skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 130L ve zvláštní výbavě (pod palubkou je nápis Tuzex), brácha tam má napsáno Itálie
Rok výroby 1986, koupená červen 2002 zcela seriová a po čtrnácti denním vlastnění jela tehda pro mě nejdelší trasu za den (297km v jeden směr) = začal jsem ji věřit a spolehlivá je do tedka a délky tras se i ztrojnásobily
Historie provozu:
2002 - 2003 denní dojíždění na studia střední školy (35km denně)
2003 - 2008 týdenní dojíždění na studia VŠ do Brna (500km týdně) + výlety po republice atd.
2008 - doposud - denní dojíždění do práce (90km denně) + jednou měsíčně Ostrava Mnichov (800km)
za tu dobu provozu jsem s ní najel něco přes 140tis km
motory jsem vystřídal 4:-)
1. motor 130 - ujel asi 20tis km
2. motor 130 - ujel asi 15tis km (nehodil se na LPG, ničila se hlava)
3. motor 136 - ujel asi 70tis km (hliniková hlava je znát a spolehlivost byla vysoká, časem začal brát olej, tak se pořídila Fabie 1,4)
4. motor Fabia 1.4 8V - ujeto zatím 40tis. a pohodovost jízdy na dálnici je nesrovnatelná, 120 se dá je pořád, 130 skoro furt:-), takže v rámci předpisů pohoda:)
Karoserie:
Nový žlutý lak škodováckého odstínu 6160 byl nastříkán 6.9.2007:)
přední maska vlastní výroby
nerezový plech pod zadním nárazníkem
zadní zástěrky s Favorita spuštěné od lemů, takže není otřískávaný zadní podběh
v motorovém prostoru jsou plechy blatníků vystlány izolačním prefizolem pro odhlučnění a za motorem je dvojitá odhlučnovací izolace
přední blatníky nové i s předním čelem v roce 2003, od te doby už hodně zažily:-)
malé boční blinkry z Felicie
přední kapota v laku s protažením cca 10mm
Vystříkané dutiny a podvozek (příprava na zimu...)
Podvozek:
Vpředu snížený o 1,75 závitu
Vzadu pružiny vytvrzené gumami
GO zadní nápravy (ložiska, silenbloky na podelných ramenech) v létě 2003 (ložiska na zadní nápravě vyměněny znova po 120tis km) podzim 2008
Vyztužené šikmé ramena zadní nápravy
Vyztužené podélné ramena zadní nápravy
Pružiny červené, tlumiče modré (jelikož se už vytřídalo hodně tlumičů, barvy už jsou seriové:-) )
Pneu letní 165/70 R14 FULDA EcoControl (vynikající pneu, jizdní vlastnosti skvělé a kilometrový výkon mnohem lepší než předchozí Matador MP 15 Stella)
Pneu zimní: 165/80 R13 Debica Frigo (výborné gumy!!! najeto cca 45tis a vzorku mají všechny 4 cca 4 až 5 mm)
Motor:
Motor Fabia 1.4 na LPG
vačka Felici MPi kvůli přestavbě na rozdělovač
předchozí motor 742.136 je ted doma jako rezerva:) už nemá ten výkon co měl kdysi...
výfuk: koncový tlumič z VW Polo s navařenou koncovkou s Ford Sierra a vyleštěn do lesku... obojí je nerezové, jak tlumič, tak koncovka
startér Felicie s upraveným pastorkem na 742
eleketronické bezkontaktní zapalování Favo
přestavba na alternativni pohon LPG proběhla v září 2003
Interier:
Přední sedačky Felicie GLX
Zadní sedačky Favorit 93 + uprava na bombu LPG
Bíle budíky, přístrojovka a palubka
v bílém kličky
čudlíky na zámky ve dveřích z Felicie
zadní plato je z MDF a pokryta zátěžovým kobercem, stejně jako podlaha
Elektrika:
přední žárovky H4 80/100W
přední mlhovky H3 55W (zase do nich vletěl šutr tak jsou dole, už třetí pár v háji)
podsvětlení podvozku modře i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
vypínací ventilátor chladiče i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
kontrolka bzdovky v přístrojovce
kontrolka imobilizeru v přístrojovce
Ledkami osvětlené vypínače na přístrojovce - modře
Ledkami podsvětlené tahla topení - modře
Digitální tachometr s osvětlením jak jinak než modrou ledkou:)
Radio Tevion na Mp3 + repro kolem 100W modré barvy
V zadních světlech vyhozené kryty v osvětlení SPZ
dvojmontáž zadních brzdových světel a brzdovek
Centrál z Favo (proto ty čudlíky z Feldy, aby šly odemknout zevnitř bez otevření dveří=> jsou delší)
Elektrika je můj obor, takže tam budu pořád něco vymýšlet
Co se děje:
V nejbližší době proběhne nátěr spodku a dutin auta a na konci prázdnin s největší pravděpodobností vnitřnosti z Fábie:)
27.6.2004
Na vnitřnosti s Fábie jsem se vykašlal, protože jsem zatím s výkonem 742.136 plně spokojen a je škoda vymontovávat tak zdravé vnitřnosti...
