skoda.virt.cz
stránky o vozech Škoda 105-136, Rapid, Garde a jejich předchůdcích
--------------------------
-----
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula je na pravdě Boží
------------------------- ------
Udržování tohoto autíčka jsem vzdal na začátku léta 2019, s vědomím blížící se STK, která by sice nutně nemusela skončit neúspěchem, ale odvyknul jsem si jezdit na STK s autem s rezavějícími prahy, horšícími se emisemi (byť motor jede pořád velmi pěkně) a lakem, přes který prosvítá rez. (Ony mi už i tak dřív stačil zkřivený sloupkek dveří, rezavé lůžko podélného ramene a částečně vyvařená podlaha pod řidičem.) Jako vzpomínku na její historii bych ji zde ještě nějakou chvíli ponechal.
Díky za shovívavost,
Labros
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Stručná historie auta
- zakoupena v březnu 2003 jako moje první auto, v té době moje znalosti obnášely přibližně počet válců a druh náhonu. Původně to měla být pojízdná nákupní taška, určená k brzké likvidaci ;)
- první myšlenky na rychlý prodej dál po prvních nutných investicích zavrženy, prodej by se nevyplatil - tento stav trvá dodneška :)
- na jaře 2005 přestavba na typ 136
- do roku 2006 sloužila jako naše jediné auto
- od roku 2007 v provozu sporadicky, spíš po městě, maximálně na Jihomoravské srazy
- v létě 2009 ukradena neznámými vandaly, poničen předek karosérie, motor i interiér, po nalezení opravena do lepšího stavu než před krádeží
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- -------------------------- ----------------
Zajímavosti
- První - nebo jedná z úplně prvních - stodvacítek na virtu, přestavěná a přetypovaná na 136 ("120 s motorem 136")
- Jeden z průkopníků karburátoru LEKR na virtu
- První tlumiče z Lady 2101 na škodovce na virtu ;)
- Motor úspěšně poskládán a od jara 2005 v provozu, komponenty s ohledem na běžný provoz (vačka 110R, komprese 10:1, hlava Felda.) Žádné prasklé písty, vystřelená těsnění, zadřené kliky. Nulová spotřeba oleje. EDIT: První oprava motoru až poté, co ho zhuntovali zloději lítáním po poli a uvařením.
- Auto po většinu doby v provozu, nejdéle odstaveno na 3 týdny kvůli zástavbě vlečky a asi měsíc kvůli generálce předku skeletu
- Provoz v zimě v létě, i když sporadicky
Poděkování
Chtěl bych in memoriam poděkovat svému kamarádu škodovkáři Pedrovi za všechnu pomoc, kterou mi se škodovkou za svého života poskytl. Nemohl bych ji dělat nemít k dispozici jeho zázemí, rady, pomoc a práci s vyvařováním.
Dále vřelé díky "bývalému" členovi VeTëVovi za záchranu přední části karoserie! Vyvařil mi vršky podběhů, "P" kapsy, okraje "brýlí", zavařil díry v podběhu kolem odtokových hadic, svařil roztrhlý most, a vyměnil svrchní část spodku A sloupku a vyvařil výztuhu pod ním. Též pomáhá napasovat a nastrojit zpět karoserii.
Šmoula na pravdě Boží - komentáře:
11:16:07
14.11.2005
14.11.2005

Labros
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:11:15
12.11.2005
12.11.2005

Pavel P@nkáč
-> Bagrr: ajo no :-/
00:56:19
12.11.2005
12.11.2005

Bagrr
-> Pavel Korbelář: nevidí, páč sou tam plastový bazmeky, kerý krejou tlumiče, né jak na zadních, kde je jen pístnice a tlumič:o))
19:33:13
11.11.2005
11.11.2005

