skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
ŠKODA 120L
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Toto vozidlo zažilo nejvíce s TURBO motory, které jezdí v jiných autech a třeba časem zase zažije. Motorů zažilo nemálo...
Karoserie: M1
V roce 2009 mi bylo nabídnuto ujmutí se 120ky, která měla jít na likvidaci.
Vzhledově nic moc, ale při ohledání naprosto zdravá karoserie.
Následovalo - obroušení míst,kde začínala rez a přetření základem + tlumex + dutiny.
Barva červená šípková 8125
Podvozek:
obě nápravy vyztuženy dle L/A
přední pružiny od Tunera2 80kN 200mm
zadní pružiny kyvka + domky vlečka
stabilizátor 20mm od pana Svozila + gumy stabilizátoru od Pemita
nové ložiska a náboje
stavitelné tlumiče GAZ - vrchní uložení předního tlumiče posunuto o 50mm výše, nastavení předek/zadek 10/13
Brzdy:
sériový okruh pro Š130
přední sériové čtyřpísty, chlazené kotouče Brembo, destičky DS2500
zadní brzdiče Octavia 1,8T + kotouče 239mm
Motor: Škoda 120L
Světe div se, ale tento vůz pohání skoro 1200cm3 :)
vyčištěný blok a veškeré součástí funkčního systému
vložky po výbrusu + nové písty 72mm
vahadla C sestavené z Fa+Fe
vačka Chovanec 278/270 zdvih 6,9/6,7
odlehčené písty a ojnice
hlava 120L kompletně upravená - vodítka s guferama, nové ventily, sedla na bezolovo, KP 10,6:1
nový karburátor SEDR 2932 na 120L, trysky dle 120LS
zapalování pouze přes řídící jednotku IMFsoft
mazání Castrol 10W40, Filtr oleje pro Fabii
setrvačník Felicia MPI + přítlačák Felicia 1,6 + lamela serie
alternátor 55A
širokopásmová lambda A/F
čidlo klepání
Převodovka: 5Q SP 4,22
Kola: Minator
KN Minator 5.5J R15 - YOKOHAMA Parada 195/50
Informace
Vmax: 170km/h
0-100: XX s ?
kW/Nm: XX ?
Videa
více o různých pokusech na Youtube jinak zde sériovka .....
- Zrychlení 0-100km/h Skoda120L v úpravě
-video auta v pohybu
Predchozi vuz SKODA 136GL
TENTO VŮZ SE BEHEM DUBNA 2009 PODROBIL TOTÁLNÍ LIKVIDACI
vzpominka
zkouška sprintu 742.136 KP10,6:1 vačka270/270( pavlíček )
VÍCE O TYPU ŠKODA 136GL
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
skoda.stable.cz/cz/index. php?action=sho...
Dušan / Škoda 120L NR.1 - komentáře:
09:27:44
21.03.2012
21.03.2012
TechniX
V kolika otáčkách ti začne tlačit turbodmychadlo plnící tlak ? pokud jsi to měřil
07:17:14
21.03.2012
21.03.2012
Dušan
-> Urbi: ja ti verim, jen zkousim 880 stahovat dolu abych zamezil detonacim a pri - 2° to stejne klepe. Pokud to neodladim sam tak ti napisu. Snizit max predstih rozdelovace neni tak tezky.
01:54:04
21.03.2012
21.03.2012
Petr Urban
-> Dušan: Já schopen naladit jsem,už sem ti to říkal, dokonce osobně odladit. Dá se měnit charakteristika regulace i na místě dle potřeb. Pokud nevěříš mé práci, tvoje chyba. Klidně lámej písty
20:45:45
20.03.2012
20.03.2012
tunerlada
-> Dušan: brutální parametry :-O smekám tady je vidět že turbo je ta správná cesta
20:30:47
20.03.2012
20.03.2012
pavucina
A elektroniku by jsi nechtel ? Ja budu ladit na 1,5 baru, uz jsem to zkousel a jde to az na ty hadice
20:07:31
20.03.2012
20.03.2012
Dušan
-> DuriQ: udelej k tomu predstih a neni problem :) Na 1 bar nejsem schopen naladit predstih pro max vykon. Vzdycky slysim mirny klepani. Na 0,8 to nedela
19:34:33
20.03.2012
20.03.2012
DuriQ
Dušan: sak co sa series prefukni to co to da aspon 2-2.5baru inac to nema zmysel :)
13:53:00
20.03.2012
20.03.2012
Gemini
fukal som len 0,6......merane dvoma budikmi.......kde bol pes zakopany.....moje turbo nemalo nastavovaci wastegate a tak som zobrat WG s ineho turba, pozvaral a tak.......myslel som ze to predpatie bude stacit a nestacilo - cize nastavoval som kolko som chcel a max. bolo 0,6bar.......uz sa mi to ani nechcelo prerabat ked som isiel na brzdu
inac rozdelovac netreba iny, Turbo5 (nie GTT) mala s odstredivou reg. 20 stup (obrazok dam do temy TURBO)
inac rozdelovac netreba iny, Turbo5 (nie GTT) mala s odstredivou reg. 20 stup (obrazok dam do temy TURBO)
01:52:33
20.03.2012
20.03.2012
Petr Urban
-> Dušan: Aha...tak jako není problém pro mě udělat hodně plochej rozdělovač, kde předstih půjde nahoru jen velice málo a pozvolna a rozsah regulace udělám kolik si řekneš, klidně jen 6,8,10 st. (na klice tedy 12,16,20). Kdyby si chtěl něco stvořit, tak se ozvy. Můj názor je že by to mohlo pomoci výrazně, hlavně od níčení pístů a správnému průběhu regulace..tedy i chodu motoru, třeba by se i nějaký ten koník v středním pásmu našel.
