skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Dne 8.9.2007 jsem si dovezl domů Škodu 120L vyrobenou 14.1.1987 v blankytně modré barvě.
24.3.1987 si pro ni jel taťka do Brna, příplatková výbava: přední opěrky hlavy a tažné zařízení:)
Mezi 24.3.1987 a 8.2.2000 to bylo naše rodinné auto, poté stála několik měsíců bezvýsledně v bazaru (naši přešli na Favorita) a potom si ji vzal děda, který s ní jezdil až do nečekané smrti koncem července 2007...
K tomuhle autu mám srdeční vztah, takže si jej nechám na pořád a co nejdříve mu chci dopřát celkovou repasi. [chystám se implantovat GL interiér z Rapida, 4p nápravu, vlečku a 742.136 s 5q převodovkou (3.9 nebo 4.22, ještě váhám) - vše je připravené:) V žádném případě se nechystám na oplastování a podobně! Maximálně nějaký výfuk, rallye volant a samozřejmě hliníková kola:) ] z původní představy sem vyselektoval určitě věci, momentální představa je po celkové generálce následující - sériový vzhled, palubka eLková, sedačky ještě nevím, sériový motor 120L (celý nový v původním bloku) se sériovým výfukem, převodovka a zadní náprava série - kyvka se 4q, přední náprava série s větranými kotouči, z původní představy zůstávají kola (Meteor II a Jupiter) a už připravený MTX volant.
P.S.: na odvážnější úpravy ve sportovním stylu si snad jednou koupím Rapida, ale možná, že to bude zase sedan.
STAV PŘI PŘIVEZENÍ
Škodovka měla tu smůlu, že v roce 1995 byla vyslána do škarpy a potykala si se smrkem... sice nijak dramaticky, ale je to znát při zavírání řidičových dveří:( bohužel je lehce hnutá... Přední blatníky jsou třetí v pořadí:) dávané byly před STK v červnu 2005, přední kapota a čelo jsou na autě od havárky... dveře původní, prahy sice původní, ale již vyvařované zejména u zadních blatníků... zadní lem u řidiče z června 2005 a u spolujezdce z června 2007... z toho plyne, že STK je do 06/09... ještě zadní čelo a kapotu potkalo vyskakující oje přívěsu a uštedřilo jim pěknou pecku - ještě jsou patrné stopy... Celkově se objevuje koroze:(
Motor s převodovkou jsou taky původní, mají za sebou cca 160 000km, ale stále fungují bez generálky! Před STK nový olej Castrol 15/40, nové kulové čepy a GO brzd na obou nápravách...
Interiér je vcelku zachovalý, sedačky neprosezené, nepotrhané, tapecy taktéž, palubka se už trochu rozlézá:) u kapličky s budíkama... Strop a zejména koberce jsou však téměř KO:(
Celkový stav je uspokojivý:)
JAK ŠEL ČAS...
15.9.2007 - vysál jsem interiér a otřel vnitřní vybavení, sundal potahy a nechal je vyprat:)
16.9.2007 - natažení potahů, umytí exteriéru a kufru
27.9.2007 - asi týden mi prosakovala spojovací, asi 10cm dlouhá, hadička od chlazení - s dědou jsme to pořešili a ještě vyměnili kapalinu, ale pořád to se spojkou není ono:( asi si někde přisává vzduch, pořád se zavdušnuje...
28.9.2007 - poprvé jsem ji zaparkoval do své pronajaté garáže (dosud stála před domem, musel jsem tam uklidit a porovnat do polic krabice s novými díly:), takže až vyrazím na školu, bude schovaná před přírodními živly:)
16.11.2007 - výměna chladící kapaliny, nový fridex - po zředění na -18°C, v garáži to bude stačit...:) dofouknutí pneu a hají:)
30.11.2007 - spojkový pedál opět neklade odopor a spojka nevypne:( bude potřeba minimálně přetěsnit válce...
11.4.2008 - první letošní natočení motoru po čtyřměsíčním spánku:) na popáté se rozeběhl...
12.4.2008 - proběhlo nevyhnutelné - vyndání, rozebrání a přetěsnění pomocného válce spojky (hlavní se zdá ok, tak se na něj nesahalo) s následným odvzdušněním - spojka zase běhá jak má, jde o to jak dlouho:) ale jsem v tomto směru optimista:)
25.4.2008 - přípravy na odjezd na jarní Běšiny 2008 - zkontrolovat tlak v pneu, dofouknout rezervu, koupit náhradní kliňák, litr oleje, náhradní žárovky - výměna v levém světle, splašit lepší hever a lékárnu:) koupil jsem benzínek, naložil kola pro Dale_Estelleho a další věci na prodej a bezesná noc na sobotu...