26.9.2004
No přes léto toho moc nepřibylo.. jen ted jsem koupil a namohtoval nové letní gumy, jsou obuté na uplné nové nikdy nepoužité disky ze Š100, které se někde zapoměly v jedné mototechně a jelikož májí tyto 14tky nmižší ET než 13ky, jsou převažené a jsou asi o 10 mm širší než původní R13.. tím jsem dosáhl toho, že kola nejsou moc schované a na gumách 165/70 R14 to sedí podstatně lépe:)
Jinak felicia vyfuk se vysypal a nahradil ho novější nerezový z VW Polo 1.4, jsem s ním naprosto spokojen a hlučnost v autě je myslím si ještě nižší:)
6.11.2005
Ježiš já tu dlouho nic nepsal:) Tak v létě 2006 proběhla výměna všech hadic v topném a chladícím systému, protože začaly praskat, vyvaření přední části karoserie pod blatníky atd.. dále přední kapota, blatníky a čelo v novém laku, GO předních brzd + nové kotouče
No a v letě 2007 bych to chtěl preventivně vyměnit prahy a přelakovat celé a vyměnit motor.. už to není ono:)
27.2.2007
Tak tohle léto proběhlo toho docela dosti... nejprve jsem měnil na přední nápravě svislaky, kulaky a ložiska v kolech... pak proběhla zástavba motoru Fabia 1.4 a pak po malé pauzičce jsem měnil prahy a začal chystat autičko na lak, a včera jsem ho slavnostně doskládal a aspon dvě fotky uploadoval.
další věci jako bubny kotouče a podobný spotřební materiál nemá cenu zminovat, protože 30tis ročně je znát a práce udržbového typu jsou teda o dost častější než něco co není tak důležité ale je to trochu více vidět:) (lak)
9.9.2007
Ted se jen jezdí, jezdí a jezdí:-)
8.12.2008
Rok výroby 1986, koupená červen 2002 zcela seriová a po čtrnácti denním vlastnění jela tehda pro mě nejdelší trasu za den (297km v jeden směr) = začal jsem ji věřit a spolehlivá je do tedka a délky tras se i ztrojnásobily
Historie provozu:
2002 - 2003 denní dojíždění na studia střední školy (35km denně)
2003 - 2008 týdenní dojíždění na studia VŠ do Brna (500km týdně) + výlety po republice atd.
2008 - doposud - denní dojíždění do práce (90km denně) + jednou měsíčně Ostrava Mnichov (800km)
za tu dobu provozu jsem s ní najel něco přes 140tis km
motory jsem vystřídal 4:-)
1. motor 130 - ujel asi 20tis km
2. motor 130 - ujel asi 15tis km (nehodil se na LPG, ničila se hlava)
3. motor 136 - ujel asi 70tis km (hliniková hlava je znát a spolehlivost byla vysoká, časem začal brát olej, tak se pořídila Fabie 1,4)
4. motor Fabia 1.4 8V - ujeto zatím 40tis. a pohodovost jízdy na dálnici je nesrovnatelná, 120 se dá je pořád, 130 skoro furt:-), takže v rámci předpisů pohoda:)
Karoserie:
Nový žlutý lak škodováckého odstínu 6160 byl nastříkán 6.9.2007:)
přední maska vlastní výroby
nerezový plech pod zadním nárazníkem
zadní zástěrky s Favorita spuštěné od lemů, takže není otřískávaný zadní podběh
v motorovém prostoru jsou plechy blatníků vystlány izolačním prefizolem pro odhlučnění a za motorem je dvojitá odhlučnovací izolace
přední blatníky nové i s předním čelem v roce 2003, od te doby už hodně zažily:-)
malé boční blinkry z Felicie
přední kapota v laku s protažením cca 10mm
Vystříkané dutiny a podvozek (příprava na zimu...)
