skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Moje motto: Don’t drive your passion, let the passion drive you.
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Slova Jeremyho Clarksona by se měla do kamene tesat
Zde Vám představím svoji automobilovou lásku. Kóča je tak trochu bezedná kasička, ale každej musí něco dělat. Někdo má rád holky, jinej vdolky a další zase auta.
1) Podvozek:
Přední náprava:
* Emková.
* Vyztužená ramena po celé délce.
* Ramena uložena v unibalech.
* Spodní hlavice svisláku tvrdé (origo Š110R).
* Strmý hřeben (Jindra Kalousek) uložený natvrdo.
* Pružiny 140N/mm, volná délka 185mm.
* Tlumiče Protlum, nahoře i dole v unibalu.
* Stabilizátor 21mm uložený v unibalech.
* Vzpěra mezi tlumiči.
* Chlazené kotouče Brembo Max 260/20mm (by Saky).
* 4p Al třmeny Wilwood, pístky 35mm, destičky Poly A, certalové držáky (by Saky).
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a rozbíhavost 0,7 mm.
* Zvětšen záklon svislých čepů ze 6,5° na 9,4° pootočením celé nápravy v kastli.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Kompletně Certalové náboje + držáky kotoučů (by Saky).
* Rozchod 1415 mm.
Zadní náprava:
* Molčanova ramena.
* Uchycení v unibalech.
* Pružiny 65N/mm, volná délka 200mm.
* Tlumiče Protlum, dole v unibalech.
* Nastavena geometrie do áček 3,4° a sbíhavost 1mm.
* Pancéřované brzdové hadičky.
* Jednoduché odlehčené kotouče BMW 258/10mm.
* Zadní Al brzdiče Octavia, pístky 38mm, destičky ATE, vlastní certalové držáky.
* Podložky 16mm.
* Zadní zesílené náboje (by Saky).
* Hřídele od Kalmar Motorsport doma leštěné.
* Rozchod 1390 mm.
Převodovka:
* 5Q se SP 4,22.
* Jednička 2,9, dvojka 1,85 (Frei Racing).
* Samosvor od Kalmaru.
* Táhlo řazení s kloubem řízení místo gumové kostky.
Kola:
* Enkei RPF1, 7x15, ET35, hmotnost 4,45 kg, rozteč 4x100, středění 73.
* Pneu semi-slick Nankang Sportnex AR-1 195/50 R15 nebo Yokohama A052 195/50 R15.
2) Interiér:
* Posazený volant níž a blíž k řidiči, bezpečnostní náboj 220mm vlastní konstrukce a výroby.
* Dlouhé páčky pod volantem (by wlad).
* Čtyřbodové pásy RRS 3".
* Volant Poli Racing 30cm v mikroplyši.
* Nastavitelný shiftlight.
* Shortshift řadička z 1203 s upravenou kulisou.
* Startování tlačítkem.
* Sportovní pedály OMP.
* Černé koberce (bibendum30).
* Anatomické sedačky MTX částečně v alcantaře.
* Zadní sedadla pryč.
* Topení a spousta izolačního materiálu pryč.
* Karbonové víko na převodovkou, vnitřní zrcátko, koule řadičky.
* Baterie v kufru kvůli rozložení hmotnosti.
* Kompletní rám od přední po zadní nápravu od Krob Motorsport.
3) Exteriér:
* Červený lak odstín Škoda Corrida.
* Přední spoiler upravený podle představ.
* Bílé přední blinkry..
* Zakázkový chladič pod nárazníkem.
* Bezpečnostní spony na přední haubně.
* Vzadu úprava na 4 obrysovky a 4 brzdovky.
* Lehká úprava všech lemů a zadních blatníků tak nějak celkově kvůli kolům a pneu.
* Kromě předního okna je auto zaskleno 4mm polykarbonátem.
* Hliníková střecha.
* Blatníky, dveře, kapoty a zadní čelo v laminátu.
4) Motor:
* Blok Alfa Romeo 75 2.0 TS 8V DOHC.
* Kované písty CP s vyšší kompresí.
* Ojnice Maxpeedingrods.
* Hlava AR 75, kanály a ventily upravený od Urban Motorsport.
* Vrtání x zdvih 84 x 88,5 mm (1962 ccm).
* Maximální otáčky 7200 ot/min.
* Vačky sériový AR 164.
* ECU Master jednotka odladěná od pavučiny.
* Karbonové sání.
* Větve Grabiec, splachovač od Bohouše Krejčího, tlumič od Beryho.
* Duralová řemenice.
* Odlehčený setrvačník (Jindra Kalousek).
* Sáni vzduchu bočním oknem.
* ECU Master Classic.
* Olej Millers 10w60 NT.
* 176 HP a 213 Nm.
5) Chlazení
* Replika závodního chladiče od fy Kvinto.
* Taženo v Cu trubkách.
* Al expanzní nádobka, víčko na 1,3 baru.
6) Hmotnost
* Po renovaci v 2020 ještě nevím, doufám kolem 800kg.
Plány:
* V PRVNÍ ŘADĚ TO NIKDE A NIKDY NEROZSTŘELIT.
* Vrátit a vracet se na Nurburgring.
* Možná jet na sraz ve Worthersee.
* Přidat ještě něco toho karbonu.
* Ještě to trochu odlehčit.
* A určitě mě napadne ještě spousta věcí.
Svezení na okruhu v Goodwoodu :)
Jarní Most 2022 (Nový osobní rekord 2:02,9 :) )
Nordschleife 10.6.2018 za 8:55 :))
Nejrychlejší kolo zde:
Spa-Francorchamps 11.6.2018 za 3:12,4 :)
Zábava sledovat Lukyho EVO V
Další videa jsou na YT https://www.youtube.com/u ser/110eidyR/featured
Eidy / Kóča - komentáře:
-> Eidy: OK díky za vysvetlenie
-> afro100: Čirý sklo nijak nesměruje světelná tok, čili pouze čiré sklo na téhle parabole by byla katastrofa. To pak chce čočku a nebo hodně šikovně lomenou parabolu.
Pekný počin ... moc tomu nerozumiem, tak ma nekameňujte ak napíšem kravinu, ale tak ma napadá, nebolo by lepšie čiré sklo ?
Mno a na spotrebáku(406), keď zhasnem diaľky, mám cca 5s pocit že som zhasol úplne ... oproti tomu kilo s H4 ujde ...
Mno a na spotrebáku(406), keď zhasnem diaľky, mám cca 5s pocit že som zhasol úplne ... oproti tomu kilo s H4 ujde ...
-> Eidy: Mám vpodstatě taky 4 oko a svítí to si myslím dost, když jedu s jiným autem, tak často ani nepoznám, že tam mám dálkový, pravda, že tlumený světla jsou slabší.
Jinak palec nahoru, byla by škoda ulovit zajíce
Jinak palec nahoru, byla by škoda ulovit zajíce

