Vojtik/ 105 L - 1400 Vojtik/ 105 L - 1400

komentáře | popis | fotky | Vojtik | 03.06.17 21:14 | 71x v oblíbených




Motor : blok 742.136

- opískovaný

-umytý

-galvinol

- stříbrný alkyton

-upravená hlava fabie 1,4 mpi, snížená na KP 10,7, zvětšené a zahlazené a slícované kanály s potrubím, nová gufera ventilů, zabroušené ventily, hřídel vahadel přitažena 4mi hlavovými šrouby stejně jako u fabie

-vložky válců a písty z fabie 1,4 mpi najeto 30-40 000

- klikovka fabie 1,4 mpi úprava do bloku 742.136 + přebrus hlavních i ojničních ložisek by Saky

- nové pánve

- nové axiály

- nová zdvihátka rozvodových tyček

-kvalitní ostrá vačková hřídel by mistr Čepek 265 / 258 zdvihy 6,5 / 6,3

- nová řemenice z feldy 1,3 mpi na plochý řemen odlehčená a vyvážená s klikou

- nový přítlačák z feldy 1,6 mpi

- nová lamela spojky z TAZ 1500 5Q

- odlehčený setrvačník s novým věncem vyvážený s klikou a řemenicí

- motor kompletně přetěsněn a osazen novými gufery

- zgenerálkovaný rozdělovač

- fungl nový altík z Oktávie BOSCH 14 V 70A

- altík je na držáku příslušenství s napínací kladkou z feldy 1,3 Mpi se servořízením

- silikonové zapalovací kabely

- natryskovaný karbec

-veškeré sériové díly koupené pouze v prodejně original Škoda auto dílů !! Žádné polské či turecké levné díly, sice jsem si připlatil, ale mám klid, že mám určitou kvalitu





Startér :



-téměř nový z Felicie 1.3 Mpi Český original Magneton

-Nová ložiska (preventivně)

-Nový pastorek na Škodu 105 – 136

-Nové přední břemenové víko na Škodu 105 – 136

-Doplněno relátko na spínání napětí při startu na svorku 15a na indukční cívce



Převodovka : přeskládaná 5q na sp 4,22 po go





Nápravy 136 rapid

po g.o. , opískované a vyztužené

natřené několika vrstvami tlumexplastu - komaxit je sice hezčí, ale pokud pod nim neni pozink, tak nápravy moc dlouho pěkný nevydržej :(

přitvrzené tlumiče...asi tak o 200% :) ...olej M7ADS3 místo tlumičového



přední : chlazené kotouče Lucas, repasované 4pístky

vyztužené uchycení hřebenu na druhém silentbloku - jako novější favorit



zadní : sport. obložení Ferodo,

samozřejmě prasátka d=22 mm ( s 19 to prostě nemůže brzdit)

poloosy Löbro po kompletní repasi ( jako nové) viz článek Löbra - repase a základní info



kola : kopretiny 4,5 x 13 nebo Apolla 5 x 13



pneu : 175 / 65 / 13 a nebo na Apollech 185 / 60 / 13





hudba : autorádio : Nějakej Panasonic na MP3

repro dveře : Koaxiální Sencor 6,5"

Palubka : výšková repro z Renaultu Espace v kapličkách od ekonoměrů

Plato : třípásmové ovály Roadstar

subwoofer Eminence Delta 15" 500 W RMS + bude zesilovač - zatim nejsou peníze :/



Ostatní:





