skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130L ve zvláštní výbavě (pod palubkou je nápis Tuzex), brácha tam má napsáno Itálie
Rok výroby 1986, koupená červen 2002 zcela seriová a po čtrnácti denním vlastnění jela tehda pro mě nejdelší trasu za den (297km v jeden směr) = začal jsem ji věřit a spolehlivá je do tedka a délky tras se i ztrojnásobily
Historie provozu:
2002 - 2003 denní dojíždění na studia střední školy (35km denně)
2003 - 2008 týdenní dojíždění na studia VŠ do Brna (500km týdně) + výlety po republice atd.
2008 - doposud - denní dojíždění do práce (90km denně) + jednou měsíčně Ostrava Mnichov (800km)
za tu dobu provozu jsem s ní najel něco přes 140tis km
motory jsem vystřídal 4:-)
1. motor 130 - ujel asi 20tis km
2. motor 130 - ujel asi 15tis km (nehodil se na LPG, ničila se hlava)
3. motor 136 - ujel asi 70tis km (hliniková hlava je znát a spolehlivost byla vysoká, časem začal brát olej, tak se pořídila Fabie 1,4)
4. motor Fabia 1.4 8V - ujeto zatím 40tis. a pohodovost jízdy na dálnici je nesrovnatelná, 120 se dá je pořád, 130 skoro furt:-), takže v rámci předpisů pohoda:)
Karoserie:
Nový žlutý lak škodováckého odstínu 6160 byl nastříkán 6.9.2007:)
přední maska vlastní výroby
nerezový plech pod zadním nárazníkem
zadní zástěrky s Favorita spuštěné od lemů, takže není otřískávaný zadní podběh
v motorovém prostoru jsou plechy blatníků vystlány izolačním prefizolem pro odhlučnění a za motorem je dvojitá odhlučnovací izolace
přední blatníky nové i s předním čelem v roce 2003, od te doby už hodně zažily:-)
malé boční blinkry z Felicie
přední kapota v laku s protažením cca 10mm
Vystříkané dutiny a podvozek (příprava na zimu...)
Podvozek:
Vpředu snížený o 1,75 závitu
Vzadu pružiny vytvrzené gumami
GO zadní nápravy (ložiska, silenbloky na podelných ramenech) v létě 2003 (ložiska na zadní nápravě vyměněny znova po 120tis km) podzim 2008
Vyztužené šikmé ramena zadní nápravy
Vyztužené podélné ramena zadní nápravy
Pružiny červené, tlumiče modré (jelikož se už vytřídalo hodně tlumičů, barvy už jsou seriové:-) )
Pneu letní 165/70 R14 FULDA EcoControl (vynikající pneu, jizdní vlastnosti skvělé a kilometrový výkon mnohem lepší než předchozí Matador MP 15 Stella)
Pneu zimní: 165/80 R13 Debica Frigo (výborné gumy!!! najeto cca 45tis a vzorku mají všechny 4 cca 4 až 5 mm)
Motor:
Motor Fabia 1.4 na LPG
vačka Felici MPi kvůli přestavbě na rozdělovač
předchozí motor 742.136 je ted doma jako rezerva:) už nemá ten výkon co měl kdysi...
výfuk: koncový tlumič z VW Polo s navařenou koncovkou s Ford Sierra a vyleštěn do lesku... obojí je nerezové, jak tlumič, tak koncovka
startér Felicie s upraveným pastorkem na 742
eleketronické bezkontaktní zapalování Favo
přestavba na alternativni pohon LPG proběhla v září 2003
Interier:
Přední sedačky Felicie GLX
Zadní sedačky Favorit 93 + uprava na bombu LPG
Bíle budíky, přístrojovka a palubka
v bílém kličky
čudlíky na zámky ve dveřích z Felicie
zadní plato je z MDF a pokryta zátěžovým kobercem, stejně jako podlaha
Elektrika:
přední žárovky H4 80/100W
přední mlhovky H3 55W (zase do nich vletěl šutr tak jsou dole, už třetí pár v háji)
podsvětlení podvozku modře i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
vypínací ventilátor chladiče i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
kontrolka bzdovky v přístrojovce
kontrolka imobilizeru v přístrojovce
Ledkami osvětlené vypínače na přístrojovce - modře
Ledkami podsvětlené tahla topení - modře
Digitální tachometr s osvětlením jak jinak než modrou ledkou:)
Radio Tevion na Mp3 + repro kolem 100W modré barvy
V zadních světlech vyhozené kryty v osvětlení SPZ
dvojmontáž zadních brzdových světel a brzdovek
Centrál z Favo (proto ty čudlíky z Feldy, aby šly odemknout zevnitř bez otevření dveří=> jsou delší)
Elektrika je můj obor, takže tam budu pořád něco vymýšlet
Co se děje:
V nejbližší době proběhne nátěr spodku a dutin auta a na konci prázdnin s největší pravděpodobností vnitřnosti z Fábie:)
27.6.2004
Na vnitřnosti s Fábie jsem se vykašlal, protože jsem zatím s výkonem 742.136 plně spokojen a je škoda vymontovávat tak zdravé vnitřnosti...
