skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Novou karoserii jsem koupil 15.9.2000 v jednom bazaru.Narazil jsem na ní na inzerát a že jí majitel měl od roku 1990 schovanou ve stodole.Taky podle toho vypadala!!!Né že by byla skorodovaná,to ani náhodou,ale zabydleli se vní slepice a byla plná hoven a sena.......Chtěli za ní 17000.-.Ukecal jsem je na 15000.- a hned si jí odvezl domů.V té době jsem ještě nevěděl co se stane a že do toho "zahučí" tolik peněz.Pak jsem se asi někde praštil do hlavy a TUNING mohl začít........:-)
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...
Karoserii jsem svěřil v okolí vyhlášenému klempíři a i když překročil domluvenou cenu byl jsem spkojený,blatníčky (vnitřní podběhy škody 120) tam byli jak z AZNP..:-)Nanesl jsem patřičnou vrstvu ochraných prostředků a pak jsem zajel za lakýrem a hrozně dlouho jsem si nemohl vybrat barvu.Napřed to měla být žlutá,ale pak jsem změnil názor na zelenou.Vybral jsem asi 8 odstínů podobné barvy a začal vyřazovat.Nakonec padla volba na VW SIGNAL GREEN.
Okna jsem zajel natónovat (pokovení) do Prahy na 98%.
Nápravy jsou z části nové a z části zrenovované škoda 130.Udělal jsem si výztuhy na předek i na zadek,vzpěru do kufru a ještě je jedna výztuha uprostřed vozu pod origoš výztuhou.
Brzdy jsou ve předu 4 pístky,ale ne ze 130 ale z 1203!!!!Jsou prostě větší a vzadu z Octavie kůli mechanické ruční brzdě.Kotouče jsu ve předu dvojité chlazené a ještě jsou navíc vrtané a mají drážky,průměr 288....A zadní jsou z Felicie ale také vrtané s drážkama.Oboje jsou od firny HPR. Kola jsou značky ATS a mají velikost 8j*17" ET 38 + pneumatiky 205/40-17
DRUHÝ kola jsou OZ Ultraleggera 7j*16" s pneumatikama 205/45-16. Jen použitím těchto kol se váha sníží o 20 kg.
Náboje jsou upravené na rozteč 100 mm + doladění rozchodu duralovýma podložkama. - Na 16" kola časem nové zadní náboje s větším rozchodem a přední nápravu by to chtělo novou s širšíma ramenama,jestli se na to někdy dostan
Pružiny jsou vyrobené z průměru drátu 14 a tlumiče jsou s nastavitelnou tuhostí značky SPAX..(28 poloh).
Interiér je skoro seriovej až na pár drobností....Třeba skořepinové sedačky SPARCO Evo,tříbodové bezpečnostní pásy SCHROT,hasicí přístroj,digi. tachometr SIGMA BC 1400,,středový panel z filcky,el. ovládaná okna,upravená palubní + přístrojová deska,přečalouněný dveře a strop,volant VICTOR a nějaká ta řadička.Dále namontovaný duralový bezpečnostní ochranný rám origo MTX + další výztuha napříč auta pod sedačkama...
Muzika
Hlavní jednotkou která bude mít vše na povel je autorádio s CD/MP3/WMA přehrávačem Alpine CDA-9835 která přes čtyřkanálový zesilovač Carpower VORTEX 4/400 bude pohánět přední komponentní reproduktory Magnat Extrema 2160 a zadní Magnat Xtrema 216. Dvoukanálový zesilovač je zmůstkovaný a pohání woofer Ground Zero GZUW 10" (bylo JL Audio 10W7-3) ....Jsou kompletně vytlumeny přední dveře,malinko i BR bedna a prostor za zadní stěnou....Zesilovače jsou umístěny v kufru a baterie pod dnem kufru (ano,místo rezervy))) kvůli lepšímu rozložení hmotnosti.
Motor z okti 1.8 T kterej je zatim v sérii (150 ps) protože je na sériovej převodovce (3,9) akorát je tam delší 4 a 5 stupeň.Setrvák fabia,4-lamelová kovokeramická spojka od FERODO.Startér felicia,el. benzínové čerpadlo BOSCH. Uchycení přes mezikus a nově vyrobené držáky motoru.
Časem se plánuje výměna převodovky z jiného vozu která snese podstatně větší výkon a hlavně točivej moment....ale zatim se mi nechce.Ve voze je už asi 8 převodovka...))
Nyní delší 4 a 5 stupeň pro pohodovou jízdu na dálnicích... ;-)
Váha cca 1050 kg s plnou nádrží na 17" kolech....:-(
Nejlepší čas sprintu na 400 m - 14,473 s
www.autotuning.cz/index.p hp?page=2&...
VIDEO Z 1. VEŘEJNÉ JÍZDY V ROCE 2004
Pár fotek z cesty pro ty co nejsou na FB
Croatia 2010 aneb "stodvacítkou" k moři : www.facebook.com/album.ph p?aid=34541&...
TUNER / Zelenka - komentáře:
>Tuner: poprosil bych pana majitele, jestli když už mu to vtěch videích tak pekne jezdi jestliby sis neupřesnil ten popis celého skvostu. Jako motor, převodovka a tak...
-> Tom: Zatim ne,počítam ale kolem 8-9 vteřin.....