dálkový centrál

přídavný dálkový 2X100W

upravená palubka rapid

vnirřní zrcátko z renaultu 19

boční blinkry VW Golf III

vnější kliky z nového favorita









ač to tak nevypadá, tak se na autě neustále pracuje. Přes léto jsem nainstaloval zadní dvoubarevné kryty světel, když jsem byl tom, tak jsem vytvořil v zadních svštlech dvouvláknové žárovky a přes celo řadu dalších drobných prací jsem se dopracoval k zazimování, které bylo uspíšeno ztrátou komprese na 1. válci zřejmě z důvodu prasknutí kroužku, nebo pístu, páč to moc tlačí do karteru. Co tomu je se uvidí, až motor rozeberu. Současně se naskytla koupě motoru z Fabie 1.4 MPi, kterej má najeto slabých 40 000 za 4 000,-Kč. Ten jsem v týdnu rozebral, klika poputuje k Sakymu na úpravu , začnu zvětšovat a leštit kanály ve fabiácký hlavě a vačka bude po předchozích špatných zkušenostech s levnými brusiči zadána firmě motor - excel tuning a sice o rozměru tušim 275 / 265. Dále jsou na cestě zadní tvrdší pružiny a přední kratší a tvrdší pružiny od Sakyho a rýsuje se i příčný stabilizátor o průměru 18, nebo 20 mm od téhož výrobce a všechno to chci stihnout na jarní Hrocháč, takže zase mám přes svátky co dělat:))

------------------------- --------------------



3.2.07



Tak se pilně pracuje na motoru, Motor z Fobie jsem rozebral a vymontoval potřebné součástky pro přestavbu do mého bloku , začal upravovat hlavu a karbec z 1.6 žigula, nechal jsem profesionálně umýt svůj blok 742.136, že se svítí jako nový, klika je na úpravě u Sakyho, vačku vyrobí motor excel, takže už brzo budu konečně skládat a začnu renovovat Löbra





8.2.07



Motor a drobné díly okolo motoru odvezeny ne otryskání jemným pískem, začínám v mezičase renovovat Löbra





16.2.07



Motor, držák silentbloku motoru, filterbox, kryt servačníku pod motorem a pásovina na zvedání motoru jeřábem přivezeny z opískování a postupně probíhá jejich nástřik, Jedna poloosa Löbro prošla kompletní repasí ( z Německa přišly dokonce i origo manžety) a příští týden půjde na řadu druhá ( podrobný popis a návod na repasi včetně obrazové dokumentace se brzo vyskytne v článcích)



18.2.07



Löbra zrenovovány a popis je v článcích , nastříkán filterbox a držák silentbloku



22.2.07



natřen blok, prsa, vana a víko ventilů galvinolem a poté stříbrným alkytonem



26.2.07



Nemám moc peněz na vačku z motor-excelu a čekám na kliku od Sakyho, tak než bude vejplata jsem přitáhl auto domu z Chrudimě, kde zimovalo pod střechou ale na luftu ( ideální podmínky) a včera jsem přidělal štítek ŠKODA 136 na přední masku. Sice není na tento typ masky přímo určen ale po drobné úpravě sedne jako ulitý a není z venku vidět, že bysem nepatřil. Začnu vyřezávat podní díl mostu přední nápravy, která přijde nahradit novým kouskem z daleko silnějšího materiálu jako příprava na 20 mm stabilizátor.



3.3.2007



Odsekaná spodní část mostu kvůli již zmíněnému stabilizátoru průměru 18 - 20 mm, vyndané přední tlumiče a pružiny, které přijdou nahradit novými 245 mm od Féna, nainstalované spínače startování a zhášení motoru z motorového prostoru, abych při štelování nemusel neustále běhat do kabiny a večer jsem si udělal chvilku a postavil jsem si novou přístrojovku - nový štít, individuálně přeházené kontrolky, budíky z nejnovější verze( brřděná ručka palivoměru se žebravým okem, otáčkoměr PAL, v tachometru všechna kolečka náhonu počítadla kovová...) a na ně jsem dal chromované obroučky, zítra ji ještě vyleštím silikonovým olejem a dám kabely a bude jak nová



5.3.2007



Otáčkoměr v nové přístrojovce nefunguje ( koupil jsem ho za 400 od jednoho člena virtu, naštěstí si už nepamatuju od kterýho, a to má taky jediný štěstí, páč jinak by zažil peklo, dalo mi takovou práci ho včistit a dát chrom obroučku a vše naprd), tak už tam teď neni PAL, ale Mera Lumel, ale funkční a naštěstí už ten nový typ se zeleným a červebým polem stejně jako ten PAL, budou fotky s celaou palubkou. Celá palubka prošla upgradem - zmizel nevzhledný kontrolkový štít, víceméně sjednoceny přídavné budíky - až bude uplně hotová bude foto. Nainstaloval jsem přerušovač blinkrů z felicie a fungl nový komplet Lucas, který jsem si přinesl zdarma z kovošrotu ( páč je plastovej:))