26.4.2008 - den D - vstávám 4.30, doma jenom rychlovka, všechno mám zbaleno... sedám na kolo a jedu do garáže, start na druhý pokus:) vyjíždím, nakládám papu:) a čekám na kámoše... kolem 6h vyrážíme... jedeme přes Jindříchův Hradec, Hlubokou, na Sušici a do Běšin - po cestě dvě zastávky, auto naprosto bzeproblémově - teplota stabilní, nic nehučelo a neklepalo - dobrá nálada... 10. 40 jsme v kempu, zaplaceno mám předem, číslo 309 a vjíždíme dovnitř... nejprve předat všechny věci, pak převzít všechny věci - kapota Rapid a chladičovka od Daveho, alu BMW od Nwktho, pokličku na MeteorII od retro a pravý torpédo od zdruba:)
Dojmy pouze poztivní, pokecali jsme s Matsoftem a retrem - pohodáři oba dva:) nafotil jsem co se dalo a v 15h vyrážíme nazpět... po cestě jsme decánko špatně odbočili, tak se cesta trochu protáhla, ale zase to bylo po lepší silnici, takže časově nastejno... u garáže jsem byl před 20h... vyndat věci z auta a zaparkovat...
Za celou cestu jsem neřešil jediný problém s autem (krom definitivně upadnuvšího pravýho zrcátka:) ale to se dalo čekat) - tímto se pro mě moje Škověnka stává nesmrtelnou, protože se po zhruba 8 letech pořádně projela a vůbec neprotestovala - celkově jsem najeli cca 460km...
9.5.2008 - opět kompletně zavzdušněná spojka - proběhla výměna hlavního spojkového válce a odzdušnění - snad už bude klid:)
10.6.2008 - spojka už je v klidu - konečně!:) Dneska jsem kompletně vysál vnitřek a aplikoval sadu "nových" zánovních gumových koberců pod nohy ze šroťáku za 100kč:) jsou jako nový, neprošlapaný, nepotrhaný - prostě super... Definitivně jsem taky musel vzít na vědomí ne jednu, ale dvě díry v levým vnitřím podběhu v kufru u tlumiče - byly zakrytý jen nějakým asfaltem a je to venku:( ale už mám nový pár předních podběhů (díky Dakosovi) takže nemám strach...:)
28.6.2008 - zadřelo se ložisko na alternátoru - rychlovýměna se protáhla do pozdních hodin díky nepozornosti - nešlo startovat kvůli špatně zapojenému drátku, co jsem omylem vypojil z cívky a pak blbě zapojil nazpět:) ale vybral jsem si na vrakáči dobrej kousek, není ani slyšet...
prázdniny 2008 - celé prázdniny (moje trvají od července do konce září) jsem neřešil žádný problém, jenom jsem doléval olej:)
začátek prosince 2008 - natankoval jsem plnou nádrž za snových 24.30Kč a uložil jsem svůj stroj k zimnímu spánku...
11.4.2009 - konec zimního spánku:-) slunečná sobota, opláchnul jsem ji vodou od prachu a najeli jsme spolu kolem 80km, jela jak za mlada:-)
23.5.2009 - druhý letošní výjezd, pěkné počasí i svezení:-)
28.5.2009 - již třetí výjezd jsem podnikl za účelem průzkumu tratí nadcházející Rally Vysočina, co se jede 30.5., takže jsem si projel RZty a vybíral místo na sobotní sledování - a konečně udělal nějakou fotku:-)
2.6.2009 - trošku mimo, ale podstatné... po dnešku je ze mě Bc. :-) a ani to nebolelo...
24.6.2009 - přes všechny sliby, který sem si dával, jsem na autě nic neudělal a na technickou jsem vyrazil v doprovodu známýho, který protahoval stavební feldu a mířili jsme na STK, kde to má ošéfovaný... ovšem nutno dodat, že k mýmu stroji byla jen výtka k zadním brzdám, že jsou na hraně (přední naopak prakticky 100%) a ještě rozumné vůle na přední nápravě, takže mám novou - dalo by se říci legální - technickou do 6/2011
1.7.2009 - 18.7.2009 - první polovina července je tradičně ve znamení tábora, kde dělám technické zázemí a motorizovanou spojku:-) najezdil jsem za tyto dny lehce přes 1000 km. Potkali mě dvě nepříjemnosti... První byl defekt levého předního kola - utržený ventilek v duši, bylo po 22h, hever jsem si musel půjčit ve vsi:-) vše po 20 min zdárně vyřešeno - rezervu jsem měl:-) Druhý a významnější problém byl startér, který jak jinak než pozdě v noci přestal startovat, naštěstí jsem byl nedaleko garáže, tak jsem to odtlačil a další den jsem měnil za jiný, ten stratoval asi 6 startů a hotovo, tak jsem jel do vesnickýho servisu, kde mi ho vyměnil za další a ten zatím fachčí... můžu litovat, že jsem neinvestoval do repas kousku od Kubiny:-( krom těchto epizod byl stroj poznamenán nekonečným množstvím bahna, které jsem doposud neumyl - ale mám to v plánu, co nejdříve:-) spotřeba oleje 1 litr, takže v normě... vše ostatní jede a funguje, jak má... celkově lze hodnotit tyto dny jako příjemně strávené a Škoda byla svědkem;-)
23.7.2009 - konečně jsem auto omyl a vystříkal podběhy, zůstal po mě před barákem kýbl bahna:-)
15.8.2009 - absolvovali jsme jeden z nejdelších, možná nejdelší jednorázový výlet:-) bohužel to bylo s vlekem, takže ne zcela ideální, ale celkově jsme najeli přes 500 km, dovezli jsme vlek a půl auta nových dílů a vše bez technických problémů, takže nakonec fajn...
