skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Auto je původem Škoda 105L r.v. 1987. Já jsem majitelem od r. 2001. V roce 2003 proběhla přestavba na S130 s motorem 781.136. V roce 2007 oprava karoserie a při té příležitosti nový motor (fabia v bloku 781.136). Původní bílou barvu nahradila modrá.
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
Karoserie:
-nový lak - modrá dynamik (4590)
-kompletně vyvařeno, nové blatníky, prahy, zadní lemy
-odstraněny trubky na hever -> vyztuženy místa pro hever na začátku a konci prahu - pro použití heveru z FEL
-spínačka a zámky z FEL včetně víčka nádrže + kryt víčka nádrže z FAB (elektricky ovládané otvírání)
-kryty klik z FAV
-4-očko + maska
-prodloužení střechy s brzdovým světlem
-elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka z FEL, ovladač z OCT
-podvozek ošetřen HB BODY 932
-dutiny HB BODY 900
-bílé kryty předních a bočních blinkrů
-zadní světla červenobílé
-ostřikovače FAB
-motorek stěračů z FEL
-raménka stěračů upraveny z FEL + delší stěrače
-střešní okno
-elektrické otvíraní předního a zadního kufru
-plynové vzpěry na předním a zadním kufru
-folie na oknech - přední boční 70% propustnost, ostatní okna 20% propustnost
-čelní sklo s modrým pruhem
-centrální zamykání
-alarm
-vzpěra mezi předními tlumiči
-odhlučnění motorového prostoru - motorový prostor polepen prošitou skelnou rohoží potaženou hliníkovou fólií
-přední plastové podběhy
Podvozek:
-Přední náprava:
- vyztužená dle L/A
- stabilizátor průměr 18mm
- tvrdé silentbloky uložení stabilizátoru
- L/A pružiny délka (délka 260mm)
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- kotouče s vnitřním chlazením
- náboje s roztečí 4x100 a 4x108
- strmější hřebenové řízení 2,8 ot
- ošetřeno HB BODY 932
-Zadní náprava:
- vyztužená dle L/A
- zesílené úchyty šikmých ramen
- pružiny délka 406 mm; o 30% tvrdší než sériová vlečka
- přitvrzené tlumiče (o 30% tvrdší než sériové)
- brzdové válečky 22mm
- nový zadní náboj s roztečí 4x100, 4x108 a 4x130 plus převrtaný buben
- ošetřeno HB BODY 932
-brzdový posilovač z FEL
-HBV 22 mm
-kola: pavučiny 6J x 14, pneu 175/65 R14
Motor:
-blok 781.136
-klika, vložky, písty, ojnice FAB
-vačka motorexcel 265/257
-hlava FAB
- zvětšené kanály 28mm
- úprava sedel ventilu
- úprava spalovacího prostoru
- snížena na kompresní poměr 10,6
-převařené saní FAV, slícované s hlavou
-expanzní nádržka OCT
-hliníková olejová vana
-olej polosyntetika MOGUL GX-FE 10W-40
-přertyskovaný karburátor LEKR
-zapojené vyhřívání sání
-upravená řemenice FEL, předělaná na klínový řemen
-odlehčený setrvák FEL 1.3
-přítlačnák FEL 1.6
-odpružená spojková lamela TAZ1500
-přítlačný talíř SACHS
-bezkontaktní rozdělovač pro 136X
-zapalovací svíčky DeNSO Iridium IK20
-výfuk S110R, svody vlastní výroby na FAVo potrubí
-alternátor 70A
-rychloběžný startér FEL
-filtrační nádobka na odvětrání klikové skříně
-uložení motoru na silentblocích FAV
Převodovka:
- 5q - stálý převod 4,22
- I 3,80 série 5°
- II 2,12 série 5°
- III 1,41 série 5°
- IV 0,96 série 4°
- V 0,74 sixta
-tvrdý silentblok převodovky
-převodový olej Castrol 75W/90
-železný kloub řazení
-úprava těsnění hokejky
-úprava těsnění náhonu rychloměru
Interiér:
-ošetřeno HB BODY 910 + lak
-tříramenný volant (upraven tak abych dosáhl na páčky + věnec z 4ramenýho volantu z FEL)
-lucasy z FEL
-cyklovač stěračů FEL
-ovládaní topení z FAV
- přerušovač blikačů FEL
-loketní opěrka
-stropní světlo z FEL (před zrcátkem)
-vzadu boční stropní světla z OCT
-stropní madla FEL
-přední a zadní sedačky FEL
-přední a zadní pásy FEL
-elektrické ovládaní oken (ovladače OCT)
-zámek řadící páky ( čertlock :-) )
-autorádio + 4x repro (nějaký noname, nějak to hraje a to mi zatím stačí:))
-upravené teplovody topení
- přístrojový štít
- přístrojovka z FEL zabudována v IPUR palubce
- grafika budíků ve stylu fabia RS (phexsys)
- změna některých kontrolek na spodní liště (phexsys)
- modré podsvícení
- nerezové obroučky (phexsys)
- LEDky místo žárovek
- zabudováno cyklotacho
- přepínání funkcí cyklotacha pravou páčkou pod volantem (první poloha od sebe)
- kontrolka sytiče/otevření druhého stupně
- kontrolka parkovací brzdy
čert / Škoda 105L 1.4 - komentáře:
19:58:41
06.09.2012
06.09.2012
Maťulo
-> Michal N 283: aj ty?