Podvozek:
Vpředu snížený o 1,75 závitu
Vzadu pružiny vytvrzené gumami
GO zadní nápravy (ložiska, silenbloky na podelných ramenech) v létě 2003 (ložiska na zadní nápravě vyměněny znova po 120tis km) podzim 2008
Vyztužené šikmé ramena zadní nápravy
Vyztužené podélné ramena zadní nápravy
Pružiny červené, tlumiče modré (jelikož se už vytřídalo hodně tlumičů, barvy už jsou seriové:-) )
Pneu letní 165/70 R14 FULDA EcoControl (vynikající pneu, jizdní vlastnosti skvělé a kilometrový výkon mnohem lepší než předchozí Matador MP 15 Stella)
Pneu zimní: 165/80 R13 Debica Frigo (výborné gumy!!! najeto cca 45tis a vzorku mají všechny 4 cca 4 až 5 mm)
Motor:
Motor Fabia 1.4 na LPG
vačka Felici MPi kvůli přestavbě na rozdělovač
předchozí motor 742.136 je ted doma jako rezerva:) už nemá ten výkon co měl kdysi...
výfuk: koncový tlumič z VW Polo s navařenou koncovkou s Ford Sierra a vyleštěn do lesku... obojí je nerezové, jak tlumič, tak koncovka
startér Felicie s upraveným pastorkem na 742
eleketronické bezkontaktní zapalování Favo
přestavba na alternativni pohon LPG proběhla v září 2003
Interier:
Přední sedačky Felicie GLX
Zadní sedačky Favorit 93 + uprava na bombu LPG
Bíle budíky, přístrojovka a palubka
v bílém kličky
čudlíky na zámky ve dveřích z Felicie
zadní plato je z MDF a pokryta zátěžovým kobercem, stejně jako podlaha
Elektrika:
přední žárovky H4 80/100W
přední mlhovky H3 55W (zase do nich vletěl šutr tak jsou dole, už třetí pár v háji)
podsvětlení podvozku modře i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
vypínací ventilátor chladiče i s kontrolkou v přístrojovce se zapojením přes relátko
kontrolka bzdovky v přístrojovce
kontrolka imobilizeru v přístrojovce
Ledkami osvětlené vypínače na přístrojovce - modře
Ledkami podsvětlené tahla topení - modře
Digitální tachometr s osvětlením jak jinak než modrou ledkou:)
Radio Tevion na Mp3 + repro kolem 100W modré barvy
V zadních světlech vyhozené kryty v osvětlení SPZ
dvojmontáž zadních brzdových světel a brzdovek
Centrál z Favo (proto ty čudlíky z Feldy, aby šly odemknout zevnitř bez otevření dveří=> jsou delší)
Elektrika je můj obor, takže tam budu pořád něco vymýšlet
Co se děje:
V nejbližší době proběhne nátěr spodku a dutin auta a na konci prázdnin s největší pravděpodobností vnitřnosti z Fábie:)
27.6.2004
Na vnitřnosti s Fábie jsem se vykašlal, protože jsem zatím s výkonem 742.136 plně spokojen a je škoda vymontovávat tak zdravé vnitřnosti...
26.9.2004
No přes léto toho moc nepřibylo.. jen ted jsem koupil a namohtoval nové letní gumy, jsou obuté na uplné nové nikdy nepoužité disky ze Š100, které se někde zapoměly v jedné mototechně a jelikož májí tyto 14tky nmižší ET než 13ky, jsou převažené a jsou asi o 10 mm širší než původní R13.. tím jsem dosáhl toho, že kola nejsou moc schované a na gumách 165/70 R14 to sedí podstatně lépe:)
Jinak felicia vyfuk se vysypal a nahradil ho novější nerezový z VW Polo 1.4, jsem s ním naprosto spokojen a hlučnost v autě je myslím si ještě nižší:)
6.11.2005
Ježiš já tu dlouho nic nepsal:) Tak v létě 2006 proběhla výměna všech hadic v topném a chladícím systému, protože začaly praskat, vyvaření přední části karoserie pod blatníky atd.. dále přední kapota, blatníky a čelo v novém laku, GO předních brzd + nové kotouče
No a v letě 2007 bych to chtěl preventivně vyměnit prahy a přelakovat celé a vyměnit motor.. už to není ono:)
27.2.2007
Tak tohle léto proběhlo toho docela dosti... nejprve jsem měnil na přední nápravě svislaky, kulaky a ložiska v kolech... pak proběhla zástavba motoru Fabia 1.4 a pak po malé pauzičce jsem měnil prahy a začal chystat autičko na lak, a včera jsem ho slavnostně doskládal a aspon dvě fotky uploadoval.
