-> minno: popravdě mi to připomíná dětství, když jsme jezdili s našima na dovolené po československu i do ciziny a na střeše jsme měli zahrádku a na ní byl v obalu velký oranžový stan s ložnicí a předsíňkou, kufr na plynovou bombu s hořáky a různé tehdy normální věci na dovolenou.
Ale jinak jsem ji nesundal z časových důvodů
a taky mám teď spoustů věcí v garáži a na zahrádku už nebylo místo, tak jsem ji nechal na střeše
skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Škoda 105L
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Typ motoru 742.136
Barva šedá základní
Rok výroby 1983
Nedělám to jako odborník ale snažím se a přináší mi to radost když se něco povede.Menší věci a přestavby si dělám sám a ty složitější přenechávám odborníkům a těm co tomu víc rozumí.Cílem je série a udělat s toho auta Š 136, což se mi po motorové stránce povedlo.
Motor:
-742.136 legální zástavba
-tvrdé silentbloky motoru
-alternátor 55A, favorit
Podvozek:
-přední pružiny 250ky (saky)
-zadní pružiny taky přitvrzené (saky)
-tlumiče původní série
-kola Jupiter, pneu 175/70 (momentálně plechy v komaxitu)
-čtyřpístkové brzdy a komplet nové vedení trubek a hadic
-přední náprava vyztužená, ale za ty roky dostala na frak(chystá se nová)
-zadní vlečená náprava vyztužená
Interiér:
-přední sedadla felda
-zadní sedadla rapid (asi půjdou pryč,blbě se tam leze)
-volant čtyřramenný
-modré čalounění
-radio Philips-4 x repro Dexon 60W
-zadní plato (přibudou opěrky)
-panel rádia
-budíky s bílým ledkovým podsvícením
Exteriér:
-zadní světla červenobílé-dvouvláknové( zatím odpojené)
-blinkly přední a boční bílé
-příd.dálkové
-stř. okno
-mlhovky
Do budoucna:
-postavit více méně sériovou 136ku(zatím se to daří)
Přítomnost:
-zrenovovat plecháče, opískovat a nastříkat i s plechy pod motor (hotovo)
-vyztužit a nalakovat zadní podélné ramena (hotovo)
-zakoupit nějaké pneu 175/70 (koupeno)
-připravit vůz na technickou (hotovo)
-opravit syčící posilovač brzdného účinku (hotovo)
Na nový motor zakoupeno: klika(favo), vačka(favo), hlava,vodní čerpadlo,termostat,sání a výfuk originál 742.136, do dvou týdnů bude vana se sacím košem (vana už je)
27.2.---přišel motorek stěračů felicie
1.3.---přišli tři nálepky skoda.virt
10.3.---nataženy nové hadičky na brzdovku od nádobky k válcům
10.3.---oprava míst na podvozku a natřeno základem
10.3.---sundaná stará vana, nová připravená k montáži(nové hadice)
10.3.---sundán starý rozvod brzd
22.3.---doma je sada odhlučnění do motorového prostoru
23.3.---podařilo se mi sehnat zadní opěrky, dík patří Kamilovi (akorát teď musím vymyslet kam dám repro :))
28.3.---už i vana od Maxe je tady, díky
29.3.---první vrstva tlumexu zatím jen vzadu, víc jsem nestihnul
29.5.---tak nějak jsem to tu přestal psát, takže nápravy jsou na autě, dnes jsem nahodil poloosy, pružiny a motor
31.10.---auto je víceméně připraveno k spánku, akorát na přestavbu ho vytáhnu
---začal jsem pracovat na přestavbě, zbývá nahodit motor a sepsat nějaké ty papíry a pak šup na ouřad
---sem tam si něco koupím a udělám si takovou radost.Teď naposled to byla nová manžeta volantové tyče od Pajlota 105ky :) a čtyřramený volantík od Hrníčka :)
12.12.---pořídil jsem si nové přibližovadlo :)
26.1.---podařilo se mi sehnat podélná ramena, takže budu vyztužovat :)
30.1.--- je to ostuda, ale po menším nedorozumění jsem si byl vyzvednout papíry po přestavbě.Takže mám oficiálně Š 105 L s motorem 742.136
29.2.---těsnění na termostatu už to měly za sebou, docela propouštěly a vyždycky se mi objevila na bloku voda, přetěsněno :)
5.3.---tak jsem si dneska trošku hrál a vyměnil silentbloky a při té příležitosti i držáky
17.4.---dnes mi byla vykradena garáž, kromě jiného mi vzali i motor který jsem měl jako nouzovku a při vytahování mi poškrábali lak na škodovce :( jo a taky mi vzali všechno nářadí :(
2009
21.4.---opraveny nějaké neduhy po loňské sezóně a zjištěna fajna věc a to že mi skončila technická loni v červenci :D
17.6.---technická hotová, máme nové gumy, nasazeny plechy pod motor
---jupitery jsou konečně na chemickém odlakování
2010
leden---repase přední nápravy
-nějaké blinkry, skla předních světel, dvoudílná maska
-jupitery odlakovány, teď půjdou na límeček
leden 2011---pár věcí na repasi přední nápravy jinak stojí v garáži a čeká.
