skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
22:19:48
16.06.2013
16.06.2013
castrol
-> Shader: hadam to dopadne podla predstav a sklamanie sa nedostavi
22:16:50
16.06.2013
16.06.2013
Shader
-> castrol: To jo, snažím se to popohánět co to jde, ale čas hraje proti mně! Jo na lak se taky těším, ale zároveň mám strach aby vše bylo tak jak má.
21:20:26
16.06.2013
16.06.2013
castrol
-> Shader: no to nema ale cloveka to aspon pohana dopredu a na lak sa tesim
21:14:28
16.06.2013
16.06.2013
Shader
-> castrol: Jo a né jednou... teď vím, že něco takového plánovat nemá stejně smysl. Nicméně by mělo být letos auto v laku
21:08:54
16.06.2013
16.06.2013
castrol
-> Shader: plan dokoncenia si si nakedy dal ?
21:04:16
01.04.2013
01.04.2013
michal.tuareg
Shader :No jo, na té jedné fotce je to vidět. To mě netrklo, na svém autě jsem jí neměl a tak mi to nedocvaklo
15:22:32
01.04.2013
01.04.2013
Shader
-> michal.tuareg: Ahoj... důvod je jednoduchý. Když jsem to z tvé napravy nahodil na tu svou, tak byl třmen, respektive šroub ruční brzdy téměř na dotek s pružinou. Pří sjíždění destiček by pak došlo k tomu, že by se třmen vysunul v podstatě dovnitř pružiny. Takže jsem zvolil kotouč s menší výškou "klobouku" a pro jsitotu ještě vypodložil kotouč o 5mm. Tím jsem třmen dostal víc ven od pružiny
13:48:01
01.04.2013
01.04.2013
michal.tuareg
ahoj,
mám dotaz : proč nepoužiješ kotouče na které je to udělané ? je to kvůli zástavbě ?
díky.
Michal
mám dotaz : proč nepoužiješ kotouče na které je to udělané ? je to kvůli zástavbě ?
díky.
Michal
19:30:00
14.03.2013
14.03.2013
Shader
-> Norton: Věřím v to, pracuje se na tom
18:19:24
14.03.2013
14.03.2013
Norton
-> Shader: ej ej mno pekne ale neboj vsetko zvladnes a bude to ako ohen :O)
15:28:34
14.03.2013
14.03.2013
Eidy
-> Shader: Výztuhy jsou ok.
14:46:18
14.03.2013
14.03.2013
Shader
-> Tuner#2: jj, já právě taky né
13:02:28
14.03.2013
14.03.2013
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 13.03.13 21:14:36: Buď v klidu na posledních dvou fotkách nic obráceně nevidím
21:14:36
13.03.2013
13.03.2013
Shader
-> onba: Obráceně??
20:56:40
13.03.2013
13.03.2013
onba
Zelená kombinace je pěkná... Ale LA výztuhy vzadu jsou obráceně.
20:32:38
13.03.2013
13.03.2013
Shader
-> Norton: Popravdě to tady se mnou pěkně cvičí . Dneska jsem tam nahodil nové kotouče v domění, že povysunu kotouče aspoň o těch 12mm a ten bastard šel o 9. Jsou to milimetry, ale hrají obrovskou roli. Zatím to vypadá tak, že budu muset podložit samotný brzdový kotouč. A já si myslel, že mám vyhráno
11:49:11
13.03.2013
13.03.2013
Norton
-> Shader: mno ako kukam vsetko sa zmestilo a aj miesto tam este je :O)
20:33:22
11.03.2013
11.03.2013
michal.tuareg
To Jarinko : třmen má lanovod, v té době EPB moc nebyly. Dneska bych ji už uměl i na rapida.
17:44:53
09.03.2013
09.03.2013
castrol
-> Shader: tak to je dobra sprava a drzim palec
17:11:18
09.03.2013
09.03.2013
Shader
-> castrol: Ou... já už s tím plánovánim tak nějak skončil, zatím mi žáden termín nevyšel . Ale pevně věřím v to, že auto jako takové bude letos jízdy schopné, po téměř 5 letech by bylo na čase .
Teď jsem sehnal tu kotoučovku, takže jsem se zase posunul o velký kus dále. Takže jak píšu, snad se letos aspoň jedinkrát svezeme
Teď jsem sehnal tu kotoučovku, takže jsem se zase posunul o velký kus dále. Takže jak píšu, snad se letos aspoň jedinkrát svezeme