25.8.2009 - během 3 hodin (2h cesta a 1h pokec s prodávajícím:-) jsem udělal otočku od nás do Jindřichova Hradce (cca 70 km) a zpět - koupil jsme si tam další kola - tentokrát elektrony CROMODORA, jsou z Fiata, takže asi časem půjdou do světa, ale zatím se jima budu kochat:-) váha 3.75 Kg! Luxusní kousky za luxusní cenu...
27.8.2009 - na šroťáku jsem zachránil přední a zadní kapotu v super stavu a ve stejném laku - modř blankytná:-)
20.9.2009 - dnes došlo k zásadní reorganizaci v garáži - smontovali jsme nový na míru stvořený regál na plechařinu a alu kola (hloubka 140 cm, výška 195 cm, šířka 231 cm). Až bude naplněný věcmi, tak snad dodám foto:-)
1.11.2009 - levý zadní lem se dočkal lehké opravy - původní nástřik dělalo prase a tak se lem loupal, po oškrábání sem ho odrezil a natřel základem. Příští víkend dám ještě jednu vrstvu a na jaře jej stříknu na odstín kastle. Je to jen taková z nouze cnost - celá kastle potřebuje kompletní generálku - podlaha, podběhy,
prahy:-( ALE DO ŠROTU JI NIKDY NEDÁM!
12.12.2009 - poslední vyjížďka v roce 2009 - nafoukal jsem pneu, natankoval plnou za cenu kolem 27Kč/litr, udělal jsem posledních pár kilometrů a zaparkoval jsem do garáže. Baterku sem zatím nechal v autě, ale asi ji taky vyndám, jako loni.
2.4.2010 - premiéra v roce 2010 - naskočila na druhý pokus:-) kromě vrstvy prachu se jí za zimu nic nestalo... najel jsem testovacích cca 30km, vše v pohodě, benzín jsem měl už z podzima, takže to bylo plus:-)
6.4.2010 - po Velikonocích jsem poprvé po třech letech vyrazil Škodilakem do Pardubic do školy, 145km za 2h 15min - byl provoz a v Chrudimi jsem zůstal minimálně 15min na světlech - už jsem byl skoro na 100°C
8.4.2010 - tento výlet nebyl samoúčelný - ve čtvrtek večer jsem místo domů ještě vyrazil pro nové blatníčky a zadní čelo do Hořic, bylo slunečno a cesta svištěla... tentokrát na jeden zátah 210km, vše opět v pohodě, za celé tři dny naštěstí ani na parkovišti nezmokla, takže rychle do garáže:-)
15.5.2010 - další velký výlet - mezi 6.30 a 13.30 jsem zdodal cestu do Příbrami a zpět za účelem nákupu 5 ks MTX křížů a po cestě jsem rozvezl pár kopretin:-) vzdálenost podle netu těsně k 400 km, celou cestu bylo zataženo, ale asi jen dvakrát spadlo pár kapek, takže jsem auto naštěstí nevykoupal, toho jsem se bál nejvíc, že budu vysoušet vnitřek zase jak blázen... po úvodních kilometrech se zase rozjela, někdy se ostatní nestačili divit, když jsem kolem proletěl:-) spotřeboval jsem special v hodnotě kolem 800-900 Kč. S cestou i nákupem maximální spokojenost!
26.6.2010 - výlet cca 250 km pro spoustu dílů, během 5h jsem se vrátil a opět bezproblémová cesta
2.7.2010 - 18.7.2010 - nejočekávanější akce roku - tábor:-) letos nové tábořiště pod Starým Městem p./L., celkem najeto cca 1600 km. Nejdelší výlet byl na zubní pohotovost do Českých Budějovic (105km jedna cesta) a dvakrát do Jindřichova Hradce na obyč pohotovost:-) cestou z ČB jsem dělal levý zadní kolo a ke konci druhýho týdne i pravý přední kolo. Příjezdovka byla asi 7km lesem po asfaltu a 1km po rozbahněný šotolině, takže si trochu zobla bahna:-( hnedka první den jsem sestřelil psa - prohnutý čelo a praskl kit u sloupku mezi blatníkem, hnedka druhý den sem to potvrdil, když se sejmul asi v 60km/h srnku - rozsekaný levý světlo, blinkr a maska. Od kopyt dvě prohlubně na levých předních dveřích a opět praskl kit u sloupku mezi blatníkem. Přes noc jsem vzal díly doma a druhý den to vyměnil - přešel jsem z jednodílný na jetou dvoudílnou masku, vypadá líp:-) A ještě tři dny před koncem po bouřce jsem přejel klacek a ten mi rozflákal mlhovku a hnedka druhý den mě samozřejmě stavěli poldové:-) nakonec mi jen domluvili... Takže celkově vzato jsem jí dal co proto, spapala skoro 2l oleje a posunul jsem jí blíž ke generálce. Poslední tábor - technická skončí v červnu, takže na příští tábor už pojede jiný auto - ale jaký?:-)
podzim 2010 - na podzim jsem podnikl jen minimum výjezdů, řekněme 10. Pár bylo jen tak po okolí, trochu vyvětrat a něco převézt z jedný garáže do druhý. Celkem 3x jsem ji vytáhl ale do Pardubic, což bylo na jednu stranu fajn, na druhou stranu na prd, protože stála 4 noci venku, ale nikdy žádný problém a hnedka doma zase do garáže. Je to smutné, ale celý rok jsem nebyl schopen hodit LZ lem do barvy, asi už to taky nemá cenu, až skončí technická, tak se bude pravděpodobně měnit celý blatník. Ale rez přes ten základ ještě nevylezla! Na fotkách to místo naštěstí není nikde vidět:-) taková ostuda...
