
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Ahoj všem.
Jmenuji se Pavel a plním si svůj sen (jako mnoho z Vás) a pokouším se postavit 130RS v okruhové verzi.
Nesnažím se o dobovou repliku, ale o 130 která mi bude dělat radost a nebudu se muset stydět říct, že jsem ji stavěl já.
Začal jsem špatně, protože předělávat již někým "postavené závodní auto" je mnohem horší než začít z rozpadlého erka. Postupně budu přidávat nějaké foto jak budu mít čas.
Prozatím lehké shrnutí.
Pracovní deník:
10/2014 - zakoupení auta
11/2014-5/2015
- převaření karoserie
- odstranění špatného rámu
- opravené vnitřní prahy
- nové držáky sedačky dle přílohy J
- uchycení pásů dle přílohy J
- dodělání držáku palubky a motorku stěračů
- nové držáky zadních tlumičů
- zadní stabík
- předělání pedálovky včetně přepákování
- nové výztuhy zadních nosníků
- nové zadní podběhy (staré moc nízko?!)
- nové tlumení výškově nastavitelné Protlumy p. Křístek
- nová kola ARC
- několik Michelin slicků (2 sady)
- spousta a spousta drobností na které jsem zapomněl :))))
6/2015
- kontrola na stolici
- auto odvezeno na vyrámování p Grabiec
- renovace a vylepšení přední nápravy (foto až bude hotová)
- zinkování všeho možněho
- vyvaření a vyztužení přední nápravy
7/2015
- auto zpět z vyrámování
- výroba a montáž držáku převodovky
- vyztužení podlahy pro držák převodovky
8/2015
- dodělání držáků pásů
- nová podlaha kufru
- předělaný držák na volantovou tyč
- dokončení brzdičů
- zkouška ARC ráfků (nehází)
9/2015
- dorazila čtyřklapka
- sání se již vyrábí
- objednání výfuku a brzdových kotoučů
10/2015
- započaty práce na stavbě a úpravách motoru
- skládání přední nápravy
- zadání výroby nádrže
11/2015
- dorazily lágry, pístní kroužky a spousta drobností na motor
- kotouče stále nejsou dodány (zaplaceny však ano :(( )
- nové budíky VDO
12/2015
- dorazily kotouče
- čidla na budíky
- setrvačník odlehčen
- hlava na opracování
- dodělaná přední náprava
- nádrž svařena (ještě čekám na vyfrézované díly)
- začalo finální spasování karoserie (velká legranda)
9/2016
- malé zdržení prací ( smutná rodinná událost)
- pasování periferií motoru
- hotová hlava motoru ventily 37 a 33 mm
- hotová nádrž
Předpoklad tech. dat: (malinko se na tom již pracuje a hlavně střádá do prasátka)
motor:
- 1400 v max úpravě
- 2x dvojitý Weber 45 sání přes hlavu (zatím dáme čtyřklapku z moto)
- 2x pumpy Facet
- výfuk 4/2/1
převodovka:
- 5° Dog-Kit, lamelový samosvor (koukám po sekvenci, ale ty prachy) :((((
- stálý převod na kopce nebo okruhy (zatím není jasno)
- keramická spojka
podvozek:
- tlumiče Protlum
- ramena od Wlada
- stabíky 22 přední, 20 zadní oba v unibalech
- zadní vlečka netuším od koho
- brzdy přední i zadní čtyřpístky, kotouče LR. Rád bych celé od AP Racing (zatím stačí)
- pumpy Willwood
- strmé řízení
- kola ARC Brno přední 7"-8", zadní 9"-10" dle potřeby
karoserie:
- rám p. Grabiec
- lamino netuším kdo spáchal
- hliníkové díly si hodně rozmýšlím, jednou se dotkneš a špatně se dává dohromady
otázka úspory váhy je jasná, no zkusím zhubnout :))
- okna makrolon
- barvu a design jsem si ještě neujasnil pečlivě zvažuji (je to na pořád)
Mám co dělat, jednou to ale určitě vyjede. :))))
Pokud budete mít nějaké dotazy nebo cokoli zde můj tel. 775219590.
