skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> Tuner#2: to mě nenapadlo :-( jojo, je to tam ;-)
-> T 21.10.17 19:39:54: Jéé, škoda že jsi nedal vědět... Tchořovice?
Dneska jsem se byl projet
byl tam se mnou Vena z ohvracing, pokud je to špatně, tak přepíšu, ale myslim, že všichni vědí...
To, že motor je jaký je...je jedna věc, ale domluva zněla na průběh a chování ve vsech otáčkách....zadání splněno a já jsem moc spokojený a můžu doporučit :-) bohužel Most nestihnu, ale možná je toto dobře, protože jsem v tomgaráži sedel, po roce a strach tam trosicku je...

To, že motor je jaký je...je jedna věc, ale domluva zněla na průběh a chování ve vsech otáčkách....zadání splněno a já jsem moc spokojený a můžu doporučit :-) bohužel Most nestihnu, ale možná je toto dobře, protože jsem v tomgaráži sedel, po roce a strach tam trosicku je...
-> Jozka: já měl ještě sedačku venku, takže jsem byl rozplácnutej po celém autě 

-> Jozka 20.10.17 13:57:19: taky tak :)
Mě se v jednom odvzdušnování spojky daří skvěle.. Utábořím se u pomocnýho válce, jednou rukou manipuluju se šroubem a tou druhou ovládám pedál - dálkově pomocí např. dřevěné násady příslušné délky.. 

-> MVM: nechám to a uvidíme, jestli to vydrží...
-> radekp: já všechno dělám sám většinou
protože v garáži po mě žena šlapat nebude 
-> radekp: já všechno dělám sám většinou



-> MVM: -> T: Já musím zaklepat, ale mě odvzdušnění nikdy problém neudělalo. Ani 4pístky. Naučil mě to švára ale už jsem to naučil ženušku ta mi šlape na pedály ( po krku ).

-> T: Spojka se odvzdušňuje blbě, protože nejde našlapat do tvrda jako brzdy. Jakože teoreticky jde pokud něčím zapřeš čep pracovního válečku a odpouštíš tlak odvzdušňovákem Nevím jestli na to jsi sám a natahuješ se přes opěrku dozadu - nebo ve dvou lidech. Jestli si vzpomímnám tak váleček vzadu byl jištěnej segrovkou - teoreticky jde vyšlapat až k ní. Ale chce to šlapat na spojku s citem ...
-> MVM: jak jsi napsal, tak jsem udělal a nepřijde mi to úplně odvzdusneny, ale měl jsem to nastartovany a řadí to...tak uvidíme co to bude dělat při projetí...
-> T: Nemusíš tam dávat (do těch nových) hned gumky. Jak říkám někdy stačí "jen" rozdělat vymýt v lihu,vyfoukat kompresorem,namáznout bzdovkou a složit. Ač nepochopitelně,pak to teprv fungovalo.. 

-> Eidy: pregumickoval jsem oba a nic, proto jsem koupil oba nove...no nic, tak ještě jednou :-\
-> T: Ti říkáme hlavní válec. Rozeber ho a přegumičkuj.
tak jsem zkoušel návrhy od Pavla a nic, pořád stejný...pedál tlačí,ale nevytlačí bublinky....takže to asi opravdu někde přisává,ale nemám tušení kde.....
-> T: Jak píše MVM, hydraulický díly do auta bez rozborky taky nedávám. Nevíš, kdo to složil a jak dlouho to leželo v regálu.
-> T: I přesto že jsou válce nový dporučuju taky rozdělat a zkontrolovat. Od jisté doby to rozdělávám preventivně,někdy je vevnitř špína a už jsem tam našel i ustřiženou hranu gumičky .. Dnes je to bohužel s díly bída.
-> Pavel P..: zítra zkusím, dik ;-)
-> Eidy: nemam na privodu prutokac, ale jen nasazenou hadicku a pregumickovat by nemelo byt treba, valce tlaci, jen neodvzdusni :-\
-> Eidy: nemam na privodu prutokac, ale jen nasazenou hadicku a pregumickovat by nemelo byt treba, valce tlaci, jen neodvzdusni :-\
-> T: Povolit průtokáč od přívodu z nádobky a nechat odvzdušnit samotíží. Ale u válce naplocho jsem to nikdy nedělal. Jestli si PavelP nemyslí, že je tu válec svisle. Asi hlavní válec ven a přegumičkovat.
-> T: povolit průtokáč od trubky, ideálně obalit hadrem a šlápnout, nechat zašlápnutý a utáhnout průtokáč a pak pustit a našlapat aby se naplnil...
.....pak odvzdušňovat zadek.
nebo zkus ještě velkou injekční stříkačku natlačit do povoleného odvzňováku a nacucnout, mělo by ti to natáhnout kapalinu z nádobky... jednou mi to takhle narychlo dělal v servisu kdysi u 105ky.
.....pak odvzdušňovat zadek.
nebo zkus ještě velkou injekční stříkačku natlačit do povoleného odvzňováku a nacucnout, mělo by ti to natáhnout kapalinu z nádobky... jednou mi to takhle narychlo dělal v servisu kdysi u 105ky.
-> vhml: neměl jsem moc na výběr
-> Pavel P..: sundat hadicku od nadobky a šlápnout ? Jinak nevim :-\

-> Pavel P..: sundat hadicku od nadobky a šlápnout ? Jinak nevim :-\