skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Jedná se model 105l, rok výroby červen 1986.
Auto jsem zdědil v roce 2006, mělo najeto cca 88 000 km. Již od patnácti jsem se na něm s dědou učil jezdit (v létě o prázdninách).
Do roku 2009 jsem ho používal na běžné ježdění a moc jsem se v něm nechtěl vrtat, jen jezdit a jezdit. Potom jsem na rok odjel studovat ven a auto bylo zaparkované. Po mém návratu jsem nějak přehodnotil priority a od té doby ho mám víc na vrtání než na ježdění. Aktuálně má najeto cca 110 000 km. Vize je následující: Zachovat v originálním stavu tento skvělý vůz pro další generace, které si nebudou umět pod pojmem karburátor nic představit :-).
červenec 2010 - listopad 2010:
- první fáze zkulturnění, nové přední blatníky, přední čelo, ošetření podvozku, revize a výměna opotřebených dílů obou náprav
- v této fázi bylo uděláno spousta chyb a nedokonalostí, ale posunulo mě to dál a navíc, chybama se člověk učí :-)
červenec 2011 - srpen 2011:
- STK, nová kola, už mě štvaly chrasticí poklice a chtěl jsem podobně vypadající liťáky
červenec 2013:
- Auto více než rok stálo, chytlo bez problémů, ale nešlo řadit s běžícím motorem. A tak to začalo.
- Plán je opravit závadu a při tom zkulturnit a přetěsnit převodovku a trochu zkrášlit motorový prostor, když tam teď nepřekáží motor :-)
srpen 2013:
- Zkulturněná a přetěsněná převodovka zpět na místě.
- Opravená spojka po řádném odvzdušnění funguje jako ještě nikdy před tím.
- Namontován nový karburátor, konečně chytá bez plynu teplá i studená, radost jí startovat :-)
- Osazena dvoudílná maska, konečně vypadá podle mých představ.
- V rámci čištění okapu mezi kufrem a kabinou rozborka a údržba mechanismu stěračů.
Auto jsem zdědil v roce 2006, mělo najeto cca 88 000 km. Již od patnácti jsem se na něm s dědou učil jezdit (v létě o prázdninách).
Do roku 2009 jsem ho používal na běžné ježdění a moc jsem se v něm nechtěl vrtat, jen jezdit a jezdit. Potom jsem na rok odjel studovat ven a auto bylo zaparkované. Po mém návratu jsem nějak přehodnotil priority a od té doby ho mám víc na vrtání než na ježdění. Aktuálně má najeto cca 110 000 km. Vize je následující: Zachovat v originálním stavu tento skvělý vůz pro další generace, které si nebudou umět pod pojmem karburátor nic představit :-).
červenec 2010 - listopad 2010:
- první fáze zkulturnění, nové přední blatníky, přední čelo, ošetření podvozku, revize a výměna opotřebených dílů obou náprav
- v této fázi bylo uděláno spousta chyb a nedokonalostí, ale posunulo mě to dál a navíc, chybama se člověk učí :-)
červenec 2011 - srpen 2011:
- STK, nová kola, už mě štvaly chrasticí poklice a chtěl jsem podobně vypadající liťáky
červenec 2013:
- Auto více než rok stálo, chytlo bez problémů, ale nešlo řadit s běžícím motorem. A tak to začalo.
- Plán je opravit závadu a při tom zkulturnit a přetěsnit převodovku a trochu zkrášlit motorový prostor, když tam teď nepřekáží motor :-)
srpen 2013:
- Zkulturněná a přetěsněná převodovka zpět na místě.
- Opravená spojka po řádném odvzdušnění funguje jako ještě nikdy před tím.
- Namontován nový karburátor, konečně chytá bez plynu teplá i studená, radost jí startovat :-)
- Osazena dvoudílná maska, konečně vypadá podle mých představ.
- V rámci čištění okapu mezi kufrem a kabinou rozborka a údržba mechanismu stěračů.
Tomova škoda 105L - komentáře:
13:58:14
15.08.2013
15.08.2013
TOM105L
Při posledním pohybu pod autem jsem zjistil, že celý podvozek byl nasříkán červenou barvou a to tak, že to postříkalo kde co. Stejná barva, jakou má moje plechová olejová vana. Ten nástřik určitě děda nedělal někdy později. No a ty světlomety jsou zespoda taky od této barvy postříkané, takže tam jsou od nova. Strejda zavzpomínal a nepotvrdil teorii o samodomo výměně světel, na škodovce už se na nic nesmělo šáhnout, to bylo prej fáro proti trabantu, který byl věčně v garáži opravovaný Takže tak s mými světly. Navíc s touhle dvoudílnou maskou je to krása, kdo vymyslel tu jednodílnou, co tam ani pořádně neseděla, se chtěl pomstít škodovkám asi.
13:29:56
15.08.2013
15.08.2013
kyfkař
já mám 105 podzim 88 a má ovál protože aznp montovali co jim přišlo pod ruku a nebo jsi to lidi předělali sami
13:27:00
15.08.2013
15.08.2013
Jarinko
-> kyfkař: A co bylo po nem? Favorit? nevim co ma -> TOM105L: v technicaku ale ja tam mam rok 1987 M II a o nicem novejsim nevim...
12:58:37
15.08.2013
15.08.2013
kyfkař
model 105l, rok výroby červen 1986.není poslední model !!
ty světla nemůžou bejt origo a jestli jo tak v aznp udělali chybu jako třeba že některý šáde mají lišti na prahách a některý ne
ty světla nemůžou bejt origo a jestli jo tak v aznp udělali chybu jako třeba že některý šáde mají lišti na prahách a některý ne
12:52:22
15.08.2013
15.08.2013
Jarinko
-> Vlado105L: Ovály su fuj... Je to posledný inovovaný model, nie avia :-)) tiez mam tvarove svetlomety od vyroby a nedam na nich dopustit...
19:16:08
05.09.2011
05.09.2011
Vlado105L
vcelku dobré, ale ako pravej 105-ke by nemali vpredu chýbať oválne svetlomety. S týmito je to ako 120-ka. Viď moje auto.
17:30:16
05.09.2011
05.09.2011
dakar.cz
pěkná 105,navíc nejhezčí barva :-p. Podobně vypadala ta moje. Ale přední světla jsem měl ty oválné. Jen tak dál,105tek jako leštěnek je málo.
14:04:45
05.09.2011
05.09.2011
skoda130Lred
pekna 105ka :) kiez by bola vacsina takych
...
...