skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
14:54:38
10.03.2015
10.03.2015
Shader
-> Eidy: Šlo o to, že staré trubky byly v dosti špatném stavu. Tak jsem si řekl, že když už tady je téměř všechno nové, tak udělám i ty trubky. Cu trubky jsou tedy vítěznou alternativou. Nešlo o to, že by původni byly špatně řešené, bylo by to i jednodušší, jen vzít, natřít, nahodit a je vymalováno
22:59:07
09.03.2015
09.03.2015
Eidy
-> ochoda: Copak tě vedlo jít do Cu trubek? Že mi to přijde v sérii řešená pěkně, plynule, prostě ok.
19:33:52
09.02.2015
09.02.2015
T
-> Shader: šedivou já můžu a s tou barvou kol, proč ne....jsem zvědav na finále
16:20:04
08.02.2015
08.02.2015
LUKAS
krásne sa to rysuje bude stoho poriadny kus auta :3
13:18:46
08.02.2015
08.02.2015
ochoda
-> Shader: Tak barevná kombinace určitě super!
12:50:27
08.02.2015
08.02.2015
Shader
-> sikula: Může být jo?
-> krtik: Dík. Novou určitě né, jen řádně uklizenou!
-> krtik: Dík. Novou určitě né, jen řádně uklizenou!
12:45:38
08.02.2015
08.02.2015
krtik
-> Shader: pěékný!
...máte novou garáž?
...máte novou garáž?
12:37:52
08.02.2015
08.02.2015
sikula
-> Shader:
12:23:20
08.02.2015
08.02.2015
Shader
-> castrol:
12:19:34
08.02.2015
08.02.2015
castrol
-> Shader: teda , kolecko ma spravnu farbu
22:23:24
15.12.2014
15.12.2014
MOLSO
ta posledna fotka ma nasrala !
21:39:36
15.12.2014
15.12.2014
Vena
-> Shader: A kde je ta barva?? poslední foto je nějaké černé,vyměnit!
15:35:10
13.12.2014
13.12.2014
Shader
Tak to jsem rád, že se barva líbi!
-> krtik: Takový jsem sehnal a jsem za něj rád , jinak mrkni na foto č.144 ty plošiny tam jsou. Je to ale dost na široko teda, aniž bych to nějak měřil vyšlo to jen tak, tak .
-> Tuner#2: Nj barva s kodovým označením "černá díra"
-> Tomáššš: Mohli by se učit chlapci z MB
-> krtik: Takový jsem sehnal a jsem za něj rád , jinak mrkni na foto č.144 ty plošiny tam jsou. Je to ale dost na široko teda, aniž bych to nějak měřil vyšlo to jen tak, tak .
-> Tuner#2: Nj barva s kodovým označením "černá díra"
-> Tomáššš: Mohli by se učit chlapci z MB
13:16:34
13.12.2014
13.12.2014
Tomáššš
-> Shader: foto 145 sa podarila lepsia kamuflaz nez od ŠKODOVKY na novy superb
12:53:56
13.12.2014
13.12.2014
krtik
-> Shader: jaktože máte tak ,,díravý" podvál? že tam nevidím plošiny pro nájezd?
Jináč barva pěkná, jsem zvědav jaká bude až rožnete.
Jináč barva pěkná, jsem zvědav jaká bude až rožnete.
21:44:54
12.12.2014
12.12.2014
sikula
21:40:20
12.12.2014
12.12.2014
Tuner#2 - zrušená registrace
-> sikula 12.12.14 21:24:54: Já bych teda volil malinko světlejší odstín, tohle je na mě moc tmavé
21:24:54
12.12.2014
12.12.2014
sikula
Pěkná barva
22:13:02
05.12.2014
05.12.2014
minno
-> Shader: no super, tak paráda. To som presne myslel, lebo už som videl zopár škodoviek s nadvarenými lemami a pôvodné lemy zostali vo vnútri pod tým a teda des-bes. Toto je spravené pekne.