 15k Kč
upraveno 1x, naposled 25.03.2013 23:59:45
23:45:28
25.03.2013
TTomas
-> Eidy: Podle videa byly s tlakem problemy uz i koncem prvni jizdy. Mozna to chce i jinej olej ne? Jinak stesticko, ze to dopadlo takhle dobre:)
upraveno 1x, naposled 25.03.2013 23:46:06
23:40:43
25.03.2013
Eidy
-> PetrDNX: Hele, já vůbec nechápu, jak se tak velký kusy šály dostaly ven kolem ojnice. Ale Alfa má naštěstí kliky dost tvrdý. Už jsem jich pár viděl, kde byly šály vydřený, a kliky vždycky hladký. Mám prostě kliku 5.
23:38:57
25.03.2013
Eidy
No, není to nic na chlubení, ale je to tak. Motor při skoro 8000 ot/min papá olejíček. A jak to kleslo, tak se začal odlévat. Poznal jsem to z druhého videa. V zatáčkách klesal tlak oleje. Na rovině ok. Neměl jsem sice nalitej max, ale tohle mě popravdě překvapilo. Příště musím dolívat mezi jízdama. Při normální jízdě, třeba vloni na FCC jsem nalej pár set km a zmizelo jen trošku.
23:37:06
25.03.2013
PetrDNX
-> Eidy: Takhle to vypadá líp,na tý první fotce to vypadalo,že je horší,ale z fotky to nejde moc poznat.Jen je mi dívný,že ta šála je o tolik sebraná a klika není mázlá,jako kdyby to mělo velkou vůli už před tím.Na druhou stranu bych asi taky zkusil dát jen šály.
23:32:10
25.03.2013
ZdrubT
-> Eidy: Jaká je příčina? Odlejvá se olej,špatnej olej???
23:27:26
25.03.2013
Eidy
třetí
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.03.2013 23:27:26
23:27:06
25.03.2013
Eidy
-> Nepér: Ne, nový. A příčina? Tu už znám.

-> PetrDNX: Myslíš? Je hladká, bez vrypů.

Druhá
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.03.2013 23:27:06
upraveno 1x, naposled 25.03.2013 23:27:47
23:18:51
25.03.2013
PetrDNX
-> Eidy: Možná jen klame fotka,ale ta klika na tom válci vlevo mi nepřijde moc OK.
23:17:17
25.03.2013
Nepér
A ty šály už byly nějaký recyklovaný, nebo proč taková havárie?
23:08:50
25.03.2013
Eidy
A tady klikovka. Třetí ojnice je vlevo, druhá vpravo. Je to ok.
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.03.2013 23:08:50
23:08:16
25.03.2013
Eidy
tady něco na výpušťáku
zvětšit Eidy / Kóča - obrázek od Eidy vložen 25.03.2013 23:08:16
Extreme Tyres