26.9.2004
No přes léto toho moc nepřibylo.. jen ted jsem koupil a namohtoval nové letní gumy, jsou obuté na uplné nové nikdy nepoužité disky ze Š100, které se někde zapoměly v jedné mototechně a jelikož májí tyto 14tky nmižší ET než 13ky, jsou převažené a jsou asi o 10 mm širší než původní R13.. tím jsem dosáhl toho, že kola nejsou moc schované a na gumách 165/70 R14 to sedí podstatně lépe:)
Jinak felicia vyfuk se vysypal a nahradil ho novější nerezový z VW Polo 1.4, jsem s ním naprosto spokojen a hlučnost v autě je myslím si ještě nižší:)
6.11.2005
Ježiš já tu dlouho nic nepsal:) Tak v létě 2006 proběhla výměna všech hadic v topném a chladícím systému, protože začaly praskat, vyvaření přední části karoserie pod blatníky atd.. dále přední kapota, blatníky a čelo v novém laku, GO předních brzd + nové kotouče
No a v letě 2007 bych to chtěl preventivně vyměnit prahy a přelakovat celé a vyměnit motor.. už to není ono:)
27.2.2007
Tak tohle léto proběhlo toho docela dosti... nejprve jsem měnil na přední nápravě svislaky, kulaky a ložiska v kolech... pak proběhla zástavba motoru Fabia 1.4 a pak po malé pauzičce jsem měnil prahy a začal chystat autičko na lak, a včera jsem ho slavnostně doskládal a aspon dvě fotky uploadoval.
další věci jako bubny kotouče a podobný spotřební materiál nemá cenu zminovat, protože 30tis ročně je znát a práce udržbového typu jsou teda o dost častější než něco co není tak důležité ale je to trochu více vidět:) (lak)
9.9.2007
Ted se jen jezdí, jezdí a jezdí:-)
8.12.2008
Rok výroby 1986, koupená červen 2002 zcela seriová a po čtrnácti denním vlastnění jela tehda pro mě nejdelší trasu za den (297km v jeden směr) = začal jsem ji věřit a spolehlivá je do tedka a délky tras se i ztrojnásobily
Historie provozu:
2002 - 2003 denní dojíždění na studia střední školy (35km denně)
2003 - 2008 týdenní dojíždění na studia VŠ do Brna (500km týdně) + výlety po republice atd.
2008 - doposud - denní dojíždění do práce (90km denně) + jednou měsíčně Ostrava Mnichov (800km)
za tu dobu provozu jsem s ní najel něco přes 140tis km
motory jsem vystřídal 4:-)
1. motor 130 - ujel asi 20tis km
2. motor 130 - ujel asi 15tis km (nehodil se na LPG, ničila se hlava)
3. motor 136 - ujel asi 70tis km (hliniková hlava je znát a spolehlivost byla vysoká, časem začal brát olej, tak se pořídila Fabie 1,4)
4. motor Fabia 1.4 8V - ujeto zatím 40tis. a pohodovost jízdy na dálnici je nesrovnatelná, 120 se dá je pořád, 130 skoro furt:-), takže v rámci předpisů pohoda:)
Karoserie:
Nový žlutý lak škodováckého odstínu 6160 byl nastříkán 6.9.2007:)
přední maska vlastní výroby
nerezový plech pod zadním nárazníkem
zadní zástěrky s Favorita spuštěné od lemů, takže není otřískávaný zadní podběh
v motorovém prostoru jsou plechy blatníků vystlány izolačním prefizolem pro odhlučnění a za motorem je dvojitá odhlučnovací izolace
přední blatníky nové i s předním čelem v roce 2003, od te doby už hodně zažily:-)
malé boční blinkry z Felicie
přední kapota v laku s protažením cca 10mm
Vystříkané dutiny a podvozek (příprava na zimu...)