6.3. 2007



Tak jsem dnes nahrubo svařil novou spodní část mostu přední nápravy včetně držáků nápravy a vyvýšených držáků stabilizátoru, aby se stabilizátor nedotýkal při propérování na doraz mostu, protože mám převařené dorazy na rameni a budou kratší pružiny



7.3.2007



Dnes jsem dodělal spodní díl mostu přední nápravy a začal ho vevařovat do kastle a v tom mi došel plyn u vypujčeného COčka, tak ji zítra nechám naplnit a snad budu pokračovat



8.3.2007



Dnes jsem dovevařil spodek mostu do kastle, natřel tlumexem a celý vniřek mostu vystříkal sprejem na dutiny



14.3.2007



Namontovány přední spodní ramena, bohužel stále čekám na přední pružiny, tak nemůžu předek dodělat, zvednut i zadek auta, sundané staré unašeče poloos ( přijdou Löbra) příprava na výměnu pružin a namontovám na příčku převodovky nový tvrdý silentblok



18.3.2007



Nová péra od Sakyho už jsou na na autě - jsou to na zakázku vyráběné zadní pružiny na vlečku, které jsou ze silnějšího drátu, takže jsou tužší a drží zadek auta výš



19.3.2007



Tak už mi přišly přední péra od Féna a hned jsem je hodil na auto a při tom pořádně promazal a dotáhnul svisláky



24-25.3.2007



Opět nenám peníze na nákup potřebných dílů na stavbu motoru, tak jsem se dal do elektroinstalace. Vadil mi úbytek napětí mezi baterií a spotřebičema, tak jsem udělal jednoduchou úpravu. Od startéru vedou dva hlavní tlusté napájecí plusové vodiče - jeden na světla a druhý na spínací skříňku, odkud se po sepnutí klíčku dostává na 2. pojistku. Onen tlustý přívodní drát ještě pokračuje od spínací skříňky na 1. pojistku, kde je napětí pořád. Mimo to mám v autě ještě další dva takto silné dráty, které jsem tam natáhl přímo od svorky baterie kvůli přídavným dálkovým a mlhovkám. Moje úprava spočívala v tom, že jsem veškeré (4) přívodní dráty natáhl nejdříve do přídavné pojistkové skříňky v kufru nad relátkama , kde jsou veškeré horní přívodní šroubky masivně vzájemně propojené, takže se všechny okruhy navzájem posilují a vzniklo zároveň 8 tvrdých stálých plusových jištěných vývodů připravených na montáž dalších zařízení. Současně jsem sjednotil relátka na klasický škodovácký typ - předtím bylo každé jiné a na dálková světla tam ani žádné od výroby nebylo,( původem 105 L) což mi taky vadilo, tak jsem namontoval i to. Všechna relátka jsou napájena z již zmíněmé pojistkové skříňky a na další pojistky mám zatím zapojené el. otvírání zadní kapoty a radio se stroboskopama na další. Výjimkou je relátko dálkových, které zůstalo připojené na původní zdroj, který je ovšem notně posílen provedenou úpravou. Touto úpravou jsem docílil téměř nulového úbytku napětí mezi baterií a spotřebičema i když jsou všechny zapnuté



31.3.2007



Přidělány přední tlumiče a unašeče poloos Löbro a auto posazeno konečně na kola, předek je s 245 mm pérama uplně akorát nad zemí jak jsem si představovl





13.4.2007

Tak aby to nevypadalo, že nic nedělám:



Zakoupena vačková hřídel od motor-excelu nabroušená přesně pro požadavky mého budoucího motoru a sice 265°/ 258° se zdvihy 6,5 a 6,3 mm, dále zakoupena zdvihátka rozvodových tyček, rozvodové soukolí s řetězem, pánve ložisek na kliku, šrouby na hlavu, těsnění pod hlavu, přítlačák z 1,6 feldy, řemenice se 6 drážkama a spousta dalších drobností a těsnění na celý motor a vše ORIGINAL ŠKODA DÍLY. Sice dražší, alezaručená kvalita



18.4.2007



po třech dnech úporné práce s dokončováním motoru a dnešní montáži jsem dnes poprvé nastartoval a ujel cvičně první asi 3 km bez zadního čela a nárazníku



