
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Š K O D A 1 3 0 L R - základní technické údaje, Čtyřdveřový pětimístný sportovní sedan se stupňovitou zádí s motorem za zadní poháněnou nápravou. Čtyřdobý řadový kapalinou chlazený zážehový čtyřválec s rozvodem OHV, uložený podélně a skloněný o 30° vpravo, zdvihový objem 1,4 (vrtání 78 zdvih 72 mm ) blok i hlava válců z hliníkové slitiny, vložené válce, třikrát uložený kovaný klikový a vačkový hřídel 280°/280° poháněný řetězem. Ventily ( 36 sací, 31výfuk ) v jedné řadě. Zapalování Bosch, rozdělovač 11° Metalex. Uzavřená chladící soustava s náporovým chladičem a el. větrákem v přídi vozu. Tlakové oběžné mazání. Alternátor 14V - 55A, akmulátor 12V - 45Ah kompresní poměr 12,0:1 největší otáčky asi 8000 / min, dva dvojité horizontální karburátory Weber 40DCOE, výfukové svody ústící do příčného tlumiče výfuku, hlučnost výfukové soustavy do 96 dB. Jednokotoučová odpružená suchá spojka průměru 200 mm ovládaná kapalinou, plně synchronizovaná pětistupňová převodovka s řadící pákou na podlaze ( 3,083 - 2,125 - 1,571 - 1,260 - 1,080 - Z 3,273 ) stálý převod hnací nápravy 3,900:1, hnací hřídele se stejnoběžnými klouby Lobro. Všechna kola nezávisle zavěšena - přední na lichoběžníkových polonápravách, zadní trojúhelníková ramena s úhlem kývání 10° a seřiditelným odklonem kol. Pérování vinutými pružinami vpředu 14mm a 11,5mm vzadu. Plynokapalinové tlumiče přední Spax a zadní Sachs s nastavitelnou výškou. Vpředu dvojitý příčný zkrutný stabilizátor. Hřebenové řízení 2,8 otáčky s kloubovým hřídelem volantu. Provozní brzdy kapalinové s posilovačem, dvouokruhové kotoučové na všech kolech, přední s ocelovým středem s vnitřním chlazením průměru 248 mm, zadní s plnými kotouči 252mm se čtyřpístovými pevnými duralovými třmeny. Parkovací brzda s kapalinovým ovládáním působící na jeden pár pístů zadní brzdy. Třídílné šroubované ráfky ARC Brno 7" s pneumatikami 205/50/15 Kapota a přední spoiler je opatřen řadou otvorů, zejména z důvodů zlepšení proudění vzduchu za chladičem, k brzdám a prostorem motoru. Bezpečnostní palivová nádrž v předním zavazadlovém prostoru. Sedadla a bezpečnostní pásy Sparco
Michal 130LR - komentáře:
zdarec,nádhera gratulace k povedeny skodovce:) ceka me to obdobny....prosim co ti rikali na ty blatniky na technicky??? (pocitam ze teda mas technickou) diky za odpoved.

-> Tuner#2: presne teraz som zbadal aj ja inzerat na rozdelovac a koukam jak vul a aha..spravny typ
-> Michal LR: Dneska jsem viděl jako zjevení Tvůj příspěvek ve fóru. Normálně jsem musel kliknout na ID kartu, zda jsi to Ty a nebo si někdo náctiletý založil podobný nick
Jak se máš? Pořád v cizině? A co auto?

-> pistaa: Díky za info, já už koupil od někoho jiného

-> deathcat: 7tis stoaj tie zvody po novom roku...
-> Michal LR: Nakolik přišli ty svody od Němce? Jsou všechny trubky stejně slouhé? Kolik je průměr trubky?
-> marquee: Přední jsou za 3530,-/kus a zadní za 3650,-/kus

a kolik že stojí ty spaxi u rigra??
-> deathcat: Máš pravdu, já jsem to nějak nehledal, protože jsem zatím změnu tlumičů neplánoval, ale takhle jí odkládám na neurčito. Díky za info.

Od začátku mi bylo divné že by je spax prodával sám tak draze a nějaký jiný online shop za poloviční cenu. Spax má totiž na oficial stránkách červeně napsáno že cena je za kus
viz
www.spax-suspension.co.uk /product_info.php?cPath=77 26...
viz
www.spax-suspension.co.uk /product_info.php?cPath=77 26...
-> Tuner#2: Fakt taky sem se tady naladil tou super cenou a chtěl sem si je nechat UPC poslat z Anglie, pošta byla asi 1500 Kč, což zase není tak hrozný kdyby to byla cena za pár. Ale bohužel, psal sem jim mail a odpověď byla právě ta že ta cena je za kus
-> deathcat: Fakt? Na to jsem se právě Michala ptal a prý to bylo za pár. V tom případě individuální dovoz nemá cenu.

-> Tuner#2: Takže zjišťoval sem ceny tlumičů SPAX v Anglii a zjistil sem že uváděné ceny jsou za kus. Takže Rieger s cenama zase není o tolik jinde.
-> Bery: No tak ani Spax není origo,takže je to snad jedno (origo byl snad myslím Sachs). Navíc domácí výrobce je sice super, ale ne pro mě . Chci tlumiče na "sériové" nápravy a Spax mě nabízí ještě 28 poloh tuhosti, takže je pro mě jasná volba :o)
když se to tak vezme,tak se skoro vyplatí koupit českého výrobce kvůli případnému servisu,ne?Pokud teda nestavíme naprostou originálku...
-> Michal LR: Hmmm,pěknýýý,to je tak dvacku za tlumiče....
No nic.Áž je někdy osadíš tak jsem na to zvědavej..


Racingove SPAXy na zakazku stoji 99.99 kus + VAT 17,5 bezohledu na proveneni a delku
-> deathcat: Bohužel je to tak.

-> Tuner#2: Oki chápu, budu to muset pořešit jinde, protože od Rieggeru se mi do toho nechce, obzvlášt když vím že tam sou za půlku toho co mi psali
Nicméně pořád nejlevnější varianta v Čechách.

Nicméně pořád nejlevnější varianta v Čechách.
-> deathcat: Jezdí tam kamarád každé dva měsíce, takže bych tořešil přes něj a nevím, zda by jich chtěl táhnout v baťohu víc :o)) navíc to budu řešit asi až příští rok - teď nejsou finance.