Pavel P@nkáč
koukneš a vydíš i na autě
14:43:54
11.11.2005
11.11.2005

Labros
jo tak sorry asi je vyndavat nebudu, ještě si je kupoval Netopýr a ten je možná ještě nezamontoval
13:58:10
11.11.2005
11.11.2005

Pavel P@nkáč
Nahoře je takový výčko a je zbroušený na tuším 27-ku klíč, neni to zavařený jako nové tlumiče, (vychází tam pístnice)
10:57:26
11.11.2005
11.11.2005

Labros
-> Pavel Korbelář: vůbec jsem je takhle nezkoumal... Můžu se na ně podívat, když mi řekneš na co, a abych je pokud možno nemusel vyndavat 

21:46:08
10.11.2005
10.11.2005

Pavel P@nkáč
-> Labros: a jsou teda rozebiratelný?
11:45:33
10.11.2005
10.11.2005

Labros
-> Pavel Korbelář: co bys s nima chtěl ještě dál dělat?
já zas nápravu dooddělat nechci 
já zas nápravu dooddělat nechci 
11:45:16
10.11.2005
10.11.2005

Labros
Příspěvek smazal moderátor - nwdom9
19:24:59
09.11.2005
09.11.2005

Pavel P@nkáč
-> Labros: ty žiguláťátský tlumiče jseou rozebiratelný? jestli jo tak by se dali ladit ještě dál

19:33:05
08.11.2005
08.11.2005

Labros
-> COL: manžety mám z favo a nikdy jsem se tím netajil
neboj, já už mám ty pružiny taky poměrně hnusný, zima udělá svoje. Ta hnědá šáde tam byla jen to loňský jaro a už si vůbec nepamatuju, co s ní bylo. Vymlácenejch motorů se tam vystřídalo dost, zejména jeden kamarád jima zásoboval... 
neboj, já už mám ty pružiny taky poměrně hnusný, zima udělá svoje. Ta hnědá šáde tam byla jen to loňský jaro a už si vůbec nepamatuju, co s ní bylo. Vymlácenejch motorů se tam vystřídalo dost, zejména jeden kamarád jima zásoboval... 
19:05:04
08.11.2005
08.11.2005

COL
Jinak pekna karka. Ja jsem bohuzel nechal zadni pera v origo nateru-nenateru a uz jsou olezly.... Koukam, ze mazety na vnitrni klouby nemas :o) - asi jako kazdej...
18:58:38
08.11.2005
08.11.2005

COL
Koukam, ze u Pedra se vlecky menily vzdy na stejnem stanovisti :o)... mimochodem, co je to tam za tu hnedou skoduli? Pri nejaky prilezitosti mi na nejaky hodne podobny Pedro ukazoval pomerne silne vymlacenej motor...
22:40:39
27.10.2005
27.10.2005

jate-line
-> Labros: No asi se po něčem porozhlédnu...

17:09:24
27.10.2005
27.10.2005

Labros
-> jate-line: Hledej sponzora (kdo dneska nějakýho nemá
)
)16:48:36
27.10.2005
27.10.2005

jate-line
-> Labros: Jo už jsem tam zkusil nalít Blue Octan 99 z Benziny a přestalo to! Jenže 35,50Kč/l asi mě zrujnuje ( student )

16:45:59
27.10.2005
27.10.2005

Labros
Mě to musí jet v pohodě protože komprese 10:1 je úplně normální komprese jako na feldách nebo fábkách
16:45:10
27.10.2005
27.10.2005

Labros
-> jate-line: Jo jestli máš takovou kompresi tak budeš možná muset lít 98ku! V Machovi je tabulka závislosti kompresního poměru na snížení, mám to v el.formě.
16:42:07
27.10.2005
27.10.2005

jate-line
Jede, ale zdá se mi že trochu zvoní(vlivem komprese), jenže jak jsem říkal má najeto cca 150km a víc ja 3500 jsem ho netočil! Tak uvejdíme třeba po 1000km až mu začnu dávat!
Šmoula na pravdě Boží
