skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
Tak toto je moje Škoda 105S poslední v provedení S - rok 1986, koupil jsem ji v lednu 2005 hned po novém roce v bazaru za 3000kč Za tu dobu mě už stačila tolikrát někde nechat že bych to ani nespočítal. naštěstí to byly stále problémy s baterkou takže stačilo zatlačit a jelo se dál:-) celkem jsem do ni už nacpal okolo 10tis. a to jenom za opravy a díly.
Stav po koupi: na první pohled a svezení to byla krása pak odešel spojkovej válec a když jsem ho vyměnil začali se srát další věci a do teď na ni pořád něco dělám. ale už většínou maličkosti.
Co se týče koroze tak na tom nebyla tak zle akorát byly zhnilý oba přední blatníky lehce zadní lemy a vršky předních podběhů. Prahy a podlaha jsou v pohodě akorát malá dirka vzadu na konci pravého prahu a nedávno se mi urvala trubka na hever.
Motor: je tam seriová 105ka a taky tam zůstane ač má údajně najeto podle původního tachometru 122tis km tak jede dobře a mě to zatim stačí akorát jsem ho nechal seřídit ,vyměnil jsem víko karburátoru , svíčky, VN kabely , víčko rozdelovače, palec , vzuchovej filtr a vodní pumpu za novou. Pak jsem musel vyměnit alternátor za 55A a dal jsem nový relé a indukčku, pak přišly na řadu ještě silentbloky motoru.
Podvozek: nic zvláštního akorát zánovní tlumiče nějaký japonský KAYABA a vyčištěný přední brzdy a vzadu nový pakny a lana ruční brzdy( to když jsem jel se zataženou ručkou asi 5km a divil jsem se že je to nějaký líný :-))
ale teď to brzdí pěkně a i místní opravář se divil že škodovka tak brzdí s pouhýma 2 pístkama.
Exterier: asi zůstane skoro seriového vzhledu protože mi nějaký kurvy už chtěli urvat křídlo a akorát mi zničili zadní kapotu a pořád mi lámali zrcátky dohromady asi 7ks a asi 3 stěrače a nedávno jsem měl pod kolem hřebik ale jednou jsem je viděl a ještě si to fotily když to ulomily a vždycky ob tejden ( ja bych jim za každý zrcátko zlomil jeden prst a za křídlo celo ruku, jsou to šmejdi co se tim bavěj že ničej cizí auta) teď už mam zrcátko sundavací na dvě matky a vždycky před jízdou ho přisroubuju , a ještě mi taky ukradli měrku od oleje ale to jsem zjistil až po 10km . A po menší zadním nárazu je tam nový zadní čelo a náraznik a nové zadní lampy( které jsem koupil na burze za necelou stovku obě) lehce ztmavené a s novýma odrazkama (kvůli bezpečnosti:-))) ,a nakonec ještě upravená přední maska s tahokovem a všechny kryty předních blinkrů čiré a nové přední světla s modrýma LED parkovačkama a ještě nejaký kraviny
Interier: no uvídite podle fotek až je přidám:-) akorát jsem musel vyměnit přední sedadla ty púvodní byly ukrutný.
Kola: od koupě a asi do konce žáří klasika plecháče a od řijna ALU Meteor II na 175/70 R13 a je to úplně o něčem jinym a přestalo to táhnout ke straně
Aktuálně: zač. listopadu jsme s kámošem vyvařili přední podběhy a vyměnily blatníky jeden je laminát a druhý plech (tímto děkuji MATSOFTOVI za ten blatnik) .
17.11 jsem konečně dodělat topení a pár nových hadic u motoru a nalil fridex .
19.11.2005- Dneska ráno když jsem chtěl jet tak jsem otevřel pro jistotu motor a ejhle někdo chtěl ukrást víčko od oleje tak jsem našel doma jiný a jel jsem ale pořád mi vzadu při vytočení motoru něco drnčelo a když jsem dojel do Poděbrad tak jsem zjistil že to původní víčko leží dole na pravem šusplechu spadlý. Ale ráno sem si ho nevšim.
23.11.2005- No tak jsem zase opravoval topení protože ta hadice pro odvod vody z topení mi praskla když jsem tam s ni kroutil tak jsem ji dneska vyměnil a konečně nic nekape a neteče a dokonce už i topim.
2.12.2005- zadeklován chladič kusem kartonu pro lepší topení:-)
18.12.2005- Koupeny otvíráky 4,5j /13" s Barum OR34 na zimu.
21.12.2005- Tak dneska jsem nandal do zadu dva otvíráky, a předek ještě musim nechat přezout, ale měl jsem co dělat abych povolil matky vzadu protože ty kurvy v tom pneusrvisu kde mi to na nandavaly, tak to utáhly že jsem to nepovolil ani 3 klíčema. naštěstí mi s tim soused pomohl a povolily jsme to. Hajzli jedny příště si je nandám sám.
11.1.2006- Opraveny brzdy- byly rozežraný hadice mezi nádobkou a brzdovym válcem a přisávalo to vzduch. takže jsou vyměněný a nalitá nová brzdovka a brzdí to jak z praku. HURÁ!
18.1.2006- Nainstalovaná nová přístrojovka s otáčkoměrem.
19.1.2006- Výměna otáčkoměru, ukazoval 400ot, misto 800 na volnoběh.
3.2.2006 - Auto už stojí na všech čtyřech otvírákách.
23.2.2006- Výměna hlavního brzdového válce.
19.3.2006- nějak mi škodovka žačala vařit, asi bude v prdeli těsnění pod hlavou nebo termostat :-((((
26.3.2006- už mám nachystanej jinej motor, jakmile se udělá pěkně a nebude pořád chcát tak se nastěhuje do autí
17.4.2006- nový termostat namontován , autí už nevaří.. HURÁÁÁÁÁÁ...
27.4.2006- nastříkán levý blatník do barvy auta.
20.9.2006 ********************PRODÁ NO!!!!******************** ****
Stav po koupi: na první pohled a svezení to byla krása pak odešel spojkovej válec a když jsem ho vyměnil začali se srát další věci a do teď na ni pořád něco dělám. ale už většínou maličkosti.
