skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
20:44:34
30.10.2010
30.10.2010

EDoZoNe
Tak na tuhle se mooc těším :))
18:53:59
29.10.2010
29.10.2010

Shader
-> Norton: Dík, jsem rád že se líbi
, už aby to bylo na kolech aspoň 
, už aby to bylo na kolech aspoň 
20:37:33
28.10.2010
28.10.2010

Norton
Ej ha pekny projekt... ides medzi oblubene....az do malickosti prevedena praca.... fakt poklona :o)
11:00:38
24.10.2010
24.10.2010

Shader
-> lubeky130: Dík 

22:17:32
21.10.2010
21.10.2010

lubeky130
krasna praca držim palce som zvedavy na finalny vysledok
20:10:54
30.09.2010
30.09.2010

Rotak
Ok díík 

16:36:03
30.09.2010
30.09.2010

Shader
-> Rotak: Celý komplet stál 4200 

16:13:53
30.09.2010
30.09.2010

Rotak
Hele kolik stály ty Písty, vložky, kroužky, čepy ?
17:25:49
11.09.2010
11.09.2010

Shader
-> Matulo: Jo, já taky... levá starna bylá v horším stavu jako pravá... no je to možné, že kvůli soli... je to zajímavé

17:22:01
11.09.2010
11.09.2010

Maťulo
-> Shader: Poznam! ale to prejde... inak lavu stranu som mal hnilu viac ako pravu... zeby kvoli soli cez zimu???

17:09:32
11.09.2010
11.09.2010

Shader
-> Matulo: Dík.
Sem čuměl no, jak byly prohnité. No nervy už tak pevné nejsou jako byly před stavbou!

Sem čuměl no, jak byly prohnité. No nervy už tak pevné nejsou jako byly před stavbou!

17:02:29
11.09.2010
11.09.2010

Maťulo
-> Shader: Pekne pekne! Mal som ten isty problem - prehnite nosniky v zadu no nove uz su z 2,5ky plechu... Drzim palce a prajem pevne nervy!


23:25:57
23.08.2010
23.08.2010

stika87 - Maschinenführer
Krasna prace drzim palce ;-)
20:25:32
23.08.2010
23.08.2010

Petrson
-> Arnold 22.08.10 21:53:19: Musíš psát u každýho vyvařenýho auta jestli ti někdo nevyvaří tu tvojí

19:06:03
23.08.2010
23.08.2010

Shader
-> sytic: Dík. Nj stáři a maximální využití se na ní poměrně dost podepsaly, ale už se má zase k světu


18:51:41
23.08.2010
23.08.2010

sytic
Krásný přístup k věci. Super. Takhle to budu dělat... Vzor
Jen by mělo být méně náročné práce viz. vytváření zrezlých dílů
Jen by mělo být méně náročné práce viz. vytváření zrezlých dílů
18:47:17
23.08.2010
23.08.2010

Shader
Chlapi dík za chválu
-> Arnold: Ty voe
už bych asi na to neměl nervy
-> rsvancara: Dík. Určitě vím s čím

-> Arnold: Ty voe
už bych asi na to neměl nervy
-> rsvancara: Dík. Určitě vím s čím

08:51:17
23.08.2010
23.08.2010

rsvancara
-> Shader: rozhodně pěkná práce (i když s něčím nesouhlasím)
22:05:17
22.08.2010
22.08.2010

ToMi
-> Shader: Pekný postup práce...nech sa darí.
21:58:37
22.08.2010
22.08.2010

Lubes - zrušená registrace
super :-)
Škoda130GLj