19.11.2010 - poslední letošní jízda - ve svátek 17.11. nejel samozřejmě žádný bus, takže jsem ji vytáhl potřetí do Pardubic tento podzim. Jel jsem až večer, abych užil volna doma, někdy v 21h, mlha jak pytel, mlžilo se mi okno jak blázen, ale jinak dobrý a letěla jako vítr - když jsem zrovna viděl na cestu:-) v pátek 19. jsem převzal plecháče pro kámoše na oktávku a jel jsem domů. Večer kolem 21h jsem ji uložil do garáže, dneska se to jeví jako uložení k zimnímu spánku, protože nastala první letošní sněhová kalamita se vším všudy a jelikož nemám zimáky a ani bych ji do těch břeček tahat nechtěl. Ještě vyčkám max 14 dnů a vyndám baterku a pak až zase za rok...
11.12.2010 - zlomové datum - koupil jsem za 1500Kč druhou Škodu 120L:-) jedná se o karosářsky ještě zachovalejší kus, ani ne 87t km, ale motor už druhej a zadřenej, takže na jaře výměna motoru a nahradí v ježdění tuto moji krasavici, kterou po skončení technické čeká renovace. Jedná se taky o tu samou modrou barvu, jen o rok starší. Asi tři roky ji měl strejda, takže přepis žádný, jen změna provozovatele a pojištění. Kartu založím až bude pojízdná s jiným motorem. Do jara je u kámoše ve stodole na odpočinku:-)
24.4.2011 - letošní zimní spánek byl zatím nejdelší, za vše mohla zmíněná druhá Š120L, kterou jsme hned začátkem února zpojízdnily a už pilně sloužila a slouží. Startování proběhlo úspěšně na druhý pokus. Těžil jsem z podzimní velkorysosti a více jak poloviny nádrže benzínu a ponafoukání kol, dolítí oleje a vody jsem vyvezl rodiče a bráchu na projížďku přes Bítov a na hráz Vranovské přehrady - moje oblíbená místa. Brácha zvyklý na 323F trochu držkoval, že to nejede, ale co, já byl spokojen:-) Vše v pohodě, žádný problém, takže večer zase do garáže.
26.4.2011 - po Velikonocích jsem stejně jako loni vyzvakl právě škůdku na cestu do Pardubic do školy. Vezl jsem prodat novou rapidí kapotu, čímž jsem tak nějak ukončil svoje sny o vymazleném rapidu a budu se soustředit na sedany. Cesta tam byla už za tmy, trochu jsem se bál po loňských letních střetech se zvěří, ale nakonec vše dobře dopadlo a na to jak dlouho stála si vedla opravdu dobře. Zpátky hnedka ve čtvrtek, to už bylo horší - provoz, teplo, pak déšť a subjektivně už to nebylo takové svižné jako první cesta... ale to nevadí, pořád jede pěkně. Motor už se chystá na odpočinek, takže mu poslední dva měsíce technické prominu všechny nedokonalosti:-)
11.6.2011 - jsem se vypravil na poslední opravdovou cestu - do Přibyslavi i HB. Jel jsem plně obsazen, takže jsme jeli jen po rovině a po kopci, do kopce to bylo ploužení a trápení. Ale dojelo se a to je hlavní.
18.6.2011 - jsem provedl první shledání mých obou modrých aut. Nafotil jsem je vedle sebe a další shledání bude až po kompletní renovaci všecho...
24.6..2011 - oficiálně propadla technická a dojezdil jsem... auto bude chvíli stát, pak jej odstrojím, co to půjde na nápravy a doufám, že vše dopadne jak má a po zimě pojede na kompletní karosařinu. Dostal jsem výměnou zánovní sadu sedaček, najeto 48t km, jsou opravdu jako nové, nerozhrkané a neprosezené.
Dne 8.9.2007 jsem si dovezl domů Škodu 120L vyrobenou 14.1.1987 v blankytně modré barvě.
24.3.1987 si pro ni jel taťka do Brna, příplatková výbava: přední opěrky hlavy a tažné zařízení:)
Mezi 24.3.1987 a 8.2.2000 to bylo naše rodinné auto, poté stála několik měsíců bezvýsledně v bazaru (naši přešli na Favorita) a potom si ji vzal děda, který s ní jezdil až do nečekané smrti koncem července 2007...