-> Eidy: jo na tlumený to jo, ale i tak to nesvítí zas nějak tragicky, řekl bych slušnej standart oproti třeba favoritům, kde zhasneš a skoro to nepoznáš
-> Eidy: jo tak to uz chapu

-> vhml: A v čem je rozdíl mezi 2 a 4okem? Tedy na klopený světla? Já se s tím párkrát vracel za tmy a byla to hrůza. Kromě bicyklu jsem nejel v ničem, co by svítilo hůř. je to tím, jak sedím níž a poslední dobou má světla rozštelovaný každej druhej a je to opruz nevidět na cestu.
Stejně nerozumím k čemu HIDky. Mám taky 4oko a v životě jsem nejel v něčem co by svítilo víc, včetně origo xenonů atd (pominu-li barvu světla)...
-> jok3r: jo takhle. Parabolu taky nemáš pravou a levou, takže ne. Chtěl jsem odstínit odrazy, co šly nahoru a to je právě u obou parabol stejný.

-> Eidy: nn myslel sem zako ze mas stejny stinitko vpravo i vlevo a prave jestli by nemeli bejt proti sobe opacne, nahore bejt nemuze to chapu

-> jok3r: Myslíš jako seshora? Neměly. Neboj, vyblbnul jsem se s tím dost. Teď by mi skoro stačilo zakrejt skoro celý sklo a nechat jen 3cm škvíru vodorovně. Zbytej jaksi vůbec nesvítí kvůli origu stínítku uvnitř světla a stínítku na HIDce. Ale to by nebylo pěkný.
A dík.
A dík.
-> Eidy: hele mam jeden dotaz ale nevim jestli to neni kravina, nemeli by bejt ty stinitka zrdcadlove opacny?
jinak auto krasny ale to uz sem ti myslim nekdy rikal
ale chvali neni nikdy dost





-> texmur: Dík.
Chtěl jsem se dalšího vyřezávání stínítka vyhnout, protože pokaždý to prostě nevyjde. Ale co bych pro vás tady neudělal.
Snad to dnes večer vyjde, něco mám. Ale pro porovnání to bude dobrý příklad. Pak třeba seženu chromovou folii, ale ta černá není úplně marná.
Chtěl jsem se dalšího vyřezávání stínítka vyhnout, protože pokaždý to prostě nevyjde. Ale co bych pro vás tady neudělal.

