skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Vzpomínka na nejkrásnější škodovku Klatovska
(Popis všech úprav stále není úplný)
Uvítám fotky tohoto vozu
Škoda 105 Edition LR
-Původně 105 r.v. 1983
-Postavena jako replika Škoda 130 LR pro běžný provoz
-Původně postavena pro syna
-Stavěno od roku 2000
-Přestavba na 130 zapsaná v TP
-Postavena z většiny nových dílů
-Postaveno dle plánů Š 130 L/A
-Po komplet GO
-Mnoho vychytávek
-Investice 140 000,-
-Prodáno za 80 000,-
-Asi nejen z mého pohledu šlo více o soukromou stavbu naprosto unikátního speciálu s důrazem na individuální zručnost českého človíčka, potěchu oka okolojdoucího laika i znalce a v neposlední řadě i o požitek pilota.Poděkování patří Pavlu Tothovi který dokázal postavit unikát v domácích podmínkách.
-Nejdál byl s ní Pavel na Slovenku:Podvozek byl nastaven tak tvrdě že při jízdě po dálnici vypadl šroub s matkou který spojuje táhlo řazení s převodovkou jediné štěstí že pán měl lyžinu pod převodovkou a motorem že spadli na lyžinu.Z toho důvodu mu nešli řadit rychlosti a tak našel vhodné místo k zastavení a závadu opravil. Při zastávce na oběd na poslední benzínové pumpě před hranicemi se Slovenskem,auto si prohlížely policajti a Pavel jenom trnul za jakou pokutu bude platit.Když k nim Pavel přišel tak jim na rovinu řekl že ví že má tam plno úprav které tam nemají být ale je fanda závodních škodovek.Policajti mu řekli že jenom koukali na provedení úprav,protože se zajímají o škodovky
-Poznámka jak došlo k prodeji:Pavel byl na benzínce v Kašperských Horách a ze srandy řekl že prodá 105.A druhý den na večer kolem 19 hodiny čekal Čečil s kamarádem na Pavla před domem se slovy že si jde pro auto.Pavel neměl moc času protože musel spěchat na linku,tak mu řekl že s autem nemusí nic dělat protože je na něm vše udělané,ale sami víte jak to dopadlo.Pak když přijel domů a viděl obálku s penězma tak mu došlo co se stalo.
SPZ
-KTH 36-01
-1P1 3252
EXTERIÉR
ROK 2003
-Nárazníky v barvě auta
-Rampa na přídavné světla v barvě auta
-Přídavné světla PAL Metalex,které scháněl hodně dlouho.Zadní strana paraboly v barvě auta,držáky světel v červené barvě
-Maska ze 130 bez štítku v barvě auta
-Oranžové přední a boční kryty směrovek
-Sportovní zámky přední kapoty v červeno leštěné kombinaci
-Kufr nalakován v zelené barvě
-Koberec v kufru v zelené barvě
-Rozpěrná tyč napevno mezi vrchním uložením předních tlumičů
-Prostor kolem nádržky vody do ostřikovačů v černé barvě
-Rezerva v kufru
-Na čelním skle clona v barvě auta
-Gumové těsnění čelního skla kolem clony nabarveno do barvy auta
-Černá ramínka stěračů
-Zrcátka Beskyd Sport,v bílo černé kombinaci,vypodložené držáky zrcátek pro lepší štelování
-Na zrcátkách logo Škoda
-Štítky klik z favorita 94 v barvě auta
-Misky klik v černé barvě
-Zavařené zadní dveře
-Tónovaná skla zrcadlovou folií s 50 % zatmavením
-Plastové lemy a prahy ala Š 130L SPORT-Pavel je tam původně nechtěl ale syn si prosadil svou.výrobce neznám
-Střešní okno:původně tam nebylo ale syn ho tam dal.Později Pavlovi vadilo že se s tím už nedá nic dělat.Později to začlo vadit také synovi.
-Gumové těsnění střešního okna nabarveno do barvy auta
-Anténa na rádio a CB (délka 150 cm)
-Leštěné žlábky na střeše
-Krytky větrání C sloupku v barvě auta
-LR vana
-Gumové příchytky zadní kapoty
-Odstraněné odhlučnění kapoty
-Táhlo zámku zadní kapoty vyvedené dírou v levém horním rohu zadního čela
-Mlhovky v zadním čele
-Vzadu zástěrky ala Š 130 LR vlastní výroby,spodky zástěrek stočené a převázané,horní část u plastových lemů přichycena držáky ke karoserii
-Vzadu elektrika natažena pro každé světlo zvlášť
-Úprava zadních světel na zdvojené
-Leštěné ventilky kol
-Záslepky v místě uchycení mlhovek v zadním čele
ROK 2004
-Poziční světla v předních směrovkách a v C sloupku
-Integrované směrovky v zrcátkách
-Bílé kryty předních,bočních směrovek a v směrovkách integrovaných v zrcátkách
-Oranžové žárovky v bočních směrovkách a v směrovkách integrovaných v zrcátkách
-Integrované směrovky ve zpětných zrcátkách:Kryty směrovek-na výrobu posloužil kryt vnitřního osvětlení buď ze Škody Octavie nebo Fabie,ručně vyřezané kryty,Paraboly směrovek-pochází ze dvou malých baterek,Žárovky-pocházejí z budíku vojenské Tatry
-Diadémové žárovky v předních směrovkách
-Štítek na masce
-Krytky větrání C sloupku vlastní výroby:EVO I-dva půlkruhy s výřezem směrem do zadu,druhý půlkruh měl integrované poziční světlo,EVO II-odstraněn první půlkruh
-Víčko nádrže vlastní výroby: Pavel nejdříve tam plánoval dvířka nádrže které měl už připravené,ale pro nedostatek místa kolem hrdla nádrže a po uvážení jako celku se rozhodl pro výrobu jiného které nebude narušovat linie auta.Tak vzniklo vičko které vypadalo jako dvířka nádrže,které nemělo zámek ale to nevadilo protože nikdo nevěděl jak se otevírá.Otevíralo stisknutím a otočením.Bohužel Pavel ho lakoval sprejem a tak prosvítal na bodovaný šroub
