
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
PODVOZEK :
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
->Přední náprava
- vyztužená ramena + výztuha na nápravnici ( místo rozpěry tlumičů v kufru )
- předělaný doraz + miska dorazu na rovno
- podložky pod kozlíky horních ramen 6mm
- tvrdé uložení ramen od Pemita
- stabilizátor od pana Svozila 20 mm v tvrdém uložení od Pemita + podložené uchycení na nádrži o 4mm, kvůli opírání se stabilizátoru o nádrž
- přední pružiny 220mm, průměr drátu 13mm, tuhost 80kN (o 80% tvrdší než sériová) - od T2
- sbíhavost 1,8 mm a odklon cca -1°40"
- tlumiče HP
- brzdy (čtyřpístky s propojkou), destičky DS 2500 , chlazené kotouče ATE, pancéřové hadice
- odlehčené náboje + štefty vlečka
- strmé řízení Saky v tvrdém uložení od Pemita
- záklony - pootočená náprava + 1mm přidán na podložce svisláku
-> Převodovka
- 5Q se SP 4,22
- startér felicie
- tvrdé silenbloky
- carbonová krytka spojkového válečku
- zkrácené dráhy řazení + silenblok na táhle nahrazen kloubem řízení
-> Zadní náprava
- ramena Molčan
- pružiny 265 mm, průměr drátu 13,5mm, tuhost 40kN
- tlumiče HP
- sbíhavost cca 1mm
- odklony - 1° 55´
- kotouče ATE, desky ATE, brzdiče VTS , pancéřové hadice
- dlouhé štefty
kola - wolfrace R13, šíře 6",zlatá barva
- Nankang AR-1 175/50, R5
- podložky pod kola na zadní nápravě 10 mm na každou stranu
INTERIÉR :
dekory výplní předních dveří ponechané dle originálu, koberečky na zakázku, zbytek pryč
zadní sedačky pryč
přední sedačky MTX vlastní výroba, uchycení zboku - vyztužené původní uchycení
čtyřbodové bezpečnostní pásy OMP ( 3" ramena, 2" spodek )
palubka - ipury ponechány, střed carbonový s chrom budíkama a chrom kontrolkama
trocha carbonu - hlavice řadící páky,vnitřní zpětné zrcátko,krytka volantu,kryt převodovky,pedály,
shift light
natahal jsem novou elektriku
EXTERIÉR :
přední čelo - 2 očko - výřez pro chladič ( felicie 1,6 bez klima )
nárazníky - lamino v barvě auta
zadní blatníky - lamino
přední blatníky - lamino
přední lízátko - vlastní výroba podle originálu
zadní haubna - lamino
zadní čelo - lamino
přední haubna - lamino RS
barva - černá metalíza black panter
kromě předního okna všude makrolon
zrcátka - carbon
MOTOR :
- blok 781.
- klika,ojnice,vložky a písty fabie 1,4
- odlehčený setrvák
- duralové řemenice
- snížená hlava, tvrdší ventilové pružiny
- vačka 282/282
- svody 4 do 1 Bohouš Krejčí, tlumič Bery
- motor běží na jednotce ECUMASTER EMU CLASSIC
138 HP, 164 Nm
váha s poloprázdnou nádrží a plnou výbavou ( rezerva,hever,zadní sedačky,...) - 830 kg - před odlehčovací kůrou :-D
Most 13.4.2022
nej čas - 2:12,89 - sucho
jen bych sem rád poznamenal komu všemu děkuji za jakoukoliv pomoc a všechno co trpěj :-D
- Petrovi a Milanovi a Eidymu za všechny rady co potřebuju :-)
T/Éro - komentáře:
-> Deacon: To bylo
, takový na Běšinech jsem ještě nezažil, pořád jsem zatahoval okna a zavíral kapotu

-> Deacon: :-D
-> Milan 136: Ale ten profil..