Nebo email autoko@volny.cz
Jmenuji se Pavel a plním si svůj sen (jako mnoho z Vás) a pokouším se postavit 130RS v okruhové verzi.
Nesnažím se o dobovou repliku, ale o 130 která mi bude dělat radost a nebudu se muset stydět říct, že jsem ji stavěl já.
Začal jsem špatně, protože předělávat již někým "postavené závodní auto" je mnohem horší než začít z rozpadlého erka. Postupně budu přidávat nějaké foto jak budu mít čas.
Prozatím lehké shrnutí.
Pracovní deník:
10/2014 - zakoupení auta
11/2014-5/2015
- převaření karoserie
- odstranění špatného rámu
- opravené vnitřní prahy
- nové držáky sedačky dle přílohy J
- uchycení pásů dle přílohy J
- dodělání držáku palubky a motorku stěračů
- nové držáky zadních tlumičů
- zadní stabík
- předělání pedálovky včetně přepákování
- nové výztuhy zadních nosníků
- nové zadní podběhy (staré moc nízko?!)
- nové tlumení výškově nastavitelné Protlumy p. Křístek
- nová kola ARC
- několik Michelin slicků (2 sady)
- spousta a spousta drobností na které jsem zapomněl :))))
6/2015
- kontrola na stolici
- auto odvezeno na vyrámování p Grabiec
- renovace a vylepšení přední nápravy (foto až bude hotová)
- zinkování všeho možněho
- vyvaření a vyztužení přední nápravy
7/2015
- auto zpět z vyrámování
- výroba a montáž držáku převodovky
- vyztužení podlahy pro držák převodovky
8/2015
- dodělání držáků pásů
- nová podlaha kufru
- předělaný držák na volantovou tyč
- dokončení brzdičů
- zkouška ARC ráfků (nehází)
9/2015
- dorazila čtyřklapka
- sání se již vyrábí
- objednání výfuku a brzdových kotoučů
10/2015
- započaty práce na stavbě a úpravách motoru
- skládání přední nápravy
- zadání výroby nádrže
11/2015
- dorazily lágry, pístní kroužky a spousta drobností na motor
- kotouče stále nejsou dodány (zaplaceny však ano :(( )
- nové budíky VDO
12/2015
- dorazily kotouče
- čidla na budíky
- setrvačník odlehčen
- hlava na opracování
- dodělaná přední náprava
- nádrž svařena (ještě čekám na vyfrézované díly)
- začalo finální spasování karoserie (velká legranda)
9/2016
- malé zdržení prací ( smutná rodinná událost)
- pasování periferií motoru
- hotová hlava motoru ventily 37 a 33 mm
- hotová nádrž
Předpoklad tech. dat: (malinko se na tom již pracuje a hlavně střádá do prasátka)
motor:
- 1400 v max úpravě
- 2x dvojitý Weber 45 sání přes hlavu (zatím dáme čtyřklapku z moto)
- 2x pumpy Facet
- výfuk 4/2/1
převodovka:
- 5° Dog-Kit, lamelový samosvor (koukám po sekvenci, ale ty prachy) :((((
- stálý převod na kopce nebo okruhy (zatím není jasno)
- keramická spojka
podvozek:
- tlumiče Protlum
- ramena od Wlada
- stabíky 22 přední, 20 zadní oba v unibalech
- zadní vlečka netuším od koho
- brzdy přední i zadní čtyřpístky, kotouče LR. Rád bych celé od AP Racing (zatím stačí)
- pumpy Willwood
- strmé řízení
- kola ARC Brno přední 7"-8", zadní 9"-10" dle potřeby
karoserie:
- rám p. Grabiec
- lamino netuším kdo spáchal
- hliníkové díly si hodně rozmýšlím, jednou se dotkneš a špatně se dává dohromady
otázka úspory váhy je jasná, no zkusím zhubnout :))
- okna makrolon
- barvu a design jsem si ještě neujasnil pečlivě zvažuji (je to na pořád)
Mám co dělat, jednou to ale určitě vyjede. :))))
Pokud budete mít nějaké dotazy nebo cokoli zde můj tel. 775219590.
