xtuner / Š105-136GL xtuner / Š105-136GL

komentáře | popis | fotky | xtuner | 22.01.19 17:38 | 368x v oblíbených
Trocha historie:

Tento mladoboleslavský sedánek spatřil světlo světa 4.1.1987 a o dva měsíce později si ho koupil můj táta v mototechně v Libkovicích:)Auto je poměrně zachovalé,je to tím že nepoznalo nikdy zimu a taky že je to spíš jen takové víkendové vozidlo a přes zimu spinká v garáži.Takže jsem zdědil celkem zachovalé auto a to si upravuju k obrazu svému,tady je popis co jsem na autě již udělal:



Rok 2009-auto prošlo kompletní renovací, včetně nového laku!



Interiér:

původní palubka byla nahrazena naflockovanou palubkou GL, stejně tak i přístrojový štít s budíky a chromové obroučky,přídavné budíky původem z Audi 80- teplota oleje, tlak oleje a voltmetr, přední anatomické sedačky s trubkovým rámem JOM, tříbodové sportovní pásy Sparco, zadní sedačky nahradila šikmina potažená modrým kobercem, celá podlaha nově očalouněná modrým kobercem, klasický tříramenný volant rallye Škoda, nově očalouněné všechny sloupky bílou koženkou, v plánu jsou i výplně dveří a možná palubka a spoustu dalších drobných úprav..





Exteriér:

Původní úmysl je takový, aby se auto podobalo dobové Š 130LR, avšak v jednobarevné verzi. Možná časem doplněno bílými pruhy....

-Upravené zadní čelo-> vevařené mřížkovaní ze Škody 100

-LR vana s rychloupínacími nerezovými klipsnami

-Přední přídavné dálkové světla levnější varianty Wesem a na nich kryty Hella

-Odstraněna spodní prahová lišta

-Nový lak originál Škoda modř blankytná odst. 4185

-Alu orig. Škoda Apollo 5,5jx13 po renovaci s pneu 165/70 r13

-Alu Ats Classic 6jx13 v bílém komaxtitu s pneu 185/60 r13



Podvozek:

Je po kompletní renovaci obou náprav a skeletu.



Přední náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, ramena opískována a následně základ+ 2x světle modrý alkyton, vetšina dílů nových nebo zrepasovaných...

-pružiny od T#2, tlumiče nové prvovýroba ale sériové (v plánu jiné...)

-ramena vyztužená (uzavřený profil po celé délce) dále vyztužené řízení, uchycení tlumičů a ovařená nápravnice

-6mm podložky pro negativní odklony + upravené rohy nápravnice do rádiusů

-předělané dorazy

-tvrdé uložení ramen i řízení

-stabilizátor 20mm v tvdém uložení + 10mm podložky z duralu na mostě nápravy

-brzdy čtyřpístové ze Š.130+ vrtané kotouče Ferodo a celý okruh nový alá Š.130

-převrtané náboje na rozteč 4x100mm + přesoustružený středící kroužek na 57,1mm a odlehčené náboje zmenšením průměru



Zadní vlečná náprava:

-rozebrána do prvosoučástí, šikmé ramena opískované, navařené výztuhy dle dokumentace, nalisované nové sylentbloky, následně odrezovač, základ a alkyton

-podélná ramena nová a výztužená dle dokumentace, tvrdé sylentbloky ze speedpra

-nová ložiska, velké- zlatá střední cesta ZKL made in ČSSR a malé SKF, dálé nová gufera, matice a vše okolo :-)

-vnější náboje upravené pro kotoučovou brzdu- osazené, svrtané a vyříznuté závity M10x1

-kotouče Ferodo z přední nápravy Š.130, taktéž brzdové třmeny po kompletní renovaci

-ruční hydraulická brzda se samostatným okruhem

-poloosy rozebrány, vyčištěny, nová náplň a manžety následně povrchová úprava

-duralové podložky se změnou rozteče na 4x100



Převodovka 5q:

-sériové odstupňování a sp. 4,22

-rozpěrka pod pod kolečkem 3.stupně

-poskládaná od p. Sixty



Skelet ze spodu očištěn, drobně napadená místa ošetřena (nic vážného nebylo) a následný nátěr univerzální barvou namíchanou podle odstínu auta.



