skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
18:53:59
29.10.2010
29.10.2010
Shader
-> Norton: Dík, jsem rád že se líbi , už aby to bylo na kolech aspoň
20:37:33
28.10.2010
28.10.2010
Norton
Ej ha pekny projekt... ides medzi oblubene....az do malickosti prevedena praca.... fakt poklona :o)
11:00:38
24.10.2010
24.10.2010
Shader
-> lubeky130: Dík
22:17:32
21.10.2010
21.10.2010
lubeky130
krasna praca držim palce som zvedavy na finalny vysledok
20:10:54
30.09.2010
30.09.2010
Rotak
Ok díík
16:36:03
30.09.2010
30.09.2010
Shader
-> Rotak: Celý komplet stál 4200
16:13:53
30.09.2010
30.09.2010
Rotak
Hele kolik stály ty Písty, vložky, kroužky, čepy ?
17:25:49
11.09.2010
11.09.2010
Shader
-> Matulo: Jo, já taky... levá starna bylá v horším stavu jako pravá... no je to možné, že kvůli soli... je to zajímavé
17:22:01
11.09.2010
11.09.2010
Maťulo
-> Shader: Poznam! ale to prejde... inak lavu stranu som mal hnilu viac ako pravu... zeby kvoli soli cez zimu???
17:09:32
11.09.2010
11.09.2010
Shader
-> Matulo: Dík. Sem čuměl no, jak byly prohnité. No nervy už tak pevné nejsou jako byly před stavbou!
17:02:29
11.09.2010
11.09.2010
Maťulo
-> Shader: Pekne pekne! Mal som ten isty problem - prehnite nosniky v zadu no nove uz su z 2,5ky plechu... Drzim palce a prajem pevne nervy!
23:25:57
23.08.2010
23.08.2010
stika87 - Maschinenführer
Krasna prace drzim palce ;-)
20:25:32
23.08.2010
23.08.2010
Petrson
-> Arnold 22.08.10 21:53:19: Musíš psát u každýho vyvařenýho auta jestli ti někdo nevyvaří tu tvojí
19:06:03
23.08.2010
23.08.2010
Shader
-> sytic: Dík. Nj stáři a maximální využití se na ní poměrně dost podepsaly, ale už se má zase k světu
18:51:41
23.08.2010
23.08.2010
sytic
Krásný přístup k věci. Super. Takhle to budu dělat... Vzor
Jen by mělo být méně náročné práce viz. vytváření zrezlých dílů
Jen by mělo být méně náročné práce viz. vytváření zrezlých dílů
18:47:17
23.08.2010
23.08.2010
Shader
Chlapi dík za chválu
-> Arnold: Ty voe už bych asi na to neměl nervy
-> rsvancara: Dík. Určitě vím s čím
-> Arnold: Ty voe už bych asi na to neměl nervy
-> rsvancara: Dík. Určitě vím s čím
08:51:17
23.08.2010
23.08.2010
rsvancara
-> Shader: rozhodně pěkná práce (i když s něčím nesouhlasím)
22:05:17
22.08.2010
22.08.2010
ToMi
-> Shader: Pekný postup práce...nech sa darí.
21:58:37
22.08.2010
22.08.2010
Lubes - zrušená registrace
super :-)