-Na vnitřní straně zadní kapoty přidělané uchycení pro vzpěry
-Plynová vzpěra zadní kapoty na pravé straně
-Spodní uchycení plynové vzpěry v pravém dolním rohu
-Elektrický odskok zadní kapoty
-Dveřní světla z Lady
-Vnitřky zadních světel a mlhovek vylepené zrcadlovou fólií která zlepšila jak svítivost tak i vzhled
-V předních světlech použity žluté žárovky
Interiér
ROK 2003
Palubní Deska
-Vlastní konstrukce (rám palubky z trubky 16)
-Obalena molitanem a potažena černou kůží
-Odnímatelné díly palubky
-Rychloměr a otáčkoměr z Erka
-Teplota vody a palivoměr ze 120
-Upravené kryty volantové tyče
Kontrolky z Karosy a Liazu
-celkem 18 kontrolek a z toho 14 funkčních a 4 záslepky kontrolek
-Levá a pravá směrovka
-Mazání
-Benzín
-Obrysová světla
-Přední mlhovky
-Zadní mlhovky
-Hlavní dálkové světla
-Přídavné dálkové světla
-Dobíjení
-Brzdy
Přídavné budíky:
-Tlak oleje
-Teplota Oleje
-Ampérmetr
-Voltmetr
-Diodový budík na podtlak rozdělovače
-Hodiny
-Progresmetr
Středový panel
-Vlastní konstrukce a výroby
-Obalen molitanem a potažen černou kůží
-Rádio
-Vysílačka Allamat Electronic LTD.295
Přepínače ze škodovky:
-Hlavní světla
-Varovné světla
-Topení
-Cyklovač stěračů
Spínače:
-Nahození startéru
-Dobíjení
-Ruční spínač ventilátoru chlazení
-Přídavné dálkové světla
-Zadní mlhovky
-Přední mlhovky
-Světla v interiéru
-Světlo v motoru
-Odskok zadní kapoty
Spínače na středovém tunelu pod vysílačkou:
-Dva tlačítkové spínače nad sebou na ovládání fanfár:stisk jednoho hrál tón,stisk obou hrála melodie
-Dva spínače vedle ovládání fanfár
-Zapalovač
-Žlutý spínač pod zapalovačem
-Interiér nalakován zelenou barvou
-Zelený koberec
-Černé koberce pod nohy
-Koberce na předních podběhách
-Pedálová konzola ze 130
-Pedály v červené barvě
-Záslepka na originální plynový pedál ze slzičkového plechu
-Zajímavě řešený plynový pedál přes kladky a samotný pedál byl uchycený shora,na krátký krok pedálu.Plynové lanko vedeno tunelem.Pedál byl odlehčen
-Nášlapy pedálů vlastní výroby
-Sportovní volant OMP potáhnutý červenou broušenou kůží a se žlutým pruhem pro zjištění správné polohy volantu
-Nába volantu
-Na originální lukasy přidělán ještě jeden pár páček z důvodu aby řidič nemusel sundávat ruce z volantu
-Odstraněn zámek volantu se spínačkou
-Sportovní sedačky KONIG v kombinaci černo červené imitaci kůže (Pavel na sedačky narazil v inzerátu,stálo tam že jsou potažené kůží.Tak po telefonátu s prodejcem si od syna půjčil Lancii a jel spolu se ženou která šila věci z pravé kůže do Karlových Varů.Tam po prohlídnutí sedaček mu řekla že to není pravá kůže.Pavel sedačky potřeboval do auta a nejel pro nic za nic do Karlových Varů,tak je vzal)
-Pojezdy sedaček vlastní výroby
-3 bodové sportovní pásy SCHROTH
-Uchycení navíječe pásu na rantlu plata
-Navařené patky rámu u podběhů
-Rám vyroben dle plánu Š 130 L/A,nalakovaný do barvy auta.Kromě části u čelního okna byl obložen izolací na topení ve stříbrné barvě a potažen červeným sametem.Samet byl na suchý zip.Část rámu u čelního skla byla obložena izolací na topení v černé barvě a přichycena sk páskami
-Rukojeť řadičky vlastní výroby z mosazi
-Zkrácená tyč řazení v červené barvě
-Leštěné nerezové lišty u prahů
-Zadní sedačky odstraněny,místo nich očalouněná deska černou kůží
-Reproduktory zapuštěné a přetažené černou látkou v desce místo zadních sedaček
-Na vnějších bocích předních sedaček u řidiče vytvořený držák hasičáku a u spolujezdce odkládací prostor ze slzičkového plechu
-Ipury na dveřích
-Odstraněné madla zadních dveří
-Na bocích palubky vyvedené bílé krky od topení
-Vnitřní zpětné zrcátko
-Clonítka vlastní výroby
-Odpojovač baterie umístěn za řadičkou
-Zapalovač ve středovém tunelu
-Pod palubní deskou zesilovač vysílačky
-Vnitřní kliky předních dveří ze 130 a vnitřní zadní kliky ze 105
-Nastavená volantová tyč
-Tyč řazení v červené barvě
-Táhla topení nahrazeno ovládání zap./vyp. topení lankem vyvedené u spolujezdce
-Rozpěrná tyč vlastní výroby umístěná pod platem a na ní přichycené držáky navíječů pásů
-Držáky navíječů pásů vlastní výroby
-Vnitřní kryty C sloupků vl.výr. potaženy černou koženkou
-Stropnice nastříkána černou barvou na koženku
ROK 2004
Palubní deska
-Spodní díly palubky potažené černou kůží
-Startování na spínače (nejdřív nahodit dobíjení a pak startér)
-Na levé straně dva tlačítkové spínače na ovládání okna řidiče a nerezový táhlový spínač na zesilovač vysílačky
Středový tunel:
-Vl.výroby (obalen molitanem a potažen černou kůží jen za řaďičku)
-Kroužek kolem řadičky vlastní výroby z nerezu
-Manžeta řadičky z černé kůže
-Rukojeť řadící páky vyrobena z hliníku
-Koberec vlastní výroby se slzičkovým plechem
-Na horním krytu volantové tyče signalizace alarmu
-Nové madla předních dveří z Dacie