tak se hodím jedno malinké video
DNE 29.10.2014 POPUTOVALA ŠKODOVĚNKA K NOVÉMU MAJITELI. JEDNA ETAPA MÉHO ŠKODOVÁCKÉHO ŽIVOTA SKONČILA ABY NĚCO NOVÉHO MOHLO ZAČÍT :-)
Doyle/Š 105L - komentáře:
20:51:06
06.06.2010
06.06.2010
Doyle
13:22:38
06.06.2010
06.06.2010
minno
-> Doyle: a čo tá záhradka na streche, dobový doplnok? ale podľa mňa to s tým nosičom na streche vyzerá otrasne Preto keď niečo na streche veziem, tak ten nosič musí potom rýchlo dole.....
09:55:52
04.06.2010
04.06.2010
Doyle
něco málo jsem zase nafotil, byl jsem se škodověnkou na III moravskoslezském, bylo moc fajně.
jupitery už jsou doma a bude se leštit
jupitery už jsou doma a bude se leštit
18:28:29
21.05.2010
21.05.2010
Doyle
-> minno: ok , dík moc za vyčerpávající odpověď. Nějaké knížky mám, tak se podívám
23:16:51
20.05.2010
20.05.2010
minno
-> Doyle: pozri do nejakej škoda-knižky, montážne a demontážne postupy sú všade dobre popísané. Nájdeš tam všetky potrebné informácie.
Tie závitové redukcie majú bežný závit, čiže doprava sa doťahujú, doľava sa povoľujú, obidve použité redukcie sú rovnaké. Ak riadenie rozoberáš, je potrebné demontovať len jednu redukciu - tú na strane ako je to plastové (silonové) púzdro v skrini riadenia. Odistíš zaklepnutý jazýček na redukcii a redukciu vykrútiš. Pri skladaní riadenia musí ísť vždy nová redukcia - po dotiahnutí to totiž vždy vyjde zaklepnúť na rovnakom mieste a ten zaklepávací jazýček sa spravidla pri demontáži vždy odlomí.
Plastové púdro ide von len po odohnutí tých paciek ako píšeš - ale pozor, je to krehký hliník, bacha aby si to nezlomil.
Ale fakt ti odporúčam preštudovať si to v literatúre, predsa len je to riadenie, treba to aj vedieť správne dotiahnuť atď.
Tie závitové redukcie majú bežný závit, čiže doprava sa doťahujú, doľava sa povoľujú, obidve použité redukcie sú rovnaké. Ak riadenie rozoberáš, je potrebné demontovať len jednu redukciu - tú na strane ako je to plastové (silonové) púzdro v skrini riadenia. Odistíš zaklepnutý jazýček na redukcii a redukciu vykrútiš. Pri skladaní riadenia musí ísť vždy nová redukcia - po dotiahnutí to totiž vždy vyjde zaklepnúť na rovnakom mieste a ten zaklepávací jazýček sa spravidla pri demontáži vždy odlomí.
Plastové púdro ide von len po odohnutí tých paciek ako píšeš - ale pozor, je to krehký hliník, bacha aby si to nezlomil.
Ale fakt ti odporúčam preštudovať si to v literatúre, predsa len je to riadenie, treba to aj vedieť správne dotiahnuť atď.
22:31:55
20.05.2010
20.05.2010
Doyle
-> minno: díky za reakci a inspiraci.
Měl bych ještě něco. Na tvojí fotce (1) máš na tyči řízení našroubované redukce se závitem, bez sundání to nejde rozdělat, jak si je sundával a nemají náhodou opačný závit?
a u (2) jak si to plastové pouzdro dostal ven? Musíš vyhnout ty packy co tam to pouzdro zajišťuje?