další věci jako bubny kotouče a podobný spotřební materiál nemá cenu zminovat, protože 30tis ročně je znát a práce udržbového typu jsou teda o dost častější než něco co není tak důležité ale je to trochu více vidět:) (lak)
9.9.2007
Ted se jen jezdí, jezdí a jezdí:-)
8.12.2008
Racyk / Š130L - komentáře:
09:25:08
26.09.2007
26.09.2007
minno
-> Racyk: fotky nič moc teda...a ten nový P blatník je dole nejaký pomuchlaný, nie? ináč neviem si zvyknúť na to že toto auto je už žlté :)
23:38:19
25.09.2007
25.09.2007
WMA - navigátor :)
fajn car :)
20:21:03
28.02.2007
28.02.2007
Racyk
100tkm celkově a motorem co tam je (742.136) 65tkm a s LPG uz je tam najeto 85tkm:) a už jsem tu fakt dlouho nebyl:)
22:51:06
27.02.2007
27.02.2007
minno
-> Racyk: tý brďo ty si tu už nebol asi 100 rokov :-) 100tkm akože s týmto motorom, či celkovo?
21:54:02
27.02.2007
27.02.2007
Racyk
tak jsem sem po dlouhé době zabrouzdal a trochu uploadoval foto:) snažím se už jen autíčko udržet v provozu schopném stavu, protože neustále jezdí FM -> Brno a zpět a už se blížím s ním na 100tis km:) a ještě dalších 100tis musí vydžet:)
22:52:38
25.04.2006
25.04.2006
aDAm
no hlavne udelej neco s tim traktorem ;) preci jen uz neni zima tak to muze mit zvuk jak normal auto ;)
22:50:33
25.04.2006
25.04.2006
Racyk
přes zimu jsem udělal jendu hlavní věc navíc krom obvyklých spotřebních věcí:)
natřel jsem si letnáky nově bílou barvou na radiátory:) a mohu fakt doporučit, barva je stálá, omyvatelná a pořád hezky lesklá:) před tím jsem to měl jen syntetikou a ta hned zbledla a nějak se přepálila, ale to o te radiatorové barvě za 100Kč kilovka vůbec neplatí:)
ted jen musím přes léto natřít zimáky at jsou taky hezky bíle pod těmi poklicemi:)
natřel jsem si letnáky nově bílou barvou na radiátory:) a mohu fakt doporučit, barva je stálá, omyvatelná a pořád hezky lesklá:) před tím jsem to měl jen syntetikou a ta hned zbledla a nějak se přepálila, ale to o te radiatorové barvě za 100Kč kilovka vůbec neplatí:)
ted jen musím přes léto natřít zimáky at jsou taky hezky bíle pod těmi poklicemi:)
23:52:57
21.11.2005
21.11.2005
aDAm
-> jack51: už si tě možna našel na ICQ ;-)
23:29:45
21.11.2005
21.11.2005
Racyk
-> jack51: už si tě hledám na icq:)
17:45:13
21.11.2005
21.11.2005
aDAm
-> jack51: ma ;-)
16:35:58
21.11.2005
21.11.2005
jack51
-> Racyk: Čau, chtěl jsem se zaptat na nějaky podrobnosti ohledne toho výfuku z feldy, máš ICQ?
18:35:28
07.11.2005
07.11.2005
Racyk
-> Baghira: taky jsem už je někde viděl:) jen ta velikost...
08:41:53
07.11.2005
07.11.2005
Baghira
-> Racyk: Jééé co mi jen ty kolečka připomínají :-).
00:26:19
07.11.2005
07.11.2005
Racyk
Tak jsem přidal foto nových koleček a vyfuku a nějaké detaily v popisu.. tak to když tak zhodnoťte a ptejte se:)
22:07:29
29.08.2005
29.08.2005
Racyk
-> Vojta: stručně jasně vystižně:)
23:01:35
22.08.2005
22.08.2005
Vojta - zrušená registrace
-> salamander: V Polsku
12:17:32
12.07.2005
12.07.2005
salamander
Chci se zeptat:kde se da sehnat ty gumy na pružiny?
22:55:05
01.05.2005
01.05.2005
Racyk
tak jsem konečně hodil foto toho fáčkového volantu..
22:40:05
01.05.2005
01.05.2005
Racyk
-> Adam Radimovič: ale ono ho tam fakt moc není:)
09:42:15
28.04.2005
28.04.2005
aDAm
-> Racyk: heh pry prach....;-)