skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
17:20:49
28.12.2020
28.12.2020
Shader
-> Tuner#2: Nepřijde mi to nijak složité převařit ty domky. Už mám koupené GAZy, takže je tam chci mít, takže proto ta úprava.
-> Eidy: Jasně, na držáky jsem si dal bacha, už mám vyřezáno flexa + pilový list. Horní romana půjdou obráceně, ale ještě zvažuji trubkové ramena od Wlada.
-> Eidy: Jasně, na držáky jsem si dal bacha, už mám vyřezáno flexa + pilový list. Horní romana půjdou obráceně, ale ještě zvažuji trubkové ramena od Wlada.
19:52:57
01.12.2020
01.12.2020
Shader
-> peter13789: Závit M10, mělo by to být dostatečné, viz. Tuner#2, Eidy.
08:29:11
30.11.2020
30.11.2020
peter13789
-> Shader: Aký závit si zvolil na konci? Ja mám M10 a zacinam mat trosku obavy či to bude dostatočne
09:59:45
29.11.2020
29.11.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Shader 29.11.20 09:54:12: paráda
20:10:56
17.11.2020
17.11.2020
Shader
-> onda: Díky. Super, tak hlavně přemýšlej dopředu, co vše je potřeba na kastli doplňkově udělat. Já teprve teď vidím, co všechno je potřeba předělat .
19:05:15
17.11.2020
17.11.2020
onda
Máš to moc pěkný,dovezl jsem vytvářenou kastli a skládám nový EMKO.
16:38:44
15.10.2020
15.10.2020
Shader
-> Bukaj: Hm... takže motor/převodovka ven. Když tak na to koukám, co je potřeba udělat, upravit, tak já to budu muset zase z půlky rozhodit
19:04:24
12.10.2020
12.10.2020
Bukaj
-> Shader: U kyvky jo - zvednout zadek, shodit příčku, vyklopit převodovku dopředu, sundat víko, dotáhnout, zajistit, očistit, odmastit, tmel, nandat víko...
...u vlečky si to moc nedovedu představit - převodovka drží za víko na příčce a vyndavat čepy ramen a sundavat příčku - to už je jednodušší vyndat motor...
...u vlečky si to moc nedovedu představit - převodovka drží za víko na příčce a vyndavat čepy ramen a sundavat příčku - to už je jednodušší vyndat motor...
18:28:53
12.10.2020
12.10.2020
Shader
-> minno: Nic není věčné, když to vydrží pár let, budu pokojený .
-> Bukaj: Vždycky jsem rád za tyhle komentáře, když přijde někdo a má smyslu plnou teorii. Dá se to vyřešit na autě?
-> Bukaj: Vždycky jsem rád za tyhle komentáře, když přijde někdo a má smyslu plnou teorii. Dá se to vyřešit na autě?
10:40:53
12.10.2020
12.10.2020
Tom Troll
-> Bukaj: Kámošovi nedávno vyskakovala pětka, s tim že když držel páku na místě tak tam zůstala, ale jinak sama hned vyklouzla. Poradil jsem mu sundat zadní víko a podívat se, pětkový kolo na hnacim hřídeli rejdovalo o několik cm a matice už byla asi na posledních třech mm závitu. Kdyby ještě pár dní jezdil bez pětky tak tam podle mě bezpečně zahučí.
09:14:35
12.10.2020
12.10.2020
Bukaj
-> Shader 04.10.20 17:53:02: Ten zvuk z převodovky na volnoběh při zahřátém agregátu je pravděpodobně rachtání kuželíkového ložiska na hnacím hřídeli - běžný jev u pětikvaltů.
Je to příznak příliš velké vůle tohoto ložiska a nejčastější příčinou je povolená pojistná matice pětkového kola na hnacím hřídeli...
...není to nikterak fatální závada (ještě jsem neslyšel, že by se někomu ta matice vyšroubovala úplně), ale ten zvuk je otravný a člověka dříve nebo později donutí to řešit.
Je to příznak příliš velké vůle tohoto ložiska a nejčastější příčinou je povolená pojistná matice pětkového kola na hnacím hřídeli...
...není to nikterak fatální závada (ještě jsem neslyšel, že by se někomu ta matice vyšroubovala úplně), ale ten zvuk je otravný a člověka dříve nebo později donutí to řešit.
09:14:29
12.10.2020
12.10.2020
minno
-> Tuner#2: Máš pravdu, teraz som kukol tvoje fotky a má ho tam Tak to potom asi len ja som sa s tým tak trápil.
-> Shader: Snáď nie. Asi záleží aj od polohy, v akej je bowden/lano. Ja to mám zhora. Mal som teraz asi 2 mesiace dočasne pripojené staré laná bez prachovky, a prišlo mi, že to aj za to krátke obdobie dosť zatuhlo, ale tie laná už boli chytené aj predtým.
-> Shader: Snáď nie. Asi záleží aj od polohy, v akej je bowden/lano. Ja to mám zhora. Mal som teraz asi 2 mesiace dočasne pripojené staré laná bez prachovky, a prišlo mi, že to aj za to krátke obdobie dosť zatuhlo, ale tie laná už boli chytené aj predtým.
09:09:17
12.10.2020
12.10.2020
Shader
-> minno: Určitě by to bylo lepší, ale popravdě mě to ani nenapadlo. Tak snad ja píše T2, s tím nebude problém
08:49:53
12.10.2020
12.10.2020
Tuner#2 - zrušená registrace
-> minno 12.10.20 08:48:34: mám bez a na letní provoz není problém. Ale lepší by to bylo
08:48:34
12.10.2020
12.10.2020
minno
-> Shader 09.10.20 18:18:59: Lanovody by neboli lepšie s prachovkami? Takto to nebudeš mať chránené proti vode a bordelu z ciest.