skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Updates:
- 29.10.2013 Technická na další dva roky, ale jelikož stav kastle se čím dál tím víc ukazuje jako neslučitelný s provozem (pokud jí nechci úplně odepsat) a na autě se objevují další "náhodné" problémy (např. v den kdy prošla STK jí po cestě do Prahy odešly brzdy a dojížděl jsem na ručku), tak nejspíš přijde odstavit a začne rozborka.
- 5-6.7.2013 Pohofest 2013, další maximálně vydařená akce.
- 4.7.2013 Převrtaný Karsit namontován, nazutý nový papuče, nasazený nový volant - snad je vše na Pohofest ready.
- 3.7.2013 Bukajovo zkušené oko a ucho identifikovalo drnčení na volnoběh jako výfuk prasklý pod přírubou a taky že ano. Ráno před cestou do práce jsem ho shodil, dojel do Tyll-a omlátit jim ho o hlavu, nakoupil nějaké potřebné montážní drobnosti a zítra tam snad půjde nový Karsit.
- 30.6.2013 A zase frčí do Prahy, otestovali jsme novou dálnici Veselí-Tábor, cesta ČB->Kolovraty za hodinku a půl s přehledem :) Následně výměna kotoučů a destiček v servisní stanici Černíky, odjížděl jsem ve 4 ráno - ty divnodesky byly o milimetr tlustší než originál - svině. Z místních zásob zapůjčena sada Osinků a už to brzdí jak má a jen když má.
- 29.6.2013 Znovu pořádná koupel a tentokrát i pořádná očista vnitřku vysavačem, už to skoro vypadá jako auto. Trochu přeleštěná zadní světla, taky už to vypadá líp.
- 7.6.2013 A zpátky do ČB, vezl jsem sestru která pořád měla obavy, jestli nám to tak starým autem nebude trvat moc dlouho, tak jsem trochu provětral SEDR a dvakrát se tachometr podíval i na značku 180 km/h... Ten motor je prostě paráda.
- 3.6.2013 Povoďnová cesta z ČB do Prahy (musel jsem na zkoušku a spotřebák mi zabavila žena), dotažení svisláku do značné míry eliminovalo kopání brzd.
=== 2012 ===
- 30.9.2012 Konečně (alespoň na hrubo) umytá, po roce už bylo na čase - docela prokoukla.
- 27.7. - 29.7.2012 Vyměněné rádio za prakticky totožné ale funkční - hrajem! Následně 400 km s kamarády na rozlučku se svobodou do Orlických hor a zpět, auto slouží jak má ;)
- 31.3. - 1.4.2012 eRkařský 6. Zimní Slet, technika pracovala super.
- 27.1.2012 Zimní projíždka na chalupu a střídání stráží ve stodole se starší sestřičkou, která musí na STK.
=== 2011 ===
- 7.12.2011 Konečně přihlášeno, máme novou SPZ :)
- 7.11.2011 Nasazený karburátor po seřízení a opravě u Kratochvíla, technická na další dva roky a přesun zpátky do Prahy.
- 28.10.2011 Přesun Praha -> České Budějovice, přezuto na správný rozměr pneu (165/80 R13) na neshnilých discích, takže už to nekope ve vyšších rychlostech :).
- 9.10.2011 Odjeto cca 250km (výlet Praha -> Žatec -> Praha), takže další poznatky. Obroušené prahy (na pár místech to holt je skrz) a další kritická místa, natřeno rezistinem, vybroušené puchýřky na dvěřích atd - zatřeno základovkou.
- 7.10.2011 Uzavřená pojistka, takže konečně příležitost se alespoň trochu projet (pro pivo do Billy ;) a ozkoušet auto - udpatovány informace o stavu níže.
- 6.10.2011 Díky pomoci místního automechanika vyměněn výfuk, auto už je pojízdne bez zvukového terorismu.
- 3.10.2011 Tak dneska mi předchozí majitel před barákem složil z plaťáku tohle auto :)
Základní info:
- Model: Škoda 136GL
- Rok výroby: 1990, expedice z Kvasin 10.1.1990, zakoupena 16.1.1990 v AZNP Mariánské Lázně.
- Barva: 1305 - šedomodrá tmavá
Stav
- Stav tachometru: 91057 km
- Kastle vypadá hnusně, ale je hlavně zaprášená a "opršená", potřebuje především umejt a trochu leštěnky a myslím, že bude vypadat celkem k světu. Tedy až na ty opravy na dveřích základovkou :)
- Prahy a některá další místa vypadaly ohnile (antikorozní nátěr zničil původní lak pod ním a celé se to slouplo), po obroušení to nebylo až tak zlé, ale na pár místech šla špachtle skrz == výhledově výměna prahů a asi i zadních lemů - ale ty jsou ještě celkem OK.
