Eidy / Kóča Eidy / Kóča

komentáře | popis | fotky | Eidy | 16.03.24 21:02 | 719x v oblíbených
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.



Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Jeremy Clarkson - Love the Beast




Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.



1) Podvozek:

Přední náprava:



* Emková.

* Vyztužená ramena po celé délce.

* Ramena uložena v unibalech.

* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).

* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.

* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.

* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.

* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.

* Vzpěra mezi tlumiči.

* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).

* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.

* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).

* Rozchod 1415 mm.



Zadní náprava:



* Molčanova ramena.

* Uchycení v unibalech.

* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.

* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.

* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.

* Pancéřované brzdové hadičky.

* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.

* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.

* Podložky 16mm.

* Zadní zesílené náboje (by Saky).

* Rozchod 1390 mm.



Převodovka:



* 5Q se SP 4,22.

* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).

* Samosvor od Kalmaru.

* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.



Kola:



* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.

* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 (9,2 kg).



2) Interiér:

* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.

* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).

* Čtyřbodové pásy RRS 3".

* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.

* Nastavitelný shiftlight.

* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.

* Startování tlačítkem.

* Sportovní pedály OMP.

* Černé koberce (bibendum30).

* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.

* Zadní sedadla pryč.

* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.

* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.

* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.

* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.



3) Exteriér:

* Červený lak odstín Škoda Corrida.

* Přední spoiler upravený podle představ.

* Bílé přední blinkry..

* Zakázkový chladič pod nárazníkem.

* Bezpečnostní spony na přední haubně.

* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.

* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.

* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.

* Hliníková střecha.

* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.



4) Motor:



* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.

* Kované písty CP s vyšší kompresí.

* Ojnice Maxpeedingrods.

* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.

* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).

* Maximální otáčky 7200 ot/min.

* Vačky sériový AR 164.

* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.

* Karbonové sání.

* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.

* Duralová řemenice.

* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).

* Sáni vzduchu bočním oknem.

* ECU Master Classic.

* Olej Millers 10w60 NT.

* 176 HP a 213 Nm.



5) Chlazení

* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.

* Taženo v Cu trubkách.

* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.



6) Hmotnost

* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.



Plány:

* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.

* Vrátit a vracet se na Nurburgring.

* Možná jet na sraz ve Worthersee.

* Přidat ještě něco toho karbonu.

* Ještě to trochu odlehčit.

* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.



Svezení na okruhu v Goodwoodu :)

Škoda 110R at Goodwood trackday - 18.06.2022 - stint 3




Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )

Š110R - Autodrom Most 13.4.2022 - Stint 2 - 18:00




Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))

Nejrychlejší kolo zde:
Škoda 110R on Nordscheife 10.06.2018 stint 4 - my fastest lap 8:55




Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)

Zábava sledovat Lukyho EVO V
Škoda 110R in Spa Francorchamps 11.06.2018 part 3




Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured

Eidy / Kóča - komentáře:

18:20:16
13.05.2011
Eidy
Před časem tu někdo chtěl aktuální fotky interiéru. Myslím, že Péďa17. Tak jsem něco nahodil.
07:21:28
08.05.2011
m8rinek
-> PetrDNX: Myslíš cívky z TwinSpark motorek, jako mam třeba já? :)))... I když tak mě napadá, že to budou mít i 4válce... partsdepot.cz/picdily/154 290.jpg č.4, to mě ani nenapadlo, na druhou stranu proč ne, předpoklad úspěchu je 2,5ohm na cívce a více...



Tak v programu se nastavuje počet válců, taktů a cívek, načež si soft dopočítá počet pulzů na otáčku...
upraveno 1x, naposled 08.05.2011 07:41:13
01:28:13
08.05.2011
PetrDNX
-> Eidy: Taky o tom zapalku přemýšlím,ale v kombinaci s cívkama z motorky,to mi přijde jako nejjednodužší cesta,jinak imf dělaj jak na hallovku,tak na indukčn snímač,cívky po dvou nebo jednoduchý atd.
upraveno 1x, naposled 08.05.2011 01:30:37
01:00:47
08.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Jo tak ono to reaguje na 0 i 1. To je super, pak nemusí dopočítávat na 2. a 3. válec.
00:51:36
08.05.2011
m8rinek
-> m8rinek: Beru zpět, už jsem doma :))). Dejmetomu cívka a. reaguje na vzestupnou, cívka b. na sestupnout, tj používám li pouze jednu cívku, měl bych tak používat pouze jeden druh změny. Doufám, že autoři mysleli stejně, protože pak mi přijde nastavování fce jedné či dvou cívek zbytečná.
00:39:25
08.05.2011
Eidy
-> m8rinek: No nemáš za co. Já to viděl naživo jen jednou před lety a řeším tedy teoreticky.
00:39:12
08.05.2011
m8rinek
-> m8rinek: dle tohohle obr. imfsoft.cz/hardware/.../p redstih-halluv-snimac.png bych řekl, že hall reaguje právě na změnu (sestupná/vzestupná hrana), tj mam růžici špatně...?
00:29:15
08.05.2011
m8rinek
-> Eidy: mam za to, že nedá, bohužel obslužnej soft neběhá pod w7, takže to zjistim nejdříve zítra. Na rozepnutí by to znamenalo, že musí být plech přiložen (1) a ,,zážeh,, při odložení.... Asi to tak bude a řešim čápoviny... Uff dík... Škoda, že v návodu je jen obecný info :/.
00:22:47
08.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Jakou změnu za Halla? Nemáš tam překlep?