-Tapicírunky předních dveří vlastní výroby-hliníkový plech potažen kobercem
-Elektricky stahovací přední okno u řidiče.Vychytávka v podobě krabičky umístěné na místě kličky na stahování okna u řidiče.V krabičce je 27 koleček z převodovaných tak aby to fungovalo v jakém koliv autě.Stačí nasadit místo kličky na stahování okna a natáhnout kabel pro přívod elektriky a funguje to.Výrobce krabičky Východní NDR
-Plato potaženo černým kobercem
-Ochranné nášlapy vnitřních prahů s nápisem ŠKODA RALLYSPORT vlastní výroba (Leštěné nerezové plechy a nápis vypískován)
-Dveřní světla z Lady
-Zesilovač vysílačky přesunut z pod palubní desky na levý bok palubní desky
-Pedál pro levou nohu vlastní výroby z nerezu
-Na bocích palubky vyvedené černé krky od topení
-Ruční brzda z I Octavie
-Ovládání sytiče vl.výr. z leštěného nerezu
Podvozek
-Po kompletní repasi
-Všechny spotřební díly (čepy,šrouby,ložiska,sile ntbloky)nové,ostatní díly buď nové nebo zrenovované(kovové věci o pískované +několik vrstev nátěru)
-Komplet všechny nové hadice a spony chladícího a palivového systému
-Nádrž a hrdlo nádrže ze 130
-Lyžina v předu a vzadu
Přední náprava a řízení
-Po kompletní repasi
-Červené sportovní pružiny od Holandské firmy objednané u Wolfa
-Tlumiče SPAX 27 poloh od Auto-Moto Riegger
-Spodní držáky tlumičů z nerezu
-Výztuhy ramen vlastní výroby dle 130 L/A
-Ovařená nápravnice,držáky řízení dle 130 L/A
-Vyztužená ramena dle 130 L/A
-Spodní ramena vyztužená v oblasti uchycení tlumičů
-Tvrdé silentbloky ramen
-Stabilizátor 19 vlastní výroby
-Uchycení stabilizátoru
-Řízení po generálce:nová kluzná pouzdra,těsnění,manžety
Zadní náprava
-Kyvadlová zadní náprava vyměněna za uhlovou nápravu z Rapida
-Po kompletní generálce
-Nové podélná ramena a jedno vlečné rameno (Pavel ho sehnal v Blovicích když kupoval motor)
-Poloosy po repasi
-Červené sportovní pružiny od Holandské firmy objednané u Wolfa
-Dorazy tlumičů
-Tlumiče SPAX 27 poloh od Auto-Moto Riegger
-Domky pružin ze 130
-Výztuhy ramen vlastní výroby dle 130 L/A
-Vyztužené podélná ramena po celé délce a šikmá ramena
-Tvrdé silentbloky ramen
-Stabilizátor zadní nápravy vlastní výroby,uchycen ze vnitř podélných ramen
-Dvojitě podvázaná zadní náprava
-Původně chtěl do zádu kotouče ale v době když stavěl auto,tak kotouče byly drahé
Brzdy
-Nový brzdový rozvod ala Š 130 (trubičky,hadičky,rozvodo vé kostky)
-Nový brzdový válec,repasovaný brzdový posilovač (z větší části nové věci),nové hadice brzdového posilovače
-Přední brzdy:4 pístkové brzdiče po repasi (nové pístky,gumičky,odvzdušňov áky ,..),nové kotouče a brzdové destičky Ferodo
-Zadní brzdy:po celkové repasi,Nové věci:bubny,pakny Ferodo,22 brzdové válečky,pružinky,čepy,nov é samostavy,lanka ruční brzdy
Kola
-1)Hliníkové 15´´ Borbet CF 4x100
-2)Mangeles 7x14 původně určené na VW Brouka,kryty středů kol z krytů uložení zadních tlumičů z tereního Nissana
-Ocelové rozšiřující podložky pod kola vyrobené na zakázku
-Kola v barvě auta
-Kryty středů a matek v černé barvě
Pneu
-Pneu GOODYEAR ULTRA GRIP 4 185/60
-Nápisy na pneu v bílé barvě
Motorový prostor
-V hnědé barvě
-Reproduktor alarmu umístěn na pravé straně (držák vyroben z leštěného nerezu)
-Víčko expanzní nádržky ze staré felicie
-Vyrovnávací hadička expanzní nádržky vyvedená u levého držáku nárazníku
-Odstraněné odhlučnění motoru
-Místo odhlučnění na stěně motoru hliníkový plech
-Nádobka na odlučování oleje na levé straně (držák z nerezu,v červeno leštěné kombinaci.nádobka původně sloužila jako nádržka ostřikovačů)
-Hadice vedoucí do nádobky na odlučování oleje přichycené k čelu sk páskou
-Předělání uložení silentbloků na příčce motoru pro lepší rozložení hmotnosti motoru
-Na pravé straně motorového prostoru světlo
-Leštěné držáky lyžiny na příčce motoru
-Záslepky šroubů a matek
-Světlo v motorovém prostoru na pravé straně
-Delší bowden a lanko na otvírání zadní kapoty
-Odskok zadní kapoty,červený držák odskoku
-Krycí plechy v červené barvě
-Nová expanzní nádržka (červený držák expanzní nádržky)
Plynová vzpěra zadní kapoty:
-Umístěna na pravé straně
-Hodní držáky plynové vzpěry v červené barvy umístěné na vnitřní straně zadní kapoty
-Spodní držák vzpěry v červené barvě umístěn na pravé straně
-Leštěný spodní držák vzpěry umístěn v pravém horním rohu u čela
Baterie:
-Baterie Banner 70A
-Komplet nová kabeláž a svorky
-Přemístěná k motoru na levou stranu
-Držák baterie odlehčen a vyroben z leštěného nerezu
-Příchytky baterie z plechu v modré barvě
V modré barvě:
-Trubky na vodu
-Trubka na benzín od nádrže k motoru
Motor
-Typ 742.130
-Blok ze Škody Rapid
-Koupeno od pána z Blovic,původně byl v závodní škodovce.V době koupě měl najeto 4 000 km po GO.Stál 20 000,- Motor stavěl Stanislav Ruda z Píchu.Pavel motor znova rozebral a vyčistil
-Motor otočil max. 7 000 ot./min,ale pro výdrž stačilo ho točit do 4 000 ot./min.
