!ŠTĚPÁN/Škoda125 !ŠTĚPÁN/Škoda125

komentáře | popis | fotky | Stepan | 02.02.07 16:44 | 6x v oblíbených
Nynější stav:



Motor: - škoda 130

- všechny ložiska nové

- nové kroužky

- vačka favorit 136

- srovnaná a o 0,5 mm snížená hlava, tvrzené pouzdra ventilů, nové ventily

- vyčištěn blok vevnitř i venku, nástřik barvou na motory



zadní náprava: - vlečná náprava

- převodovka vyčištěná, nastříkaná sprejem na motory

- nový olej

- nové gufena poloos

- nové prasátka, bubny, lanovody a obložení



Přední náprava: - vše po GO

- nové svislé, řídicí čepy

- čtyřpístky po renovaci



Interiér a doplňky: - palubka ze 130tky

- přední sedačky s loketní opěrky z Lancie Dedry

- nové nastříkaný strop

- nové koberce

- potahy chlupatice tajga

- alarm s centrálem na DO, otřesový senzor

- autorádio s CD Aiwa, repro Blaupunkt

- hodiny a teploměr na A sloupku

- Led osvětlení podvozku a interiéru

- Lak karoserie akrylátová barva, míchaný ostín, stáří 10 let





Bio:

Prapůvodně Škoda 105 S, rok výroby 1985, barva bílá. Někdy v roce 1987, nebo 1988 v Mladé Boleslavi přestavěna na 125 - tedy vyměněna 4stupňová kyvka za 5stupňovou a vyměněn motor. Já jsem auto kopil až v roce 2000, už v modrém laku (žádný vzorník - míchačka, tehdy už tak 4 roky na autě), za tehdy výhodných 16000Kč - z toho 1000Kč bylo za rádio a středový panel. Ihned po roce provozu si auto vyžádalo nové přední blatníky a překroužkování motoru.



No a v té době v r. 2002 jsem se poprvé dozvěděl co je to tuning (i když to byl spíš tuzing, ale to je jedno). Inu tedy začal jsem se poohlížet po nějakých laminátových dílech, až jednoho sobotního rána na autoburze v Ostravě jsem narazil na stánek s křídly, nárazníky a maskami. Vytáhl z kapse peněženku a všechny mé našetřené peníze nechal u milého prodejce na stolku a z Ostravy si domů vezl P+Z nárázní a laminátové křídlo na zadní kapotu. V té době jsem to opravdu koupil dobře protože mě to vše stálo 4600Kč - podotýkám že nové. Jenže vstoupila do toho vysoká škola a nárazníky musely na lak čekat rovný jeden rok.

O prázdninách roku 2003 jsem se do laminátů pustil a v září bylo hotovo. Už jen vše naleštit a doplnit a výsledek vidíte na fotkách. Jenže tuning není tuzing a ani já jsem nebyl ve své kůži když mi někdo řekl: "Ukaž motor", a já měl pod kapotou obyčejnou 120tku. Ale naskytla se výhodná nabídka: škoda 130 na hadry shnilá s novou přední kapotou (tu mám na autě - ještě v laku Š130 - "krásná vzpomínka") za kouzelných 2000Kč. Tedy této nabídce jsem neodolal, auto koupil dal doklady k odhlášení a 130tku nechal na náhradní díly.



Na jaře 2004 se 130tka rozdělala, nechal jsem si skla, přístrojovku, P+Z nápravu a motor, zbytek (tedy kusy rozřezané karoserie) odvezen na šroťák, kde jsem dostal krásných 250Kč za 250kg, co ta kastle vážila. Sice mi to nepokrylo ani náklady co jsem to tam vozil, ale hlavně když už to bylo pryč. Do zimy jsem stihl tyto věci: do šroubku rozdělat obě nápravy, očistit od tlumexů, asfaltů, rzi a nazákladovat. Očistit převodovku, vypustit olej, odmastit. Motor: nejdříve očistit a odmastit (řeknu Vám že to bláto, olej a všechno svinstvo jde z těch žlábků pěkně pomalu). Dále jsem motor rozhodil, blok vyčistil od karbonu, hlavu nechal srovnat na magnetce a snížit asi o půl mm, potom jsem nechal vsadit do hlavy tvrzené pouzdra ventilů + koupil nové ventily. Nechal jsem dát nové ojniční ložiska - ty u pístu a samozřejmě vyvážit ojnice. Dále jsem koupil nové ložiska na kliku a na ojnice (ještě to bylo dobré takže nebylo potřeba přebrušovat). A hlavně sehnal jsem a nasadil vačku ze 136 favorita.