-> Deacon:
-> T: auto krásný, ale v kempu chybělo

-> T: auto krásný, ale v kempu chybělo
-> Mates: Počasí bylo suprový 

-> T: Hezký
jen škoda, že nevyšlo počasí na Běšiny abys přijel.

-> T: krásne vyladené erko :)
trošku jsem upravil popis a dal aktuální fotky....
-> T: Zajížděl jsem Ferodo DS 2500 co mám teď na autě.
-> vhml: Právě proto je důležitý porochlazování, abys destičky neupekl. I proto se v návodě píše o teplotě kotoučů. Měřit ji v domácích podmínkách už je trochu obtížněnjší.
-> vhml: Právě proto je důležitý porochlazování, abys destičky neupekl. I proto se v návodě píše o teplotě kotoučů. Měřit ji v domácích podmínkách už je trochu obtížněnjší.
S tím zajížděním zase ocaď pocaď. Pokud se to přežene, tak se z nový destičky vypeče pryskyřice a může se rovnou zahodit, nebo se jí zdlouhavě pokoušet rozbrousit.
-> Toušík: : no šestka podložka
spíš je otázka kde se vzala
otázka za jeden bludišťák



otázka za jeden bludišťák

-> T: Jen tak pro zajímavost co znamená podložka č. 6 ??
Pěkný návody! :-)
Tak vidím, že jsem nezajížděl úplně zle, ale ani úplně dobře
.
K těm teplotám: ty nalepovací teploměry jsou za rozumný peníz, ne? Dá se to použít? Tak je ale zase potřeba počítat s rozdílnou teplotou, než je na činné ploše - víte někdo nějaké pravidlo pro určení rozdílu teploty?
Tak vidím, že jsem nezajížděl úplně zle, ale ani úplně dobře

K těm teplotám: ty nalepovací teploměry jsou za rozumný peníz, ne? Dá se to použít? Tak je ale zase potřeba počítat s rozdílnou teplotou, než je na činné ploše - víte někdo nějaké pravidlo pro určení rozdílu teploty?
asi tak na 99% záhada "co se kde vzalo v motoru" vyřešena...vypadá to na podložku č.6
svíčky jsem nasadil, ještě vyperu filtry rovnou a snad se zítra dostanu k projetí a bude vše OK pro cestu do Běšin....
svíčky jsem nasadil, ještě vyperu filtry rovnou a snad se zítra dostanu k projetí a bude vše OK pro cestu do Běšin....
-> Fifa: : a co jsi takhle zajížděl za desky pro zajímavost ? :-)
-> T: Já zajížděl na rady kolegy co zkouší brzdy včetně zajíždění následovně. Nejdříve jsem najel tak 300km "normálním provozem". Brzdy pořádně nebrzdily. Pak jsem použil Letiště dlouhé 500m, jedna cesta rozjetí tak na 100 až 120, intenzivní brždění skoro do zastavení(cca 20km/h). Daší cesta po dráze bez brždění pro prochlazení. Cesta zpět opět 110 až 120 a zabrzdit. Pak zase prochlazení. Takto asi 30x zabrzdit, prochladit a začalo to brzdit. No a po téhle proceduře jsem se vydal do Brna na okruh.
Seriové brzdy se zajíždějí ještě intenzivněji, a to 20x intenzivní brždění s prochlazením a pak 30x ABSové brždění s prochlazováním.
Seriové brzdy se zajíždějí ještě intenzivněji, a to 20x intenzivní brždění s prochlazením a pak 30x ABSové brždění s prochlazováním.
-> T: to by mě taky zajímalo

-> Eidy: : to je fakt
jen nevím, jak mám jako amatér odhadnout 350 st.


jen nevím, jak mám jako amatér odhadnout 350 st.


-> T: Není, to ještě zdaleka nesvítí. 

tak to pročítám a 350 st. už je docela dost, pokud se nepletu....no uvidíme, jak se teda zadaří :-/ :-)