-Převrtán na 1350 ccm3
-Výkon 84,6 kw/110 k
-Vyměněny všechny spotřební díly
Hlava motoru:
-V modro žluté barvě
-Snížená dle dokumentace Š 130 L/A
-Vyleštěné sací a výfukové kanálky
-Slícované výfukové a sací potrubí s hlavou
-Leštěné ventily vyrobené na zakázku dle dokumentace Š 130 L/A
-Tvrdé ventilové pružiny vyrobené dle dokumentace Š 130 L/A
-Tvrdé misky ventilových pružin vyrobené dle dokumentace Š 130 L/A
-Upravená sedla ventilů dle dokumentace Š 130 L/A
Karburátor:
-Nový karburátor JIKOV 32 SEDR ze 130
-Větší difuzory
-Vyleštěn vnitřek karburátoru
-Sportovní vzduchový filtr KN
-Kladka plynového lanka v červené barvě u karburátoru (kolečko kladky:rok 2003 v zelené barvě,rok 2004 ve stříbrné barvě)
-Držák pružiny plynového lanka vlastní výroby (rok 2003-v zelené barvě,rok 2004-v leštěném provedení)
-Lanko sytiče v červené bužírce
Blok motoru:
-Ve stříbrné barvě
-Z rapida
-Nový rozdělovač Pal-Magneton 443.213-204.540 (podtlak rozdělovače v modré barvě a šroub podtlaku ve žluté barvě)
-Vyvážená klika se setrvačníkem
-Klika a ojnice vyrobené na zakázku
-Vačka 280/280
-Vodní pumpa ze 130 (červené víčko vodní pumpy)
-Nová AC pumpa
-Odsávání klikové skříně do odlučovače olejových par
-Měrka oleje vlastní výroby ( v roce 2003 upravená měrka oleje z felicie)
-Čidlo tlaku a teploty oleje
-Odlehčené řemenice v červené barvě (šroub řemenice kliky a matka řemenice alternátoru ve žluté barvě)
-Hliníkové tyčky vahadel z Favorita
-Nový alternátor BOSH 90A (žlutý držák alternátoru)
-Ojniční pánve
-Držáky motoru ve žluté barvě
-Hliníková vana
-Odlehčený setrvačník
-Víko ventilů v bílé barvě
-Odsávání ventilového víka do odlučovače olejových par
-Víčko pro nalévání oleje vlastní výroby
-Leštěné sací svody
-Leštěné kanálky sacích a výfukových svodů
-Výfukové svody ve stříbrné barvě
-Originální těsnění výfukových svodů
-Zapalovací kabely
-Svíčky
-Leštěné těleso termostatu
-Chladič oleje v červené barvě,uchycen modrýma držákami na příčce motoru (U prvního chladiče mu stříkal olej z hadice.Pán se domýval že je to skladováním.A tak sháněl další,narazil na pěkný kousek ale ten stál 2800,- a ten první koupil za 600,- Pak narazil na chladič v přijatelné cenové relaci)
Olej:
-Castrol syntetika
Výfuk:
-Sportovní výfuk od škoda výfuky
-Silentblok výfuku
Spojka
-Nový přítlačný kotouč Sachs +lamela,nové ložisko
-Nový hlavní a pomocný válec
-Nový hydraulický rozvod
Převodovka
-Ze Š 125 SP 4,22
-Přestavba na vlečkový diferenciál
-Po celkové opravě a přetěsnění
-Sériové odstupňování rychlostí
-Na táhle řazení vynechán gumový segment
-Kulisa řazení z 5q
-Olej Castrol
Zabezpečení
-Alarm
Celkově navštívené Srazy
-Běšiny Jaro 2003 (sraz.číslo 68)
-Běšiny Jaro 2004 (sraz.číslo 93)
Umístění
Běšiny Jaro 2003
-1.místo v soutěži o nejhezčí auto
-21.místo v soutěži o nehlasitější výfuk,úroveň hlučnosti -13,29
RZ1-Zručnost Beňovi-Sobota
61.místo z 69
čas konečný 0:01:14,09
čas ujetý 0:01:14,09
Penále(s) 0
RZ2-Sprint Beňovi-Sobota
58.místo z 66
čas konečný 0:00:49,82
čas ujetý 0:00:39,82
Penále(s) 10
RZ3-Zručnost Malonice-Sobota
58.místo z 58
čas konečný 0:02:15,31
čas ujetý 0:00:55,31
Penále(s) 80
Kvíz
29.-38. místo
počet chyb 6
Výsledek závodu
49.a 50.místo z 50
čas konečný 0:04:49,22
čas ujetý 0:02:49,22
Penále(s) 120
Poděkování za fotky
-Pavel Toth
-Miroslav Pechek
-MATTESS
-Tuner#2
-Radek Retro eLeSo
-Luky.
