skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> Eidy: Jsem se chtěl zeptat... když na sériovou převodovku namontuješ 190ti koňový agregát, jak se potom řeší spojka? Co tam je vlastně za spojka?
-> Eidy: v klidu jen je tu nech;-)
-> havlik: jestli si děláš autorský nároky na fotky, klidně je smáznu 

asi bych si měl začít dávat nějaký vodoznaky na fotky

-> TTomas: ako píše Bedřich bolo by tam treba potom aj prepad naspet do velkej nadrze - ako to maju bezne starsie mechanicke vstrekovacky (vw a pod) - na veku hlavy pripevnena asi 2 dcl nadrzka do ktorej tlaci cerpadlo benzin a tym sa kompenzuju nerovnomernosti pri dodávke paliva z nadrze
-> Bedřich: Vetsina vykonych aut to pouziva, takze bych se toho nebal. Jedine minus jsou 2 cerpadla.
-> Eidy: Čerpadlo je v nádrži a jak jsi psal o bradavici na nádrži tak stejná je v nádrži kolem čerpadla.Po obvodu jsou udělané díry aby se benzín dostal dovnitř a při odletí se podstatně pomaleji odleje.Celé to drží na dně nádrže, ale dá se to naroubovat i na trubku od čerpadla v nádrži.
-> TTomas: Tento systém mi příjde poměrně dost složitý a náročný.Nádobka musí být samostatně odvzdušněná a navíc se to musí odladit na rychlost odsávání pumpy.Celé to vypadá poměrně hezky když jsou použité opletené hadice a hliníkové matky.Ale systém je to složitý skoro jako jaderná elektrárna...
-> TTomas: Tento systém mi příjde poměrně dost složitý a náročný.Nádobka musí být samostatně odvzdušněná a navíc se to musí odladit na rychlost odsávání pumpy.Celé to vypadá poměrně hezky když jsou použité opletené hadice a hliníkové matky.Ale systém je to složitý skoro jako jaderná elektrárna...
-> Eidy: Kdyby jsi chtěl zkoušet jiný čerpadlo,mam tady jednu funglovku co vozim jako rezervní....
tuning-individual.cz/esho p/palivova-pumpa-225lh-5ba r-pro-motory-az-500koni-p- 24002.html

tuning-individual.cz/esho p/palivova-pumpa-225lh-5ba r-pro-motory-az-500koni-p- 24002.html
-> Eidy: No a co zastavet dalsi malou pomocnou nadrzku? Mivaj jen par litru a prave resej tyhle spicky. Pred ni das jen podavaci - treba facet a z ni napojis tuto Boschku.
-> Bedřich: Jak?
-> Eidy 31.03.12 22:24:35: Zajímavě to má vyřešena E30.
Na vedení z nádrže do pumpy mohl vznikat podtlak a pak tam mohlo jít méně paliva. Dej pumpu kam tě to až pustí. S nádrží můžeš udělat i opačnej proces, zmenšit nádrž zespoda a tu " bradavici" tam udělat. Dej plnou nádrž na zkoušení toho výpuštáku.
-> Eidy: Co vymyslet impelmentaci plováku-čerpadla třeba z oktávky?
-> Eidy: dej tam sifon

-> Fifa: Když dám čerpadlo pod přední nápravu jako to máš ty, tak ho někde brzo utrhnu.
-> Giom3: Ano, mám původní nádrž a myslím si, že tam bude i nějakej bordel, kterej přicpává trubku. Prostě se připojím spodem a hotovo. Navařit na spodek nádrže bradavici je super nápad, ale to bych ji nesměl mít 14cm nad silnicí. A s výpušťákem to bude tak 12cm:( Nešlo by to vyřešit naopak? Dát nějakej "balónek" za čerpadlo, aby to udrželo tlak, i když se na chvíli odleje benzín? Existuje něco takovýho? Ačkoliv 4m hadice něco naakumulují.
-> Giom3: Ano, mám původní nádrž a myslím si, že tam bude i nějakej bordel, kterej přicpává trubku. Prostě se připojím spodem a hotovo. Navařit na spodek nádrže bradavici je super nápad, ale to bych ji nesměl mít 14cm nad silnicí. A s výpušťákem to bude tak 12cm:( Nešlo by to vyřešit naopak? Dát nějakej "balónek" za čerpadlo, aby to udrželo tlak, i když se na chvíli odleje benzín? Existuje něco takovýho? Ačkoliv 4m hadice něco naakumulují.
-> Eidy: Nakonec skončíš jako já ;-) Pumpa zalejvaná samospádem.. Vyzkoušej to s tím vypoušťákem, budu držet palce aby to bylo úspěšné řešení. (čerpadlo skoro pod přední nápravou..)
Teď to čtu, ty máš normální nádrž? Tak tam vevař vespod nějaký výčnělek /hloubka třeba 10cm se závitem a přišroubuj tam vývod k pumpě. Nevěřil by jsi, kam se palivo dostane při brždění a v zatáčkách. Potřebuješ permanentní tlak paliva, vstřiky jen rozdělují délkou vstřiku , to přece víš...
To by mohlo být ono, já měl sací hadici 40cm. U osobáku je taky u nádrže a proto se taky přešlo na pumpy v nádrži. Dej ji pod hladinu nádrže, je to rozhodně lepší, když je pumpa zalitá. Když je dlouho bez benzinu, sekne se. Častá závada.Nezapomeň na průměr hadice.
-> spyker: Moc ne, nic jsem totiž nefotil.
Vyměnil jsem průtokáč a nic se nezměnilo. Může být problém s tím, že čerpadlo je až vzadu a saje relativně dlouhou vzdálenost? Mám v plánu dát ho hned za nádrž nad přední nápravu a připojit se na výpušťák. Vyndal jsem ho z auta a zkoušel v různých pozicích. Nasaje si a tlačí stejně ať je nastojato nebo naležato. A ihned nasaje i když je 30cm nad hladinou a předtím ho vyprázdním.
Vyměnil jsem průtokáč a nic se nezměnilo. Může být problém s tím, že čerpadlo je až vzadu a saje relativně dlouhou vzdálenost? Mám v plánu dát ho hned za nádrž nad přední nápravu a připojit se na výpušťák. Vyndal jsem ho z auta a zkoušel v různých pozicích. Nasaje si a tlačí stejně ať je nastojato nebo naležato. A ihned nasaje i když je 30cm nad hladinou a předtím ho vyprázdním.
budou fotky ze zástavby motoru?