jarda.u1/100-Tříca jarda.u1/100-Tříca

komentáře | popis | fotky | jarda.u1 | 18.03.12 20:06 | 147x v oblíbených
Škoda 130 l,r.v.1986,přestavba na 136,motor favorit-1.4.

Základem motoru je blok 781.136 a vnitřní komponenty včetně hlavy z motoru Fabia 1.4-Mpi



Auto jsem koupil v roce 2004 jako seriovou Škodu 130 L.




Karoserie:



Původní karoserie měla v den mojí koupě najeto cca 69000 km a na svůj věk byla dosti zachovalá.Po odstrojení byly vyměněny přední blatníky a čelo a opraveny vršky předních podběhů a sloupky pod blatníky.Zbytek,jako prahy,zadní lemy a podlaha byly téměř bez známek koroze.Dále byl ošetřen spodek karoserie a dutiny proti korozi a došlo i na celolak.Původní bílou barvu nahradila barva modrá pastelová.

V roce 2006 jsem měl nehodu a auto bylo havarováno na přední část.Jelikož by se oprava původní karoserie nevyplatila,začal jsem shánět jinou Škodovku,nejlépe typ 136.Protože je tento typ málo k sehnání a když už zrovna je,tak buď za spoustu peněz a nebo ve stavu ne zrovna ucházejícím,povedlo se mi nakonec sehnat Škodu 105 L r.v.85 a s najetými 63000 km.

Hned po koupi mi bylo jasné,že nebudu jezdit ve "stopětce" a tudíž nové auto se stalo dárcem karoserie pro mojí 100-Třícu.Potřebné díly na přestavbu jsem měl z předchozího auta a tak mohlo začít vše nanovo.

Nejprve jsem přez známého vyřídil povolení k přestavbě (výměně karoserie) a s potřebnými doklady a povoleními se vydal na STK,kde mi bylo vyraženo původní VIN náhradní technologií.(Vše kvůli tomu,aby auto zůstalo typově 130,protože jsem měl v plánu montáž motoru 136,jehož montáž právě do "stotřicítky" výrobce povoluje).

Po vyřízení všech formalit došlo opět ke kompletnímu odstrojení karoserie,byly vyměněny přední blatníky a čelo,ošetřen spodek a dutiny a přišlo i na celolak.Barvu jsem vybral RAL 5002 akrylát,kterou jsem již dříve měl na užovce.

Musím podotknout,že stav této karoserie je mnohem lepší,než byla ta předchozí,protože jí nebylo třeba nikde vyvařovat.Přední blatníky a čelo jsem měnil pouze z důvodu pár ťukanců a také jsem byl zvědav,jak vypadají přední podběhy.Po demontáži předních blatníků jsem byl mile překvapen,protože se neobjevila jediná dírka.Vše jsem očistil a ošetřil a namontoval nové blatníky,které jsem si nechal předem nazinkovat.

Dále následoval již zmiňovaný celolak a následné kompletování auta.Na celou přestavbu jsem měl podle dopravního inspektorátu 3 měsíce,a po dokončení jsem musel absolvovat STK.

Po provedení přestavbové STK,kterou jsem absolvoval se seriovou Škodou 130 jsem si opět přez známého zažádal o přestavbu motoru na typ 136.Přestavba mi byla schválena,a tak se mohl do auta stěhovat nový motor.

Favoriťácký motor jsem měl již doma,ale lákala mě úprava zvětšení objemu na 1400 ccm.Zakoupil jsem tedy motor z Fabie,který měl údajně najeto kolem 60000 km a začal s úpravou.Rozhodl jsem se pro použití vnitřních komponentů Fabiáckého motoru do bloku z Favorita z několika důvodů.