-Jaroslav Šlehober
- www.skodateam.cz
- www.skoda110r.cz
Video
Odkaz na předchozí auto
skoda-virt.cz/cz/.../6144 -1000-mb-12
Auto u Jirky
skoda-virt.cz/cz/.../9662 -130-gl-lr-sisa
(Popis všech úprav stále není úplný)
Uvítám fotky tohoto vozu
Škoda 105 Edition LR
-Původně 105 r.v. 1983
-Postavena jako replika Škoda 130 LR pro běžný provoz
-Původně postavena pro syna
-Stavěno od roku 2000
-Přestavba na 130 zapsaná v TP
-Postavena z většiny nových dílů
-Postaveno dle plánů Š 130 L/A
-Po komplet GO
-Mnoho vychytávek
-Investice 140 000,-
-Prodáno za 80 000,-
-Asi nejen z mého pohledu šlo více o soukromou stavbu naprosto unikátního speciálu s důrazem na individuální zručnost českého človíčka, potěchu oka okolojdoucího laika i znalce a v neposlední řadě i o požitek pilota.Poděkování patří Pavlu Tothovi který dokázal postavit unikát v domácích podmínkách.
-Nejdál byl s ní Pavel na Slovenku:Podvozek byl nastaven tak tvrdě že při jízdě po dálnici vypadl šroub s matkou který spojuje táhlo řazení s převodovkou jediné štěstí že pán měl lyžinu pod převodovkou a motorem že spadli na lyžinu.Z toho důvodu mu nešli řadit rychlosti a tak našel vhodné místo k zastavení a závadu opravil. Při zastávce na oběd na poslední benzínové pumpě před hranicemi se Slovenskem,auto si prohlížely policajti a Pavel jenom trnul za jakou pokutu bude platit.Když k nim Pavel přišel tak jim na rovinu řekl že ví že má tam plno úprav které tam nemají být ale je fanda závodních škodovek.Policajti mu řekli že jenom koukali na provedení úprav,protože se zajímají o škodovky
-Poznámka jak došlo k prodeji:Pavel byl na benzínce v Kašperských Horách a ze srandy řekl že prodá 105.A druhý den na večer kolem 19 hodiny čekal Čečil s kamarádem na Pavla před domem se slovy že si jde pro auto.Pavel neměl moc času protože musel spěchat na linku,tak mu řekl že s autem nemusí nic dělat protože je na něm vše udělané,ale sami víte jak to dopadlo.Pak když přijel domů a viděl obálku s penězma tak mu došlo co se stalo.
SPZ
-KTH 36-01
-1P1 3252
EXTERIÉR
ROK 2003
-Nárazníky v barvě auta
-Rampa na přídavné světla v barvě auta
-Přídavné světla PAL Metalex,které scháněl hodně dlouho.Zadní strana paraboly v barvě auta,držáky světel v červené barvě
-Maska ze 130 bez štítku v barvě auta
-Oranžové přední a boční kryty směrovek
-Sportovní zámky přední kapoty v červeno leštěné kombinaci
-Kufr nalakován v zelené barvě
-Koberec v kufru v zelené barvě
-Rozpěrná tyč napevno mezi vrchním uložením předních tlumičů
-Prostor kolem nádržky vody do ostřikovačů v černé barvě
-Rezerva v kufru
-Na čelním skle clona v barvě auta
-Gumové těsnění čelního skla kolem clony nabarveno do barvy auta
-Černá ramínka stěračů
-Zrcátka Beskyd Sport,v bílo černé kombinaci,vypodložené držáky zrcátek pro lepší štelování
-Na zrcátkách logo Škoda
-Štítky klik z favorita 94 v barvě auta
-Misky klik v černé barvě
-Zavařené zadní dveře
-Tónovaná skla zrcadlovou folií s 50 % zatmavením
-Plastové lemy a prahy ala Š 130L SPORT-Pavel je tam původně nechtěl ale syn si prosadil svou.výrobce neznám
-Střešní okno:původně tam nebylo ale syn ho tam dal.Později Pavlovi vadilo že se s tím už nedá nic dělat.Později to začlo vadit také synovi.
-Gumové těsnění střešního okna nabarveno do barvy auta
-Anténa na rádio a CB (délka 150 cm)
-Leštěné žlábky na střeše
-Krytky větrání C sloupku v barvě auta
-LR vana
-Gumové příchytky zadní kapoty
-Odstraněné odhlučnění kapoty
-Táhlo zámku zadní kapoty vyvedené dírou v levém horním rohu zadního čela
-Mlhovky v zadním čele
-Vzadu zástěrky ala Š 130 LR vlastní výroby,spodky zástěrek stočené a převázané,horní část u plastových lemů přichycena držáky ke karoserii
-Vzadu elektrika natažena pro každé světlo zvlášť
-Úprava zadních světel na zdvojené
-Leštěné ventilky kol
-Záslepky v místě uchycení mlhovek v zadním čele
ROK 2004
-Poziční světla v předních směrovkách a v C sloupku
-Integrované směrovky v zrcátkách
-Bílé kryty předních,bočních směrovek a v směrovkách integrovaných v zrcátkách
-Oranžové žárovky v bočních směrovkách a v směrovkách integrovaných v zrcátkách
-Integrované směrovky ve zpětných zrcátkách:Kryty směrovek-na výrobu posloužil kryt vnitřního osvětlení buď ze Škody Octavie nebo Fabie,ručně vyřezané kryty,Paraboly směrovek-pochází ze dvou malých baterek,Žárovky-pocházejí z budíku vojenské Tatry
-Diadémové žárovky v předních směrovkách
-Štítek na masce
-Krytky větrání C sloupku vlastní výroby:EVO I-dva půlkruhy s výřezem směrem do zadu,druhý půlkruh měl integrované poziční světlo,EVO II-odstraněn první půlkruh
-Víčko nádrže vlastní výroby: Pavel nejdříve tam plánoval dvířka nádrže které měl už připravené,ale pro nedostatek místa kolem hrdla nádrže a po uvážení jako celku se rozhodl pro výrobu jiného které nebude narušovat linie auta.Tak vzniklo vičko které vypadalo jako dvířka nádrže,které nemělo zámek ale to nevadilo protože nikdo nevěděl jak se otevírá.Otevíralo stisknutím a otočením.Bohužel Pavel ho lakoval sprejem a tak prosvítal na bodovaný šroub
