skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Co se děje:
- 22.11.2014 - Naposledy dotankováno, společný nájezd kilometrů zaokrouhlen na 10 tisíc, domontovaný Gardí sedačky i dozadu abych měl původní sadu komplet schovanou, vykydanej kufr a vůbec celý auto od všech těch "nezbytností" co jsem tam vozil.... a předáno novému majiteli. Snad mu bude sloužit stejně věrně jako mě.
- 10.8.2014 - Po strašlivě dlouhé době byl čas něco udělat na autech, takže dneska GLSa dostala výměnu oleje včetně filtru ZTS Třemošnice, přetěsněné boční víčko a novou AC pumpu. Tak snad bude dál věrně sloužit a hlavně už nebudu muset pokaždý čerpat páčkou jak blbec...
- 20.4.2014 - Při přezouvání byl stav manžety pravého kuláku shledán neúnosným, dnes výměna.
- 14.4.2014 - Nic moc se neděje, celou zimu spolehlivě sloužila :) Dnes přezuto ze zimních na "celoroční" Debica Navigator.
--- 2014 ---
- 13.11.2013 - Přezuto na zimáky, vytažená z hangáru a vrací se do aktivní služby :)
- 8.11.2013 - Hotová i levá strana, teď už to jen musí zaschnout.
- 1.11.2013 - Dokončeno ošetření spodku na pravé straně.
- 30.10.2013 - Zpátky vrácená přihrádka na tunel (s manžetama to byl boj), čistí a ošetřuje se dál, pravý podběh skoro hotov.
- 27.10.2013 - Začínají přípravy na zimu, vyčištění a ošetření levého zadního podběhu a navazující půlky prahu... jde to pomalu :/ A taky se na svoje místo vrátila GL polička.
- 13-14.9.2013 - Jičínské eRekce 2013, máme za sebou první sraz, najeto skoro 400km a seznam výhrad k autu se zase o něco ztenčil, věcí co mě štvou rychle ubývá - do zimního spánku to možná stihnu vyřešit :)
- 12.9.2013 - Výměna hlavního spojkového válce za nový Fragokov, výměna brzdovky ve spojkovém a předním brzdovém okruhu (zadek už se nestihl). Tak snad ty eRekce zvládeme.
- 10.9.2013 - Topení už sice neteče, zato hlavní spojkovej válec ano... kurva!
- 8.9.2013 - Rozborka topení, výměna kohoutu, kuželového těsnění, přívodní a odvzdušňovací hadice a odvodního kolínka, průplach radiátoru, vyčištění tělěsa, přimazání motorku. Nová spojovací hadička u vodní pumpy. Rovnou nový Fridex, když už to bylo vypuštěné - nikde snad nic neteče... ufff. Opět díky Bukajovi za pomoc.
- 7.7.2013 - Seřízení ventilových vůli, přetěsněné ventilové víko, nové svíčky NGK BP6HS.
- 15.6.2013 - Z plánované výměny topení nakonec sešlo, místo toho proběhla neplánovaná oprava brzdy v pravém zadním kole - zarezlo prasátko a kolo přibržďovalo, buben byl hezky fialový... Vyčištěno, nové prase, odvzdušněno, už to běhá parádně.
- 8.5.2013 - Výměna rozvodů a rozdělovače, lehká dekarbonizace vnitřku motoru, vyčištění prsíček rozvodů a vany z venku - thx Bukaj za pomoc ;)
- 14.4.2013 - Výměna termostatu za nový Wahler, o 180 stupňů otočený plech pod karbem (konečně nic neblokuje druhý stupeň) a karburátor zpátky. Jízdní projev pořád praktick totožný jako předtím...
- 13.4.2013 - Shodil jsem karburátor, srovnal jsem přírubu a v rámci možností i víko.
- 12.4.2013 - STK na dva roky, auto může konečně začít pořádně sloužit.
- 2.4.2013 - Po urputném boji pořádně promazané svisláky, řízení už se hýbe zlehka. Když už byly shozený kola, tak jsem zkontroloval destičky, kotouče a pohyblivost pístků brzdičů - vše OK. Auto zpátky do garáže a do technické asi bude odpočívat.
- 1.4.2013 - Výměna posilovače za funkční kus a taky vzduchového filtru, už to přede o poznání hezčeji, první pořádná testovací projížďka - jak jinak než pro pivo ;) Výfuk bublá hezky, brzdy brzdí, motor jede hezky na to že ho táhne jen první stupeň karbu... Začínám z toho auta mít čím dál lepší pocit.