- Zespodu bylo auto zjevně opakovaně nastříkané nějakou antikorozní sračkou (Konkor 500 nebo něco podobného), vypadá velmi zdravě, pokud pod tou vrstvou není nějaké hodně ošklivé překvapení, tak by to mělo být OK.
- Vršky předních blatníků klasika - výhledově bude potřeba trochu opravit vršky podběhů a blatníky asi nové.
- Interiér - původní, nepoškozený, jedna sedačka trochu špinavá, ale snad půjde vyčistit. Nefunkční pás řidiče opraven - díky Davide!
- Motor - zdá se že táhne slušně, speciálně nad 4000 otáček vyloženě letí.
- Karburátor - Seřízen a opraven u Kratochvíla (výměna osky a klapky na prvním stupní, srovnání příruby a pod., prostě klasika), dostal správné víko (SEDR 3223), už to drží volnoběh, ale trochu vysoko (až vyměním vzduchový filtr tak to nechám doseřídit).
- Převodovka - žádné pazvuky, občas jde kvalt trochu hůř - táhlo už asi není 100%.
- Nápravy - zdají se OK, i při 120km/h se auto nijak nechvěje.Tlumiče možná už nebudou nejlepší, přijde mi trochu hopsavé. Ale nic akutního.
- Řízení - nemám výhrad, jde lehce a přesně.
- Brzdy - kopaly, ale vypadá to, že už si sedly (nejspíš orezlé kotouče od delšího stání). Trochu táhnou k pravé straně - v levém brzdiči je nepohyblivý jeden pístek.
- Celkově je v prakticky původním stavu, trošičku zanedbaná (poslední rok či dva), ale bez kutilských zásahů.
Plány:
- Umýt, naleštit, navoskovat - ale po posledních opravách už to leštění asi moc nepomůže :)
- HOTOVO - Jiná kola - momentálně zimáky na strašlivě orezlých discích, nevyvážené, navíc špatný rozměr pneu takže tachometr ukazuje krutě blbě.
- HOTOVO - Nechat seřídit motor (karburátor).
- Užívat si osmikanál :)
- 29.10.2013 Technická na další dva roky, ale jelikož stav kastle se čím dál tím víc ukazuje jako neslučitelný s provozem (pokud jí nechci úplně odepsat) a na autě se objevují další "náhodné" problémy (např. v den kdy prošla STK jí po cestě do Prahy odešly brzdy a dojížděl jsem na ručku), tak nejspíš přijde odstavit a začne rozborka.
- 5-6.7.2013 Pohofest 2013, další maximálně vydařená akce.
- 4.7.2013 Převrtaný Karsit namontován, nazutý nový papuče, nasazený nový volant - snad je vše na Pohofest ready.
- 3.7.2013 Bukajovo zkušené oko a ucho identifikovalo drnčení na volnoběh jako výfuk prasklý pod přírubou a taky že ano. Ráno před cestou do práce jsem ho shodil, dojel do Tyll-a omlátit jim ho o hlavu, nakoupil nějaké potřebné montážní drobnosti a zítra tam snad půjde nový Karsit.
- 30.6.2013 A zase frčí do Prahy, otestovali jsme novou dálnici Veselí-Tábor, cesta ČB->Kolovraty za hodinku a půl s přehledem :) Následně výměna kotoučů a destiček v servisní stanici Černíky, odjížděl jsem ve 4 ráno - ty divnodesky byly o milimetr tlustší než originál - svině. Z místních zásob zapůjčena sada Osinků a už to brzdí jak má a jen když má.
- 29.6.2013 Znovu pořádná koupel a tentokrát i pořádná očista vnitřku vysavačem, už to skoro vypadá jako auto. Trochu přeleštěná zadní světla, taky už to vypadá líp.
- 7.6.2013 A zpátky do ČB, vezl jsem sestru která pořád měla obavy, jestli nám to tak starým autem nebude trvat moc dlouho, tak jsem trochu provětral SEDR a dvakrát se tachometr podíval i na značku 180 km/h... Ten motor je prostě paráda.
- 3.6.2013 Povoďnová cesta z ČB do Prahy (musel jsem na zkoušku a spotřebák mi zabavila žena), dotažení svisláku do značné míry eliminovalo kopání brzd.
=== 2012 ===
- 30.9.2012 Konečně (alespoň na hrubo) umytá, po roce už bylo na čase - docela prokoukla.
- 27.7. - 29.7.2012 Vyměněné rádio za prakticky totožné ale funkční - hrajem! Následně 400 km s kamarády na rozlučku se svobodou do Orlických hor a zpět, auto slouží jak má ;)
- 31.3. - 1.4.2012 eRkařský 6. Zimní Slet, technika pracovala super.
