skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
jo a chybí mi jedna jediná věc a já ji nemůžu najít, kdyby nějaká dobrá duše měla....takový ten plastový čamprdlík, co se dává pro vnitřní zpětné zrcátko a drží v něm stínítka....
dělám pořádek, tak je tady pár věcí zbytečných....kdyby měl někdo zájem, stačí říct.....
zbytky nárazníků po bouračce - prepreg
přední lamino kapota RS, odlepená výztuha částečně, mohu opravit.....jezdit to na klasický zámek nechci, ale kdyby měl někdo masag.....
možná pneušky yokohama a048 175/50 r13 cca 2 mm
nafotit není problém a cena ( pokud to cenu má ) dle dohody....
zbytky nárazníků po bouračce - prepreg
přední lamino kapota RS, odlepená výztuha částečně, mohu opravit.....jezdit to na klasický zámek nechci, ale kdyby měl někdo masag.....
možná pneušky yokohama a048 175/50 r13 cca 2 mm
nafotit není problém a cena ( pokud to cenu má ) dle dohody....
-> Eidy: nojo, to je výhoda, že se do toho dá bušit
-> Pavell: už to začíná mít tvar,ale hotovo není

-> Pavell: už to začíná mít tvar,ale hotovo není

-> T: už se ti to pěkně rýsuje

-> T: Sklo se taky dá v jednom, už jsem to dělal, ale ve dvou je to lepší. Makrolon je uplně v pohodě. Nemusíš se bát, že praskne.
-> minno: jen je to o něco menší 

-> T: z tohto pohľadu to vyzerá ako T603

-> T: Určitě se dívej po kuličkových nábojích, ne drážkových. To kvůli vůli v uložení. Třeba tohle by tam slušelo a má to už lepší mechanizmus než ty základní.
www.ebay.com/itm/.../2208 00114727?epid=65795...
www.ebay.com/itm/.../2208 00114727?epid=65795...
-> Tuner#2: zjišťuji, že se mi líbí jen rovné a to znamená jiné prodloužení, takže mi ta naba přijde snazší :-\
-> T 29.11.17 17:22:37: Jakou máš představu?
-> Tuner#2: toho jsem se bál..ikdyž náby do 2,5 t. je hromada....přece to nemůže být tak hrozný :-/
horší je, že se mi žádný volant v tomhle průměru nelíbí
horší je, že se mi žádný volant v tomhle průměru nelíbí

-> T 28.11.17 19:59:11: Kvalitní nába je tak 4 - 5tkč. S volantem jsem max. spokojen co jsem vybral, je to menší verze 330mm a proti 350tkám je to znát. 300mm se mě zdá už moc malé.
má někdo zkušenost s nějakou rychloupínací nábou ? asi budu potřebovat menší volant a nebo sundavací a volant si ne a ne vybrat a s nábou už jsem se jednou spálil, tak se ptám 

-> T: Jakou MX sháníš?
-> vhml: Neprodal jsem vše, ale nechal si jen to co dává smysl a jsem schopen si toho užít :))). eRko mám a nedám, na druhou stranu eRko rozhodně nemám kvůli zážitku z řízení... Jak říkáš, je to spíš dobrodružství :D.
-> vhml: Neprodal jsem vše, ale nechal si jen to co dává smysl a jsem schopen si toho užít :))). eRko mám a nedám, na druhou stranu eRko rozhodně nemám kvůli zážitku z řízení... Jak říkáš, je to spíš dobrodružství :D.
-> vhml: já se s Tvými názory naprosto ztotožňuju. Přesně vím, jak to myslíš. Na tátově NC je podvozek taky měkký a před faceliftem vysoký. Pokud to nepřemluvíš tak i docela nedotáčivý. Ale celkově je to auto vyvážené, ve vracečkách je krásně čitelná hrana nedotáčivosti/přetáčivost
i. Ani náhodou se nepokládám za dobrého řidiče, ale v tomhle autě to cítím.
Co mě ale sere nejvíc je tupá odezva na plyn a nedostatěčný výkon. Šlápneš na plyn a motor se probere po půlvteřině. Tím ztrácíš hodně citu. A výkon mě nenadchl nikdy. Papírově to vypadá slibně, ale moje AR159 tlačí do zad sakra jinak (stejný výkon, +400kg, s turbem). Možná díky slabému výkonu si víc všímáš podvozku...ale s tou odezvou je to hrůza.
Otec uvažuje výměnu za BMW M3 E46. Tak je jedna varianta nechat to doma a koupit atmo set na 205HP, ale mám teď jiné finanční priority a tak asi půjde do světa.
Co mě ale sere nejvíc je tupá odezva na plyn a nedostatěčný výkon. Šlápneš na plyn a motor se probere po půlvteřině. Tím ztrácíš hodně citu. A výkon mě nenadchl nikdy. Papírově to vypadá slibně, ale moje AR159 tlačí do zad sakra jinak (stejný výkon, +400kg, s turbem). Možná díky slabému výkonu si víc všímáš podvozku...ale s tou odezvou je to hrůza.
Otec uvažuje výměnu za BMW M3 E46. Tak je jedna varianta nechat to doma a koupit atmo set na 205HP, ale mám teď jiné finanční priority a tak asi půjde do světa.
-> havlik 31.10.17 07:38:25: bys to rozprcal úplně stejně
-> radekp 31.10.17 06:56:30: je pravda že v sérii je to auto takový vyměklý a aby se chovalo správně tak potřebuje přinejmenším alespoň jiný pružiny ( v low cost variantě přední ze škodovky
) . Jezdit se 140LS byl vždycky strašnej souboj a člověk s toho vylezl s pocitem vítězství už kvůli tomu, že to vůbec přežil. S timhle při podobnejch časech stahneš po závodech střechu, stavíš se cestou na zmrzlině a máš v piči. Jen z toho není ten pocit hrubosti. Ale mít ,,závoďák" kterej nedělá kravál a topí je podle mě prostě skvělý :-) Zatímco stovka netopí, dělá kravál, moc nejede a každá zatáčka je s tou kyvkou celkem dobrodružství.

-> radekp 31.10.17 06:56:30: je pravda že v sérii je to auto takový vyměklý a aby se chovalo správně tak potřebuje přinejmenším alespoň jiný pružiny ( v low cost variantě přední ze škodovky


-> radekp 31.10.17 06:56:30: tak to bych si to měl taky pořídit

-> T: říkáš, protože (zatím) mx5 nemáš 
-> Tuner#2: na obou autech najdeš rozdíly snad ve všem, každé auto má své nesporné výhody. Ale MX5 je seriová a legální. Série znamená u tohoto auta vyváženost, každodenní použitelnost, neomezené zásoby dílů jak originálních, tak tuningových. Je tišší, sofistikovanější. Je to takové auto pro líné škodováky, které už přestalo bavit (o)upravovat škodovky


-> Tuner#2: na obou autech najdeš rozdíly snad ve všem, každé auto má své nesporné výhody. Ale MX5 je seriová a legální. Série znamená u tohoto auta vyváženost, každodenní použitelnost, neomezené zásoby dílů jak originálních, tak tuningových. Je tišší, sofistikovanější. Je to takové auto pro líné škodováky, které už přestalo bavit (o)upravovat škodovky

-> T: Pěkně pokračuješ Tome ....