Motor:

-pvodem Š. Felicia 1,3MPi 40KW r.v. 2000. Celý komplet vyčištěn a přetěsněn. Povrchová uprava bloku je galvinol a následně stříbrný alkyton.

-přestavba na 781.136M tzn. jiné písty, hlava 50Kw z Bmm

-odlehčený setrvačník dle dokumentace o 1,5kg

-řemenice přesoustružena na klínový řemen

-nutné osazení kliky pro ložisko

-celý komplet, klika,setrvačník, spojka a řemenice, vyvážen v Motoreně

-fungl nová hlava, starší provedení s dvěma pružinami na ventilech, dále zvetšené sací i výfukové kanály a vyleštěny, upravené spalovací prostory a vyleštěny, snížena na KP 10.8-11:1

-odlehčené sací i výfukové ventily dle dokumentace a následně vyleštěny

-zakolíkované a slícované potrubí

-vačka přebrus na 278/270 Ing. Chovanec

-karburátor orig. Š.136 s natryskováním se teprve laboruje a v přípravě Weber 32/36 DGAV

-rozdělovač a zapalování klasický kontaktní upraveno Urbim

-elektrické palivové čerpadlo Facet Solid State 6046-0

-příčný plnoprůchozí nerezový výfuk

-palivo 98okt. a výše



V plánu:

-laděné výfukové svody

-dvojité motorkové karburátory



První start proběhl úspěšně, překvapilo mě i jak rychle chytil. Teď to nejsložitější a to naladit...



První start nového motoru ŠKODA 136




Video motoru v chodu:



Škoda 136, motor v záběhu

xtuner / Š105-136GL - komentáře:

19:10:21
01.11.2006
xtuner
-> Majkl: On chtěl uřčitě napsat: pěkná barva.. a ty polepy se ti povedly Majkle 3 4
19:09:27
01.11.2006
xtuner
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
16:23:56
01.11.2006
Majkl
-> Gabriel: kdo ty polepy asi delal 3
16:16:44
01.11.2006
xtuner
-> Gabriel: děkuju...
16:16:02
01.11.2006
xtuner
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
21:33:20
27.10.2006
Gabriel
pěkná barva... a ty polepy budíků hmm...3 4
16:33:45
30.07.2006
xtuner
-> Labros: 52 3
14:11:38
20.07.2006
Labros
Jéé, další bazén do klubu 1
12:36:55
20.07.2006
xtuner
-> FORM: jj dík už jsem ho tam dal a vše funguje...
13:30:24
17.07.2006
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: Nechť ti centrál dobře slouží, kdyby jsi potřeboval pomoc s montáží, tak napiš.
15:48:13
25.06.2006
xtuner
-> FORM: Mostěčák zdraví Litvínováka1
15:15:32
25.06.2006
FORM - zlomená ojnice
-> xtuner: -> Seva_22: Litvínovák zdraví Mostečáky
18:58:49
11.04.2006
xtuner
-> Seva_22: jj jsem z Mostu
18:54:45
11.04.2006
xtuner
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
23:28:27
08.04.2006
Seva_22
ty jsi z Mostu ja jo

ŠKOCHTLE TUNERZZ MOST nas klub!!
10:09:35
01.06.2005
xtuner
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
09:32:03
01.06.2005
Majkl
-> xtuner: je to Photoshop 7.0, delam vsechno sám, i ty co mam ted na aute, i ty maojich strankach.. ted posledni sem udelal karbonovy...
22:24:17
31.05.2005
xtuner
->Majkl: Mimochodem ty polepy sis dělal sám?Koukal jsem na tvoje stránky a něk teré ty polepy jsou fakt supr v jakém prográmku to jde?
18:26:12
31.05.2005
Majkl
-> xtuner: čéče, jesteze sem se v posledni chvily rozhodl pro jiny, to by si me asi nastval 3 4
18:25:36
31.05.2005
Majkl
-> xtuner: nee, v pohode... kdyz sis je dokazal vysosat tak to ses dobrej :-))
Extreme Tyres