1.motor typu 781.136 jsem měl legálně zapsaný v TP

2.úprava zvětšení objemu není zvenčí poznat(narozdíl,kdybych namontoval motor z Fabie komplet)

3.možnost použití mechanického palivového čerpadla

4.po úpravě kliky už ostatní komponenty z fabie pasují do Fávo-bloku bez úprav



Motor:



Původní motor 742.13 nahradil motor 781.136 se zvětšeným obsahem na 1400ccm

upravená klika - (díra pro ložisko,zmenšený průmer,zkrácení a úprava pro axiály v predni casti u rozvodů)

vačka 265/265 zdvih 6.6 a 6.4 (výroba pan Chovanec)

nový karburátor 136 (přetryskovaný) momentálně trysky 120/145 a vzdušníky 185/140

bezkontaktní rozdělovač ze Škody Favorit s odstředivou regulací 11 stupňů

příčný výfuk s nerezovým obalem+svody 4-1 (výroba pan Hricina) - Tlumič výfuku upraven na vstupu i výstupu tak,aby byl výš nad zemí.

tvrdé silentbloky motoru

motorový olej Mobil1 5W-50



Převodovka:



sériová se stálým převodem 3.90

Komplet rozebraná,vyčištěná,vyměn ěny ložiska,synchrony a gufera.

Převodový olej 75W-90

Reduktorový starter



Zadní náprava:



vlečená sériová

komplet rozebraná,opískovaná a nově nastříkaná

nové silentbloky,brzdové obložení,brzdové válečky průměr 22 mm

tvrdé silentbloky podélných ramen

tlumiče HP-Sporting

pružiny z kyvky (škoda 120) délka 325,5 mm, 39,5 kn

upravené kyvkové domky pružin : skoda-virt.cz/cz/.../6984 -uprava-kyvkovych-domku-na -vlecku

repasované poloosy



Přední náprava:



sériová (po kompletní repasy)

pružiny 220 mm 80 kn (Tuner#2)

tlumiče HP Sporting

repasované čtyřpístové brzdiče

nové vrtané kotouče a destičky



Kola:



Ronal 7x15 palců,rozteč 4x100 + duralové podložky se změnou rozteče (šíře v předu 26 mm,v zadu 35 mm)

Středové pokličky kol se znakem pochází z Octavie I

Pneu Barum Bravuris 195/50/15



Interier:



Palubní deska Rapid

Přední sedačky Rapid

Karbonová folie na středním díle ipur-palubky (kolem rádia) a na plastovém panelu nad (kaslíkem)

Volant Victor

Rádio Panasonik

Centrální zamykání na dálku+alarm



Exterier:



Auto se mi nejvíc líbí tak,jak je z fabriky.Jen tak viniknou nejlépe původní linie.

Použil jsem pouze nedobové doplňky jako jsou bílé přední blinkry a zadní světla s bílým blinkrem.

Dále mi bylo líto vrtat díru pro anténu autorádia,proto jsem ji schoval v pravém předním "A" sloupku











Zde jsou další fotky ze stavby: jarda130.rajce.idnes.cz/1 00-Trica







jarda.u1/100-Tříca - komentáře:

20:58:14
30.06.2009
jarda.u1
-> TheronBB_130LR: Diky,ale oni ty dva roky utecou jak voda a bude to tu znova.Tak at to taky zmaknes4
20:37:29
30.06.2009
TheronBB_130LR
-> jarda.u1: NO TO MAS V SUCHU ALE JA SOM ESTE PRED A FUUU BOJIM SA ESTE LEN VOBEC TO TO KOPY DAT :d:d:d:dd: ale hadam vyjde inak gratulujem k STK EK3 4
23:00:31
29.06.2009
jarda.u1
Tak mam zase na dva roky pokoj....2
zvětšit jarda.u1/100-Tříca - obrázek od jarda.u1 vložen 29.06.2009 23:00:31
11:36:38
23.06.2009
jarda.u1
-> havlik: Je to tam moc pekny,uz jsme tam byli i loni.
10:52:37
23.06.2009
havlik
-> jarda.u1: jj z berouna. no čertový schody nejsou uplně v berouně:D
10:51:54
23.06.2009
jarda.u1
-> havlik: No jsem spis od Slanyho,ale na Kladne pracuju.Ty jsi z Berouna,jo?Tam jsem byl v nedeli na Certovejch schodech.1
10:49:21
23.06.2009
havlik
ty woe ted na to koukam ty si z kladna ja nějak myslel že odněkud od plzně:D
10:46:51
23.06.2009
jarda.u1
-> Tuner#2: No,nastesti jsem to jen liznul,ale mel jsem nahnano.Ta lyzina neni spatnej napad 4
10:43:29
23.06.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: Tak hlavně že jsi je neutrhnul. Já je mám taky nejníž a uvažuju že bude lyžina v předu a i vzadu aby chránila naopal příčku převodovky.
10:38:34
23.06.2009
jarda.u1
Tak jsem mel v patek docela stesti v nestesti.Jeli jsme s kamaradama na motokary do Radotina a me se po ceste vysralo dobijeni.U kamarada jsem po zmereni zjistil ze to dobiji jeste cca 13 V,tak jsem si rikal,ze by to snad mohlo jeste vydrzet tu cestu,ale znervoznovala me pri jizde ta cervena kontrolka a kdyz jsme prijeli do Radotina a ja byl porad kvuli tomu dobijeni zamysleny,tak jsem uplne prehlidnul retarder.Jel jsem asi tak 70 a v tom na me kamarad zakricel "bacha retarder"ale to jsem byl uz tesne pred nim,tak jsem to mohl zbrzdit tak na cca 40 a pak jsme ho prelitli.Pri brzdeni auto jeste vic zakleklo,tak jsem uplne u toho retarderu brzdu pustil,aby se to trochu narovnalo,ale stejne jsem slysel,jak to skrtlo.Tak jsem si rikal,je to v haji,odneslo to predni celo,ale kdyz jsem to pak na parkovisti obhlizel,tak jsem nemohl nic najit.Az druhy den jsem zjistil,ze se to jen zklouzlo po stredovych drzacich stabilizatoru,takze to dopadlo nejlepe jak jen mohlo.Mam je kvuli snizeni vypodlozene,takze je to asi nejnizsi bod na predni naprave.
upraveno 2x, naposled 23.06.2009 10:40:08
22:49:11
12.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: Mě to ale zajímá, máme stejný výfuk, "podobný" motor a zajímá mě k čemu jste došli. Klidně i soukromě na mail.
22:02:13
12.05.2009
jarda.u1
-> Tuner#2: Ahoj,graf nebude.Neni se cim chlubit.
21:55:52
12.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: Tak jak to bylo s tou brzdou?
20:46:32
10.05.2009
Tuner#2 - zrušená registrace
-> jarda.u1: JJ byl jsem v Běšinách a TUNER tam jel jen kvůli klukům se scootrama :-)



Tys byl na brzdě? Kde je graf a hodnoty?
12:18:10
10.05.2009
jarda.u1
-> Maxx: Tak to potom chapu,ja hledal moje dvojce 4
12:05:01
10.05.2009
Maxx
-> jarda.u1: za to ja tebe nasel 4 ja jsem stal uplne na druhe strane ale ne ze skodovkou 7 byl jsem tam s vectrou 4 jo a jak dopadlo mereni vykonu na brzde? pochlub se moc me to zajima...
11:43:15
10.05.2009
jarda.u1
-> Maxx: Tak jsem te tam nikde nenasel,a to jsem to prosel cely asi 3 x.Kdepak jsi taboril???4
11:33:41
10.05.2009
jarda.u1
-> Tuner#2: Jasne,ja to taky beru ze srandy.Ja ted treba byl na Mimoni a tys zase byl urcite v Besinach,ne?Videl jsem tam Tunerovou Zelenku,ale nemluvil jsem s nim,bohuzel.......

Alespon,ze pocasi nam celkem pralo na srazu

A s tim Hrochacem jeste uvidime no...............
upraveno 2x, naposled 10.05.2009 11:35:43
21:28:17
08.05.2009
Kaprof-Pisařík
-> jarda.u1: 52 jj32 4
Extreme Tyres