K tomuhle autu mám srdeční vztah, takže si jej nechám na pořád a co nejdříve mu chci dopřát celkovou repasi. [chystám se implantovat GL interiér z Rapida, 4p nápravu, vlečku a 742.136 s 5q převodovkou (3.9 nebo 4.22, ještě váhám) - vše je připravené:) V žádném případě se nechystám na oplastování a podobně! Maximálně nějaký výfuk, rallye volant a samozřejmě hliníková kola:) ] z původní představy sem vyselektoval určitě věci, momentální představa je po celkové generálce následující - sériový vzhled, palubka eLková, sedačky ještě nevím, sériový motor 120L (celý nový v původním bloku) se sériovým výfukem, převodovka a zadní náprava série - kyvka se 4q, přední náprava série s větranými kotouči, z původní představy zůstávají kola (Meteor II a Jupiter) a už připravený MTX volant.
P.S.: na odvážnější úpravy ve sportovním stylu si snad jednou koupím Rapida, ale možná, že to bude zase sedan.
STAV PŘI PŘIVEZENÍ
Škodovka měla tu smůlu, že v roce 1995 byla vyslána do škarpy a potykala si se smrkem... sice nijak dramaticky, ale je to znát při zavírání řidičových dveří:( bohužel je lehce hnutá... Přední blatníky jsou třetí v pořadí:) dávané byly před STK v červnu 2005, přední kapota a čelo jsou na autě od havárky... dveře původní, prahy sice původní, ale již vyvařované zejména u zadních blatníků... zadní lem u řidiče z června 2005 a u spolujezdce z června 2007... z toho plyne, že STK je do 06/09... ještě zadní čelo a kapotu potkalo vyskakující oje přívěsu a uštedřilo jim pěknou pecku - ještě jsou patrné stopy... Celkově se objevuje koroze:(
Motor s převodovkou jsou taky původní, mají za sebou cca 160 000km, ale stále fungují bez generálky! Před STK nový olej Castrol 15/40, nové kulové čepy a GO brzd na obou nápravách...
Interiér je vcelku zachovalý, sedačky neprosezené, nepotrhané, tapecy taktéž, palubka se už trochu rozlézá:) u kapličky s budíkama... Strop a zejména koberce jsou však téměř KO:(
Celkový stav je uspokojivý:)
JAK ŠEL ČAS...
15.9.2007 - vysál jsem interiér a otřel vnitřní vybavení, sundal potahy a nechal je vyprat:)
16.9.2007 - natažení potahů, umytí exteriéru a kufru
27.9.2007 - asi týden mi prosakovala spojovací, asi 10cm dlouhá, hadička od chlazení - s dědou jsme to pořešili a ještě vyměnili kapalinu, ale pořád to se spojkou není ono:( asi si někde přisává vzduch, pořád se zavdušnuje...
28.9.2007 - poprvé jsem ji zaparkoval do své pronajaté garáže (dosud stála před domem, musel jsem tam uklidit a porovnat do polic krabice s novými díly:), takže až vyrazím na školu, bude schovaná před přírodními živly:)
16.11.2007 - výměna chladící kapaliny, nový fridex - po zředění na -18°C, v garáži to bude stačit...:) dofouknutí pneu a hají:)
30.11.2007 - spojkový pedál opět neklade odopor a spojka nevypne:( bude potřeba minimálně přetěsnit válce...
11.4.2008 - první letošní natočení motoru po čtyřměsíčním spánku:) na popáté se rozeběhl...
12.4.2008 - proběhlo nevyhnutelné - vyndání, rozebrání a přetěsnění pomocného válce spojky (hlavní se zdá ok, tak se na něj nesahalo) s následným odvzdušněním - spojka zase běhá jak má, jde o to jak dlouho:) ale jsem v tomto směru optimista:)
25.4.2008 - přípravy na odjezd na jarní Běšiny 2008 - zkontrolovat tlak v pneu, dofouknout rezervu, koupit náhradní kliňák, litr oleje, náhradní žárovky - výměna v levém světle, splašit lepší hever a lékárnu:) koupil jsem benzínek, naložil kola pro Dale_Estelleho a další věci na prodej a bezesná noc na sobotu...
26.4.2008 - den D - vstávám 4.30, doma jenom rychlovka, všechno mám zbaleno... sedám na kolo a jedu do garáže, start na druhý pokus:) vyjíždím, nakládám papu:) a čekám na kámoše... kolem 6h vyrážíme... jedeme přes Jindříchův Hradec, Hlubokou, na Sušici a do Běšin - po cestě dvě zastávky, auto naprosto bzeproblémově - teplota stabilní, nic nehučelo a neklepalo - dobrá nálada... 10. 40 jsme v kempu, zaplaceno mám předem, číslo 309 a vjíždíme dovnitř... nejprve předat všechny věci, pak převzít všechny věci - kapota Rapid a chladičovka od Daveho, alu BMW od Nwktho, pokličku na MeteorII od retro a pravý torpédo od zdruba:)
Dojmy pouze poztivní, pokecali jsme s Matsoftem a retrem - pohodáři oba dva:) nafotil jsem co se dalo a v 15h vyrážíme nazpět... po cestě jsme decánko špatně odbočili, tak se cesta trochu protáhla, ale zase to bylo po lepší silnici, takže časově nastejno... u garáže jsem byl před 20h... vyndat věci z auta a zaparkovat...