- 31.3.2013 - Po urputném boji namontován nový výfuk Ronelt, hladina hluku šla dolu dost výrazně. Pěkně jsem u toho promrznul (sněžilo a sněžilo), tak pokud to ustojím ve zdraví tak se zítra pustím do toho posilovače.
- 30.3.2013 - Auto vytažené z garáže, nahozené propagandistické rámečky SPZ a nové značky, projížďka asi 30km.
- 27.3.2013 - Pojistka sjednaná, takže výlet na registr vozidel, trochu úsměvů a nakonec auto přepsané prakticky bez čekání i když tam čekalo asi 170 lidí (dle internetu) - a jako bonus navrch zapsaný liťáky a alternativní rozměry pneu. Je moje *1*
- 6.3.2013 - Zmíněná osoba mi volá, že je vše připraveno, auto v odhlášce na mě.
- 5.3.2013 - Výlet Praha -> České Budějovice -> Borovany, vyzvednutí auta v garáži předchozí majitelky, v ČB přezutí přední nápravy na legální rozměr kol, evidenčka, auto zase zpátky do garáže, předat doklady osobě oplývající ZTP a zpátky do Prahy.
Model: Škoda 120GLS
Rok výroby: 1984
Barva: To samé co moje 120L: továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)
Auto jsem zahlédl na jaře roku 2012 v Českých Budějovicích na ulici a vzhledem k lehké úchylce na tuhle barvu nechal lístek za stěračem. Následně když jsem byl asi dva měsíce poté na dovolené v Norsku, tak mi volala majitelka... No, trvalo to dlouho, ale nakonec jsme se tuším v září sešli, auto jsem prohlédl, projel, nafotil, strašně dlouho váhal a nakonec řekl "ne" a nabídnul ho tady na virtu. Pár lidí projevilo vlažný zájem, nikdo ho ale nakonec nevzal a když nám teď ruší triky se ZTP, tak jsem ho prostě musel vzít já.... šťastná sedmička v mojí stáji.
Stav je patrný z fotek, má svoje mouchy, ale co... líbila se mi. Kastle velice solidní, s lakem je to horší. Nápravy dobré, řízení horší. Převodovka bez výhrad. Motor je velká neznámá. Interiér pěkný.
Stav po koupi a krátkodobé plány:
- HOTOVO - Řízení je tuhé, volant se nevrací - takže pořádná dávka vazelíny do svisláků je nutnost a pak se uvidí.
- HOTOVO - Výfuk je shnilý a děravý, takže dostane nový "hasičák" od Roneltu.
- HOTOVO - Posilovač neposiluje - zato já musím posilovat nohu při brždění, což je nežádoucí - vyměnit.
- HOTOVO - Interiér chce trochu vykydat (byl to spotřebák) - ale jinak je pod potahy a hezky zachovalý.
- HOTOVO - Tohle všechno je potřeba stihnout do 15.4. kdy končí technická... bude sranda *1*
- HOTOVO - Nefunkční druhý stupeň karburátoru (ani se nehne), takže zkusit nějak rozhýbat.
- Letos asi do prvního sněhu bude sloužit jako druhý spotřebák, pak se uvidí.
Dlouhodobější plány:
- Motor nijak zázračně netáhne a údajně snad bere olej, ale volnoběh má docela hezký.... Takže pořádně seřídit a pak sledovat spotřebu oleje. Pokud bude potřeba, bude generálka - dílů je dost.
HOTOVO: vyměněné rozvody, jiný rozdělovač, karburátor má srovnanou přírubu i víko.
- Přední maska by měla být s tvarovými světly - sehnat, vyměnit.
- HOTOVO - Někudy lehce teče ke spolujezdci pod nohy, bude třeba řešit.
Zjištěn zdroj vody - teče z topení, takže bude nutná výměna hadic a možná radiátoru - Vyřešno výměnou kohotou a těsnění
- Čelní sklo má malý ťukanec a je dost poškrábané - časem vyměnit.
- Lak je kapitola sama pro sebe, má dost hnusných oprav. Krátkodobě poslouží, dlouhodobě bude nutný celolak.