Měl bych ještě něco. Na tvojí fotce (1) máš na tyči řízení našroubované redukce se závitem, bez sundání to nejde rozdělat, jak si je sundával a nemají náhodou opačný závit?
a u (2) jak si to plastové pouzdro dostal ven? Musíš vyhnout ty packy co tam to pouzdro zajišťuje?
09:45:10
19.05.2010
19.05.2010
minno
-> Doyle: osobne som za olej (PP90). prípadne nejaký olej zmiešaný s vazelínou. Ja som dal zatiaľ vždy len olej. Tesnenia asi nezoženieš. Ja som si ich vystrihol z obyčajného, trochu hrubšieho papieru:
minno120.rajce.idnes.cz/g eneralka_riadenia
minno120.rajce.idnes.cz/g eneralka_riadenia
20:28:15
18.05.2010
18.05.2010
Doyle
něco jsem nakoupil, náprava je na nástřiku a teď si hraju s hřebenem.
Dát olej nebo vazelínu?
Dají se ještě sehnat těsnění na tu převodku? u nás zatím bezúspěšně
Dát olej nebo vazelínu?
Dají se ještě sehnat těsnění na tu převodku? u nás zatím bezúspěšně
10:38:55
28.04.2010
28.04.2010
minno
-> Doyle: hej dúfam že sa zas niekde stretneme. No však ja som doteraz tiež jazdil po zrazoch na obúchanom hrdzavom aute a som tu :) O tom laku to fakt nie je.
Tak prajem veľa zdaru pri oprave.
Tak prajem veľa zdaru pri oprave.
20:42:12
27.04.2010
27.04.2010
Doyle
-> minno: to se ti to povídá co, když už máš po laku
ale přeju ti to, je to krásný vůz a zasloužíš si to za tu práci.
Snad se zas jednou potkáme na nějakém tom srazu
ale přeju ti to, je to krásný vůz a zasloužíš si to za tu práci.
Snad se zas jednou potkáme na nějakém tom srazu
07:11:45
27.04.2010
27.04.2010
minno
-> Doyle: ser na kola a lak, na tie to nejazdí :) dôležitá je účasť, nie ako vyzerá auto, veď sú to škodovky, ani jedna nie je dokonalá :) A most sa tiež opraví :)
22:31:07
26.04.2010
26.04.2010
Doyle
-> Vena: na sraz bych jel, ale bez kol se mi moc nechce.Jenže čas na ně nemám.No a taky ta barva je strašná, každý díl má jiný odstín.Ale asi se přihlásím :)
-> minno: uhnily mi úchyty stabilizatoru k mostu a strašně to teď plave, musí se to opravit
-> minno: uhnily mi úchyty stabilizatoru k mostu a strašně to teď plave, musí se to opravit
21:19:44
26.04.2010
26.04.2010
minno
-> Doyle: no pekne a čo také sa vysralo? Konečne nejaká aktualizácia a nové fotky :)
21:17:15
26.04.2010
26.04.2010
Vena
-> Doyle: Tak koukám že jsi už taky škodověnku vytáhl paráda Chystáš se letos na MS sraz?
20:40:41
26.04.2010
26.04.2010
Doyle
První jarní projížďku má šivule za sebou. Byli jsme na víkend na horách a dostala hned ze začátku pěkné kapky. Spojka smrděla ještě hodinu po vyjetí kopce. Škoda, že jsem ten kopec nenafotil. Předohraby se nehrabali a já se sice na jedničku, ale vyhrabal bez zaváhání. Uvědomil jsem si ale, že je ještě na autě spousta práce a zase se vyskytli nové záchvěvy. Tak se bude opravovat a upravovat
19:25:06
25.01.2010
25.01.2010
novomi
Nádhera . Super barva .
22:50:36
15.11.2009
15.11.2009
Doyle
-> REMIX: co ty tu, si zabloudil?
-> Vena: nejdřív na jaře asi, musím dokončit jejich renovaci.Ale mohl by si mi pomoct, potřebuju někoho se soustruhem abych tam jupíka upnul a sjel mu límeček
-> Vena: nejdřív na jaře asi, musím dokončit jejich renovaci.Ale mohl by si mi pomoct, potřebuju někoho se soustruhem abych tam jupíka upnul a sjel mu límeček
22:22:53
13.11.2009
13.11.2009
Vena
-> Doyle: kdy půjdou jupíky zpět na škodověnku?
06:59:01
13.11.2009
13.11.2009
REMIX
08:50:44
10.11.2009
10.11.2009
Doyle
-> Kaci: díky