- 27.1.2012 Zimní projíždka na chalupu a střídání stráží ve stodole se starší sestřičkou, která musí na STK.
=== 2011 ===
- 7.12.2011 Konečně přihlášeno, máme novou SPZ :)
- 7.11.2011 Nasazený karburátor po seřízení a opravě u Kratochvíla, technická na další dva roky a přesun zpátky do Prahy.
- 28.10.2011 Přesun Praha -> České Budějovice, přezuto na správný rozměr pneu (165/80 R13) na neshnilých discích, takže už to nekope ve vyšších rychlostech :).
- 9.10.2011 Odjeto cca 250km (výlet Praha -> Žatec -> Praha), takže další poznatky. Obroušené prahy (na pár místech to holt je skrz) a další kritická místa, natřeno rezistinem, vybroušené puchýřky na dvěřích atd - zatřeno základovkou.
- 7.10.2011 Uzavřená pojistka, takže konečně příležitost se alespoň trochu projet (pro pivo do Billy ;) a ozkoušet auto - udpatovány informace o stavu níže.
- 6.10.2011 Díky pomoci místního automechanika vyměněn výfuk, auto už je pojízdne bez zvukového terorismu.
- 3.10.2011 Tak dneska mi předchozí majitel před barákem složil z plaťáku tohle auto :)
Základní info:
- Model: Škoda 136GL
- Rok výroby: 1990, expedice z Kvasin 10.1.1990, zakoupena 16.1.1990 v AZNP Mariánské Lázně.
- Barva: 1305 - šedomodrá tmavá
Stav
- Stav tachometru: 91057 km
- Kastle vypadá hnusně, ale je hlavně zaprášená a "opršená", potřebuje především umejt a trochu leštěnky a myslím, že bude vypadat celkem k světu. Tedy až na ty opravy na dveřích základovkou :)
- Prahy a některá další místa vypadaly ohnile (antikorozní nátěr zničil původní lak pod ním a celé se to slouplo), po obroušení to nebylo až tak zlé, ale na pár místech šla špachtle skrz == výhledově výměna prahů a asi i zadních lemů - ale ty jsou ještě celkem OK.
- Zespodu bylo auto zjevně opakovaně nastříkané nějakou antikorozní sračkou (Konkor 500 nebo něco podobného), vypadá velmi zdravě, pokud pod tou vrstvou není nějaké hodně ošklivé překvapení, tak by to mělo být OK.
- Vršky předních blatníků klasika - výhledově bude potřeba trochu opravit vršky podběhů a blatníky asi nové.
- Interiér - původní, nepoškozený, jedna sedačka trochu špinavá, ale snad půjde vyčistit. Nefunkční pás řidiče opraven - díky Davide!
- Motor - zdá se že táhne slušně, speciálně nad 4000 otáček vyloženě letí.
- Karburátor - Seřízen a opraven u Kratochvíla (výměna osky a klapky na prvním stupní, srovnání příruby a pod., prostě klasika), dostal správné víko (SEDR 3223), už to drží volnoběh, ale trochu vysoko (až vyměním vzduchový filtr tak to nechám doseřídit).
- Převodovka - žádné pazvuky, občas jde kvalt trochu hůř - táhlo už asi není 100%.
- Nápravy - zdají se OK, i při 120km/h se auto nijak nechvěje.Tlumiče možná už nebudou nejlepší, přijde mi trochu hopsavé. Ale nic akutního.
- Řízení - nemám výhrad, jde lehce a přesně.
- Brzdy - kopaly, ale vypadá to, že už si sedly (nejspíš orezlé kotouče od delšího stání). Trochu táhnou k pravé straně - v levém brzdiči je nepohyblivý jeden pístek.
- Celkově je v prakticky původním stavu, trošičku zanedbaná (poslední rok či dva), ale bez kutilských zásahů.
Plány:
- Umýt, naleštit, navoskovat - ale po posledních opravách už to leštění asi moc nepomůže :)
- HOTOVO - Jiná kola - momentálně zimáky na strašlivě orezlých discích, nevyvážené, navíc špatný rozměr pneu takže tachometr ukazuje krutě blbě.
- HOTOVO - Nechat seřídit motor (karburátor).
- Užívat si osmikanál :)
Dragon / 136GL - komentáře:
20:32:05
04.08.2013
04.08.2013
škoda caddy
-> castrol: 200 ale v roce 1999 když jsem s ní jel z autosalonu :D
14:07:41
04.08.2013
04.08.2013
dragon_cb_cz
-> kraska98: Těch 170km/h je v sérii spíš utopie bych řekl, motor je myslím seřízený docela dobře a jestli bych to na rovině bez větru v zádech na GPSkových 170km/h dostal si rozhodně jistý nejsem.