- No a postupně to zušlechtit... když je to Grand de Luxe Super :)
- 22.11.2014 - Naposledy dotankováno, společný nájezd kilometrů zaokrouhlen na 10 tisíc, domontovaný Gardí sedačky i dozadu abych měl původní sadu komplet schovanou, vykydanej kufr a vůbec celý auto od všech těch "nezbytností" co jsem tam vozil.... a předáno novému majiteli. Snad mu bude sloužit stejně věrně jako mě.
- 10.8.2014 - Po strašlivě dlouhé době byl čas něco udělat na autech, takže dneska GLSa dostala výměnu oleje včetně filtru ZTS Třemošnice, přetěsněné boční víčko a novou AC pumpu. Tak snad bude dál věrně sloužit a hlavně už nebudu muset pokaždý čerpat páčkou jak blbec...
- 20.4.2014 - Při přezouvání byl stav manžety pravého kuláku shledán neúnosným, dnes výměna.
- 14.4.2014 - Nic moc se neděje, celou zimu spolehlivě sloužila :) Dnes přezuto ze zimních na "celoroční" Debica Navigator.
--- 2014 ---
- 13.11.2013 - Přezuto na zimáky, vytažená z hangáru a vrací se do aktivní služby :)
- 8.11.2013 - Hotová i levá strana, teď už to jen musí zaschnout.
- 1.11.2013 - Dokončeno ošetření spodku na pravé straně.
- 30.10.2013 - Zpátky vrácená přihrádka na tunel (s manžetama to byl boj), čistí a ošetřuje se dál, pravý podběh skoro hotov.
- 27.10.2013 - Začínají přípravy na zimu, vyčištění a ošetření levého zadního podběhu a navazující půlky prahu... jde to pomalu :/ A taky se na svoje místo vrátila GL polička.
- 13-14.9.2013 - Jičínské eRekce 2013, máme za sebou první sraz, najeto skoro 400km a seznam výhrad k autu se zase o něco ztenčil, věcí co mě štvou rychle ubývá - do zimního spánku to možná stihnu vyřešit :)
- 12.9.2013 - Výměna hlavního spojkového válce za nový Fragokov, výměna brzdovky ve spojkovém a předním brzdovém okruhu (zadek už se nestihl). Tak snad ty eRekce zvládeme.
- 10.9.2013 - Topení už sice neteče, zato hlavní spojkovej válec ano... kurva!
- 8.9.2013 - Rozborka topení, výměna kohoutu, kuželového těsnění, přívodní a odvzdušňovací hadice a odvodního kolínka, průplach radiátoru, vyčištění tělěsa, přimazání motorku. Nová spojovací hadička u vodní pumpy. Rovnou nový Fridex, když už to bylo vypuštěné - nikde snad nic neteče... ufff. Opět díky Bukajovi za pomoc.
- 7.7.2013 - Seřízení ventilových vůli, přetěsněné ventilové víko, nové svíčky NGK BP6HS.
- 15.6.2013 - Z plánované výměny topení nakonec sešlo, místo toho proběhla neplánovaná oprava brzdy v pravém zadním kole - zarezlo prasátko a kolo přibržďovalo, buben byl hezky fialový... Vyčištěno, nové prase, odvzdušněno, už to běhá parádně.
- 8.5.2013 - Výměna rozvodů a rozdělovače, lehká dekarbonizace vnitřku motoru, vyčištění prsíček rozvodů a vany z venku - thx Bukaj za pomoc ;)
- 14.4.2013 - Výměna termostatu za nový Wahler, o 180 stupňů otočený plech pod karbem (konečně nic neblokuje druhý stupeň) a karburátor zpátky. Jízdní projev pořád praktick totožný jako předtím...
- 13.4.2013 - Shodil jsem karburátor, srovnal jsem přírubu a v rámci možností i víko.
- 12.4.2013 - STK na dva roky, auto může konečně začít pořádně sloužit.
- 2.4.2013 - Po urputném boji pořádně promazané svisláky, řízení už se hýbe zlehka. Když už byly shozený kola, tak jsem zkontroloval destičky, kotouče a pohyblivost pístků brzdičů - vše OK. Auto zpátky do garáže a do technické asi bude odpočívat.
- 1.4.2013 - Výměna posilovače za funkční kus a taky vzduchového filtru, už to přede o poznání hezčeji, první pořádná testovací projížďka - jak jinak než pro pivo ;) Výfuk bublá hezky, brzdy brzdí, motor jede hezky na to že ho táhne jen první stupeň karbu... Začínám z toho auta mít čím dál lepší pocit.