19.4 - 30.4. 2007



pozvolné dokončení veškerých prací na autě a už 23.4. jsem začal autem dojíždět do práce zatím bez jediné závady a během této doby auto prochází ještě posledním dolaďováním motoru atd, aby bylo schopné odjet doksy, sprinty v hrošárně a cokoliv dalšího, co si na něj vymyslim a každý den mě vozí do práce, aby se do sprintů zajel nový motor, už má 320 km:)



30 . 6. 2007



Vítězství v mém historicky prvním sprintu na 400 m v hrošárně časem 17,92 sec. :)



tady je videjko :)



Sprint Skoda 105 1400 ccm

Vojtik/ 105 L - 1400 - komentáře:

18:20:08
21.10.2007
havlik
-> Vojtik: že by chladič oleja?
19:15:02
17.10.2007
Vojtik
-> ElKo1811: čauvec, znám dost firem, kde pískujou, jenže to je vše tady okolo nás, musíš se podivat někde u Vás, třeba do tel. seznamu, nebo na netu taky něco určo najdeš

19:00:37
17.10.2007
ElKo1811
-> Vojtik: Nazdar, prosím Ťa poznáš niekoho kto opieskováva sučiastky alebo poradíš mi nejakú firmu. pls info.
13:00:12
12.10.2007
Vojtik
-> Tauren: klasika 83 °C a drží si to s feldovou pumpou cca 85°C stabilně za všech okolností
20:29:59
06.10.2007
Tauren
-> Vojtik: Jaký máš termostat?
14:46:36
18.09.2007
Vojtik
-> Pavel P.: 3 3 njn moderátoři3 3
14:45:58
18.09.2007
Vojtik
-> Pavel P@nkáč: Novej origo se již v běžnejch krámech nedá sehnat, ale stával okolo 1500 Kč a tenhle mi sehnal Pavel P. někde v Práglu na burze za 500,- a je to origo1
14:45:11
18.09.2007
Pavel P..
-> Vojtik: buď v klidu to je nějakej zdejší vopruzák... už jsem mu to vysvětlil v jenom inzerátu a byl jsem náležitě zmoderován3 3
14:43:04
18.09.2007
Vojtik
-> Kosik: Co tim jako myslíš ?? !! 9
18:29:21
08.09.2007
Pavel P@nkáč
-> Vojtik: Kolik pak stoji origo chladic?
11:40:19
08.09.2007
Kosik - zrusená registrace
hod to cely do srotu a mas pokoj5
21:40:30
24.07.2007
Fifa
-> Vojtik: 8 Takze se toho LS cela nezbavim39 6
20:16:17
23.07.2007
havlik
-> Vojtik: 4
20:15:19
23.07.2007
Vojtik
-> havlik: já už mám z rapida a to je stejně stejný, Rapidi, GLS a užovky maj víc vykrojený horní rohy zadních blatníků, takže to do eMka stejně nepasuje, už jsem to koumal, jen upravim horní růžky čela a půjde tam
20:10:29
23.07.2007
havlik
-> Vojtik: nebo nebylo by lepší sehnat čelo z GLS?
20:05:54
23.07.2007
havlik
-> Vojtik: to je divný že ti tam nesedí ale už sme to tu nekde řešili4
20:01:44
23.07.2007
Vojtik
-> havlik: to ještě ani já nevim, jak to bude vypadat, nejdřiv ho musim upravit v horních růžkách, aby sedlo do eMkovýho zadku a pak nějajk vymyslet ventilaci mot. prostoru, něco jako má Tuner+2, ale trochu jinak, o designu zatim moc neuvažuju, to se uvidí pak
18:32:01
23.07.2007
havlik
-> Vojtik: ale vopovaž se dam dát zase nějakej nápis bo sekec mazec 39
18:30:11
23.07.2007
Vojtik
-> minno: -> havlik: Hoši, vy jste nějak moc chytrý1 3 Už tam ale dlouho nebude, chystám tam zadní čelo z rapida a to bude celkově jinak zpracovaný
14:11:57
23.07.2007
havlik
-> minno: já mu to taky řikam pokaždý ale proti gustu žádnej dišputát4
Extreme Tyres