10:10:44
04.08.2013
04.08.2013
castrol
-> škoda caddy: 200 tachometrovych a naozaj ?
00:15:13
04.08.2013
04.08.2013
kraska98
-> Robert 106: -Ano,máš pravdu,to by tam fakt měl 6tku Ale dobře udržovana 136 ti dá i 170km/h
23:58:13
03.08.2013
03.08.2013
škoda caddy
-> Robert 106 03.08.13 23:23:44: jo já taky jednou na D1 rozjel z kopce feldu na 200
23:28:46
03.08.2013
03.08.2013
dragon_cb_cz
-> Robert 106: Samozřejmě, že kecá Reál je někde lehce přes 155km/h... ale umí to i na rovince a bez rozrážeče
23:23:44
03.08.2013
03.08.2013
Robert 106
K té fotce tachometru taky sem takové fotil nicméně jaksi rychlost a otáčky si odporují leda že bys tam měl 6ku.
Každopádně věřím, že si jel rychle jednou na D1 sem se z kopce ku Praze chytnul za BMW co mi rozráželo vzduch a rozjel svoji š 120 tak rychle, že mi z toho nebylo až dobře.
Každopádně věřím, že si jel rychle jednou na D1 sem se z kopce ku Praze chytnul za BMW co mi rozráželo vzduch a rozjel svoji š 120 tak rychle, že mi z toho nebylo až dobře.
14:40:04
05.10.2012
05.10.2012
dragon_cb_cz
-> Domajz2: Jj, mě u 136 taky jde spíš o zastavení koroze a funkčnost techniky než o vzhled, i když ve výsledku bych taky rád tomu vzhledu taky trochu pomohl...
09:03:24
01.10.2012
01.10.2012
Domajz2
-> dragon_cb_cz: Mě taky čeká plechařina na mojí 136ce. Sice jeden kolega do mě pořád hučí, že by bylo lepší sehnat zachovalou káru a přeházet to na ni, ale do toho se mi moc nechce. Není to zas tak smrtelné - jen prahy a blatníky. Tento rok nechám vyvařit formana, příští Favorita a přespříští snad přijde na řadu 136ka. Taky ji mám takovou trošku použitou a jako spotřebáka, ale s mírou jsem ji v srpnu používal a nemůžu si stěžovat. Ale mě spíš bere takový ten "used style" než dokonalá leštěnka...
22:50:10
30.09.2012
30.09.2012
dragon_cb_cz
-> Domajz2: Díky, zatím je to tak trochu popelka, ale jako příležitostný spotřebák funguje skvěle. Ty kola jsou znouzectnost - jsou to celoročáky, takže policajti nemůžou v zimě prudit a "byly po ruce". Časem dostane buď knoflíky nebo meteory. Úsilí a peníze se teď soustředí na 120ku, pak asi dojde na klepmířinu na téhle...
22:41:09
30.09.2012
30.09.2012
Domajz2
TAky asi dám na svou 136 GL, ty černé středové pokličky a nebudu tam dávat ty originální celoplošné. Nelíbí se mi. Jinak pěkná
09:31:11
05.04.2012
05.04.2012
oppik
-> Vít Heřman: jo koukal jsem ted na foto toho výfuku jak to máš provrtaný mazec :-)) 136GL se skoro vůbec nevidí.pěkný kousek
12:42:09
24.01.2012
24.01.2012
dragon_cb_cz
-> Brabi1987: To by bylo super! Máš SZ ;)
00:55:24
26.12.2011
26.12.2011
Brabi1987
-> Vít Heřman: můžu ti věnovat přední nápis,dokumentaci k autorádiu,a knížku o údržbě :-) a určitě ještě něco 136 GL
23:03:28
07.10.2011
07.10.2011
dragon_cb_cz
-> Nepér: Tak rádio má v prdeli lazení - takže moc nehraje :)
22:34:01
04.10.2011
04.10.2011
dragon_cb_cz
-> oppik: Ještě tu nejni Rapid. Tohle je úplně "nový", teprve včera mi ho přivezl na plaťáku (dneska jsem málem zešílel při pokusu vyměnit výfuk).
-> Nepér: Shodou okolností stejný jako v mojí Š110. Nevím jak tady (ještě jsem nezkoušel), ale ve stodesítce hraje dobře :)
-> Nepér: Shodou okolností stejný jako v mojí Š110. Nevím jak tady (ještě jsem nezkoušel), ale ve stodesítce hraje dobře :)
10:15:18
04.10.2011
04.10.2011
Nepér
Dobrý rádio.
10:10:35
04.10.2011
04.10.2011
oppik
tak tohle už je 5 auto co máš kam to všechno dáváš?
21:09:32
03.10.2011
03.10.2011
Shatter
parádička
20:44:31
03.10.2011
03.10.2011
j_j