- 31.3.2013 - Po urputném boji namontován nový výfuk Ronelt, hladina hluku šla dolu dost výrazně. Pěkně jsem u toho promrznul (sněžilo a sněžilo), tak pokud to ustojím ve zdraví tak se zítra pustím do toho posilovače.
- 30.3.2013 - Auto vytažené z garáže, nahozené propagandistické rámečky SPZ a nové značky, projížďka asi 30km.
- 27.3.2013 - Pojistka sjednaná, takže výlet na registr vozidel, trochu úsměvů a nakonec auto přepsané prakticky bez čekání i když tam čekalo asi 170 lidí (dle internetu) - a jako bonus navrch zapsaný liťáky a alternativní rozměry pneu. Je moje *1*
- 6.3.2013 - Zmíněná osoba mi volá, že je vše připraveno, auto v odhlášce na mě.
- 5.3.2013 - Výlet Praha -> České Budějovice -> Borovany, vyzvednutí auta v garáži předchozí majitelky, v ČB přezutí přední nápravy na legální rozměr kol, evidenčka, auto zase zpátky do garáže, předat doklady osobě oplývající ZTP a zpátky do Prahy.
Model: Škoda 120GLS
Rok výroby: 1984
Barva: To samé co moje 120L: továrna tvrdí, že tabáková - najdou se i jedinci, kteří volí jiná přirovnání ;)
Auto jsem zahlédl na jaře roku 2012 v Českých Budějovicích na ulici a vzhledem k lehké úchylce na tuhle barvu nechal lístek za stěračem. Následně když jsem byl asi dva měsíce poté na dovolené v Norsku, tak mi volala majitelka... No, trvalo to dlouho, ale nakonec jsme se tuším v září sešli, auto jsem prohlédl, projel, nafotil, strašně dlouho váhal a nakonec řekl "ne" a nabídnul ho tady na virtu. Pár lidí projevilo vlažný zájem, nikdo ho ale nakonec nevzal a když nám teď ruší triky se ZTP, tak jsem ho prostě musel vzít já.... šťastná sedmička v mojí stáji.
Stav je patrný z fotek, má svoje mouchy, ale co... líbila se mi. Kastle velice solidní, s lakem je to horší. Nápravy dobré, řízení horší. Převodovka bez výhrad. Motor je velká neznámá. Interiér pěkný.
Stav po koupi a krátkodobé plány:
- HOTOVO - Řízení je tuhé, volant se nevrací - takže pořádná dávka vazelíny do svisláků je nutnost a pak se uvidí.
- HOTOVO - Výfuk je shnilý a děravý, takže dostane nový "hasičák" od Roneltu.
- HOTOVO - Posilovač neposiluje - zato já musím posilovat nohu při brždění, což je nežádoucí - vyměnit.
- HOTOVO - Interiér chce trochu vykydat (byl to spotřebák) - ale jinak je pod potahy a hezky zachovalý.
- HOTOVO - Tohle všechno je potřeba stihnout do 15.4. kdy končí technická... bude sranda *1*
- HOTOVO - Nefunkční druhý stupeň karburátoru (ani se nehne), takže zkusit nějak rozhýbat.
- Letos asi do prvního sněhu bude sloužit jako druhý spotřebák, pak se uvidí.
Dlouhodobější plány:
- Motor nijak zázračně netáhne a údajně snad bere olej, ale volnoběh má docela hezký.... Takže pořádně seřídit a pak sledovat spotřebu oleje. Pokud bude potřeba, bude generálka - dílů je dost.
HOTOVO: vyměněné rozvody, jiný rozdělovač, karburátor má srovnanou přírubu i víko.
- Přední maska by měla být s tvarovými světly - sehnat, vyměnit.
- HOTOVO - Někudy lehce teče ke spolujezdci pod nohy, bude třeba řešit.
Zjištěn zdroj vody - teče z topení, takže bude nutná výměna hadic a možná radiátoru - Vyřešno výměnou kohotou a těsnění
- Čelní sklo má malý ťukanec a je dost poškrábané - časem vyměnit.
- Lak je kapitola sama pro sebe, má dost hnusných oprav. Krátkodobě poslouží, dlouhodobě bude nutný celolak.