Co se týče koroze tak na tom nebyla tak zle akorát byly zhnilý oba přední blatníky lehce zadní lemy a vršky předních podběhů. Prahy a podlaha jsou v pohodě akorát malá dirka vzadu na konci pravého prahu a nedávno se mi urvala trubka na hever.
Motor: je tam seriová 105ka a taky tam zůstane ač má údajně najeto podle původního tachometru 122tis km tak jede dobře a mě to zatim stačí akorát jsem ho nechal seřídit ,vyměnil jsem víko karburátoru , svíčky, VN kabely , víčko rozdelovače, palec , vzuchovej filtr a vodní pumpu za novou. Pak jsem musel vyměnit alternátor za 55A a dal jsem nový relé a indukčku, pak přišly na řadu ještě silentbloky motoru.
Podvozek: nic zvláštního akorát zánovní tlumiče nějaký japonský KAYABA a vyčištěný přední brzdy a vzadu nový pakny a lana ruční brzdy( to když jsem jel se zataženou ručkou asi 5km a divil jsem se že je to nějaký líný :-))
ale teď to brzdí pěkně a i místní opravář se divil že škodovka tak brzdí s pouhýma 2 pístkama.
Exterier: asi zůstane skoro seriového vzhledu protože mi nějaký kurvy už chtěli urvat křídlo a akorát mi zničili zadní kapotu a pořád mi lámali zrcátky dohromady asi 7ks a asi 3 stěrače a nedávno jsem měl pod kolem hřebik ale jednou jsem je viděl a ještě si to fotily když to ulomily a vždycky ob tejden ( ja bych jim za každý zrcátko zlomil jeden prst a za křídlo celo ruku, jsou to šmejdi co se tim bavěj že ničej cizí auta) teď už mam zrcátko sundavací na dvě matky a vždycky před jízdou ho přisroubuju , a ještě mi taky ukradli měrku od oleje ale to jsem zjistil až po 10km . A po menší zadním nárazu je tam nový zadní čelo a náraznik a nové zadní lampy( které jsem koupil na burze za necelou stovku obě) lehce ztmavené a s novýma odrazkama (kvůli bezpečnosti:-))) ,a nakonec ještě upravená přední maska s tahokovem a všechny kryty předních blinkrů čiré a nové přední světla s modrýma LED parkovačkama a ještě nejaký kraviny
Interier: no uvídite podle fotek až je přidám:-) akorát jsem musel vyměnit přední sedadla ty púvodní byly ukrutný.
Kola: od koupě a asi do konce žáří klasika plecháče a od řijna ALU Meteor II na 175/70 R13 a je to úplně o něčem jinym a přestalo to táhnout ke straně
Aktuálně: zač. listopadu jsme s kámošem vyvařili přední podběhy a vyměnily blatníky jeden je laminát a druhý plech (tímto děkuji MATSOFTOVI za ten blatnik) .
17.11 jsem konečně dodělat topení a pár nových hadic u motoru a nalil fridex .
19.11.2005- Dneska ráno když jsem chtěl jet tak jsem otevřel pro jistotu motor a ejhle někdo chtěl ukrást víčko od oleje tak jsem našel doma jiný a jel jsem ale pořád mi vzadu při vytočení motoru něco drnčelo a když jsem dojel do Poděbrad tak jsem zjistil že to původní víčko leží dole na pravem šusplechu spadlý. Ale ráno sem si ho nevšim.
23.11.2005- No tak jsem zase opravoval topení protože ta hadice pro odvod vody z topení mi praskla když jsem tam s ni kroutil tak jsem ji dneska vyměnil a konečně nic nekape a neteče a dokonce už i topim.
2.12.2005- zadeklován chladič kusem kartonu pro lepší topení:-)
18.12.2005- Koupeny otvíráky 4,5j /13" s Barum OR34 na zimu.
21.12.2005- Tak dneska jsem nandal do zadu dva otvíráky, a předek ještě musim nechat přezout, ale měl jsem co dělat abych povolil matky vzadu protože ty kurvy v tom pneusrvisu kde mi to na nandavaly, tak to utáhly že jsem to nepovolil ani 3 klíčema. naštěstí mi s tim soused pomohl a povolily jsme to. Hajzli jedny příště si je nandám sám.
11.1.2006- Opraveny brzdy- byly rozežraný hadice mezi nádobkou a brzdovym válcem a přisávalo to vzduch. takže jsou vyměněný a nalitá nová brzdovka a brzdí to jak z praku. HURÁ!
18.1.2006- Nainstalovaná nová přístrojovka s otáčkoměrem.
19.1.2006- Výměna otáčkoměru, ukazoval 400ot, misto 800 na volnoběh.
3.2.2006 - Auto už stojí na všech čtyřech otvírákách.
23.2.2006- Výměna hlavního brzdového válce.
19.3.2006- nějak mi škodovka žačala vařit, asi bude v prdeli těsnění pod hlavou nebo termostat :-((((
26.3.2006- už mám nachystanej jinej motor, jakmile se udělá pěkně a nebude pořád chcát tak se nastěhuje do autí
17.4.2006- nový termostat namontován , autí už nevaří.. HURÁÁÁÁÁÁ...
27.4.2006- nastříkán levý blatník do barvy auta.
20.9.2006 ********************PRODÁ NO!!!!******************** ****
Pavel P./Škoda 105s - komentáře:
-> Pavel P.: to s tim otackomerem vypada celkem ok .-))))ale pro me neprakticke.-)
-> manijak: No jestli za tu dobu na to nezapomenu, protože nevim kdy je zase sundám a nahodim meteory. ale možná že je prodám i s autem, protže chci na jaře nějakou jinou škodovku která bude v lepším stavu a nechám si radši meteory ty jsou hezčí, ale když budou na prodej tam kdyžtak dám vědět.
-> Pavel P.: mno jsou hnusný, já bych si je renovoval... mi pak aspon napiš vzkaz, nebo mi napiš ještě předtím než to hodiš do inzerátu abych mohl hned reagovat... dík...
-> manijak: Možná ale nevim, jsou opravdu hnusný a natřený stříbrenkou která se loupe, ale na zimu dobrý. když je budu prodávat tak mje asi hodim do inzerce.
čistě bez pneu...
čus, nechtěl bys je pak střelit po zimě ty otvíráky?
Tak jsem koupil další kola ale jen asi na zimu, jsou to otvíráky i s matkama a klíčem, sice jsou hnusný jako noc ale aspoň nikoho nebudou lákat. ale zase byly levný


