skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
V roce 2004 nám náš táta věnoval jeho škodu 130GL r.v. 1986. Jelikož já ani brácha jsme v té době ještě nevlastnili řídičské průkazy, nebylo auto pro nás velkým přínosem. Teprve v roce 2007 bylo auto využíváno na cestu do školy a v té době se zrodily první příznaky tuning mánie. Prvni uprávy by se daly spíš nazvat tuzeringem :D, ale myslím si, že touhle fázi tuningu si prošel snad každý :). V roce 2008 jsme se rozhodli vůz kompletně přestavět a stále na tom pracujeme. I přes poměrně rozsáhlou korozi, se snažíme auto uvést do původní " zdravé" podoby a pevně věřím v to, že se nám to daří. Zde vám přinášíme aktuálni stav, fotografie a nové informace o naší škodě 130GLj.
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Zde vám přináším nový popis vozu:
Karoserie
• M-ková kastle: kompletně vyvařená (přední podběhy, P-kapsy, kufr, prahy, zadní lémy + podběhy a celkově, kde se objevovala nějaká rez, díra)
• Nové díly: přední čelo, přední baltníky, most, zadní čelo, všechny dveře
• Karosérie prošla úpravou: zavařene okapničky, výdechy C-sloupku, rozšířené přední a zadní lémy
• Zatím bez laku
Nápravy
Přední náprava:
• Ramena, nápravnice opískovány, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA (krom řízení)
• Nové ložiska + silentbloky ramen a řízení (silentbloky od Pemita)
• Upravené dorazy na spodních ramenech
• Přední pružiny 220mm, 80 kN by Tuner#2
• Upravené náboje pro rozteč 4x100 se závitem
• Brzdiče původní 4-pístky po kompletní repasi, rozšířene pro širší kotouč
• Předni kotouče Kalmar-motorsport, chlazené pr. 247mm, tl. 20mm
Zadní náprava:
• Ramena opískována, následně základ + alkyton
• Vyztužená dle LA
• Nové tvrdé silentbloky (buchty)
• Upravené sériové náboje pro rozeč 4x100 se závitem
• Brzdiče opel Astra G
• Zadní kotouče VW polo 239x10
• Pružiny Kalmar-motorsport
Disky:
• BCW Steffan, předek 8", zadek 9". Rozteč 4x100
• Pneu předek Toyo proxes 195/45/R14, zadek Toyo proxes 225/40/R14
• Lakované středy + leštěný límec
Motor
• Základ tvoří motor z rapida 742.136
• Karburátor nový Weber 32/36 DGV + vzduchový filtr KN (Motor-excel)
• Hlava felície 1.3 MPI/ 50kW, snížena o 0,9mm
• Hlava + sací potrubí leštěné kanály, slícováno
• Těsnění pod hlavou Viktor Reinz
• Nové písty, válce, čepy, pístní kroužky pro 136 (Motor-excel)
• Stáhnuty setrvačník, zánovní kliková hřídel, vyváženo jako celek i s rozvoďákem a řemenicí
• Vačka 280/280
• Nové rozvody
• Příčny nerez výfuk + výfukové potrubi 4/1 nad příčku (Bohouš Krejčí)
• Motor prošel kompletní repasi, je složen ve směs z nových dílů
Naš YouTube Channel:
Převodovka
• Sériová převedovka ze š130, 5q, sp 4.22.
• Kompletně očištěna, po repasi (Vrba).
Interiér
• Skořepinové sedačky OMP
Informace ještě nejsou úplné, mnoho věcí chybí, čeká na úpravu, není ještě dodělaných. Takže zatím takhle pro info ;-)
Škoda130GLj - komentáře:
13:50:56
24.03.2011
24.03.2011
Emkey - zrušená registrace
chlape tie kola ma zabili .... mas moje simpatie... a inak co je to za optiku ???? a ides k oblubenym ..:D
11:56:03
19.03.2011
19.03.2011
Shader
-> Mirda: Pneu na disky pravděpodobně nepůjde a koupí se nové Dostal jsem je k těm kolům. Ale je možne, že to nechám provizorně nahodit... na autě je ještě hodně práce a nějaké ježdění je ještě v nedohlednu
11:46:46
19.03.2011
19.03.2011
Mirda
Neni škoda na takový nádherný kola obout pneu, které jsou skoro na vyhození?