17:46:52
19.03.2012
19.03.2012
palinator
-> Dušan:
Můžeš zkusit měřit teplotu vzduchu za IC? Možná i tady by se nechalo ještě něco řešit, i když zadomotorová koncepce je v chlazení značně nevýhodná.
Můžeš zkusit měřit teplotu vzduchu za IC? Možná i tady by se nechalo ještě něco řešit, i když zadomotorová koncepce je v chlazení značně nevýhodná.
17:38:09
19.03.2012
19.03.2012
Dušan
-> Gemini: bohatost dobra. Ses si jistej ze jsi tam nefoukal 0,8 ? Me to pri tech 0,6 ani nejede a pochybuju, ze bych z toho dostal 230Nm. Ale jiny turbo jiny mrav.
17:34:56
19.03.2012
19.03.2012
vhml
-> Gemini: kolik tys foukal pri tech cca. 125 koních?
14:17:28
19.03.2012
19.03.2012
Gemini
krasne cisla Dusan, gratulujem !!!! Teraz odvezies ty mna :)
aj mna trosku mrzi ze som ten moj byvali nevyskusal na 0,8.....pripadne 1bar....to by boli zase ine cisla
a co bohatost natej zakladnej tryske ?
aj mna trosku mrzi ze som ten moj byvali nevyskusal na 0,8.....pripadne 1bar....to by boli zase ine cisla
a co bohatost natej zakladnej tryske ?
14:17:17
19.03.2012
19.03.2012
Dušan
-> Urbi: myslel jsem co by tam tak bylo potreba. Je jasne ze posouvam celou krivku dolu.
14:05:15
19.03.2012
19.03.2012
Petr Urban
-> Dušan: To chápu, zní to logicky, protože turbo motor chce o mnoho menší předstih a určitě bych kupoval 100oktan či to odladil na E85,ale ta spotřeba bude dost brutální. Ty Fabiové písty navíc vydrží hovno, jinak mám doma ještě 3 kusy z motora v dobrém stavu, kdyby si potřeboval. To co nechápu je ale že si napsal předstih v 3000 ot. 8 st ? I kdyby si dal základní 0, jakože nevím jak základní měříš když to jde jen stroboskopem a pak se to vztahuje vždy na otáčky, tak by tam bylo kolem 13st., ta char. 880 je pro tebe pořád moc strmá a ten úbytek předstihu ETZ ve vys. ot. naopak omezuje výkon, který by u tebe nemusel být zanedbatelný. Jak to vidíš teda ?
13:56:35
19.03.2012
19.03.2012
Dušan
olnobeh je tak na 4-5° a od 3000 tak 8°. S tim vyssim predstihem tezko rict, ale kdyz dam 880 v zakladnim na 0° tak si jeste porad pri plnzm plznu klepne. Musim se podivat na regulaci R5
13:38:18
19.03.2012
19.03.2012
Petr Urban
-> Dušan: skoda-virt.cz/cz/.../9172
-upravy-rozdelovacu-odlade
ni-motoru Sem ochotný přijet a odladíme Samotnýho mě ten turbomotor zajímá, protože chci stavět 1.5,tak bych možná popřemýšlel i o turbu, ať más konkurenci aspoň někde. Můžu udělat nějaké dva rozdělovače s různýma křivkama a můžeš vyzkoušet. Máš nějakou představu co by to chtělo za hodntoy a v jakých otáčkách ? Max. předstih co potřebuješ, předstih na volnoběh (klidný chod motoru) a kde nejvíce se dotance projevovaly, jsou pro mě směrodatné indície. I když asi už tuším představu jak by se to mohlo pohybovat s takovým tlakem, mísení a víření paliva bude perfektní, tlak v spalovacím prostoru velký, bohatost taky dle lambda, takže max předstih někde kolem 30 st. i mín ? A na volnoběh v 1000 ot. kolem 11-15 st. ? Rozdělovač 880 je na tom s křivkou pořád špatně i pro 265 vačku, i vrba by ti pověděl, natožtak pro turbo motor. Ještě je zde problém se zpožděním signálu s ETZ, je v řešení, přečti článek. Prípadně mi napiš do zpráv kdyby si měl zájem.
23:34:18
18.03.2012
18.03.2012
stika87 - Maschinenführer
-> Dušan: 108 kW to musi papt i travu okolo silnice ne ??? hustej mazec ;-) gratulace
21:32:03
18.03.2012
18.03.2012
Dušan
-> Čokin: jezdim odjakziva 880
20:56:19
18.03.2012
18.03.2012
Čokin
-> Dušan: Tu 860ku hod do popelnice.....