Eidy je to mazel. Kdybych čel cestou tuningu tak přesně ta tvoje se mi líbí.
Jinak ke světlům. To stímítko není moc pěkný ale jestli má vliv na snížení rozptylu tak o něm taky zauvažuju. Akorát nebylo vy lepší ze stžíbrný fólie aby tolik nežvalo?
Hele zkus udělat fotku na těch tvejch vratech s a nez stínítka. Máš ideální testovací podmínky - tak by to mohlo být vidět docela dobře je li to k něčemu
Jinak ke světlům. To stímítko není moc pěkný ale jestli má vliv na snížení rozptylu tak o něm taky zauvažuju. Akorát nebylo vy lepší ze stžíbrný fólie aby tolik nežvalo?
Hele zkus udělat fotku na těch tvejch vratech s a nez stínítka. Máš ideální testovací podmínky - tak by to mohlo být vidět docela dobře je li to k něčemu
-> Eidy: abych to rozšifroval, tak první část je spíš vtípek na ovcovatost. To, že stínítko je tvaru prazvláštního sedí...
Druhou část jsi mi dostatečně objasnil, trochu to kazí dojem ucelenosti, ale jestli to zlepšuje funkci tak směle v před. Vzhledem k aktivnímu nočnímu životu kóči bych se vrátil k H4...
Druhou část jsi mi dostatečně objasnil, trochu to kazí dojem ucelenosti, ale jestli to zlepšuje funkci tak směle v před. Vzhledem k aktivnímu nočnímu životu kóči bych se vrátil k H4...
-> m8rinek: Tak nevím, jestli je to pozitivní nebo negativní komentář
Kříž jsem zkoušel ale nefungoval. Zkoušel jsem i kosočtverec s čárou i bez čárky a ten byl na pí*u
Vzal jsem kus plechu a tak porůznu ho strkal před světlem, abych zjistil odkud jsou ty "blbý" paprsky. No a pak jsem vždycky nalepil kus folie a porůznu ukrajoval a zmenšoval a zase přidával, dokud to nebylo ono. Finální verzi jsem ladil asi na 6x.

Kříž jsem zkoušel ale nefungoval. Zkoušel jsem i kosočtverec s čárou i bez čárky a ten byl na pí*u

Vzal jsem kus plechu a tak porůznu ho strkal před světlem, abych zjistil odkud jsou ty "blbý" paprsky. No a pak jsem vždycky nalepil kus folie a porůznu ukrajoval a zmenšoval a zase přidával, dokud to nebylo ono. Finální verzi jsem ladil asi na 6x.
-> Eidy: ten přelep je děsivej, ale jelikož jsi jednou z model, tak počítám, že to tak za chvíli bude mít kde kdo aniž by tušil funkci 
E: jak jsi vlastně odladil tvar toho stínítka? Nebo to je řezaný dle reliefu na skle? Nějakej sofistikovanější tvar by nebyl? Třeba Maltézskej kříž :D:D:D.

E: jak jsi vlastně odladil tvar toho stínítka? Nebo to je řezaný dle reliefu na skle? Nějakej sofistikovanější tvar by nebyl? Třeba Maltézskej kříž :D:D:D.
Tak nakonec jsem se rozhodl nacpat do auta HIDky. Když vím, že eRko svítí hůř než spotřebák (a ten svítí mizerně), musel jsem s tím něco udělat. Nechtěl bych trefit zajíce nebo tak něco. Sice za tmy jedu tak 3x do roka, ale je zbytečný pokoušet štěstí.
Paraboly vrhaly s výbojkama nepříjemný světlo směrem nahoru, takže jsem to vyřešil přelepením části skla a vše je jak má být.
Paraboly vrhaly s výbojkama nepříjemný světlo směrem nahoru, takže jsem to vyřešil přelepením části skla a vše je jak má být.

-> Eidy: : já mysleim, že v noci stejně nejezdíš, tak je to fuk ne? a možná by to Kóče slušelo
ale bez nich ji to taky neuškodí 