Podle mě by měl fungovat na odtrhovou hranu, jako rozepnutí kladívek. Ale možná chlapci z IMF dali možnost nastavení, jestli 0 nebo 1. Dá se to nastavit?
00:18:24
08.05.2011
m8rinek
-> Eidy: hledám problém tam kde není, zapomínám na vazbu vačka-rozdělovač-klika. TJ by to mělo s dvouma hranama fungovat správně...(?) Jen bych ještě potřeboval vyčíst zda IMF reaguje na změnu Halla, nebo sestupnou či vzestupnou hranu....
upraveno 1x, naposled 08.05.2011 00:29:52
00:15:53
08.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Podlě mě bys referenční polohu potřeboval na vstřikování a nebo pokud bys měl 4 cívky. Jinak by to mělo makat takhle.
00:12:26
08.05.2011
m8rinek
-> Eidy: na stole s tím problém nemám, řešm v rovině teoretické... Jsem v tom teď kvalitně zamotanej... Vteřinu jen než se rozmotám...
00:06:16
08.05.2011
Eidy
-> m8rinek: Pokud necháš rozdělovač (rozuměj palec), tak jakmile je v HÚ 1. nebo 4. píst, tak ti IMF "pošle jiskru" z cívky a palcem si řekneš, na kterej válec má jít přeci.

Nebo mi něco uniklo?



Ať o tom přemýšlím shora zdola, mělo by to fungovat. Nebo s tím máš na stole problém? Co ti to dělá?
23:55:27
07.05.2011
Tommyk
-> m8rinek: tak to netuším, zas tolik do toho nevidím 4
23:34:12
07.05.2011
m8rinek
-> Tommyk: Tak tak, vše to řeší dvojcívka, otázka je jaký má odpor, druhá otázka je zda, je možné odpor zvýšit uměle rezistorem...
23:25:49
07.05.2011
Tommyk
-> m8rinek: jj to je taky pravda. tak to snimej na rozdelovaci ne?



ale ty vlastne chces predejit vulim v nem..
23:24:29
07.05.2011
m8rinek
-> Tommyk: to není pravda, vždy poznáš HÚ 1, nebo 4válce, HÚ 1válce zjistíš pouze na vačce. (což nevadí pálíš li dva válce najednou)
upraveno 1x, naposled 07.05.2011 23:25:06
23:22:26
07.05.2011
Tommyk
-> m8rinek: abys poznal HU prvniho valce, musis mit na snimanem poli jednu mezeru nebo zub delsi.
22:46:20
07.05.2011
m8rinek
Ha nechal jsem se tu zlákat na konstrukci zapalka s čidlem na klice a rozdělovačem na rozvod jiskry...



Jenže chyba lávky takhle to přeci nemůže fungovat...

A) růžice - mam dvě přerušení za otáčku, sice fajn podrobnej údaj o otáčkách, kterej mi říká kdy pálit 1(4) a 2(3), ale jak IMF pozná zda má pálit 1, nebo 2

B) rozdělovač - potřeboval bych přece čidlo na vačce, abych si mohl dovolit zapalovat každý válec zvlášť

C) dohromady - motor se nezastaví vždy v referenční poloze, tj. při startu zase nevim kdy je 1 a kdy 2



Řešení po mém. Z růžice musím odebrat jedno přerušení, abych věděl kdy mám HÚ 1(4) a nemůžu použít rozdělovač, protože sice konečně budu znát správnou HÚ, ale stále nevím, který válec pálit, k tomu budu muset použít buď lištu, nebo dvojvcíku img15.allegroimg.pl/photo s/.../1568574232 . Použítím dvojcívky, ale přichází problém s řízením otáčáku, to bych řešil diodami z obou výstupů na cívku, přímo do otáčkoměru.



Schvalte, či vyvraťe mi někdo mou teorii. Díky.
upraveno 1x, naposled 07.05.2011 22:46:46
23:24:14
06.05.2011
fidelmc
-> m8rinek:

to jsem nevedel, ze roztec ventilu( tedy mezi valci rozumim li spravne, ne mezi vy/sac) je stejna, aha
Extreme Tyres