Za celou cestu jsem neřešil jediný problém s autem (krom definitivně upadnuvšího pravýho zrcátka:) ale to se dalo čekat) - tímto se pro mě moje Škověnka stává nesmrtelnou, protože se po zhruba 8 letech pořádně projela a vůbec neprotestovala - celkově jsem najeli cca 460km...
9.5.2008 - opět kompletně zavzdušněná spojka - proběhla výměna hlavního spojkového válce a odzdušnění - snad už bude klid:)
10.6.2008 - spojka už je v klidu - konečně!:) Dneska jsem kompletně vysál vnitřek a aplikoval sadu "nových" zánovních gumových koberců pod nohy ze šroťáku za 100kč:) jsou jako nový, neprošlapaný, nepotrhaný - prostě super... Definitivně jsem taky musel vzít na vědomí ne jednu, ale dvě díry v levým vnitřím podběhu v kufru u tlumiče - byly zakrytý jen nějakým asfaltem a je to venku:( ale už mám nový pár předních podběhů (díky Dakosovi) takže nemám strach...:)
28.6.2008 - zadřelo se ložisko na alternátoru - rychlovýměna se protáhla do pozdních hodin díky nepozornosti - nešlo startovat kvůli špatně zapojenému drátku, co jsem omylem vypojil z cívky a pak blbě zapojil nazpět:) ale vybral jsem si na vrakáči dobrej kousek, není ani slyšet...
prázdniny 2008 - celé prázdniny (moje trvají od července do konce září) jsem neřešil žádný problém, jenom jsem doléval olej:)
začátek prosince 2008 - natankoval jsem plnou nádrž za snových 24.30Kč a uložil jsem svůj stroj k zimnímu spánku...
11.4.2009 - konec zimního spánku:-) slunečná sobota, opláchnul jsem ji vodou od prachu a najeli jsme spolu kolem 80km, jela jak za mlada:-)
23.5.2009 - druhý letošní výjezd, pěkné počasí i svezení:-)
28.5.2009 - již třetí výjezd jsem podnikl za účelem průzkumu tratí nadcházející Rally Vysočina, co se jede 30.5., takže jsem si projel RZty a vybíral místo na sobotní sledování - a konečně udělal nějakou fotku:-)
2.6.2009 - trošku mimo, ale podstatné... po dnešku je ze mě Bc. :-) a ani to nebolelo...
24.6.2009 - přes všechny sliby, který sem si dával, jsem na autě nic neudělal a na technickou jsem vyrazil v doprovodu známýho, který protahoval stavební feldu a mířili jsme na STK, kde to má ošéfovaný... ovšem nutno dodat, že k mýmu stroji byla jen výtka k zadním brzdám, že jsou na hraně (přední naopak prakticky 100%) a ještě rozumné vůle na přední nápravě, takže mám novou - dalo by se říci legální - technickou do 6/2011
1.7.2009 - 18.7.2009 - první polovina července je tradičně ve znamení tábora, kde dělám technické zázemí a motorizovanou spojku:-) najezdil jsem za tyto dny lehce přes 1000 km. Potkali mě dvě nepříjemnosti... První byl defekt levého předního kola - utržený ventilek v duši, bylo po 22h, hever jsem si musel půjčit ve vsi:-) vše po 20 min zdárně vyřešeno - rezervu jsem měl:-) Druhý a významnější problém byl startér, který jak jinak než pozdě v noci přestal startovat, naštěstí jsem byl nedaleko garáže, tak jsem to odtlačil a další den jsem měnil za jiný, ten stratoval asi 6 startů a hotovo, tak jsem jel do vesnickýho servisu, kde mi ho vyměnil za další a ten zatím fachčí... můžu litovat, že jsem neinvestoval do repas kousku od Kubiny:-( krom těchto epizod byl stroj poznamenán nekonečným množstvím bahna, které jsem doposud neumyl - ale mám to v plánu, co nejdříve:-) spotřeba oleje 1 litr, takže v normě... vše ostatní jede a funguje, jak má... celkově lze hodnotit tyto dny jako příjemně strávené a Škoda byla svědkem;-)
23.7.2009 - konečně jsem auto omyl a vystříkal podběhy, zůstal po mě před barákem kýbl bahna:-)
15.8.2009 - absolvovali jsme jeden z nejdelších, možná nejdelší jednorázový výlet:-) bohužel to bylo s vlekem, takže ne zcela ideální, ale celkově jsme najeli přes 500 km, dovezli jsme vlek a půl auta nových dílů a vše bez technických problémů, takže nakonec fajn...