Podvozek:
Vpředu snížený o 1,75 závitu
Vzadu pružiny vytvrzené gumami
GO zadní nápravy (ložiska, silenbloky na podelných ramenech) v létě 2003 (ložiska na zadní nápravě vyměněny znova po 120tis km) podzim 2008
Vyztužené šikmé ramena zadní nápravy
Vyztužené podélné ramena zadní nápravy
Pružiny červené, tlumiče modré (jelikož se už vytřídalo hodně tlumičů, barvy už jsou seriové:-) )
Pneu letní 165/70 R14 FULDA EcoControl (vynikající pneu, jizdní vlastnosti skvělé a kilometrový výkon mnohem lepší než předchozí Matador MP 15 Stella)
Pneu zimní: 165/80 R13 Debica Frigo (výborné gumy!!! najeto cca 45tis a vzorku mají všechny 4 cca 4 až 5 mm)
Motor:
Motor Fabia 1.4 na LPG
vačka Felici MPi kvůli přestavbě na rozdělovač
předchozí motor 742.136 je ted doma jako rezerva:) už nemá ten výkon co měl kdysi...
výfuk: koncový tlumič z VW Polo s navařenou koncovkou s Ford Sierra a vyleštěn do lesku... obojí je nerezové, jak tlumič, tak koncovka
startér Felicie s upraveným pastorkem na 742
eleketronické bezkontaktní zapalování Favo
přestavba na alternativni pohon LPG proběhla v září 2003
Interier:
Přední sedačky Felicie GLX
Zadní sedačky Favorit 93 + uprava na bombu LPG
Bíle budíky, přístrojovka a palubka
v bílém kličky
čudlíky na zámky ve dveřích z Felicie
zadní plato je z MDF a pokryta zátěžovým kobercem, stejně jako podlaha
Elektrika:
přední žárovky H4 80/100W
přední mlhovky H3 55W (zase do nich vletěl šutr tak jsou dole, už třetí pár v háji)
podsvětlení podvozku modře i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
vypínací ventilátor chladiče i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
kontrolka bzdovky v přístrojovce
kontrolka imobilizeru v přístrojovce
Ledkami osvětlené vypínače na přístrojovce - modře
Ledkami podsvětlené tahla topení - modře
Digitální tachometr s osvětlením jak jinak než modrou ledkou:)
Radio Tevion na Mp3 + repro kolem 100W modré barvy
V zadních světlech vyhozené kryty v osvětlení SPZ
dvojmontáž zadních brzdových světel a brzdovek
Centrál z Favo (proto ty čudlíky z Feldy, aby šly odemknout zevnitř bez otevření dveří=> jsou delší)
Elektrika je můj obor, takže tam budu pořád něco vymýšlet
Co se děje:
V nejbližší době proběhne nátěr spodku a dutin auta a na konci prázdnin s největší pravděpodobností vnitřnosti z Fábie:)
27.6.2004
Na vnitřnosti s Fábie jsem se vykašlal, protože jsem zatím s výkonem 742.136 plně spokojen a je škoda vymontovávat tak zdravé vnitřnosti...
26.9.2004
No přes léto toho moc nepřibylo.. jen ted jsem koupil a namohtoval nové letní gumy, jsou obuté na uplné nové nikdy nepoužité disky ze Š100, které se někde zapoměly v jedné mototechně a jelikož májí tyto 14tky nmižší ET než 13ky, jsou převažené a jsou asi o 10 mm širší než původní R13.. tím jsem dosáhl toho, že kola nejsou moc schované a na gumách 165/70 R14 to sedí podstatně lépe:)
Jinak felicia vyfuk se vysypal a nahradil ho novější nerezový z VW Polo 1.4, jsem s ním naprosto spokojen a hlučnost v autě je myslím si ještě nižší:)
6.11.2005
Ježiš já tu dlouho nic nepsal:) Tak v létě 2006 proběhla výměna všech hadic v topném a chladícím systému, protože začaly praskat, vyvaření přední části karoserie pod blatníky atd.. dále přední kapota, blatníky a čelo v novém laku, GO předních brzd + nové kotouče
No a v letě 2007 bych to chtěl preventivně vyměnit prahy a přelakovat celé a vyměnit motor.. už to není ono:)
27.2.2007
Tak tohle léto proběhlo toho docela dosti... nejprve jsem měnil na přední nápravě svislaky, kulaky a ložiska v kolech... pak proběhla zástavba motoru Fabia 1.4 a pak po malé pauzičce jsem měnil prahy a začal chystat autičko na lak, a včera jsem ho slavnostně doskládal a aspon dvě fotky uploadoval.
