skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
21:27:34
05.08.2011
05.08.2011
Norton
-> Shader: ake pneu potrebujes? mno keby si ju nechal v takejto farebe ako cirna matna a tie kola vrrrr krasne :O)
21:26:40
05.08.2011
05.08.2011
Qwak
-> snoopy: ty kola nemaj gumy ale chybu taky ne
20:04:59
26.07.2011
26.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> upír 130 26.07.11 19:01:15: Není nejlepší ten černý? Čím více chomátu obsahuje tím tmavší to je. Je zlatý, pak ten zelený a pak černý ne?
19:01:15
26.07.2011
26.07.2011
upír 130
-> Tuner#2: na kotouče je nejlepší ten olivovej pozink, vypadá hodně tmavě zeleně a sjede se hned po pár šlápnutí a kotouč jinak na jiných místech nerezne, je to paráda..
18:03:43
26.07.2011
26.07.2011
4dams
-> Shader: Dosť! pekná práca, len tak ďalej
17:55:53
26.07.2011
26.07.2011
Shader
-> 4dams: Vysoká ... i s dopravou 3750 + ještě musím pořešit rozšiřovací sadu třmenů.
17:47:17
26.07.2011
26.07.2011
4dams
aká bola cena za kotúče?
17:03:48
26.07.2011
26.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 26.07.11 16:34:28: Předky mám na autě stále ještě od Kábrta a ten je zinkoval. Bohužel na začátku Tě to zničí desky, zinek se do ní zaseká. Po obroušení už to bylo OK. Osobně to na kotoučích od Petra udělám tak jako na zadku a to, že klobou natřu Alkytonem. Nic víc není třeba ošetřovat, na hraně po obvodě to stejně schoří, ale na klobouku to drží
16:34:28
26.07.2011
26.07.2011
Shader
-> Tuner#2: ... když jsem ti oneda psal SZ ohledně kotouču, nedalo mi to a musel jsem (opět a zase) nahlédnout do tvé karty... po chvilce rozmýšlení bylo jasno, tak snad to bude ok . Mimochodem... všiml jsem si, že máš kotouče nějak ošetřené. Jedná se o nějaký pozink, nebo barvu??
-> Kurier Grobar:
-> Kurier Grobar:
16:29:21
26.07.2011
26.07.2011
Kurier Grobar
krasotinka luxusová
16:27:46
26.07.2011
26.07.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader: Pěkný kotouče
16:53:49
17.07.2011
17.07.2011
Shader
-> Norton: Nooo... dneska jsem konečně zařídil zinkováni a něco málo už jsem i přivez. Takže od zítra se chci pomalu pustit do přední nápravy... takže už se něco děje, aspoň abych už prubnul přední nápravu na kastli, chci videt jak to bude vypadat s těma mýma hrncema , ale nemůžu sehnat pneu na předek
19:08:04
16.07.2011
16.07.2011
Norton
-> Shader: mno co kedy zacnes skladat :O)
11:40:10
19.06.2011
19.06.2011
Shader
Taky se mi ty kola líbi , zatím jsem tady hodil jen černobílou fotku, takže barvu se pravděpodobně dozvíte až někde na srazu
-> Eidy: při tom broušeni toho lesku, jsem si párkrát říkal... ku*va není to škoda . Už bych to chtěl vidět na autě...
-> Eidy: při tom broušeni toho lesku, jsem si párkrát říkal... ku*va není to škoda . Už bych to chtěl vidět na autě...
22:24:25
18.06.2011
18.06.2011
Qwak
-> Eidy: tak tak edí
22:19:04
18.06.2011
18.06.2011
sikula
Velmi luxsusní kolečka:-)
22:08:57
18.06.2011
18.06.2011
Eidy
Pěkný kolečka. Skoro mi přijde škoda lakovat leštěný kola, ale takhle to má taky něco do sebe.
21:16:53
18.06.2011
18.06.2011
itchy
tak tie kola su cisty sex
19:28:03
18.06.2011
18.06.2011
škodec
-> Shader: paradne kolieska