Tento automobil jsem koupil v létě roku 2002 jako Škodu 105 S, tj. v základní výbavě bez vymožeností, jako jsou stahovací okna zadních dveří, byla vyrobena v roce 1983 jako jeden z prvních modelů v provedení M. O tom, že to bylo vždy "Emko" ale pochybuji, neboť v technickém průkazu jsou uvedeny pneu 155/80 R 14. Vůz totiž prošel v roce 1994 přestavbou, kompletní
byly vyměněny plechy a vyvařen skelet, což bylo zdokumentováno v TP. Nemilé překvapení na mě ovšem čekalo při zjištění počtu ujetých kilometrů, motor měl za sebou po GO 60 000 km, ale před GO jich najel 360 000. Překvapením bylo, že ještě držel pohromadě, takže bylo jasné, že mě brzo opustí.
Od toho se také odvíjely úpravy:
1. Motor a funkční části
- výměna motoru Š 105 za Š 120 LS s poctivými 30 000 km po starém pánovi, který potkal svou Škodou sloup veřejného osvětlení,
motor byl vyroben roku 1980 a je velmi dobrém stavu, ponechal jsem jej jako sériový výrobek s několika malými úpravami
- "kosmeticky" upravené kanály (leštěné), zcentrované svodné potrubí
- nový karburátor se zvýšenou hladinou benzínu v komoře
- během letního provozu zkrácený tubus sání vzduchu
- řemenice menšího průměru na vodní pumpě, klínový řemen ze Š 100
- kompletní GO elektriky v motoru (rozvody, kabely, alternátor, relé)
- rozdělovač původní ze Š 105
- výměna pružin a tlumičů (přední i zadní náprava)
- GO brzd (vpředu čtyřpístky)
- kompletní rekonstrukce elektriky v interiéru vozu (např. natvrdo zapojená zadní mlhovka)
- pneu Continental vpředu 165/80 R 13, vzadu 175/80 R 13
- výfukové potrubí+tlumič original Š 120 s koncovým dílem průměru 50 mm a koncovkou 80 mm
2. Interiér a vzhled vozu
- výměna původního celoplošného budíku ze Š 100 za dělené přístroje ze Š 120 LS s chromovanými prstenci
- vypolstrování spodní části interiéru technickým kobercem (nahrazení původní gumotextilie)
- osazení plastových kapes na dveře
- řadící páka s hlavicí a chromovanou tyčí
- střední panel původní, hudba Sencor 4 x 20 W, repro v předních dveřích Sencor, vzadu třípásmové repro MTC, pod předními
sedadly třípásmové reproduktory Sencor
- přídavná přední mlhová světla, přídavná dálková světla (100 W)
- bílé přední a boční blinkry, v potkávacích světlech žárovky H4 Bluelight
- sportovní mřížka (domácí výroba z původní plastové dvojdílné mřížky
- plastové ofuky na zadním sloupku
- přídavná zadní mlhová světla
- zadní křídlo Elri design
- černá mřížka na zadních svělech
- zadní značka na nárazníku
- třetí brzdové světlo
3. Plánované úpravy a opravy
- bílý podklad budíků
- plastové lemy blatníků a plastové prahy
- rozšíření náprav (podložky)
- lité disky
- snížení vozu (redukce závitů přední nápravy)
- GO řízení
- úprava interiéru a čalounění (sladění s barvou vozu)
7.5.2003
Provedeno:
-bílý podklad budíků vlastní výroby (Corel), ale zatím jenom 2 malé
-plastové lemy zadních blatníků
-snížení vozu (1 závit)
-GO řízení (oprava komplet všech součástí)
-laděný výfuk (standartní tlumič Škoda, převařená trubka na 52 mm, DTM v chromu 70 mm)
Algol / Škoda 105 - komentáře:
y já přyhodým nákí bodýki
ta toiota ze my moc lýbý, ale ta zhade taki nený k sahosený, je moc pěkná
Hraz za z tim autyckom, ocenujem aj bodykmy
Thankz, Dan, huž ze na tom pracuje, ale všechno chce ĝaz.
Hele, Algol, copa taki ňákí športovný kormydélko, co ?!
Věř, že to jezt dobrá směna, hned ze jynáĝ pylotuje !
Pojď někdi na chat, tadi ze to nedá řešyt.

Z tebou to nyc zpoleĝního nemá, ale je to reakce na tvůj násor o nadĝazovozty vosu pro úsemý ZZZR a ČZZR.
Algol: a co to ma zpolecniho ze mnou?
Taki zy mizlym že tvar 120ki zy v nyĝem nesadá z novejma autama. Sadny 130 kova naprava taki neny k sahoseny atd.
Neslob ze, jeztly jzem tě urasyl

, já to nemizlel nyjak ozobně, ale štve mě, kdiž zy borec ve faválu rv 90, srsavím jak lyška mizlý, jakou nemá zkvělou káru, a jak ho ta hloupá 120 nemůže rosháset, protože on má káru. A z tou 120, mišlenka a karozářzká práce bili nadĝazové, na tom trvám, y kdiž ze Ty to třeba nelýbý, ale provedený třeba pokulhávalo sa ydeou, to je fakt.
Sato Favoryt, to bil bourák, že ? Z rokem vírobi nevým ,kde vsaly odvahu na vírobu takovího šrotu. Vždiť ti prvný bili horšý jak škodovki. Ale to je věc násoru a já Ty ho neberu, akorát nevým, co teda děláš na ztránce Škodovek, kdiž ze Ty nelýbý?
to, se zkoda prozte nebila nadcazove auto us ze tu rezylo. MOsna to bilo nadcazove auto, ale jen na usemi CZZR a ZZZR
To Dan: To je tak nějak o zrdcety, kdiž na tom virůztáš a lýbý ze Ty, protože já zy ozobně mizlým, že Škoda bila ve zvé době nadĝazové auto, tak nený co řešyt.
Tak tomu řykam nadšenec, páĝ to udělá málogdo, abi ze pouštěl do Škodofki, diž má takoví dělo v garážy.
To Tomáš: doufám jenom, že zy nemizlýš, že jzem zy koupyl AT na saĝátku břesna a sa 14 dný tam navězyl všechno podle AT, to bi mě mrselo

. Ale ztejně jzy měl napzat zvůj násor
prave mizlym v zobotu my nezly prydavat novi temata. Chtel jzem prydat jedno o zkodovce ktera je v A&T bresen 2003
us any nemuzym pzat, co ze my na ny lybylo a co ne, kasdej to vydy a zpouzta s toho us tu bila y recena.
jeztly maz caz tak pod na chat...
Já ty ale řýkám, že tam žádní zpojleri nebudou. A kdibiz věděl, co ta "heská škůdka" ztála nervů, mám jy 14 dný a někdo to u Hradce neubrsdý a mám sadek jako harmonyku. A roshodně na tebe, opakuju nejzu naštvanej. Taki mám blbej den.