skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
20:21:57
21.05.2018
21.05.2018
castrol
-> Shader: farba v pohode ,tu schvalujem
19:57:47
21.05.2018
21.05.2018
Shader
-> castrol: ale barva ok ne?
19:50:24
21.05.2018
21.05.2018
castrol
-> Shader 21.05.18 19:33:31: mi odlahlo
19:33:31
21.05.2018
21.05.2018
Shader
Chlapi, musím se přiznat! Trošku jsem si z Vás vystřelil. Jsou to disky na bráchové RS, ale když jsme viděli tu barvu, museli jsme to vyzkoušet na 130ce a zajímaly nás Vaše názory. Takže žádné 17", ale stále 14". I když mi to teď dost vrtá hlavou... i za mě to nevypadá vůbec zle, ba naopak!
Snad se nikdo neurazí
Snad se nikdo neurazí
19:23:23
21.05.2018
21.05.2018
T
já se těším, ta barva je super
podle mě je Zelenka na 17" mnohem hezčí
podle mě je Zelenka na 17" mnohem hezčí
19:08:29
21.05.2018
21.05.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> havlik 21.05.18 18:11:22: To je dáno kolem samotným. OZ je jiná liga proti těm ATS. Necháme se překvapit jak to bude vypadat tady po nazuti.
18:41:19
21.05.2018
21.05.2018
Pavell
jj, ty OZ vypadají pěkně, ale ty předtím nic moc.
18:11:22
21.05.2018
21.05.2018
havlik
-> Tuner#2: no nevim, podle mě Zelenka s těma 16" to vypadá podstatně lépe.
17:13:24
21.05.2018
21.05.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavell 21.05.18 17:10:20: Podívej se na Zelenku, tam je to akorát.
17:10:20
21.05.2018
21.05.2018
Pavell
-> Tuner#2: Tak uvidí se až to obuje. za mě už je to moc
17:05:41
21.05.2018
21.05.2018
castrol
-> Shader: zamna 17tky nee
16:45:36
21.05.2018
21.05.2018
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Pavell 21.05.18 15:11:10: K těm lemům to nebude vypadat špatně
15:11:10
21.05.2018
21.05.2018
Pavell
17" ??? proč?
20:23:21
07.04.2018
07.04.2018
Shader
-> Shatter: -> Eidy: "Má pravdu ten chlapec" . Konečně se mi podařilo je sehnat
23:43:46
06.04.2018
06.04.2018
Eidy
Zrcátka.
23:33:37
06.04.2018
06.04.2018
Shatter
-> Shader: pribudli Beskydy
13:02:15
01.04.2018
01.04.2018
MajoLR
20:54:29
15.10.2017
15.10.2017
Shader
-> Eidy: Taky si myslím, že je to moc bohaté. Jaký bych měl nastavit předstih na upraveném motoru? Jinak s těma tryskama jsme už tady něco málo řešil.