další věci jako bubny kotouče a podobný spotřební materiál nemá cenu zminovat, protože 30tis ročně je znát a práce udržbového typu jsou teda o dost častější než něco co není tak důležité ale je to trochu více vidět:) (lak)
9.9.2007
Ted se jen jezdí, jezdí a jezdí:-)
8.12.2008
Racyk / Š130L - komentáře:
21:13:54
06.11.2004
06.11.2004
Racyk
-> JaWoR: dík, ale ted už tak nevypadá:) má už za sebou cca 6000km, ale když otevřu zadní kapotu, tak ještě zazáří trochu toho zašlého lesku:) Ale jede pořád skvěle:)
09:44:16
05.11.2004
05.11.2004
JaWoR
Taky sem si takhle hrál s motorem, je to moc pěkný!
23:56:53
03.11.2004
03.11.2004
aDAm
-> Racyk: chlape já vím věcí až se sám divím;-)
22:44:47
03.11.2004
03.11.2004
Racyk
-> Adam Radimovič: co ty můžeš vědět:)
22:12:24
31.10.2004
31.10.2004
aDAm
-> Vojta: aaale stará nechce dát;-)
21:43:52
31.10.2004
31.10.2004
Racyk
-> Vojta: no jak to uvidíš stříknuté na živo, tak mě určitě pochválíš:) trápí mě pomalu odcházející baterka, tlumiče a to že si chci dat zapalovani z Fa a nemám na to čas:(
17:04:58
28.10.2004
28.10.2004
Vojta - zrušená registrace
-> Racyk: Ma sto pekne striknute...aspon podle fotek te musim pochvalit.
Co te trapi....sver se :))
Co te trapi....sver se :))
14:57:10
27.10.2004
27.10.2004
Racyk
vybledlé to je už dlouho.... zatím to neřeším, trápí mě jiné věci...
jo a stříkal jsem si to sám:)
nedělal jsem to jak brácha, bo jsem to nechtěl mít stejne....
jo a stříkal jsem si to sám:)
nedělal jsem to jak brácha, bo jsem to nechtěl mít stejne....
14:59:44
24.10.2004
24.10.2004
Vojta - zrušená registrace
-> Racyk: Jo a vidim ze ti predni naraznik nejak vybled....zkus ten Thurtle Vax Black Chrome je fakt dobrej....
14:58:13
24.10.2004
24.10.2004
Vojta - zrušená registrace
-> Racyk: Kapota OK pro jsi to nezrobil tak jak bracha? Ne zeby to bylo spatne ale... strikal sis to sam?
22:36:44
28.09.2004
28.09.2004
Racyk
Děkuji pánové...
20:41:10
28.09.2004
28.09.2004
Roupik
Jo jo-ta kapota vypadá pěkně udělaná
20:24:17
28.09.2004
28.09.2004
kirri - zrušená registrace
-> Racyk: to je jakože to máš moc pěkný:)))))
17:25:56
26.09.2004
26.09.2004
Racyk
-> kirri: co?
19:56:22
25.09.2004
25.09.2004
kirri - zrušená registrace
17:26:23
14.08.2004
14.08.2004
Racyk
-> mates: dlouho jsem tu nebyl, ale ten vyfuk z Feldy je fakt o dost tišší než seriovka avýkon je trochu větší, ted nedávno jsem dával taky seriovou feldu na 105 a zvuk pěkný, tichý a pružnosti motoru to přidalo poměrně dost...
22:05:14
10.08.2004
10.08.2004
Vojta - zrušená registrace
-> mates: Jestli mohu tak reknu za nej ze je to tichoucke, lepsi nez seriovy. Jel jsem s nim (racykem) nedavno do Hrochace a je to uplne v klidecku, krasne tichoucke....
19:16:22
07.08.2004
07.08.2004
mates
co ten vyfuk z filcky? Delala moc velkej kraval? Ja tam dal z toleda,ale je to vetsi kraval,jak u príčňáku...
09:26:41
15.07.2004
15.07.2004
Roupik
Racyk: jasně . Díka za odpověď. Po prázdninách mě čekají každotejdní "vejlety" do Brna na školu tak s tím motorem musím něco spáchat.