-Na vnitřní straně zadní kapoty přidělané uchycení pro vzpěry
-Plynová vzpěra zadní kapoty na pravé straně
-Spodní uchycení plynové vzpěry v pravém dolním rohu
-Elektrický odskok zadní kapoty
-Dveřní světla z Lady
-Vnitřky zadních světel a mlhovek vylepené zrcadlovou fólií která zlepšila jak svítivost tak i vzhled
-V předních světlech použity žluté žárovky
Interiér
ROK 2003
Palubní Deska
-Vlastní konstrukce (rám palubky z trubky 16)
-Obalena molitanem a potažena černou kůží
-Odnímatelné díly palubky
-Rychloměr a otáčkoměr z Erka
-Teplota vody a palivoměr ze 120
-Upravené kryty volantové tyče
Kontrolky z Karosy a Liazu
-celkem 18 kontrolek a z toho 14 funkčních a 4 záslepky kontrolek
-Levá a pravá směrovka
-Mazání
-Benzín
-Obrysová světla
-Přední mlhovky
-Zadní mlhovky
-Hlavní dálkové světla
-Přídavné dálkové světla
-Dobíjení
-Brzdy
Přídavné budíky:
-Tlak oleje
-Teplota Oleje
-Ampérmetr
-Voltmetr
-Diodový budík na podtlak rozdělovače
-Hodiny
-Progresmetr
Středový panel
-Vlastní konstrukce a výroby
-Obalen molitanem a potažen černou kůží
-Rádio
-Vysílačka Allamat Electronic LTD.295
Přepínače ze škodovky:
-Hlavní světla
-Varovné světla
-Topení
-Cyklovač stěračů
Spínače:
-Nahození startéru
-Dobíjení
-Ruční spínač ventilátoru chlazení
-Přídavné dálkové světla
-Zadní mlhovky
-Přední mlhovky
-Světla v interiéru
-Světlo v motoru
-Odskok zadní kapoty
Spínače na středovém tunelu pod vysílačkou:
-Dva tlačítkové spínače nad sebou na ovládání fanfár:stisk jednoho hrál tón,stisk obou hrála melodie
-Dva spínače vedle ovládání fanfár
-Zapalovač
-Žlutý spínač pod zapalovačem
-Interiér nalakován zelenou barvou
-Zelený koberec
-Černé koberce pod nohy
-Koberce na předních podběhách
-Pedálová konzola ze 130
-Pedály v červené barvě
-Záslepka na originální plynový pedál ze slzičkového plechu
-Zajímavě řešený plynový pedál přes kladky a samotný pedál byl uchycený shora,na krátký krok pedálu.Plynové lanko vedeno tunelem.Pedál byl odlehčen
-Nášlapy pedálů vlastní výroby
-Sportovní volant OMP potáhnutý červenou broušenou kůží a se žlutým pruhem pro zjištění správné polohy volantu
-Nába volantu
-Na originální lukasy přidělán ještě jeden pár páček z důvodu aby řidič nemusel sundávat ruce z volantu
-Odstraněn zámek volantu se spínačkou
-Sportovní sedačky KONIG v kombinaci černo červené imitaci kůže (Pavel na sedačky narazil v inzerátu,stálo tam že jsou potažené kůží.Tak po telefonátu s prodejcem si od syna půjčil Lancii a jel spolu se ženou která šila věci z pravé kůže do Karlových Varů.Tam po prohlídnutí sedaček mu řekla že to není pravá kůže.Pavel sedačky potřeboval do auta a nejel pro nic za nic do Karlových Varů,tak je vzal)
-Pojezdy sedaček vlastní výroby
-3 bodové sportovní pásy SCHROTH
-Uchycení navíječe pásu na rantlu plata
-Navařené patky rámu u podběhů
-Rám vyroben dle plánu Š 130 L/A,nalakovaný do barvy auta.Kromě části u čelního okna byl obložen izolací na topení ve stříbrné barvě a potažen červeným sametem.Samet byl na suchý zip.Část rámu u čelního skla byla obložena izolací na topení v černé barvě a přichycena sk páskami
-Rukojeť řadičky vlastní výroby z mosazi
-Zkrácená tyč řazení v červené barvě
-Leštěné nerezové lišty u prahů
-Zadní sedačky odstraněny,místo nich očalouněná deska černou kůží
-Reproduktory zapuštěné a přetažené černou látkou v desce místo zadních sedaček
-Na vnějších bocích předních sedaček u řidiče vytvořený držák hasičáku a u spolujezdce odkládací prostor ze slzičkového plechu
-Ipury na dveřích
-Odstraněné madla zadních dveří
-Na bocích palubky vyvedené bílé krky od topení
-Vnitřní zpětné zrcátko
-Clonítka vlastní výroby
-Odpojovač baterie umístěn za řadičkou
-Zapalovač ve středovém tunelu
-Pod palubní deskou zesilovač vysílačky
-Vnitřní kliky předních dveří ze 130 a vnitřní zadní kliky ze 105
-Nastavená volantová tyč
-Tyč řazení v červené barvě
-Táhla topení nahrazeno ovládání zap./vyp. topení lankem vyvedené u spolujezdce
-Rozpěrná tyč vlastní výroby umístěná pod platem a na ní přichycené držáky navíječů pásů
-Držáky navíječů pásů vlastní výroby
-Vnitřní kryty C sloupků vl.výr. potaženy černou koženkou
-Stropnice nastříkána černou barvou na koženku
ROK 2004
Palubní deska
-Spodní díly palubky potažené černou kůží
-Startování na spínače (nejdřív nahodit dobíjení a pak startér)
-Na levé straně dva tlačítkové spínače na ovládání okna řidiče a nerezový táhlový spínač na zesilovač vysílačky
Středový tunel:
-Vl.výroby (obalen molitanem a potažen černou kůží jen za řaďičku)
-Kroužek kolem řadičky vlastní výroby z nerezu
-Manžeta řadičky z černé kůže
-Rukojeť řadící páky vyrobena z hliníku
-Koberec vlastní výroby se slzičkovým plechem
-Na horním krytu volantové tyče signalizace alarmu
-Nové madla předních dveří z Dacie