Nebo email autoko@volny.cz
Autoko/130 RS - komentáře:
Pěkní vífuk 

Těšým ze koneĝní vizledek. Moc pěkná práce.

Děkujy sa uposorněný na některé "drobnozty" ohledně nápravnyce.
Přy vařený bila dána rospěra.
Co ze tíká děr na tlumyĝe, jzou světšeni.
Přezto děkujy sa přypomýnki.
Přy vařený bila dána rospěra.
Co ze tíká děr na tlumyĝe, jzou světšeni.
Přezto děkujy sa přypomýnki.
-> Tuner#2: : nesapomeň nyt, rosebereme ozobně 

-> T 24.06.15 21:08:14: Nený to jako rospěra. Rospěra držý ti tenké plechi (boule) kde je uchicení tlumyĝ. Jynak jak tu už padlo, srovna nápravnyce je jedna s nejpevnějšých věcý na Škodovce, kterou ztaĝý ovařyt, vistužyt držáki řýsený a obrouzyt rohi abi nedrhlo horný rameno.
-> havlyk: : neřýkám, že je to lepšý jako rospěra v kufru, ale zmizl v tom vydým...usavřu nápravcnycy a po našroubováný je to jako rospěra, ne ? ykdiž nad tým tak přemíšlým, tak budou ale azy o to výce namáháni šroubi uchicený nápravnyce ? :-/
-> T: ale rospěra rospýrá uložený tlumyĝů né nápravnycy. a jelykož tlumyĝ nápravnycý jen prochásý tak je to uplně jedno. Navýc bich řekl že nápravnyce je srovna nejpevnějšý věc na celim autě.
-> Tuner#2: , -> havlyk: : třeba kvůly alezpoň ĝázteĝnému nahrasený rospěri v kufru ? usavře to vlaztně profyl nápravnyce, pokud ze nepletu...
-> havlik 24.06.15 19:20:24: To mě taki, tohle je to pozledný co ze na škodovce kroutý... Nápravnycy ztaĝý ovařyt a do kufru udělat rospěru protože to pomůže na sezýlený úchitů tlumyĝů.
-> radekp: mě zpýš unyká k ĝemu je to dobrí taková vístuha nápravnyce
-> autoko: Pěkná ztavba. Přy zhlédnutý fotek mě napadá, jeztly jzte přy vařený vístuhi měly našroubovanou vístuhu hornýho uchicený. Já ze takhle jednou vipekl (anyž bich zy jy vistužoval zám - vistuženou nápravnycy jzem už doztal)- ztáhlo ze to vrchem a nešlo to přyšroubovat...skontroluj zy rosteĝ šroubů
-> Beri: Tohle muzýš pzát dřýv hele :D Já taki po Vltavě koukla že ten sávyt dozt trpý :)
-> autoko: : tadi to vipadá moc heski 

probraly jzte nápravnycy abi ze tam vešli Jyndřycha tlumyĝe? jen ze ptám že vydym jak jy máte polytou...
-> autoko: Tak to jo :))) Jzem svědav na poztup..
Zloupek ze bude kompletně předělávat víškově, ztranově y délkově. Jakmyle uzadým na 100% zedadlo.
Satým je tak jak ho přybaztlyly předešlý "tuneřy" ?!
Satým je tak jak ho přybaztlyly předešlý "tuneřy" ?!
-> autoko: To nený problém, problém je to, že ho máš namýřenej do ztropu, bude chtýt ho ještě trochu zklopyt ať zy nepřypadáš jako v TYRáku...
Ten panel jzem skoušel a také nedozáhnu. muzým vitvořyt něco jyného.
Volant mě netrápý. Daleko od palubki ho majý zkoro všechni sávoďáki.
Klucy se zouzedztvý dozkládaly Renault R3T (heská ztavebnyce sa zpouztu dukátů)
a ten ho má také na pěkně dlouhé trubce.
Volant mě netrápý. Daleko od palubki ho majý zkoro všechni sávoďáki.
Klucy se zouzedztvý dozkládaly Renault R3T (heská ztavebnyce sa zpouztu dukátů)
a ten ho má také na pěkně dlouhé trubce.
pekna praca ,radozt zledovat