25.8.2009 - během 3 hodin (2h cesta a 1h pokec s prodávajícím:-) jsem udělal otočku od nás do Jindřichova Hradce (cca 70 km) a zpět - koupil jsme si tam další kola - tentokrát elektrony CROMODORA, jsou z Fiata, takže asi časem půjdou do světa, ale zatím se jima budu kochat:-) váha 3.75 Kg! Luxusní kousky za luxusní cenu...
27.8.2009 - na šroťáku jsem zachránil přední a zadní kapotu v super stavu a ve stejném laku - modř blankytná:-)
20.9.2009 - dnes došlo k zásadní reorganizaci v garáži - smontovali jsme nový na míru stvořený regál na plechařinu a alu kola (hloubka 140 cm, výška 195 cm, šířka 231 cm). Až bude naplněný věcmi, tak snad dodám foto:-)
1.11.2009 - levý zadní lem se dočkal lehké opravy - původní nástřik dělalo prase a tak se lem loupal, po oškrábání sem ho odrezil a natřel základem. Příští víkend dám ještě jednu vrstvu a na jaře jej stříknu na odstín kastle. Je to jen taková z nouze cnost - celá kastle potřebuje kompletní generálku - podlaha, podběhy,
prahy:-( ALE DO ŠROTU JI NIKDY NEDÁM!
12.12.2009 - poslední vyjížďka v roce 2009 - nafoukal jsem pneu, natankoval plnou za cenu kolem 27Kč/litr, udělal jsem posledních pár kilometrů a zaparkoval jsem do garáže. Baterku sem zatím nechal v autě, ale asi ji taky vyndám, jako loni.
2.4.2010 - premiéra v roce 2010 - naskočila na druhý pokus:-) kromě vrstvy prachu se jí za zimu nic nestalo... najel jsem testovacích cca 30km, vše v pohodě, benzín jsem měl už z podzima, takže to bylo plus:-)
6.4.2010 - po Velikonocích jsem poprvé po třech letech vyrazil Škodilakem do Pardubic do školy, 145km za 2h 15min - byl provoz a v Chrudimi jsem zůstal minimálně 15min na světlech - už jsem byl skoro na 100°C
8.4.2010 - tento výlet nebyl samoúčelný - ve čtvrtek večer jsem místo domů ještě vyrazil pro nové blatníčky a zadní čelo do Hořic, bylo slunečno a cesta svištěla... tentokrát na jeden zátah 210km, vše opět v pohodě, za celé tři dny naštěstí ani na parkovišti nezmokla, takže rychle do garáže:-)
15.5.2010 - další velký výlet - mezi 6.30 a 13.30 jsem zdodal cestu do Příbrami a zpět za účelem nákupu 5 ks MTX křížů a po cestě jsem rozvezl pár kopretin:-) vzdálenost podle netu těsně k 400 km, celou cestu bylo zataženo, ale asi jen dvakrát spadlo pár kapek, takže jsem auto naštěstí nevykoupal, toho jsem se bál nejvíc, že budu vysoušet vnitřek zase jak blázen... po úvodních kilometrech se zase rozjela, někdy se ostatní nestačili divit, když jsem kolem proletěl:-) spotřeboval jsem special v hodnotě kolem 800-900 Kč. S cestou i nákupem maximální spokojenost!
26.6.2010 - výlet cca 250 km pro spoustu dílů, během 5h jsem se vrátil a opět bezproblémová cesta
2.7.2010 - 18.7.2010 - nejočekávanější akce roku - tábor:-) letos nové tábořiště pod Starým Městem p./L., celkem najeto cca 1600 km. Nejdelší výlet byl na zubní pohotovost do Českých Budějovic (105km jedna cesta) a dvakrát do Jindřichova Hradce na obyč pohotovost:-) cestou z ČB jsem dělal levý zadní kolo a ke konci druhýho týdne i pravý přední kolo. Příjezdovka byla asi 7km lesem po asfaltu a 1km po rozbahněný šotolině, takže si trochu zobla bahna:-( hnedka první den jsem sestřelil psa - prohnutý čelo a praskl kit u sloupku mezi blatníkem, hnedka druhý den sem to potvrdil, když se sejmul asi v 60km/h srnku - rozsekaný levý světlo, blinkr a maska. Od kopyt dvě prohlubně na levých předních dveřích a opět praskl kit u sloupku mezi blatníkem. Přes noc jsem vzal díly doma a druhý den to vyměnil - přešel jsem z jednodílný na jetou dvoudílnou masku, vypadá líp:-) A ještě tři dny před koncem po bouřce jsem přejel klacek a ten mi rozflákal mlhovku a hnedka druhý den mě samozřejmě stavěli poldové:-) nakonec mi jen domluvili... Takže celkově vzato jsem jí dal co proto, spapala skoro 2l oleje a posunul jsem jí blíž ke generálce. Poslední tábor - technická skončí v červnu, takže na příští tábor už pojede jiný auto - ale jaký?:-)
podzim 2010 - na podzim jsem podnikl jen minimum výjezdů, řekněme 10. Pár bylo jen tak po okolí, trochu vyvětrat a něco převézt z jedný garáže do druhý. Celkem 3x jsem ji vytáhl ale do Pardubic, což bylo na jednu stranu fajn, na druhou stranu na prd, protože stála 4 noci venku, ale nikdy žádný problém a hnedka doma zase do garáže. Je to smutné, ale celý rok jsem nebyl schopen hodit LZ lem do barvy, asi už to taky nemá cenu, až skončí technická, tak se bude pravděpodobně měnit celý blatník. Ale rez přes ten základ ještě nevylezla! Na fotkách to místo naštěstí není nikde vidět:-) taková ostuda...