-Tapicírunky předních dveří vlastní výroby-hliníkový plech potažen kobercem
-Elektricky stahovací přední okno u řidiče.Vychytávka v podobě krabičky umístěné na místě kličky na stahování okna u řidiče.V krabičce je 27 koleček z převodovaných tak aby to fungovalo v jakém koliv autě.Stačí nasadit místo kličky na stahování okna a natáhnout kabel pro přívod elektriky a funguje to.Výrobce krabičky Východní NDR
-Plato potaženo černým kobercem
-Ochranné nášlapy vnitřních prahů s nápisem ŠKODA RALLYSPORT vlastní výroba (Leštěné nerezové plechy a nápis vypískován)
-Dveřní světla z Lady
-Zesilovač vysílačky přesunut z pod palubní desky na levý bok palubní desky
-Pedál pro levou nohu vlastní výroby z nerezu
-Na bocích palubky vyvedené černé krky od topení
-Ruční brzda z I Octavie
-Ovládání sytiče vl.výr. z leštěného nerezu
Podvozek
-Po kompletní repasi
-Všechny spotřební díly (čepy,šrouby,ložiska,sile ntbloky)nové,ostatní díly buď nové nebo zrenovované(kovové věci o pískované +několik vrstev nátěru)
-Komplet všechny nové hadice a spony chladícího a palivového systému
-Nádrž a hrdlo nádrže ze 130
-Lyžina v předu a vzadu
Přední náprava a řízení
-Po kompletní repasi
-Červené sportovní pružiny od Holandské firmy objednané u Wolfa
-Tlumiče SPAX 27 poloh od Auto-Moto Riegger
-Spodní držáky tlumičů z nerezu
-Výztuhy ramen vlastní výroby dle 130 L/A
-Ovařená nápravnice,držáky řízení dle 130 L/A
-Vyztužená ramena dle 130 L/A
-Spodní ramena vyztužená v oblasti uchycení tlumičů
-Tvrdé silentbloky ramen
-Stabilizátor 19 vlastní výroby
-Uchycení stabilizátoru
-Řízení po generálce:nová kluzná pouzdra,těsnění,manžety
Zadní náprava
-Kyvadlová zadní náprava vyměněna za uhlovou nápravu z Rapida
-Po kompletní generálce
-Nové podélná ramena a jedno vlečné rameno (Pavel ho sehnal v Blovicích když kupoval motor)
-Poloosy po repasi
-Červené sportovní pružiny od Holandské firmy objednané u Wolfa
-Dorazy tlumičů
-Tlumiče SPAX 27 poloh od Auto-Moto Riegger
-Domky pružin ze 130
-Výztuhy ramen vlastní výroby dle 130 L/A
-Vyztužené podélná ramena po celé délce a šikmá ramena
-Tvrdé silentbloky ramen
-Stabilizátor zadní nápravy vlastní výroby,uchycen ze vnitř podélných ramen
-Dvojitě podvázaná zadní náprava
-Původně chtěl do zádu kotouče ale v době když stavěl auto,tak kotouče byly drahé
Brzdy
-Nový brzdový rozvod ala Š 130 (trubičky,hadičky,rozvodo vé kostky)
-Nový brzdový válec,repasovaný brzdový posilovač (z větší části nové věci),nové hadice brzdového posilovače
-Přední brzdy:4 pístkové brzdiče po repasi (nové pístky,gumičky,odvzdušňov áky ,..),nové kotouče a brzdové destičky Ferodo
-Zadní brzdy:po celkové repasi,Nové věci:bubny,pakny Ferodo,22 brzdové válečky,pružinky,čepy,nov é samostavy,lanka ruční brzdy
Kola
-1)Hliníkové 15´´ Borbet CF 4x100
-2)Mangeles 7x14 původně určené na VW Brouka,kryty středů kol z krytů uložení zadních tlumičů z tereního Nissana
-Ocelové rozšiřující podložky pod kola vyrobené na zakázku
-Kola v barvě auta
-Kryty středů a matek v černé barvě
Pneu
-Pneu GOODYEAR ULTRA GRIP 4 185/60
-Nápisy na pneu v bílé barvě
Motorový prostor
-V hnědé barvě
-Reproduktor alarmu umístěn na pravé straně (držák vyroben z leštěného nerezu)
-Víčko expanzní nádržky ze staré felicie
-Vyrovnávací hadička expanzní nádržky vyvedená u levého držáku nárazníku
-Odstraněné odhlučnění motoru
-Místo odhlučnění na stěně motoru hliníkový plech
-Nádobka na odlučování oleje na levé straně (držák z nerezu,v červeno leštěné kombinaci.nádobka původně sloužila jako nádržka ostřikovačů)
-Hadice vedoucí do nádobky na odlučování oleje přichycené k čelu sk páskou
-Předělání uložení silentbloků na příčce motoru pro lepší rozložení hmotnosti motoru
-Na pravé straně motorového prostoru světlo
-Leštěné držáky lyžiny na příčce motoru
-Záslepky šroubů a matek
-Světlo v motorovém prostoru na pravé straně
-Delší bowden a lanko na otvírání zadní kapoty
-Odskok zadní kapoty,červený držák odskoku
-Krycí plechy v červené barvě
-Nová expanzní nádržka (červený držák expanzní nádržky)
Plynová vzpěra zadní kapoty:
-Umístěna na pravé straně
-Hodní držáky plynové vzpěry v červené barvy umístěné na vnitřní straně zadní kapoty
-Spodní držák vzpěry v červené barvě umístěn na pravé straně
-Leštěný spodní držák vzpěry umístěn v pravém horním rohu u čela
Baterie:
-Baterie Banner 70A
-Komplet nová kabeláž a svorky
-Přemístěná k motoru na levou stranu
-Držák baterie odlehčen a vyroben z leštěného nerezu
-Příchytky baterie z plechu v modré barvě
V modré barvě:
-Trubky na vodu
-Trubka na benzín od nádrže k motoru
Motor
-Typ 742.130
-Blok ze Škody Rapid
-Koupeno od pána z Blovic,původně byl v závodní škodovce.V době koupě měl najeto 4 000 km po GO.Stál 20 000,- Motor stavěl Stanislav Ruda z Píchu.Pavel motor znova rozebral a vyčistil
-Motor otočil max. 7 000 ot./min,ale pro výdrž stačilo ho točit do 4 000 ot./min.
