skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
01:25:24
26.10.2011
26.10.2011
Maťulo
-> Eidy: Kamo! Jak tak kukam na tie posledne fotky... Ty si uchyl! Velky respekt! Tato eRka patri k mojim oblubenym uz od uplneho zaciatku...
01:00:25
26.10.2011
26.10.2011
Eidy
Vánoce už jsou doma a znamená to spoustu práce přes zimu. Taky jsem dneska strávil 5 hodin pod autem, protože jsem ladil zadní geometrii. S hrůzou jsem zjistil, že sbíhavost vzadu byla 7,5mm . To by vysvětlovalo ty vibrace auta při zahřátých gumách. Bohužel jsem napoprvé "trefil" rozbíhavost 0,7mm, takže znova rozebrat a nastavit 0,5mm sbíhavost. Už chápu proč má pistaa vzadu unibaly. Ale to ZATÍM nechystám
Teď budu řešit motor, podběhy, kola a snížení zadku. Auto je nakopnutý v rozvoru o téměř 30mm, takže zadek musí dolů. S tím souvisí úprava podběhů. Bude to legrace.
Přidal jsem odkaz na videa a fotky od Rapid05 a radekp.
Teď budu řešit motor, podběhy, kola a snížení zadku. Auto je nakopnutý v rozvoru o téměř 30mm, takže zadek musí dolů. S tím souvisí úprava podběhů. Bude to legrace.
Přidal jsem odkaz na videa a fotky od Rapid05 a radekp.
21:58:39
18.10.2011
18.10.2011
Milan 136
-> Eidy: tys musel být hodnej
21:34:36
18.10.2011
18.10.2011
Eidy
Právě jsem potvrdil objednávku nějakých věcí na Kóču. Vánoce budou předčasně. Ostatně letos už potřetí .
21:23:17
18.10.2011
18.10.2011
Eidy
-> radekp: Zamykání volantu bohužel nemám.
Jo a mimochodem, ono samotný zamykání má na kole relativně velkou vůli, čili je otázkou na co koukáš. A na svisláku to má daleko, daleko menší odpor, čili proč by se měl kroutit silent?
Jo a mimochodem, ono samotný zamykání má na kole relativně velkou vůli, čili je otázkou na co koukáš. A na svisláku to má daleko, daleko menší odpor, čili proč by se měl kroutit silent?
21:03:35
18.10.2011
18.10.2011
radekp
-> Eidy: zamkni volant, vlez si pod auto a zacloumej kolem. Mě to v silentbloku chodí hrozně...
12:03:48
17.10.2011
17.10.2011
Eidy
-> radekp: Ale vpředu není ten silent namáhanej jak popisuješ. Vždyť se těhlice otáčí na svisláku a silenty jsou teda v klidu.
11:41:15
17.10.2011
17.10.2011
vhml
Vepředu mám rozbíhavost kolem 1mm, unibaly ve svislákách a mazec pekelnej. Poreferuju nový výsledky v tématu závodní geometrie.
11:20:21
17.10.2011
17.10.2011
radekp
-> Eidy: Taky si myslím že kdybys do toho silentbloku dal čep a zkoušel ho vyhnout, podaří se ti to(situace otočení kol ve svislém čepu). V zadních ramenech by se ale musela zmáčknout guma silentbloku po celé délce...
obecně se mi zdá moje auto pořád měkké, takže už jsem objednal tvrdé silentbloky a přední nápravu s gumama na 20 mm stabilizátor dál bych chtěl do svisláku unibal, však o víkendu pokecáme a otestujem...
obecně se mi zdá moje auto pořád měkké, takže už jsem objednal tvrdé silentbloky a přední nápravu s gumama na 20 mm stabilizátor dál bych chtěl do svisláku unibal, však o víkendu pokecáme a otestujem...
00:53:10
17.10.2011
17.10.2011
Eidy
-> Zazaa: Že to není jako unibal už je dáno prostě konstrukcí, materiálem atd. Unibal prostě neuhne. Takhle jsem to myslel. A tím, že mi kola neškrtají o blatník s minimální mezerou několika mm chci říct, že ty ramena nikam "necestujou", čili zatím není důvod to měnit. Takhle jsem to myslel.
21:42:19
16.10.2011
16.10.2011
Zazaa
-> Eidy: nechci se hadat, ale na te zadni naprave rozdil mezi silentama a unibalem nemuzes poznat ... na tom jak sou ty ramerna daleko od sebe bude mit oko s kloubem jedinou vyhodu a to nastavitelnost
18:53:15
16.10.2011
16.10.2011
Eidy
-> radekp: No vzadu mi to přijde ok. Není to jako unibal, ale mezi pneu a blatníkem mám minimum místa a nic nedře ani v zatáčkách, takže si nestěžuju. Tobě něco nevyhovuje nebo jen špekuluješ?
13:55:46
16.10.2011
16.10.2011
radekp
-> Zazaa: Jakou formuli máš? máš někde fotky?
-> Eidy: v pátek jsem byl u kamaráda na kanálu a bavili jsme se o silentblocích ve svislácích, jak je to měkké. Jak ti to připadá v zadních ramenech? v podstatě tam jsou silenty namáhané celou plochou a ne i krutem jako ve svislácích....
-> Eidy: v pátek jsem byl u kamaráda na kanálu a bavili jsme se o silentblocích ve svislácích, jak je to měkké. Jak ti to připadá v zadních ramenech? v podstatě tam jsou silenty namáhané celou plochou a ne i krutem jako ve svislácích....
14:59:12
13.10.2011
13.10.2011
Zazaa
-> Eidy: jojo s rozbihavosti (kterou jini na jinejch formulich bezne jezdi) sem to honil odkraje ke kraji a s velkou sbihavosti se to zas chytalo kazde nerovnosti
10:55:40
13.10.2011
13.10.2011
Eidy
-> Zazaa: Na čem? Na formulce?
08:59:09
13.10.2011
13.10.2011
Zazaa
-> Eidy: ja zkoncil na stejne hodnote a spokojenost
22:46:35
12.10.2011
12.10.2011
Eidy
-> T: Někteří prosazují sbíhavost, někteří rozbíhavost. Tak jsem šel střední cestou.A taky abych to poznal. Jít o 1mm nemá smysl. Dal jsem půl otáčky na každý straně a vyšlo to takhle.
21:09:32
12.10.2011
12.10.2011
T
-> Eidy: : proč tak málo? a jak to, že takový skok?
20:48:54
12.10.2011
12.10.2011
Eidy
Přešteloval jsem vpředu sbíhavost. Měl jsem skoro 4mm a teď mám 0,5mm. Tak pak poreferuju.
23:27:05
04.10.2011
04.10.2011
Eidy