Rok 2005 byl rokem velkých změn. O prázdninách zbyla z auta jen karosérie se skly a dveřmi a začalo se měnit. Vyměněny kompletní rozvody: brzdy, podtlak, topení. Zgenerálkovaná přední náprava: všechny silembloky nové, nové svislé i řídicí čepy, manžety..., renovace čtyřpístků - nové písty gufera i těsnění. Generálka zadní nápravy: vše rozděláno namazáno, nové manžety, nové brzdy, nové bubny. Až bylo vše vyměněné a nasazené tak přišel na řadu motor jako zlatý hřeb celého snažení. Nejhorší ho bylo nastartovat, ale jak už jednou chytl, tak už byl v pohodě. Když už byl nový motor chtělo to i lepší výfuk. Tlumič jsem sehnal starší a musel se vyrobit svod, kterej se povedl nad mé očekávání. No vše posuďte na fotkách. Do konce roku jsem ještě zrušil baterku, protože motor už není třeba točit jak zdutou kozu a prostě na starej altík to nestačilo. Proto všem radím sežeňte si 55A přehoďte staré spínací relé za nové a máte o dobíjení postaráno. No a na co bych hlavně zapomněl to je interiér: přehozená palubní deska, nastříkaná koženka na stropu krásně na bílo (samozřejmě barvou na koženku), přední sedačky se středovou opěrko z Lancie Dedry, nové koberce v celém autě a na zadní platě, sehnané lepší obložení dveří a ipury dveří. Jo a co je hlavní tak centrál s alarmem na DO.



Rok 2006 poznamenán drobným dolaďováním, umýváním lešťěním atd. Ale popořádku. První co letělo z auta byl původní karburátor. Auto furt jezdilo nějak divně, někdy kolísal volnoběh,....atd.,atd. Prostě kámoš dovezl druhej nasadil jsem a jezdím.... a jezdím v pohodě. Další věcí co mi nedalo spát byl otřesový senzor, koupil sem, celé odpoledne si hrál se zapojením a podařilo se a otřesák funguje. Jednou tak při nákupech v globusu vidím v sekci autodoplňky takovou tu sirénu se šesti tóny - jen 199, ta musí být má. A taky že jo normálně mi ji prodali, já ji namontoval a funguje - na zdravení kolemjdoucích po chodníku lepší jak klakson. No a pro úsporu proudu v autě jsem přehodil přední parkovačky a zadní potkávačky za ledkové, ledkami osvítil i budíky a interiér vozu a aby toho nebylo dost tak i podvozek pod autem - když potřebuju něco spravit tak si posvítim a je. No ale pak to většinou zapomenu shasnout a jezdím tak i celý večer (samozřejmě tím myslým osvětlení podvozku - pro někoho neony, ale neony to nejsou jsou to ledkový lišty vlastní výroby). No a čím jsem ukončil sezónu 2006. Většina si myslíte, že jsem auto rozbil na hadry, ale to je omyl. Naskytla se mi možnost koupit nové repráky a tak jsem neváhal a nakopil. Dopředu Blaupunkt GTx173 a dozadu Blaupunkt GTx693. A hrají opravdu parádně. No a to je zatím vše leštit jsem nestihl - tedy jen jednou střechu tekutým voskem, ale to asi 5 minut předtím než začlo pršet. Snad v roce 2007.

!ŠTĚPÁN/Škoda125 - komentáře:

11:27:04
21.01.2009
Tunningkiller
Sdravým pane, pěkná šáde jen tak dál,, jen bi mně sajýmalo kde jzy zehnal ti kriti na sadný zvětluški..mněly bizme s borcem sájem,,nevýš kde bizme je sehnaly? dýk
08:05:49
24.01.2007
Luka_s
na kolyk vizla ta viroba tech sadnych zvetel??
19:11:33
17.01.2007
Junior
Krazne zvetla6
21:11:06
05.01.2007
STENLY
TAk to maz pravdu ztym znysenym8 !!!Ale ti zvetla jzou krazni ja to zchanym a porad neuzpezne8 .Ale

ti oransovi kola jzou pekni dle me je to orygynalny1
14:23:09
05.01.2007
Stepan
Sadný zvětla jzou od párka s Prahi, zamosřejmě jzou ale dělané, protože nyc takového dělaného ve fabryce ze koupyt nedá. Znýžené to bilo než jzem nazadyl vše po GO, jzem s hor a ve zněhu ze znýžením autem jesdyt nedá.
14:17:59
05.01.2007
Stepan
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
14:13:11
05.01.2007
Stepan
Chlapy oranžové protože: "Kdo má oranžové?" - Mizlým, že nykdo, ale to je jedno, proztě ta barva mě ozlovyla a jelykož apolla jzem koupyl snyĝení jak praze tak šla oranžová na ně. Mám proztě rád kontrazti.
20:15:29
04.01.2007
Bogy - autoclub MTx (startujem klukou)
preco ma take fajn auto tak malo komentarov ? 2
19:27:57
04.01.2007
STENLY
Pekne akorat ja ozobne bich to znysyl1 ,ale kde jzy koupyl ti zvetla?4
22:08:03
03.01.2007
michalik-ten sedmý
zorri jo ale ti oranžoví apolla ze tam moc nehodý
Extreme Tyres