-Převrtán na 1350 ccm3
-Výkon 84,6 kw/110 k
-Vyměněny všechny spotřební díly
Hlava motoru:
-V modro žluté barvě
-Snížená dle dokumentace Š 130 L/A
-Vyleštěné sací a výfukové kanálky
-Slícované výfukové a sací potrubí s hlavou
-Leštěné ventily vyrobené na zakázku dle dokumentace Š 130 L/A
-Tvrdé ventilové pružiny vyrobené dle dokumentace Š 130 L/A
-Tvrdé misky ventilových pružin vyrobené dle dokumentace Š 130 L/A
-Upravená sedla ventilů dle dokumentace Š 130 L/A
Karburátor:
-Nový karburátor JIKOV 32 SEDR ze 130
-Větší difuzory
-Vyleštěn vnitřek karburátoru
-Sportovní vzduchový filtr KN
-Kladka plynového lanka v červené barvě u karburátoru (kolečko kladky:rok 2003 v zelené barvě,rok 2004 ve stříbrné barvě)
-Držák pružiny plynového lanka vlastní výroby (rok 2003-v zelené barvě,rok 2004-v leštěném provedení)
-Lanko sytiče v červené bužírce
Blok motoru:
-Ve stříbrné barvě
-Z rapida
-Nový rozdělovač Pal-Magneton 443.213-204.540 (podtlak rozdělovače v modré barvě a šroub podtlaku ve žluté barvě)
-Vyvážená klika se setrvačníkem
-Klika a ojnice vyrobené na zakázku
-Vačka 280/280
-Vodní pumpa ze 130 (červené víčko vodní pumpy)
-Nová AC pumpa
-Odsávání klikové skříně do odlučovače olejových par
-Měrka oleje vlastní výroby ( v roce 2003 upravená měrka oleje z felicie)
-Čidlo tlaku a teploty oleje
-Odlehčené řemenice v červené barvě (šroub řemenice kliky a matka řemenice alternátoru ve žluté barvě)
-Hliníkové tyčky vahadel z Favorita
-Nový alternátor BOSH 90A (žlutý držák alternátoru)
-Ojniční pánve
-Držáky motoru ve žluté barvě
-Hliníková vana
-Odlehčený setrvačník
-Víko ventilů v bílé barvě
-Odsávání ventilového víka do odlučovače olejových par
-Víčko pro nalévání oleje vlastní výroby
-Leštěné sací svody
-Leštěné kanálky sacích a výfukových svodů
-Výfukové svody ve stříbrné barvě
-Originální těsnění výfukových svodů
-Zapalovací kabely
-Svíčky
-Leštěné těleso termostatu
-Chladič oleje v červené barvě,uchycen modrýma držákami na příčce motoru (U prvního chladiče mu stříkal olej z hadice.Pán se domýval že je to skladováním.A tak sháněl další,narazil na pěkný kousek ale ten stál 2800,- a ten první koupil za 600,- Pak narazil na chladič v přijatelné cenové relaci)
Olej:
-Castrol syntetika
Výfuk:
-Sportovní výfuk od škoda výfuky
-Silentblok výfuku
Spojka
-Nový přítlačný kotouč Sachs +lamela,nové ložisko
-Nový hlavní a pomocný válec
-Nový hydraulický rozvod
Převodovka
-Ze Š 125 SP 4,22
-Přestavba na vlečkový diferenciál
-Po celkové opravě a přetěsnění
-Sériové odstupňování rychlostí
-Na táhle řazení vynechán gumový segment
-Kulisa řazení z 5q
-Olej Castrol
Zabezpečení
-Alarm
Celkově navštívené Srazy
-Běšiny Jaro 2003 (sraz.číslo 68)
-Běšiny Jaro 2004 (sraz.číslo 93)
Umístění
Běšiny Jaro 2003
-1.místo v soutěži o nejhezčí auto
-21.místo v soutěži o nehlasitější výfuk,úroveň hlučnosti -13,29
RZ1-Zručnost Beňovi-Sobota
61.místo z 69
čas konečný 0:01:14,09
čas ujetý 0:01:14,09
Penále(s) 0
RZ2-Sprint Beňovi-Sobota
58.místo z 66
čas konečný 0:00:49,82
čas ujetý 0:00:39,82
Penále(s) 10
RZ3-Zručnost Malonice-Sobota
58.místo z 58
čas konečný 0:02:15,31
čas ujetý 0:00:55,31
Penále(s) 80
Kvíz
29.-38. místo
počet chyb 6
Výsledek závodu
49.a 50.místo z 50
čas konečný 0:04:49,22
čas ujetý 0:02:49,22
Penále(s) 120
Poděkování za fotky
-Pavel Toth
-Miroslav Pechek
-MATTESS
-Tuner#2
-Radek Retro eLeSo
-Luky.
-Jaroslav Šlehober
- www.skodateam.cz
- www.skoda110r.cz
Video
Odkaz na předchozí auto
skoda-virt.cz/cz/.../6144 -1000-mb-12
Auto u Jirky
skoda-virt.cz/cz/.../9662 -130-gl-lr-sisa