skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
13:36:43
02.03.2011
02.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader: Tak jsem projel celou galerii, pěkná práce a to audio vypadá zajímavě. Jsem rád, že tu po hodně dlouhé době vidím něco co začíná dávat smysl a je kvalitně provedeno. Jsem zvědavý na zástavbu wooferu.
06:24:15
02.03.2011
02.03.2011
Peppoo
-> Shader: Jaaj tak dik a nieje tu na to daky návod ako ich spravit ?
15:14:48
01.03.2011
01.03.2011
Shader
-> Peppoo: Buď v inzerci a nebo si je budeš muset vyrobit sám
07:51:44
01.03.2011
01.03.2011
Peppoo
Kde sa dajú zohnať také svetlá ?
19:15:43
27.02.2011
27.02.2011
Shader
-> kuči kuči: Dík... někde se určitě potkáme
12:52:22
27.02.2011
27.02.2011
kuči kuči
Moc pěkne auto až bude hotove tak doufam že se potkame na cestě .
10:42:28
22.02.2011
22.02.2011
Shader
-> Norton: jj , taky nevím jestli udržím slzu... ale nemůžu se toho dne dočkat . Jsem z vesnice, takže každý ví... že tady s bráchou něco v garáži bastlíme, každý den slýcháváme kdy už vyjedete? Oplatí se to? Jak dlouho na tom už děláte? Kolik je v tom peněz? Doufám, že mě svezeš a tak... ale ono se to těžkovy vysvětluje kdy, co, jak, dokud to nezkusíš na vlastní kůži
20:27:54
21.02.2011
21.02.2011
Norton
-> Shader: suhlas... moja frajerka mi povedala ze po dvoch rokoch ked 1 krat nastartujem motor tak sa urcite rozplacem je to dost mozne :o)
20:23:53
17.02.2011
17.02.2011
Norton
-> Shader: hehe ok ja dufam tiez :O)
21:29:38
16.02.2011
16.02.2011
Shader
-> skoda flotila: Jo dík. Nj někdy to je o nervy a člověk by s tím nejraději praštil, ale já se dívam dopředu na ten výsledek. Když poprvé nahodíš motor a projedeš se s mašinou, kterou jsi stavěl 3-4 roky... to mě drží nad vodou
21:15:07
16.02.2011
16.02.2011
skoda flotila
Moc pekne klobuk dole ja som to teraz tiez zazil a poviem ti nikdy viac tie nervy a to trapenie drzim
Drzim palce ahoj...
Drzim palce ahoj...
20:49:01
16.02.2011
16.02.2011
Shader
-> Norton: Dik. Farba? Na to si chlapci počkejte... tohle je přísně tajné. Doufám, že všechno vyjde tak, jak je naplánováno
20:18:22
16.02.2011
16.02.2011
Norton
-> Shader: moc pekna moc pekne pokracujes...ide medzi oblubene... budem ta sledovat :o) inac farba bude aka?
21:16:09
06.02.2011
06.02.2011
4FELDA4 - zrušená registrace
-> Shader: nech sa darý
00:23:45
06.02.2011
06.02.2011
Šediváček
Zdravím. Ta sada fréz je na tvrdý sedla?? Nechtělo by to náhodou trochu hladší povrch na té hlavě?
22:40:07
05.02.2011
05.02.2011
Arnold
-> Shader: a koukam ze jsi si poridil sadu na vybrusovani ventilovych sedel pekne tak at se dari chlape mas to rozjete moc dobre drzim palce
01:09:16
13.01.2011
13.01.2011
Petr Urban
-> Shader: Já bych se přopojil se stejnou otázkou jako libor-nem. PRosím přeposli mi co jsi mu psal i mě do zpráv. Taky už sem se doma snažil dělat kanály, ale i zvětšovat. Ty jsi jen leštil nebo jaký je průměr nyní ? Možná by mi pomohlo i nějaké foto nářadí pro inspiraci email v id, budu vděčen. Chválím auto i provedení oprav/úprav. Velice pěkná práce !
12:25:16
02.01.2011
02.01.2011
Shader
Chlapi vložky, písty na prodej... vic tady skoda-virt.cz/cz/.../1412
39-prodam-vlozky-pisty-cep
y-krouzky-s130
14:24:17
24.12.2010
24.12.2010
Shader
-> libor-nem: Pokud se nemýlím, tak jsem ti na tuto otázku už odpovídal... tak se mrkni do zpráv
21:40:30
23.12.2010
23.12.2010
libor-nem
jak si dokázal takhle vičistit ty kanály?