-> FORM: A navíc je to lepší řešení než kdybych dával přídavnej nějam nad palubku. akorát to má nevýhodu v zimě že na tebe nefouká teplo ale rozdíl nejni moc znát

-> FORM: Né úplně přesně , musí se to trochu propilovat ale zase je na něj líp vidět než přes ten malej volant

To umístění otáčkoměru je originální, vypadá to moc fain, to by mne nikdy nenapadlo že se tam vejde akorát otáčkoměr...
-> Czert:
hlavně že svítěj
taky se mi povedlo jich pár ulámat



A to co psal matsoft(Parkovacky - svitej - sice modre, ale svitej )rikal policajt tomu druhymu,kdyz chytli kamose...
njn,u tehle modrejch je to problem,kdyz ji zandavas a otacis,tak se v ty objimce spojej kontakty(uz jsem takhle znicil dvoje...)
-> Matsoft: a to že svítěj modře to je aby to ladilo s tim tvym blatníkem.

-> Matsoft: co máš proti parkovačkám
ty světla už svítěj stejně. a ne jak předtim. ale když jsem tu žárovku vyměnil tak to chvíly svítilo normálně ale pak to zase zesláblo, tak jsem dal další a je to zatim v pohodě.

Parkovacky - svitej - sice modre, ale svitej

-> Boro125L: děkuju

-> Pavel P.: pekná,hlavne kolá sa mi pačia
-> minno: nikudy . do palubky a dolu na nohy a stačí to. ja jsem nejdřív udělal přístrojovku a pak se mi zachtělo otáčkoměru a vzniklo tohle. ale neni problem do toho výřezu od ofuku v kastli dát rouru a vyvést pod palubku

-> Pavel P.: kadial ti fuka teplo, ked mas v ofuku otackomer?? :-)