- No a postupně to zušlechtit... když je to Grand de Luxe Super :)
Dragon / 120GLS "Bobík" - PRODÁNO - komentáře:
21:49:46
04.03.2016
04.03.2016
dragon_cb_cz
Tak se mi doneslo, že Bobík to má po dnešku za sebou
17:06:49
23.11.2014
23.11.2014
dragon_cb_cz
-> Mikes_120L: Stala se doslova a do písmene přebytečnou. A jde do dobrých rukou, ke kamarádovi, tak mi ani nezmizí z radaru... Jako jsem z toho trochu špatnej, ale aby jen stála na dešti... to nemá smysl.
15:54:06
23.11.2014
23.11.2014
Mikes_120L
Ty jo, proč jsi ji prodal??
21:11:45
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Njn já jsem nikdy plynifku neměl, takže o tom hovno vím a tudíž bych se do montáže svépomocí asi nepouštěl.
21:02:40
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Jo to já ten plyn koupil za litr i s autem a namontoval si ho sám Takže náklady nulové a jezdím :)
20:09:10
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Njn tak plynifka... já o plynu taky přemýšlel, když ho Zeke nabízel za rozumné peníze (cca 2500 nebo kolik), jenže sám si na montáž netroufnu a kdybych to měl někomu zaplatit, tak už se to nijak zásadně nevyplatí - bůhví jak dlouho to ještě bude spotřebka, přeci jen už je vyhlídnutý nástupce
18:22:00
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Máš pravdu zátěž to je řádná.. Když stojím na rovném tak mám zadek cca 2cm od dorazů
16:53:48
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Ono taky pořád taháš tu plynovou bombu, to taky něco váží... já jezdím relativně "na lehko", krom povinný výbavy akorát trochu nářadí, pumpička, pár drobných dílů a dětská sedačka...
16:51:15
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Rozvody nové nemám, ale slyšet ještě nejsou a svíčky mám obyčejný brisky ale před 5000km nový.. No o oleji a vodě taky radši nemluvím
16:27:30
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Divný, já mám vše origo, tzn 120LS, karbec SEDR 2933, akorát rozdělovač je teda 105kovej (protože původní byl v prdeli a novej se mi tam dávat nechtělo)... nový svíčky (NGK), rozvody a tím to hasne.
Jo ještě bych teda měl započítat docela značnou spotřebu oleje
Jo ještě bych teda měl započítat docela značnou spotřebu oleje
16:21:11
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Teď favo 135 bez úprav, karbec sedr 3222, zapalko favorit , převodovka 5q 4,22 :) Však co nějak už to doklepu než bude nový spotřebák.. A pak proběhne stejně přestavba
16:11:15
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Njn asi něco děláš špatně Co tam teď máš za motor, karburátor atd?
16:08:16
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: No momentálně máme stejný dojíždím zimáky..
15:55:17
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
-> Kocvin: Tjn ale jaký kola máš ty a jaký já
15:51:29
27.04.2014
27.04.2014
Kocvin
-> dragon_cb_cz: Tak to je hodně parádní spotřeba :) Já svou nestlačím s lehkou nohou ani na 8 a půl Na plyn dokonce o litr víc..
15:48:02
27.04.2014
27.04.2014
dragon_cb_cz
Tak dneska menší počítání - dlouhodobější spotřeba (od začátku roku) 7.24 litru na 100km, od přezutí kol (ale tam je to zatížený velkou chybou) dokonce 6.56 litr na 100km... na to, že většinu času crcá po Praze a že jí ve snaze rozdejchat motor dávám docela čočku to je myslím fajn
12:37:48
06.02.2014
06.02.2014
dragon_cb_cz
-> David.: Jj, mám kdyžtak funglovku, ale zatím jsem to neřešil, na spotřební ježdění netřeba, ještě se s tím jebat a riskovat že mi praskne štít....
12:32:24
06.02.2014
06.02.2014
David.
-> dragon_cb_cz 06.02.14 12:30:21: tak to jo, přišlo mi to právě divný, ale vidím teď už že zbytek přístrojovky má antireflexní skla takže tacho není původní
12:30:21
06.02.2014
06.02.2014
dragon_cb_cz
-> David.: Jo jo, ale původní jsem našel v kufru... nejspíš odešlo právě to denní počítadlo, tak tam vrzli co jim přišlo pod ruku...
12:27:54
06.02.2014
06.02.2014
David.
-> dragon_cb_cz: ty máš v GLSu tachometr bez denního počítadla?