19:53:33
06.09.2012
06.09.2012
Michal N 283 - zrušená registrace
-> čert: prefektne premakané auto s modernými prvkami, takto si to predstavujem
19:34:30
06.09.2012
06.09.2012
Maťulo
-> čert: ahoj, prosim ta mas nejake detajlnejsie fotky ako tam mas zabudovany ten pristrojovy stit z feldy???
19:23:41
06.09.2012
06.09.2012
čert
-> SexyStroj: dík
17:10:57
06.09.2012
06.09.2012
SexyStroj
Hezká...opravdu hezka:-)
07:41:11
24.07.2012
24.07.2012
čert
-> J3STER: já tam nějaký dírky do karoserie mám.
Máš nějaký foto, jak to máš řešený?
Máš nějaký foto, jak to máš řešený?
21:11:50
23.07.2012
23.07.2012
J3STER
-> čert: Taky budu dávat přední plastové podběhy. Už je mám dokonce napasované bez jediné dírky do karoserie. Akorát přední část se bude muset nějak přidělat.
08:34:43
23.07.2012
23.07.2012
čert
-> J3STER: díky, ale nějaký detaily by to ještě chtělo dodělat, aby to bylo podle mých představ
12:44:40
18.07.2012
18.07.2012
J3STER
-> čert: Moc pěkné auto. Myslel jsem že mě už žádná škodovka nepřekvapí, ale ta tvoje překvapila. Velice pečlivě zpracovaná do detailu. Hned jde do oblíbených.
07:54:07
24.04.2012
24.04.2012
minno
-> čert: odbublinkovač mne problém nerobí, mám ho tam a motor ide OK.
Tak si s tým švihni :))
Tak si s tým švihni :))
07:45:09
24.04.2012
24.04.2012
čert
-> minno: s tím průtokem ve vysokých otáčkách jsem měl taky problém - motor kuckal. Problém byl v odbublinkovači. Vyhodil jsem ho a je klid.
S tou montáží to teď nevidím moc dobře, mám teď venku přední nápravu:)
S tou montáží to teď nevidím moc dobře, mám teď venku přední nápravu:)
21:52:54
23.04.2012
23.04.2012
minno
-> čert: dokonči montáž a vyskúšaj to ty a uvidí sa :) Ja si myslím že ani nebude chyba v prietokomeri, ale vo vysokom tlaku z pumpy. Musím to vyskúšať ešte ako sa to bude správať s AC pumpou.
Konštruktérovi že to funguje dobre.
A ty máš tiež LEKR, takže tam netečie toľko benzínu v otáčkach ako pri dvojkomoráku SEDR :))
Konštruktérovi že to funguje dobre.
A ty máš tiež LEKR, takže tam netečie toľko benzínu v otáčkach ako pri dvojkomoráku SEDR :))
18:35:57
23.04.2012
23.04.2012
čert
-> minno: nestraš :( tak to není dobrý:(
co na to konstruktér?
co na to konstruktér?
14:59:32
23.04.2012
23.04.2012
minno
-> čert: vo vysokých otáčkach s ním zdochýňa motor.
14:01:49
23.04.2012
23.04.2012
čert
-> minno: pumpu mám mechanickou pumpu.
co máš za problém s průtokoměrem?
co máš za problém s průtokoměrem?
10:20:49
23.04.2012
23.04.2012
minno
-> čert 22.04.12 00:19:41: Škoda. Tak rýchlo montuj :) Potrebujem skúsenosti iných, čo sa týka funkčnosti.
Ja s tým mám totiž furt problém a ešte som to nedoladil. Problém súvisí s elektrickou palivovou pumpou a tiež s prietokom cez prietokomer.
Ja s tým mám totiž furt problém a ešte som to nedoladil. Problém súvisí s elektrickou palivovou pumpou a tiež s prietokom cez prietokomer.
12:32:38
22.04.2012
22.04.2012
vhml
-> ZdrubT: plynový vzpery se nechaji koupit libovolny. Jsou na to firmy, reknes si dýlku, sílu, koncovky. cena 500-1000Kč
12:21:36
22.04.2012
22.04.2012
čert
-> ZdrubT: Ahoj, já je mám ze Zetora:) Ale určitě budou i jinde. Síla vzpěry je 200N.
Ale chce to na obě strany jednu. Když je pouze na jedný straně tak tam vydří tak 2 roky, pak už to víko neudží...
Ale chce to na obě strany jednu. Když je pouze na jedný straně tak tam vydří tak 2 roky, pak už to víko neudží...
11:03:59
22.04.2012
22.04.2012
ZdrubT
-> čert: Ahoj. z čeho jsou prosimtě ty plynové vzpěry? Hlavně ta zadní?
11:00:09
22.04.2012
22.04.2012
Maťulo
-> čert: aha, dakujem! no ja stresne okno nemam...