07:55:50
13.03.2011
13.03.2011
jok3r
-> Shader: cau hele mas to super, pekna prace jak ta hudba a vsechno,,, ty kola zavidim:) sou super
23:43:53
11.03.2011
11.03.2011
Kurier Grobar
fajne kola
17:20:52
08.03.2011
08.03.2011
Shader
Pokusím se to nějak objasnit:
-> Eidy: jj jsou to Steffany, jinak s koly bylo učitě něco naježděno, ale 3 roky určo ne. Jak píše T2 klame fotka, jelikož jsem to fotil mobilem . Ale to leštění už taky nebude 100% asi, když bude foťák vyfotím . Jinak dík, jsem rád že se líbi.
-> Tuner#2: Ode dne kdy jsem je viděl poprvé, jsem je musel mít
-> Eidy: jj jsou to Steffany, jinak s koly bylo učitě něco naježděno, ale 3 roky určo ne. Jak píše T2 klame fotka, jelikož jsem to fotil mobilem . Ale to leštění už taky nebude 100% asi, když bude foťák vyfotím . Jinak dík, jsem rád že se líbi.
-> Tuner#2: Ode dne kdy jsem je viděl poprvé, jsem je musel mít
15:53:42
08.03.2011
08.03.2011
Tuner#2 - zrušená registrace
-> Eidy 07.03.11 20:37:57: Dle mě klame fotka a nebo jsou zalakovaný což Dudu z lestimekola dělá a nebo kombinace obojího.
-> Shader: Nicméně pecka
-> Shader: Nicméně pecka
20:37:57
07.03.2011
07.03.2011
Eidy
-> Shader: Dobrá volba kol, podle mě. Steffan? Jen mi nepřijde, že jsou fakticky vyleštěný. Vypadají jako 3 roky ježděný. Chce to doladit do A1 stavu, když už se s tím autem tak děláš Jinak to tu sleduju a držím palce. Vypadá to další poctivý auto.
19:00:09
07.03.2011
07.03.2011
matusko
fuuuha ja mam vzadu 185ky gumy a podla mna su siroke ale vidim ze nie dost
17:32:16
07.03.2011
07.03.2011
Shader
-> Sp4rc0: Dík... ty kola byly jasnou volbou
-> MOLSO:
-> MOLSO:
17:16:46
07.03.2011
07.03.2011
MOLSO
slušný salámy
16:10:08
06.03.2011
06.03.2011
Sp4rc0
Sleduju tenhle projekt už dlouho a vůbec to nevypadá špatně!..držim palce.. jinak teda závidím jedny z nejhezčích kol..
14:55:24
06.03.2011
06.03.2011
Norton
-> Shader: mno tak takto to mas lepsie :oD
14:54:01
06.03.2011
06.03.2011
Shader
-> Norton: Přesně tak... cena byla hodně dobrá, z prvu jsem chtěl kupovat fungláče za 20 litru
14:52:40
06.03.2011
06.03.2011
Norton
-> Shader: presne tak a ked je to aj za dobru cenu mno nekup to :oD
14:46:06
06.03.2011
06.03.2011
castrol
nadherne kolesa
14:38:19
06.03.2011
06.03.2011
Shader
-> Norton: Pěkně... ale marne no, když něco chceš... těch 400km není moc
-> Placko: Já vím :-D:-D
-> Placko: Já vím :-D:-D
14:34:25
06.03.2011
06.03.2011
Norton
-> Shader: mno ja za motor som dal dole 1200 km ale oplatilo sa tiez je to brutalitka :o)
14:32:16
06.03.2011
06.03.2011
Placko
krásne kola
14:30:46
06.03.2011
06.03.2011
Shader
-> Norton: Dík... 400 kilometrový výlet, ale oplatilo se , mám z nich radost.