19.11.2010 - poslední letošní jízda - ve svátek 17.11. nejel samozřejmě žádný bus, takže jsem ji vytáhl potřetí do Pardubic tento podzim. Jel jsem až večer, abych užil volna doma, někdy v 21h, mlha jak pytel, mlžilo se mi okno jak blázen, ale jinak dobrý a letěla jako vítr - když jsem zrovna viděl na cestu:-) v pátek 19. jsem převzal plecháče pro kámoše na oktávku a jel jsem domů. Večer kolem 21h jsem ji uložil do garáže, dneska se to jeví jako uložení k zimnímu spánku, protože nastala první letošní sněhová kalamita se vším všudy a jelikož nemám zimáky a ani bych ji do těch břeček tahat nechtěl. Ještě vyčkám max 14 dnů a vyndám baterku a pak až zase za rok...
11.12.2010 - zlomové datum - koupil jsem za 1500Kč druhou Škodu 120L:-) jedná se o karosářsky ještě zachovalejší kus, ani ne 87t km, ale motor už druhej a zadřenej, takže na jaře výměna motoru a nahradí v ježdění tuto moji krasavici, kterou po skončení technické čeká renovace. Jedná se taky o tu samou modrou barvu, jen o rok starší. Asi tři roky ji měl strejda, takže přepis žádný, jen změna provozovatele a pojištění. Kartu založím až bude pojízdná s jiným motorem. Do jara je u kámoše ve stodole na odpočinku:-)
24.4.2011 - letošní zimní spánek byl zatím nejdelší, za vše mohla zmíněná druhá Š120L, kterou jsme hned začátkem února zpojízdnily a už pilně sloužila a slouží. Startování proběhlo úspěšně na druhý pokus. Těžil jsem z podzimní velkorysosti a více jak poloviny nádrže benzínu a ponafoukání kol, dolítí oleje a vody jsem vyvezl rodiče a bráchu na projížďku přes Bítov a na hráz Vranovské přehrady - moje oblíbená místa. Brácha zvyklý na 323F trochu držkoval, že to nejede, ale co, já byl spokojen:-) Vše v pohodě, žádný problém, takže večer zase do garáže.
26.4.2011 - po Velikonocích jsem stejně jako loni vyzvakl právě škůdku na cestu do Pardubic do školy. Vezl jsem prodat novou rapidí kapotu, čímž jsem tak nějak ukončil svoje sny o vymazleném rapidu a budu se soustředit na sedany. Cesta tam byla už za tmy, trochu jsem se bál po loňských letních střetech se zvěří, ale nakonec vše dobře dopadlo a na to jak dlouho stála si vedla opravdu dobře. Zpátky hnedka ve čtvrtek, to už bylo horší - provoz, teplo, pak déšť a subjektivně už to nebylo takové svižné jako první cesta... ale to nevadí, pořád jede pěkně. Motor už se chystá na odpočinek, takže mu poslední dva měsíce technické prominu všechny nedokonalosti:-)
11.6.2011 - jsem se vypravil na poslední opravdovou cestu - do Přibyslavi i HB. Jel jsem plně obsazen, takže jsme jeli jen po rovině a po kopci, do kopce to bylo ploužení a trápení. Ale dojelo se a to je hlavní.
18.6.2011 - jsem provedl první shledání mých obou modrých aut. Nafotil jsem je vedle sebe a další shledání bude až po kompletní renovaci všecho...
24.6..2011 - oficiálně propadla technická a dojezdil jsem... auto bude chvíli stát, pak jej odstrojím, co to půjde na nápravy a doufám, že vše dopadne jak má a po zimě pojede na kompletní karosařinu. Dostal jsem výměnou zánovní sadu sedaček, najeto 48t km, jsou opravdu jako nové, nerozhrkané a neprosezené.
che.jiri / Škoda 120L - komentáře:
22:22:57
05.11.2011
05.11.2011
che.jiri
-> 4FELDA4: jj měl jsem štěstí, že strejda měl tu samou a zbavoval se jí, takže mám dvě stejné, tahle barva se mi i líbí, takže spokojenost
19:50:45
08.08.2011
08.08.2011
4FELDA4 - zrušená registrace
to máš 2škodovky rovnaké?
00:39:36
18.01.2009
18.01.2009
su.tech – nezodpovědný hajzlík
Tak kdy přibudou reálné fotky???
18:03:02
30.09.2007
30.09.2007
gabo000000 - zrušená registrace
mohol by si spravit este nejake fotky