xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

13:46:00
23.04.2007
xtuner
-> spyker: No byla to docela náhoda,ještě že jsem o tom srazíku mluvil3 Jinak díky za chválu a musim říct že to tvoje erko je taky moc pěkný a ty kola tomu podle mě moc sluší a příčnej výfuk taky paráda.Fotky ti pošlu asi je hodim na edisk a pošlu ti odkaz do sz.
13:41:44
23.04.2007
xtuner
-> CERHY: Jo jezdit by to mělo snad líp jak stopětka 1 a plánuju ho tam dát tak za mesíc až dva,podle toho co všechno se na něm bude dělat...
22:46:24
22.04.2007
spyker
heh tak se ti splnil sen a uskutečnil se srazík3 to byla náhoda 6 mohl by si mi poslat foto??

Jinak k tvému autu ... ve skutečnosti je to krása a ta muzika ... huh5
22:14:35
22.04.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Hm to se to bude jezdit co4 Kdy ho tam hodláš dávat??
20:30:18
22.04.2007
xtuner
-> FORM: Jo,je krásný jak z venku tak i vevnitř,je to asi tím že se o něj předchozí majitel staral1
20:23:27
22.04.2007
FORM - zlomená ojnice
Moc krásný motor 1
12:22:17
15.04.2007
xtuner
-> CERHY: víko už jsem prodal i s filtříkem tak už to neřešim,časem nechám nachromovat to původní...
17:14:27
14.04.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:no jo potřeboval sem ho abych s tím mohl jet v pondělí do mostu do školy na tu geometrii.

Potřelel si ten papír ňákym tmelem??Jinak ti to bude chcát zase4
12:18:16
14.04.2007
xtuner
-> CERHY: sis udělal výlet jo? 1
19:32:39
13.04.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:v Teplicích.1
12:26:25
13.04.2007
xtuner
-> CERHY: ok kde jsi ho sehnal?
21:39:51
12.04.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:tak ten filtřík už mi kupovat nemusíš,už ho mám koupenej a namontovanej1
20:55:41
31.03.2007
CERHY - zrušená registrace
No další výken by to možná i šlo.To už budu mět auto snad v takovém stavu aby se s ním dalo jezdit po silnici3 Hele skus změřit vnější a vnitřní průměr a uvidí se4
09:07:03
31.03.2007
xtuner
-> CERHY: po menších úpravách jo,měl jsem tam to stříbrný jak jsem kupoval na doksech a musel jsem tu gumu zevnitř trošku opižlat a pak to tam vlezlo,je to dělaný spíš na menší průměr ale jde to.Mno kdyby jsi měl náhodou cestu do Mostu o víkendu tak se zastav a můžeme to zkusit...
22:48:52
30.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:no hodilo by se to.A sedí to i na origynál výko???
11:50:17
30.03.2007
xtuner
-> CERHY: Jo jasný,taky jsem ho chtěl hlavně kvůli tomu libovému zvuku1 Jinak ten filtřík jsem kupoval v Teplicích za 120,- jestli chceš můžu ti ho tam taky koupit.
21:48:56
29.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:jo ještě dotaz,ten odfukovej filtr si sehnal v mostě nebo kde??Docela bych ho potřeboval4
21:46:56
29.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->xtuner:Startr už tam mám namontovanej z tý béžový.Mě na to nejvíc štve jak sem si ho natřel a teď je v pyli.Už začínam šetři na 1Kw-má krásnej svuk5 Však víš o čem mluvim1
20:42:39
24.03.2007
xtuner
-> CERHY: díky,taky si myslím
19:59:04
24.03.2007
CERHY - zrušená registrace
->Xtuner:S těma barevnejma světlama v zadu to vypadá o hodně líp něž s těma vyblitejma bílíma4
Extreme Tyres