-> TUNER: Hele měřil jsi za kolik to dělá stovku?

-> Fifa: Dik.Jinak jak říkam...Ještě jsem to nezkoušel v ůplnym extrému,kvůli tej geometriji...takže kastle v pohodě.A divil bych se kdyby nová kastle co má najeto 1500 km se začala někde trhat.Převodovka už je vymyšlená jiná,co všechno tohle snese....
Mě zatim tahle drží v pohodě
ale časem na ní taky přijde řada a už nic nezabrání většímu výkonu.
-> rha: Neni zač,snad nebyla moc pomačkaná....



-> rha: Neni zač,snad nebyla moc pomačkaná....

A nekroutí se ti to nějak znatelně?Uvidíš, občas se stává že s takovýmhle motorem se začne trhat ,a to doslova,kastle. Ano tím erkem jsem myslel brko.Tedka se jim rozpadl stelej prevod v 5q standard 3.9 . Tak shanej jinou odolnejsi prevodovku.Jinak to mas super a to zrychleni je bezkonkurencni.
diky za tu kozenku

-> Pepa Popelka: S tlumičema jsem celkem spokojenej....Moc s tim ale nejezdim tak to mam docela natvrdo.Zkoušel jsem i měkčí nastavení a jsou tam docela velký možnosti.Jinak osobně nemam s čim srovnávat...(HP,KONI,SACH
S....)...Před tim jsem měl na škádli jen přitvrzený obyč a to se asi srovnat nedá..


jak jsi spokojenej s tema tlumicema ?

-> Fifa: Zatim jsem kromě pár sprintíků nic moc nejel.....o jednom Erku s 1,6 turbo z Lancie vim,ale to asi on nebude...Tomu to jede míň...Který auto máš na mysli?Myslíš to modrý BRKO?...Kastle je vyztužená přední vzpěrou a taky výztuhou pod předníma sedačkama napříč auta.....V zimě se bude dávat rám
Jinak nápravy klasicky vyztužený.....

Mam otázku, nejel jsi už nějaký sprint s týpkem co má nechutně upravený éro?Má tam motor 1.6 z golfa asi 170 koní. Zajímalo by mě srovnání 1.6 a 1.8 turbo Škoda. A ještě stupidní dotaz,vyztužoval jsi kastli?
-> Tom: Jestli myslíž že je zadek moc těžkej a táhne to ven ze zatáčky......tak netáhne...Jen tomu v zatáčkách ještě nedávam co by to sneslo,protože neni ještě předělaná geometrie....Budu muset ladit,ale né v tomhle počasí....


-> Tom: Jestli myslíž že je zadek moc těžkej a táhne to ven ze zatáčky......tak netáhne...Jen tomu v zatáčkách ještě nedávam co by to sneslo,protože neni ještě předělaná geometrie....Budu muset ladit,ale né v tomhle počasí....


Rovně to jede pěkně, ale zajímalo by mě jak se to chová při rychlém průjezdu ostrou zatáčkou. Jak se chová zadek.
K těm kapkám mám jednu radu. Kupte si dvě panoramatický skla třeba na Avii, a nechte si u sklenáře z nich vyříznout skla do kapek, a budete čubrnět na ten rozdíl.
K těm kapkám mám jednu radu. Kupte si dvě panoramatický skla třeba na Avii, a nechte si u sklenáře z nich vyříznout skla do kapek, a budete čubrnět na ten rozdíl.

-> U-Geen: máš pravdu, des... tú fotku poznám
-> minno: ony ty kapky ve žlábku pak vypadaj takle: skoda120l.u-geen.net/main
/.../001.jpg
-> U-Geen & Tuner: aha :-) Mám rád keď mi niekto takéto veci čo mne nedávajú zmysel vysvetlí, pozerám sa potom na to ináč...
Hmmm,možná že až se bude blížit výměna převodovky,tak zkusim motor vytočit tak na 5000-6000 otáček a rychle pustit spojku,jestli to ještě rozdejchá....Jako to dělají ty motory s polovičnim krouťákem..

byl :o)
-> Rapid: Jen jsem to napsal, protoze mozna dost lidi si to neuvedomi. To neni vymluva, jen vysvetleni, jinak by odpich byl daleko silnejsi.
-> **R@ZOR**: Koukni na videa,jsou pod fotkama...
-> minno: V každejch kapkách je vidět hov.o...Měl jsem před tim 3 roky beskydy a je to uplně to samý.A jak říkal U-GEEN,tyhle zrcátka jsou asi nejhezčí tam kde jsou...

-> minno: V každejch kapkách je vidět hov.o...Měl jsem před tim 3 roky beskydy a je to uplně to samý.A jak říkal U-GEEN,tyhle zrcátka jsou asi nejhezčí tam kde jsou...
